Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

60-luvun esikot: kohti joulua!

19.12.2005 |

Hyvää maanantaita ja joulunalusviikkoa! Ihanaa tällä viikolla onkin vajaa viikko, vain 4 tai ehkä vain 3 päivää töitä jos torstain onnistun pitämään myös vapaata kun on noita vapaita jemmassa.

Viikonloppu taas hujahti tuosta vain, lauantai meni puunatessa ja ostoksilla ja sunnuntaina kävi vieraita kylässä.

Huomenna olisi sitten ensimmäinen neuvolakäynti, pitää laittaa aamuyöstä herätyskello soimaan vessakäyntiä varten kun sinne neuvolaan pitää mennä 4 tuntia pissaamatta.

rv 8+4 kai tässä vielä mennään, oireet ei ole muuttuneet. Pahaa oloa on lähinnä iltaisin, eilen taas yökkäytteli.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille! Tetiä piinaillaan =)

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli varmaan kiva nähdä se teidän tiitiäinen. Alkaa varmaan tuntua jo todelliselta tuo odotus.

Jouluyö, juhlayö, paimenil ja vauvan yrittäjillä yksin työ... Ei me nyt ihan joulunyön messusta tultua jaksettu hommin ryhtyä, mutta kyllä kylvöt tehtiin ennen ja jälkeen, niin että ei se siitä kiinni ole. Muuten vaan en jaksa toivoa mitään.

Hiffasin yhden tähän oviksen jälkeiseen elämään liittyvän

asian, kun lueskelin näitä palstoja. Olen tähän asti uskotellut, että voin pitää yllä toivoa raskaudesta niin kauan kuin vuoto alkaa, koska minulla ovisoireet kestävät ihan kuukautisten alkamiseen asti. No. lämpö pysyykin ylhäällä, mutta tosiasia on, että rinnat lysähtävät kyllä useita päiviä ennen. Turvotus ja pakotus alkavat vähitellen hellittää, kun kiinnittymistä ei tapahdu. Näin käy joka kerta, tai on ainakin tähän asti käynyt. Voin siis jo useita päiviä ennen menkkoja tietää, että tulossa ovat. Helpotus tämäkin, ei tarvitse piinistellä pitkään.

-paide-

Vierailija
22/29 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mahtuuko vielä mukaan 60- lukulaisiin, olen kyllä aiemminkin seurannut tätä palstaa ja esim. hilima62 on tuttu( onnittelut tyttövauvasta !!jos satut täällä vielä piipahtamaan ..vastahan sä plussasit..tässä siis ent. moniäippä..jälleen kuumeen kourissa, heh).

En siis ole esikko vaan minulla on jo viisil lasta 822v, 20v, 11v, kohta 4v ja kohta 2v)....mutta kuten sanottu VIELÄ on vauvahaaveita ja saa nyt nähdä jäävätkö myös???!!TAUSTAA sen verran, että ollaan nyt siis oltu tuon viimeisemmän jälkeen ilman minkäänlaista ehkäisyä, mutta plussannut en ole kertaakaan, joten nyt ovat clomifenit käytössä kolmatta kiertoa!!..sitten täytyy vaan/ kai luovuttaa??ikää mulla jo tuo 41v ja -64:sia ollaan loppuvuodesta olen syntynyt ja jotenkin tuo ikäkin jo alkaa hirvittää, mutta onneksi on muitakin samanikäisiä samoissa toiveissa...ja kaikenkukkuraksi omasta tyttärestä tulee kesällä mummo, joten on hiukka omituinen tai sanoisinko ristiriitainen olitila, ei silti ettenkö olisi iloinen, tottahan toki, ihanaa kun pieniä tulee( saapi sitää sitten paijailla jos ei omaa enään tule...)

Kaikille teille toivotan oikein hyvää alkavaa vuotta 2006 ja erityisesti kaikille plussaonnea!!!!

Onnittelut sonjaemma??? kun saat kasvatella masuasukkia, nauti täysillä odotusajasta!!!Parhainta aikaa elämässä!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekstissä, mutta nauraa ssa jos naurattaa, mulla aina nämä näppäimet lipsuvat siihen malliin, että virheitä tulee...:)

Vierailija
24/29 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä olekaan tuota kultainen 60-luku pinoa kukaan pitänyt hengissä joten varmaan tänne esikoiden joukkoon mahtuu vaikka ei ihan ensimmäistä (tai toistakaan) olisi kuumeilemassa? Tässä iässä ollaan jo varmaan aika joustavia ;) vai mitä?

Viime yönä nukutti sitten taas makoisasti, ehkä sitä ultraa sitten jännitin alitajuisasti kuitenkin kun edellinen yö meni niin huonosti, Enkä herännyt kuin kerran vessaan.

Olin muuten paide huomaavinani saman jutun noiden rintojen kanssa. Muistaakseni joissain kierroissa epäilin koko ovista kun mielestäni rinnat ei turvonneet vaan olivat läsät koko kierron. Nyt nuo on kyllä mielestäni olleet tanakasti pyöreinä jo ennen plussaa, ei tosin vielä muuten kasvaneet.

Kuulin tänään järkyttävän uutisen jota täytyy aika lailla sulatella. Yksi läheinen sukulainen, nuori 19-v tyttö on raskaana vahingossa ja la jo tammikuussa. Ei ollut kukaan joka tiesi meille kertonut, kun tiesivät meidän hoidoista. Nyt vasta kun aletaan olla turvallisilla viikoilla. Elämä on epäreilua, tiedän että poikaystävä on kuulema täysi lusmu ja tytöllä koulu kesken ja muutenkin ollut elämä vähän sekaisin, pyörinyt epämääräisissä kaveripiireissä joista lapsen isäkin on. Että tervetuloa vaan taas yksi sossun elätettävä, hitto! Se on tietysti hänen valintansa mutta ja varmaan kuulostaa lapsettomuusongelmista kärsineen suusta oudolta mutta olisi ehkä voinut ajatella muutakin vaihtoehtoa.

Toisaalta hyvä etteivät kertoneet vaikkapa syksyllä, en olisi todellakaan halunnut kuulla tuota uutista kun itse juoksee hoidoissa ja pistää piikkiä mahaan. Monelle kyllä suon lapsen enkä yleensä ole katkera mutta tässä tapauksessa on tosiaankin sulattelemista.

Anteeksi purkaus, mutta oli vähän pakko päästää höyryjä...

Vierailija
25/29 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsia saavat helpoimmin ne, jotka eivät niitä suunnittele... Mutta toisaalta mä uskon, ettei kukaan synny tänne ihan sattumalta: joku tarkoitus on joka elämällä. Ja silläkin, että toivottuakana lasta ei synny.

Vissiin on 60-lukulaisten yleinen pino tosiaan hiipunut. Panin aikoinaan alulle tämän ensimmäistä odottavien pinon, kun 60-luvulla syntyineitä pyöri palstoilla niin paljon ja toista tai kolmatta tai neljättä odottavat, meidän ikäiset ihmiset tuntuivat olevan ihan eri elämäntilanteessa. Mutta ehkä on nyt taas aika laajentaa tämä pino kaikille 60-lukulaisille avoimeksi, kun meitä esikkojakin on tosi vähän. Mitäpä tuumitte?

Sonjaemma, oliko siis niin, että tuossa raskauten johtaneessa kierrossa sulla rinnat pysyivät koko ajan ovulaatiosta asti piukkoina ja pinkeinä? Vai oliko sulla ehkä luget käytössä, nekin taitaa vaikuttaa?

-paide-

Vierailija
26/29 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että parikymppiset sikiää helpommin... mutta uskotaan että jokaisella elämällä on tarkoitus, ja voihan olla että tulevan äidinkin elämä löytää paremmille raiteilla lapsen myötä. ymmärrän toki täysin sonjaemma höyryhtelysikin. itse kun kärvistelen töissä pian äitiyslomalle jäävän työntekijän kanssa. tämä oli kyllä ihan suunniteltu (näin ainakin uskon), koska heti kun koeaika loppui ja paikka vakinaistettiin, niin poks. jaa, jaa; niinhän se kai pitää tehdä, mutta kyllä kirpaisi....

kyllä tähän pinoon puolestani hyvin mahtuu myös kokeneempia kuumeilijoita, saadanpahan vähän kokemuksen rintaääntäkin mukaan.

rinnoista juu. saman olen huomannut minäkin. että usein kierron puolivälissä, eli oviksen jälkeen, rinnat turpoaa ja aristaa, mutta joitain päiviä ennen menkkoja latistuvat sitten ihan normaalitilaansa.... tässä nyt yritän saada jotain pinkomistuntemuksia, mutta ei nyt ainakaan vielä. ja tänään mennään - tarkistus - kp 20. niin pitkällä, eikä mitään tuntemuksia, joten taidan luovuttaa tältä kierrolta. ainakin henkisesti valmistautua.

no nyt kuitenkin viimeisiä työtunteja kohta viedään, lounaalle voisi jo lähteä, joten palajamme.

Vierailija
27/29 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyviä tämän vuoden viimeisiä päiviä ja valtavan positiivista uutta vuotta! tämä tyttö jättää työpöydän palatakseen vasta ensi vuoden puolella!

t. trattis

Vierailija
28/29 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennään taas aika samoissa, mulla taitaa olla kp 18 tai jotain sinne päin. Tissit on kyllä kipeät, mutta niinpä niiden kuuluu tässä vaiheessa ollakin. Lisäksi ruokaillessa tuntui raudan makua suussa, mutta suureksi harmikseni tajusin sen johtuvan siitä, että saalaatissa käytetyt ananaspalat olivat lionneet liian kauan avonaisessa säilykepurkissa...

Uuden vuoden puollella ollaan taas viisaampia.

Omasta puolestani toivotan teille kaikille tätäkin vuotta onnellisempaa, lapsirikasta Uutta Vuotta!

-paide-

Vierailija
29/29 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottelen täältä vuoden viimeistä päivää kaikille! Toiveet kohti uutta vuotta.

Kiva sitä olisi jäädä töistä äippälomalle vaikka se ei syy lapsen hankkimiseen olekkaan, mutta yksi hyvä puoli raskautumiseen. Minulla kp jotain 10 paikkeilla ja harjotukset käynnissä:)

Oikein paljon onnea ensi vuodelle ja toivotaan että vuosi uusi tuo plussia paljon:)