Kertokaa kestovaippailusta!
Kiinnostaisi kovasti ja varmaan alankin kestovaippailun toisen lapsen kanssa jos vaan löydän kirpparilta vaippoja. uusiin ei ole varaa. tuleeko paljon pestävää,yli määräistä hommaa?
Kommentit (11)
luomuperheet puolella vähän kattelemassa, siellä keskustellaan paljon kestovaipoista ja sieltä varmaan saat enemmän/parempia vastauksia.
Ainoa lisävaiva on siinä, että vaippoja täytyy vaihtaa jonkin verran useammin. Ihan vastasyntyneellä tämä ei haittaa, kun vaippoja menee muutenkin paljon.
pitää käydä katsoo,toivottavasti löydän jostain vielä niitä itse vaippojakin:)-ap
Hyvä idea. Tosin kestovaippakamat ovat aika kovalla käytöllä, joten jos kirpparilla on 2-3 pa..lapset nähneet rätit, niin unohda. Ja muutenkin niistä pyydetään mun mielestä aika kohtuuttomia. Ehkä kannattaisi sittenkin harkita uusien hankkimista. Ruskovillan villahousut ja flanelliyhdistelmä on melko halpa investointi. Kahdet housut riittää yhdelle koolle ja sitten flanelleja päälle. En muista tarkkoja hintoja, mutta kyllähän ajan oloon niihin kertakäyttövaippoihinkin rahaa uppoaa (jos menee edes euro päivässä vaippoihin, niin reilussa kolmessa kuukaudessa satanen!)
infosta löytyy apu ongelmaan kuin ongelmaan;)
haluan nähdä ennen kuin ostan. uusiin ei ole varaa. vauvaoille pitää vaihtaa aika usein vaipat joten miten kahdet yhden koon vaipat riittää?-ap
Tosi monen olen kuullut luopuneen kestoilusta kun RV:n villikset ovat vuotaneet ihan jatkuvasti, mutta toisaalta sitten kun ne saa pitäviksi niin ne ovatkin kai ihan pomminvarmat.
Minä myös suosittelisin hankkimaan käytettyjä kestoja nettikirppiksiltä, monesti käytetyistä pyydetään kovia hintoja mutta kun seurailee noita kirppiksiä niin huomaa nopeasti mitkä vaipat ovat " pois muodista" ja niitä saa aika halvalla.
Vauvalla halvin ratkaisu on varmasti kasa harsoja, näpsy-kiinnitin helpottamaan kiinnitystä, päälle joko tarrakuoret tai villikset. Ehkä muutama muotoonommeltu sisävaippakin kannattaa hankkia, jos tuntuu että harsot ei toimi riittävän hyvin. Lisäksi esim. vanhoista pyyhkeistä voi leikata ja ommella lisäimuja harson sisään, tai jos olet ompelutaitoinen niin voithan tehdä itse enemmänkin vaippoja.
Sehän ihan riippuu siitä mitä sinne laittaa, on sellaisiakin vaippoja jotka eivät ole sen paksumpia kuin kertakäyttöisetkään. Eikä paksummastakaan ole mitään haittaa vauvalle.
paha varmaan vauvalla olla kauheen paksussa. oon joskus lukenut noista ohuista kestovaipoista mut niihin meillä ei ole varaa.-ap
Ehkä vastasyntyneellä voi näyttää isolta, mutta n. 5-kiloiselle ei ole ollenkaan paksu paketti.
Kokeile ihmeessä jos olet kiinnostunut.