Syyssäteet jouluviikolla
Vien kohta meidän pikkuneidin päiväkotiin, syö siellä sekä nukkuu päiväunet (ekaa kertaa). Äiti täällä ihmettelee, että mitäköhän sitä tekisi kun ihan orpona olen. Voisinhan lukea työjuttuja jo mitä lähettivät töistä etukäteen. Tai sitten paketoida joululahjoja.
Jatkan myöhemmin kunhan saan neidin päiväkotiin.
haikeana, matleena
Kommentit (17)
Jospa minä tänne jotain kirjoittelisin... Heiniksissä on niin paljon porukkaa ettei siellä oikein tule tutuksi muiden kanssa. Jospa saatais tänne säteisiin kiva porukka aikaiseksi.
Minulla on huomenna lääkärineuvola, toivottavasti saatais sydänäänet kuuluviin. Jotenkin pelottaa vielä että onko tuolla oikeesti ketään.... Ens viikolla olisi ultra, sitten viimeistään näkee.
Jouluvalmisteluista: eilen sain viimeiset lahjat ostettua ja leivoin viimeiset tortut. Vielä pitäisi siivota ja jotain laatikoita tehdä. Meillä tosin vain minä syön laatikoita, joten voi olla että sorrun kaupan tuotteisiin.
Nyt on toinen joulu joka vietetään ihan kotona. Yleensä ollaan menty anoppilaan 500 km:n päähän. Nyt on niin vähän vapaata ettei viitsi lähetä ja viettää joulua tien päällä. Muutenkin on kiva laittaa joulu kotiin. Helpommalla olisin päässyt siivouksen ja ruokien suhteen jos oltais lähdetty, kun anoppi olisi tehnyt kaiken.
Ei auta, on jatkettava töitä...
nellariina rv 11+1
Tulin vielä jatkamaan, olin pari tuntia kaverin luona ja leikin hänen vauvojen kanssaan :)
Joo toivon tosiaan että raskausaika menisi siivillä. On tämä toinen raskaus muutenkin aivan erilainen kuin ensimmäinen, silloin muisti päiväntarkasti missä vaiheessa mennään, nyt suunnilleet että rv 9+ jotain :)
Meillä on kyllä niin huippuihana tuo päiväkoti mihin neiti menee (8 lasta) mutta on se silti niiiin haikeaa. Täällä juuri mietin, että nukkuukohan se siellä päikkäreitä vai onko niin ihmeissään ettei nuku :) Olen kyllä miettinyt, että jatkaisiko syksyllä esim. pari päivää viikossa mutta en kyllä tiedä vielä.
Täällä on paha olo helpottanut hieman, iltapäivisin on vähän huonoa oloa ja iltaa kohden rupeaa väsyttämään. Silloin sitä alkaa miettimään, että onkohan sitä kaikki edelleen hyvin :) Suihkussa tosin huomasin, että maha on tainnut alkaa vähän pömpöttämään. Minulla kun alkaa se maha ihan alhaalta kasvaa niin ei kyllä näytä kuin vähän lihonneelta :) Jee.
Me vietämme jouluaattoa anoppilassa mutta tullaan seuraavana päivänä kotiin syömään. Joten täytyisi sitten miettiä että mitä laittaa. Taidamme tosin ostaa melkein kaiken valmiina kun kuitenkin aika pieniä määriä. Tapanina menemme minun vanhemmille. Meille tulee onneksi huomenna siivooja, joten pääsen siitäkin " pahasta" ..(huokaa onnellisena).
Taidan yrittää tehdä jotain hyödyllistä, vielä kun kerkiän :)
Ihanaa joulunodotusta!
m rv 9++
Potilas vielä nukkuu ja tässä koneella olen, vaikka pipareita meinasin tehdä ja porkkanat keittää laatikkoa varten. Meillä koneen tietoturvapäiviykset vanhentuneet ja soittelin Elisalle asiasta ja osasin jopa kun hyvät opastukset sain, ne asentaa itse!!! Jee oon aika ylpeä itsestäni, sillä en ole todellakaan mikä tietokone nero....
Poika voi vaihtelevasti. Kovasti yrittää raapia näppyjä, mutta onneksi kun innostuu leikkimään, niin raapiminen unohtuu. Osa näpyistä jo rupi vaiheessa ja osa vasta puhjennut ja lisää näyttää tulevan koko ajan. Kamala rasva pelko pojalle tullut, kun yritin käyttää sitä vesirokko rasvaa. Ilmeisesti se kirveli, kun niin kiukutteli. Toivottavasti toi rokko pian ohi... En jaksaisi tuota kärttyämistä ja kiukuttelua yms.
Viikonloppupinossa puhuinkin jo vähän miten jouluvalmistelut ovat edenneet. En ota turhia paineita niiden suhteen. Teen itse sen mitä viitsin ja kaupasta ostetaan osa. Eilen tein pipareita, mutta osa kärähti kun niin ohuita tein. Eli uusi yritys kohta ja jos torttujakin tekisi vähän. Niitä teen yleensä silleen, että syödään kerralla melkein kaikki. En tykkää niistä oikein kun ne pakastaa. Porkkanalaatikot teen nyt valmiiksi ja kinkku paistetaan vasta lähenpänä aattoa.
Mies jää keskiviikkona katsomaan poikaa siksi aikaa, että käyn neuvolassa aamulla. Onneksi otin jo aamu ajan, että asia järjestyi. En olisi halunnut jättää nyt menemättä, kun eka neuvola vasta. Ja ei tuota poikaa sinne mukaan voi ottaa, kun kipeä on. Jännittää jotenkin kamalasti tuo eka käynti, en tiiä miksi. En ole tästä raskaudesta osannut nauttia ja iloita niin, kun ekasta. Ehkä kun oli aluksi vuotoa ja tieto lisää tuskaa....
Mutta nyt pakko kiitää tuonne keittiön puolelle, että hommat edistyvät.
Kidelma rv. 11+2
Onpa mukavaa, kun jo kolmatta päivää peräkkäin löytyy meitin oma pino! :)
Täällä ollaan pakkailtu lahjoja, lähdetään niitä viemään miehen vanhemmille. Kävin ostoksilla vähän hakemassa joulujuttuja,mutta varsinaisia valmisteluja ei juurikaan olla tehty, kun lähdetään Lappiin ja sitten siellä tehdään tarvittava. Onneksi niissä oloissa joulutunnelman eteen ei paljoa tarvitse tehdä.
Nyt kuulemma on mentävä, palaillaan astialle!
mallariina ja masulainen rv 10+0
... kivaa tosiaan kun säde-juttuja löytyy!
Meillä ei tehdä juuri jouluvalmisteluja. Jos jaksaisin ja ehtisin töiden lisäksi, niin leipoisin jotain suklaista vietävää kotiin. Juustot ja viinit viedään sovitusti muutenkin, mutta harmi sinänsä, että jää niin monet juustot ja kaikki viinit itseltä maistelematta! Me mennään ainakin aatoksi ja joulupäiväksi mun vanhemmille ja ajattelin ehdottaa, että miehen vanhemmat tulisi sitten tapaninpäivänä meille käymään (omat eväät suurimmaksi osaksi mukanaan ;D).
Massulle ei kuulu uutta viikonlopun jälkeen. Olis tosi kiva jo tuntea liikkeitä. Mä en tiedä olenko vainoharhaisempi kuin muut, mutta olis mahtavaa, jos niitä sydänääniäkin saisi käydä vaikka kerran viikossa kuuntelemassa... Mitä sanotte? ;D Meillä on rakenneultra tammikuun 11. joten sitä odotellessa.
Joko te salaa juttelette vauvalle? Mä puhun sintille mielessäni nykyään jatkuvasti. ;) Ehkä sitten siirryn puhumaan ääneen, kun potkut alkaa tuntua.
Näihin tunnelmiin!
Kaisa rv 16+2
Kyllä minäkin huomaan jo välillä juttelevani pikkutyypille. :) Varmaan sitten enemmän, kun liikkeitä oikeasti tuntuu.
Kannatan ehdottomasti kerran viikossa sydänääniä kuuntelemaan -systeemiä!! :D Vaikken tosiaan ole niitä vielä kuullut sitä ensimmäistäkään kertaa... Ja harmittavasti neuvolatäti soitti ja seuraava neuvolaaika, jolloin sydänääniä kuunnelleen, siirtyi viikolla eteenpäin.. :( Sitten jo viikko 14+. Olettaen tietenkin, että kaikki sujuu hyvin. Tuo sydänäänien viikottainen kuuleminen varmasti lieventäisi monen turhaa huolta vauvan voinnista.
Ihana pakkasilma ulkona. Virkisti niin mukavasti ulkoilu koiran kanssa. Loppuviikolla sitten Lappiin, toivottavasti ei hirmuisia pakkasia siellä ole.
Nyt teen keittoon.
*vilkuttaa*
mallariina ja masulainen rv 10+1
Ja mulla on melkein kaikki hommat tekemättä :( En ole yksinkertaisesti jaksanut mitään... Tänään on tytön joulujuhla koulussa, joten ei tänäänkään hommat edisty. Huomenna ja perjantaina onkin sitten täys hyörinä päällä, tai ainakin pitäis olla.
Eilen oli lääkärineuvola, eikä se lääkäri saanut sydänääniä kuulumaan :( Kovasti lohdutteli ja sanoi ettei läheskään kaikilla vielä välttämättä kuulu tässä vaiheessa (11+2). Mutta kun kaikilla joiden kanssa minä olen puhunu niin sydänäänet on kuuluneet jo. Lääkäri sai kuitenkin lukeman 150, vaikkei ääniä kuulunut, sanoi ettei mitään lukemaa olisi tullut jos ei sydän löisi. Mutta minä en luota tuohon lääkäriin, voihan se sanoa mitä vaan.
Joten vetää mielen matalaksi, mutta ei auta muu kuin yrittää viettää mahd. norm. joulun aika.
Ultra on 30.12. ja sitten selviää onko tulla elämää..
Olipas nyt oma napaa...
Hyvää joulua kaikille jos en enää jouda tänne ennen joulua
nellariina 11+3
Mitäpä säteille kuuluu? Itselläni oli tänään se kauan odotettu eka neuvola. Minulla oli eri terveydenhoitaja, kun poikaa odottaessa, mutta eipä se haittaa. Mukava ihminen olikin tämä uusi täti. Kaikki oli kunnossa ja vauvan sydän äänet kuuluivat hienosti. Terveydenhoitaja sanoikin, että ne olivat tosi napakat. Muuten kaikki oli tuttua touhua esikoisen ajalta. Verenpaine ja hb olivat myös hyvät ja paino ei ole vielä samassa kun mitä se oli ennen raskautta. Hyvä niin. Seuraava neuvola ensi kuun puolessa välissä.
Jouluvalmistelut hyvässä vauhdissa. Kaikki leipomiset tehty, paitsi tortut teen vasta lähempänä joulua ettei tarvitse niitä pakastaa. Siivousta olisi jäljellä kyllä, mutta taidan huomenna vasta siihen touhuun alkaa. Mies toi eilen jo joulukuusen, joka on odottamassa parvekkeella sisälle tuomista.
Poika voi jo paremmin ja rakkulat ovat melkeinpä rupi asteella jo. Nyt on vaan yskää ja nuhaa ilmestynyt myös kuvaan. Onneksi tässä on vapaata, että hän saa levätä kunnolla kotosalla. Ensi viikolla sitten hoitoon taas.
Oma olo ihan tavallinen. Valitettavasti makeakin jo maistuu, mutta oon yrittänyt että en sitä ennen joulua söisi paljon. Jotkut hajut tekevät vielä pahaa, varsinkin suolakurkku ja savukala.
Tuleekos teille kaikille jouluna pukki? Me ei ajateltu semmoista hommata kun poika vasta reilu 2-v ja on pelännyt näkemiään pukkeja aika paljon.
Mukavaa päivää kaikille!
Kidelma rv.11+4
että minulla ainakin tuo terveydenhoitaja sanoi, että ei todellakaan näillä meidän viikoilla välttämättä kuulu sydänääniä. Riippuu kuulemma istukan paikasta ja kohdun asennostakin paljon kuuluuko vai ei. Yritä olla vaan luottavaisella mielellä ja onneksi sinulla se ultra ensi viikolla, että näet pikkusen livenä. (minulla myös ultra tuolloin samana päivänä) Halauksia!
K
Nellariinalle ensin, minäkin olin esikoisesta rv 11+ neuvolalääkärissä eikä kuulunut mitään. Ihan samoin kuin sinulla, se lääkäri näki sen sykkeen. Ei ne kuulemma noilla neuvoloiden laitteilla vielä välttämättä 12 viikollakaan kuulu, näin sanoi terkkarikin minulle viimeksi.
Hrrr kun paleltaaa.
Meillä kaikki jouluruokailuun liittyvä aivan vaiheessa, tosin syödään kotona vain 25.12 joten ei mitään ihmeellistä. Mutta tänään ja huomenna pitäisi jotain asian eteen tehdä :)
Mies toi aamulla ennen töihin lähtöä kuusen sisälle ja eiköhän se kaatunut ja kaikki vedet kaatuivat lattialle. Tämä tapahtui sitten kun mies oli jo lähtenyt. Onneksi olin vienyt pikkusen jo päiväkotiin, koska jouduin sitten menemään pihalle sahaamaan siihen kuusen jalkaan vielä ylimääräisen palikan kun se varsi on liian ohut niin ei oikein meinaa pysyä. No nyt on kuusi suorassa. Kyllä mies oli ihmeissään kun kuuli että olin sahaillut :) Ja kyllä tuoksuu hyvälle kotona.
Täällä paha olo ja väsymys vaivaavat aina yleensä klo.16 eteenpäin ;) Mutta ihan hyvin olen kyllä jaksanut. Suolainen ruoka maistuu paremmin kuin makea, olen yrittänyt olla syömättä herkkuja. Kun on tätä ihanaa turvotustakin niin on ihan läski olo :(
Lueskelin täällä juuri työjuttuja, " ihanaa" . Nyt pitäisi saada jotkut fiksut kommentit meilillä töihin. Tuntuu ihan ufolta, että kohta käyn taas töissä. Olen ollut niin haikeana, eilenkin tyttö oli 6 tuntia päiväkodissa. Odotan aina, että koska saan sen hakea. Mutta tosi hyvin on mennyt, ihanaa.
Mutta rauhallista ja hyvää joulua säteille!!!
matleena
Jostain syystä sitä aina pelkää heti pahinta :(
Joulupukista vielä: meillä on nyt eka joulu sitten tytön syntymän ettei joulupukkia tule. Tai kyllä se käy mutta lahjat jättää oven taakse tai kuusen alle, katotaan nyt kuin käy :) Tyttö on nyt ekalla ja on alkanut miettiä että onkohan sitä pukkia oikeesti olemassa vai ei. Minultakin kyselee vähän väliä että uskonko minä pukkiin. Eilen sit kuitenkin totesi että kyllä se on olemassa :) Mutta ei nyt viittitä sitä hommata kuitenkaan.
nellariina
kaikille säteille!
Me lähdetään huomenna reissuun, enkä varmaan enää ehdi tänne.
Nauttikaa joulun tunnelmasta ja voikaa hyvin.
mallariina ja masulainen rv 10+2
ps. Vielä on pakko sanoa sydänäänien kuuntelusta. Harmittaa nyt kun mulla ei ole sitä ekaa neuvolalääkäriä ja seuraava neuvola-aikakin siirtyi viikolla eteenpäin eli pääsen kuuntelemaan niitä ääniä vasta rv 14+... Mutta onneksi se ultra on rv 12+.
Täällä täysi hässäkkä päällä, mitä nyt pieni luova tauko. Poika jo kunnossa ja käytiin aamulla asioilla, mikä ihanaa! Pääsi ihmisten ilmoille, eikä tarvinnut sisällä vaan olla! Jee! Ulkoilu- ja kauppareissulta sitten jatkamaan hommia. Imurointia, matot rullalle odottamaan miestä, että niitä " ulkoiluttaa" , pölyjen pyyhkimistä... Lattiat pitää vielä pestä tässä.
Laatikoiden teko menossa parasta aikaa. Makaroni jo tehty paistamista vaille valmiiksi. Porkkanalaatikko kohta valmis ja sit ne uuniin. Ihanaa kun hommat alkaa edistyä! Lahjojen paketomista kyllä vielä löytyy, mutta se kivaa touhua.
Oma olo tosi hyvä, eilinen neuvola käyti rauhoitti mieltä. Kunhan muistaa syödä vaan kunnolla, niin eipä tässä näköjään huonoa oloa tule. Pitää vaan yritää pysyä kohtuudessa joulunakin, sillä oon aika perso makealle....
Mutta nyt kutsuupi keittiö. Palaan asiaan vielä huomenissa!
Kidelma
Tänne vielä pikaisesti ennen hommien aloittamista ja niitähän riitttää tälle päivälle :( kostautuuu totaalinen laiskuus...
Tänään pitäisi tehdä peruna- ja porkkanalaatikot, siivota, loput ruokaostokset tehdä ja paketoida loput lahjat. Tyttö haluaisi kuusen jo tänään sisälle, perinteisesti ollaan tuotu vasta aattoaamuna, no sitä pitää miettiä vielä :)
Minulla on jo paljon parempi mieli, eihän sitä tosiaan vielä pidä huolestua kun ne sydänäänet ei kuuluneet. Sitä vaan petty pahasti kun odotin ne kuulevani. Viikon päästä on ultra sitten toivottavasti saa iloita. No sekin kyllä pelottaa jos on sitä turvotusta liikaa....tämä on yhtä pelkäämistä koko ajan :(
Töissäkin jo tietävät raskaudesta, pomo arvasi ennenkuin kerkisin kertoa. Eilen oli tarkoitus kertoa kun en mä osaa valehdella menojani ja joudun kaikki neuvola, lääkärit ja ultrat käymään työajalla. SAavat myös aikaa etsiä minulle sijaisen, ettei tartte napista kun niin myöhään kerroin. Vaikka tiedän että (jos vanhat merkit pitävät paikkansa) ne alkaa sitä sijaista ettimään varmaan vasta viikkoo ennen mun jäämistä pois. Mun työpaikassa on ihmeellinen taito saada hommat kusemaan niin että aina on kiire, minä en ymmärrä. Mutta nyt en jatka tästä enempää, vien muuten palstatilan kokonaan, sen verran jurppii se porukka :)
[color=red]Rauhallista, mukavaa ja lahjakasta joulua teille kaikille!! =))
nellariina 11+5
OMA NAPA
Keskiviikkona oli eka neuvola ja täällä neuvolan hyvä puoli on ultra, jolla sain nähdä yhden pienen elämän minussa ja sydämen syke näkui hienosti! Kuvankin sain mukaan miehelle näytettäväksi! Joten raskaus sujuu hyvin ja tuli paljon konkreettisempi olo, kun näki, että kyllä siellä kyytiläinen köllötti!
Esikoisen kanssa tässä on tämä aamu leivottu kakkua huomiselle, kun tulevat tuon esikon isovanhemmat meille illalla kahville ja samalla treffaamaan joulupukin! Esikoinen kovasti odottaa pukkia ja on varma, että se tuo kaivurin (minkä tuokin)!
Koko muu viikko on kulunut tässä joulua laitellessa, vähän kerrallaan, kun tämä väsymys vielä verottaa, mutta esikoisen odotuspäiväkirjasta luin, että joskus 10-11 viikolla väsymys on helpottanut, joten toivoa on!
IHANAA JA ARUHALLISTA JOULUA TEILLE JOKAISELLE IHANALLE SÄTEELLE!
-S- rv 9+3
Tulin vielä lukasemaan viestejä ennen nukkumaan menoa. Mies jo tuolla huhuilee eli pikaisesti vaan....
Kaikki joulujutut onneksi tehty, mitä nyt lahjat äsken vasta paketoitiin. Kinkku paistetaan vasta huomenna, kun sitä vasta illalla syödään. Me perinteisesti syödään riisipuuroa siinä joulurauhan julistamisen aikoihin. Kuusi tuodaan vasta huomenna sisään, mies ei suostunut että aiemmin tuotaisiin sisälle. Huokaus.... minä sitä vaan olen jo odottanut, että sen tuoksusta voisi nauttia.
Oma olo niin hyvä, ettei meinaa muistaa ees raskaana olevankaan. No nälkä tuntuu olevan kyllä useammin ja ei tee, kumma juttu, makeaa juuri mieli. Syön kyllä, mutta ei mitään himoa. Yleensä oon aika perso...
Viettäkäähän sädesiskot oikein ihanaa joulun aikaa ja nautitaan tästä vuoden ihanimmasta juhlasta kaikkine herkkuineen ja tunnelmineen!
Kidelma rv.11+6 (jee huomenna jo 12vk täynnä!)
Hiljaista on säteissä taas ollutkin, mutta jos nyt joulun kunniaksi saataisiin kunnon pino aikaiseksi.
Nythän sinulla matleena aika alkaa menemään kuin siivillä, kun pääset taas välillä töihin;) Toisaalta olisi kiva kun olisi välillä muutakin ajateltavaa kuin raskaus ja kotiasiat, mutta toisaalta taas ihana kun ei tarvitse aamuisin lähteä minnekkään.
Mitenkäs muiden säteiden joulupuuhat voivat? Meillä on vielä vähän leipomisia ja siivousta jäljellä, mutta muuten hommat ovat hyvin mallillaan. Lahjat on ostettu ja paketoitu ja piirakat tehty ja kinkkukin tilattu. Tänään jos leipoisi pullia ja torttuja, huomenna herrasväen pikkuleipiä ja keskiviikkona pesisi saunan ja torstaina tekisi joulusiivouksen, niin perjantaina voisi sitten vaan käydä kaupassa ja tehdä salaatit yms. valmiiksi ja tietysti koristella kuusen. Aattona voisi sitten vaan nauttia joulusta;)
Täällä kuvotus vaivaa edelleen ja eilen sain kammon käsirasvasta. Laitoin illalla jotain hajustettua käsirasvaa ja se alkoikin tökkimään tosi pahasti. Tosin minua ällötti myös Idolsien Ilkan laulu tosi voimaakkaasti, että taisi olla vain " huono päivä" . Että tämmöistä täällä;)
Hyvää joulunalusviikkoa muillekin säteille ja tulkaas ahkerasti pinoutumaan!
Jaja ja pikkarainen rv 10+0