Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä avuksi kun uhmaikäinen ei pysy sängyssä

Vierailija
19.12.2005 |

vaan väkisin pomppaa ylös milloin mitäkin muka tekemään (siis vain ärsyttääkseen mua). Ai että tekis mieli tukistaa! Mitä mä teen?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä itse pysyä rauhallisena, kyllä ne lopulta nukkuu, kova komento vain että sängystä ei nuosta. Älä " polta hihoja" koska siitä ei oo mitään hyötyä. Jos tukistat lasta niin sinulle tulee siitä vain paha olo.

Vierailija
2/3 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

- jos hinkuu pissille/kakalle, niin potta makuuhuoneeseen, jotta lapsi ei poistu huoneesta.

- " kova nälkä, äiti!!!" Mikäli iltapala on syöty, niin meillä auttoi pikku hörppy vettä.

Muutoin, jos pinkoo huvikseen sängystä ylös, niin mä olen vienyt ihan kokonaan puhumatta tytön takaisin sänkyyn. Viime aikoina tehokas on ollut myös se konsti, että tyttö kävelee ITSE sänkyyn takaisin ja kiipeää sinne myös. Peittoa olen vähän laittanut päälle. Sillä sängystä pomppimisella lapsi hakee nimenomaan huomiota, jota hän ei sitten saa, kun joutuu itse menemään takaisin sänkyyn, eikä kannetakaan.

No nyt viime päivinä (tänään itse asiassa ekan kerran) kokeiltiin semmoista, että jos joutuu viemään tyttöä uudelleen sänkyyn taikka pitää käydä komentamassa hiljaisuutta, niin yksi uninöllykkä lähtee joka kerta äidin tai isin mukaan. Niitä nimittäin riittää siellä... ja tähän asti on riittänyt, että yksi nölli on viety pois huoneesta. Sitten tyttö tajusi, että jos tätä rataa jatkaa, niin kohta ei ole unikavereita. Neiti nimittäin keskittyy päiväunille mennessä mieluummin nalleille juttelemiseen kuin nukahtamiseen...

Mulla on palanut päreet tossa samassa hommassa aika monta kertaa, ja voin kertoa, että suuttuminen/huutaminen ainakin meillä auttoi (neiti ei edes ala itkeä, ihme kyllä, ja pysyy sitten nätisti sängyssä), mutta siitä tulee niin kamalan paha mieli itselle, että menee yöunet hyvässä lykyssä. Eli se ei kyllä kannata. MIeluummin tuo puhumattomuus sitten.

Tsemppiä jokailtaisiin taisteluihin sulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö voi vaan jättää lasta omaan huoneeseen ja hän saa mennä sänkyyn sitten kun alkaa nukuttaa? Miksi lasten pitää nukahtaaklin silloin kuin te sitä haluatte??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän