Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko kukaan muu siihen outoon ryhmään, jota imetys ei laihduta

Vierailija
15.06.2008 |

ja syöt kuitenkin ihan normaalisti eli kyse ei nyt mistään mässäilystä, vaan paino ei vaan tipu, vaikka imetyksen aikana pitäisikin. Paino siis pysyy samassa koko ajan, tekisi mieli alkaa laihduttamaan, vaikka imettäessä ei saisi sitten taas laihduttaa, mutta päteeköhän se tällaisessakin tapauksessa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ja monet ystävät ovaty myös huomanneet että eniten imetys alkaa vaikuttaa äidin painoon vauvan ollessa n. 5 kk.

Vierailija
2/14 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parissa viimeisessä ei ole auttanut kuin laihdutus. Ehkä ikä vaikuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisteitä laskin niin laihduin mutta kun lopetin sen niin pysyy samassa.

Vierailija
4/14 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella kerralla paino on tippunut normaaliksi vasta imetyksen lopettamisen jälkeen. Imetyksen aikana söin ihan normaalisti, mutta paino ei tippunut mihinkään ensimmäisen kuukauden jälkeisistä lukemista, mutta kun lopetin imetyksen, paino alkoi (samanlaisella ruokailu- ja liikkumismäärällä) vähitellen pudota. Itse uskon, että hormoneilla oli jotain osuutta asiaan.

Vierailija
5/14 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta niinpä vain tuli 3-4 kiloa lisää kun lopetin imetyksen. Oli tainnut jäädä vähän mässäilyvaihde päälle...

Vierailija
6/14 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta uskoisin että minulla paino on pudonnut enemmän lisääntyneen liikunnan ansiosta kuin imetyksen ansiosta.

Ekalla viikolla on pudonnut ihan vauhdilla kiloja jotka ovat olleet nestettä. Sen jälkeen paino on jämähtänyt eikä ole pudonnut mihinkään. Sitten kun olen aloittanut liikunnan vauvan ollessa n. 3kk, paino on tippunut hiljalleen reilussa puolessa vuodessa ennalleen. Liikkunut olen n. 3 kertaa viikossa 1,5h ja lisänä hyötyliikunta. Imettänyt olen kuitenkin yli vuoden lapsia.

Vierailija
7/14 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä päinvastoin, saan ihan syömällä syödä, että paino ei tipu. Mulla on ainakin ihan pakko syödä kunnon aamiainen, lounas, välipalat ja illallinen. Kuusi ateriaa päivässä.

Vierailija
8/14 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 lasta imettänyt ja imetysaikana ei ole paino tippunut lainkaan

Vierailija
9/14 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuorokaudessa normaalikulutuksen päälle, Fysiikan lait pitävät paikkansa! Jos syöta samna minkä kulutat, et laihdu. Toisin sanoen jos paino ei tipu, se tarkoitta sitä, että imettäjä syö sen 500 kalorin verran ekstraa päivässä.

Vierailija
10/14 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinällään ei paha, koska raskausaikana laihduin 10kg joten meni vähän niin kuin tasan. Lapsi taas ei tuntunut saavan maidosta mitenkään kauheasti rasvaa, koska pysyi todella hoikkana koko ajan ja painoin puolen vuoden iässä noin 7kg vaikka syntyi 4500g painoisena.

Vierailija
11/14 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen neljää lastani imettänyt vuoden verran ja olen paisunut kuin pullataikjina vaikken ole herkkuihin koskenutkaan. Vasta kun imetys on loppunut olen alkanut laihtumaan ihan itsestään.

Vierailija
12/14 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vain "muistanut" syödä (join kyllä reilusti). Sen jälkeen alkoi lihominen, koska imettäminen sai ruokahalut tuplaantumaan. Maitoa tulikin niin paljon, että olisi varmaan riittänyt koko kylän vauvoille.

Kun lopetin imetyksen, ruokahalukin normalisoitui.

Vierailija
13/14 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella kerralla paino on tippunut normaaliksi vasta imetyksen lopettamisen jälkeen. Imetyksen aikana söin ihan normaalisti, mutta paino ei tippunut mihinkään ensimmäisen kuukauden jälkeisistä lukemista, mutta kun lopetin imetyksen, paino alkoi (samanlaisella ruokailu- ja liikkumismäärällä) vähitellen pudota. Itse uskon, että hormoneilla oli jotain osuutta asiaan.

Vierailija
14/14 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetän nyt kolmatta lasta, kahta edellsitä olen imettänyt reilun vuoden ikäiseksi. kaikki ovat olleet kovia syömään, parhaimmillaan vieneet varmaan reilusti tuon 500 kaloria. Alussa vauvojen painonnousu on ollut 350-500g/vko, mutta siitä huolimatta painoni ei ole pudonnut vaan pikemminkin pyrkinyt nousemaan.

Sen sijaan imetyksen lopettaminen on pudottanut painoani muutamassa viikossa 3-4 kg ja tämän jälkeen laihtuminen on jatkunut. Se, joka puhuu tuosta energiatasapainosta (jos ei laihdu, syö ylim. 500 kcal), ei täysin tiedä mistä puhuu. Elimistöllä on niin monta muutakin tapaa säästää energiaa, esim. ruumiinlämmön laskeminen tai tehostunut ruuansulatus. Uskon, että kyse on hormoneista ja aineenvaihdunnasta, ja näihin asioihin on kovin vaikea vaikuttaa.

Toisaalta imetyksen aikaista ylipainoa on turha kovasti murehtiakaan - jos syö terveellisesti ja liikkuu sopivasti, on tehnyt voitavansa. Asia korjaantuu itsestään tai ainakin helpommin imetyksen jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme