Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tammikuisten tiistaiturinat

20.12.2005 |

Onko kukaa ollu vielä näin aikanen pinon alottaja!? En mäkään muuten täällä hilluis, mutten oo vielä joutanu koisimaan ja aattelin pikasesti kävästä... Maalailin listoja äsken, että jotain sais valmiiks, ku päivä meni taas enemmän tai vähemmän maates soffalla, väsytti niin maan perusteellisesti. Ja tänään eli huomenna odotettavis sama touhu eli yövuoroon siis! Mulla oli ihan sikana maha kuralla päivällä, en tiiä, olisinko syöny jotain sopimatonta vai olisko mahatautia liikentees... Alkaa kuitenki helpottaa, uskaltaa päästää pierut jo muuallaki, ku pöntön päällä ;)

Muuten on oma olo ollu ihan jees ja edelleen aktiivisesti Mukuli jumppaa, taitaa olla oikeen urheiluhullu. Kehtaa ny keskellä yötäki heiluttaa tuota pötsiä näin! Kivahan se on että muljuttaa, niinpä tietää äippä sen olevan voimissaan!

Mua itteeni on kyllä tarkemmin ajateltuna ruvennu hirveenä närästämään, nytki on sisuskalut ihan tules, taitaa tää ottaa rennien ku pistää nukkumaan. Vähä on supistellukki, eilen tuli tunnin verran vartin välein, mutta onneks sitte lopetti. Ei ne kyllä sattunu, silleen kiristi ja piti vähä puhaltaa, täytyy kai ottaa neuvolas puheeks torstaina.. Löytyhän sitä vaivaaki kerrottavaksi.

Mutta pientähän se on ja kuuluu asiaan kai näillä viikoilla jo ja totta vie kärsin kyllä muutaman supparin, ku kantaisin pukamia! Mulla ei niistä kyllä oo mitää henk.koht. kokemusta, mutta ku kuuntelee toisten kokemuksia, niin en toivois ku pahimmalle vihamiehelle korkeintaan. Koittakaahan pukamaiset naiset pärjäillä ja jaksamista toki muillekki, ei oo enää pitkästi, vaikka mä en kyllä tästä kivasta pallosta taida ihan vapaaehtosesti luopuakkaa! Tai nyt ainaki vielä tuntuu siltä, ku maha ei oo ihan älytön ja se vauva on niin kätevä kuljettaa tuos nahan sisällä... Huomenna oon jo varmaan eri mieltä!

Mutta nyt meen maate, eli hyvää yötä ja huomenta!

Hemppis, jolla tuleeki 35rv täyteen!!!!

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on taas takana yksi huonosti nukuttu yö. En siis millään taas saanut unta ja sitten tulivat vielä levottomat jalat! Kääk! Siirryin puolen yön aikaan takaisin sohvalle ja telkkarin ääreen, että edes mies saisi unen päästä kiinni, eikä joutuisi valvomaan mun pyörimisen takia. Siinä sohvalla sitten hengailin tunnin verran ja menin takaisin sänkyyn ja kaipa olin sitten jossain vaiheessa nukahtanut. Kaipa nää uniongelmat kuuluu asiaan ja valmistaa tulevaan, mutta ei olisi kiva olla jo valmiiksi ihan väsynyt synnytykseen mennessä. No, toivottavasti tässä nyt on siihen vielä se kuukausi aikaa ja eikä tämä valvominen nyt jokaöistä ole. Mulla tosiaan on ollut tosi ihana ja vaivaton raskaus, joten olen onnellinen, että mun ongelmat on näin pieniä, kun vertaa niitä muiden vaivoihin. Joten tsemppiä vaan kovasti meille kaikille tammimammoille! Enää ei ole pitkä aika... =)

Piippa79 (rv 35+5)

Vierailija
22/26 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ollut verenpaine enemmän tai vähemmän koholla koko raskausajan ja ne proteiinitkin jo muutaman viikon himpun plussalla, eikä oo vauva vielä kai uhrannut ajatustakaan maailmaantulolle - se ei siis ole vielä laskeutunut yhtään, eikä suppareitakaan ole koko aikana ollut kuin 3 kpl. Eli ei nuo sun vaivat välttämättä merkkaa pikaista synnyttämään lähtöä...

SolAngel,

jo toistamiseen tänään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kun vähän ottaa ja liikkuu jalkaisin, niin heti kipeytyy jalat ja selkä. Sit kun tuo maha painaa julmetusti alaspäin. No, eiköhän se sieltä piankin tule.

Kunhan nyt tän päivän ja mieluiten huomisenkin kunnialla läpi. Tänään on vielä hoidokit hoidossa ja huomenna mentäis kaverin luo 30-vuotis(syntynyt kaksoisveljensä kanssa aatonaattona) kahveille, kun joulu ollaan " omissa oloissa" eli ukon vanhempien ja siskonsa perheen kanssa.

Tosin jos syntyis niin, että joutuisin aaton olemaan sairaalassa, niin ei yhtään haittais, jotenkin tuo ukon suku näin 9vuodenkin(tänään 9vuotispäivä, kyllä se aikaa rientää) jälkeen tuntuu tosi rasittavalta....

Ja mullehan nuo lääkärit viime viikolla sanoikin, että ei parane kauheen kauas sairaalan läheisyydestä lähteä(asutaan 3kilsan päässä). Viime perjantaina äpolin lääkäri mittas että kaulaa oli jäljellä 1cm ja keskiviikkona neuvolalääkäri merkkas 0,5cm, että jotain siltä väliltä, sekä perjantaina oli sormelle auki.

Liikuvainen vaan jaksaa vieläkin olla ipana, sekin ahistaa kun oikein myllertää....rauhoittumisesta ei oo tietookaan.

Jouluvalmisteluista vielä sen verran, että nyt on paketit paketoitu ja siivoukset melkein tehty, ruoat lähes valmiina mitä nyt itse jaksoin väsätä(anoppi paistaa kinkun, käly tuo perunalaatikot, äitini tekee maksalaatikot ja rosollin).

Ja vauvan hankinnat on kaikki myös tuttelia myöten nyt tehty...

Nyt välipalaa 4:lle muksulle laittaa

Heidi+" villehermanni" 37+1

Vierailija
24/26 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellille, sen verran että mulla on löytynyt proteiini joka virtsakokeessa.

Tänään jouduin taas jättää labraan näytteet. Verenpaine oli koholla mutta onneksi sain sen laskemaan levon avulla, lepäsin niin paljon kuin ikinä pystyin. Olen kokoajan tarkkailussa näiden oireiden takia, koska edellisessä raskaudessa oli se raskausmyrkytys.

Kävin ostamassa yhden joululahjan lisää mutta sitten piti lähteä kotiin kun pahaolo taas yllätti ja housuissa tuntui jotain kosteaa.

Muutenkin tossa lepäillessä tuntuu siltä kun pää tulisi jo ulos, sellainen paine tuolla takalistossa on. Täytyy tarkkailla tota kosteuden tunnetta ettei vaan lapsivesi pikkuhiljaa ole alkanut tihkumaan.

Pelottaa kovasti jos se tulee nopeesti ulos taas, ja se syntyykin tällä kertaa kotiin.

Onneksi huomenna on lääkäri.

Minnie-71, Rv 35+3

Vierailija
25/26 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinoudunpa minäkin pitkästä aikaa. Toinen mammalomaviikko menossa ja aika on mennyt liiankin nopeesti. Ihan turhaan murehdin ajan kulumista ja tekemisen puutetta. Viime viikko meni lähinnä siivouksen merkeissä ja nyt huusholli on siivottu lattiasta kattoon kaappeja myöten. Töihin on hieman ikävä, mutta eiköhän se tästä. Tämä viikko meneekin sitten jouluvalmisteluiden parissa.

Ja vaivat sen kuin lisääntyy. Minäkin sitten sain niitä peräpukamia. Onneks eivät ole mitenkään kivuliaita, mutta inhottavia joka tapauksessa. Jalat alkaa väsyä vähän turhankin helposti ja iltaisin vaivaa levottomat jalta. Öisin ei saa enää oikein nukuttua. Sänky on yks tyynykasa kun yritän löytää mukavaa nukkumisasentoa tyynyjen avulla. Yleensä turhaan. Usein tulee otettua kirja kainaloon ja siirryttyä sängystä jonnekin muualle lueskelemaan. Vessassa saa rampata koko ajan. Tuntuu että kun tulet vessasta niin samoin tein saa mennäkin jo takaisin. Vessassakäyntiä seuraa sit yleensä pari supparia. Siis vain yöllä. Suppareita on ollut liiankin kanssa välillä, mutta ei niin et kyse olis tositoimista.

Tänään oli synnytystapa-arviointi. Vauvan sydänkäyrä oli kunnossa ja liikkeitäkin oli mukavasti. Kohdunkaulaa oli jäljellä 2 senttiä ja paikat oli vielä kiinni. Laskeutumista ei ole vielä tapahtunut. Painoarvio oli 3100 g ja lääkäri veikkas että ehkä 3500 g:aan päästään. Ja veikkaili että hyvin kaveri mahtuu tulemaan. En kyllä edelleenkään osaa jännittää/pelätä synnytystä. Kai se menee omalla painollaan sitten.

Synnytysvalmennusta on jäljellä enää yks kerta. Sairaalaankin käytiin tutustumassa ja vaikutti ihan asialliselta paikalta.

Mutta eipä tässä kummempia. Täytyy kai ottaa jo hieman rauhallisemmin. Jospa pikkukaveri malttais pysyä yksiössään tuonne vuodenvaihteen yli. Etenkin kun ollaan edelleen lähdössä tuonne pohjoisen suuntaan jouluksi... :)

Mutta haleja kaikille joilla enemmän tai vähemmän vaivoja.

@ppelssiini 36+6

Vierailija
26/26 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli äippäpolilla käynti, sokereita ja vauvan kokoo seurataan.

Viimeksi (3vko sitten), kun kävin siellä olin silloin jo sormelle auki, mutta sanoivat että kyllä se aika varmana loppuun asti kestää ja menee varmaan vielä yliaikaiseksikin. Noh, tänää sitten sanoi, että ei varmaan kestä ens vuoden puolelle, oli kahelle sormelle auki ja pehmenny...

Lääkäri vaan sanoi että otahan sitten supistukset vakavasti kun niitä alkaa tuleen, voi tulla sitte kiire jos jää kotio vitkutteleen. Mulla kun ei oo (kai) vielä supistellu ollenkaa, en oo ihan varma kun ekakertalainen olen enkä tiiä miltä niitten pitäis tuntua, no mitään kipeitä ei ainakaan ole tullu.

Kattoo ny kuin käy=) jaiks!!

Onneks kaikki vauvan vaatteen on jo pesty, silitetty ja laitettu paikoilleen ja kaikki tarpeellinen hommattu, että niitten puolesta ei tarvi enää hosua.

Onko kellään mitään hyvää keinoa levottomiin jalkoihin?

voi että kun illat menee sängyssä pyörimiseksi. Kokeilin pitää villasukkia jalassa ja oon koittanu pitää jalkoja koho asennossa mutta tuntuu ettei oikeen nekään auta.

koitetaan jaksaa viä vähän aikaa, kohta tää tukala olo on ohi ja alkaa vauvan tuoksuinen arki, kaikkine ihanuuksineen...

rv 36+0