Olinko kohtuuton lapselle?
Eli olimme 2,5v lapseni kanssa tuttavilla kylässä, jossa tämä ihastuttava leidini muksi ja potki 3v kaveriaan. kolmannen kerran vihelsin peli poikki, varoituksien jälkeen..Pakkasin tytön autoon kun ei osannut olla kunnolla. Hirveä huutohan siitä tuli kuten arvata saattaa.
Oliko tämä kohtuuton " rangaistus" 2,5v:lle huonosta käytöksestä, jonka hän itse tietää olevan kiellettyä? Kotona ko. asioista selvitään jäähyllä ja puhumisella, mutta kylässä on kuin piru ois ottanu likasta vallan; mikään ei mene perille.
Kommentit (10)
tytön päälle.. Puki sentään pienemmän avukseni:)
En tykkää että omiani muksitaan mutta vielä vähän vähemmän tykkään siitä että omani muksivat toisia.
Että onneksi sain siunauksen AV:lta, nyt voi taas nukkua yönsä rauhassa;)
ap
Rangaistus tuohon tilanteeseen ehkäpä väärä. Pilasitte meinaan tuttaviesikin päivän kun olitte sopineet yhteistä aikaa viettää ja samalla rankaisit tuttavasi lasta, eihän hänkään sitten enää voinut leikkiä, kun kaveri lähti.
Eikähän joku muu keino olisi ollut tuohon hetkeen sopivampi.
Mielikuvitusta peliin niihin rangaistuksiin, ei sen aina tarvitse olla kotiinlähtö
tai toiseen huoneeseen arestiin, ulos jäähylle ym. Ja kun kiukut kiukuteltu ja anteeksi pyydöt hoidettu niin leikki olis voinut jatkua
mun lapset ei oo koskaan halunneet olla kylässä. Pois vieminen on palkinto ja sitä mitä lapsi käytöksellään hakeekin. Mutta pakkohan sieltä on häipyä, kun ei riiviöitten kanssa kehtaa olla. Enpä kyllä enää missään käykään...
olen ihan eri linjoilla. Ensinnäkin, auto ei ole rangaistuspaikka vaan neutraali kulkuväline. Onko nyt seuraava kauppareissukin lapsen mielestä rangaistus. toisekseen, jos lapsi oli pantava jäähylle eikä puhe auta, olisi pitänyt mennä siellä kylässä toiseen huoneeseen,ensin äiti mukana juttelemassa asioista ja sitten jättänyt max pariksi minsaksi rauhoittumaan.
ja jäähyjä nimen omaan oli jo piedetty pari kertaa, eikä mennyt perille.
ap
Onpahan sillekin lapselle varoittava esimerkki kuinka voi käydä, jos kylässä ei osata käyttäytyä.
olisin saattanut tehdä samoin. Ehkä sitten ensi kerralla lapsesi muistaa olla kiltimmin.