60-luvun esikot: kohti joulua!
Hyvää maanantaita ja joulunalusviikkoa! Ihanaa tällä viikolla onkin vajaa viikko, vain 4 tai ehkä vain 3 päivää töitä jos torstain onnistun pitämään myös vapaata kun on noita vapaita jemmassa.
Viikonloppu taas hujahti tuosta vain, lauantai meni puunatessa ja ostoksilla ja sunnuntaina kävi vieraita kylässä.
Huomenna olisi sitten ensimmäinen neuvolakäynti, pitää laittaa aamuyöstä herätyskello soimaan vessakäyntiä varten kun sinne neuvolaan pitää mennä 4 tuntia pissaamatta.
rv 8+4 kai tässä vielä mennään, oireet ei ole muuttuneet. Pahaa oloa on lähinnä iltaisin, eilen taas yökkäytteli.
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille! Tetiä piinaillaan =)
Kommentit (29)
Täti tuli ja meni kanssa, nyt on kp jotain alkupuolta. Viettelen aamupäivää kotona, kun iltapäivällä pitäisi siis mennä lääkärille pieneen suolistotutkimukseen. Paastonut olen sitä varten eilisestä asti, joten olo on hutero.
Miehen kanssa on nyt paljon käyty läpi tätä lapsettomuuttamme, on itketty ja puhuttu ja itketty ja puhuttu taas. En tiedä, kumpi pahemmalta tuntuu, oma murhe vai toisen surun katsominen.
Jouluksi lähdemme pohjoiseen sukulaisiin. Kummallakin on töitä vieä keskiviikkona, mutta torstaina nostamme kytkintä. Helpotus sinänsä, että mihinkään joulupuuhiin ei tarvitse nyt itse ryhtyä. Ehkä laitan jotain maustekalaa tuliaisiksi ja siinä kaikki. Siellä perillä on sukulaislapsia, mutta ovat jo onneksi niin isoja, etteivät ole mitään suolaa minun haavoilleni. Asutaan muuten hotellissa, joten kyllä se hiukan lomasta käy.
Laita Sonjaemma neuvolakuulumisia, niitä on kiva lukea!
-paide-
mutta täällä ollaan perjantaihin asti töissä, tosin eri tapahtumat vähän keväntää viikkoa, ja eiköhän perjantaina lounaan jälkeen pääse lähtemään. eli meillä nousee kytkin perjantaina toivottavasti valoisaan aikaan, tai kytkimet, kun lähdetään eri tahoille joulun viettoon. meillä toiminut tämä systeemi hyvin. tällä viikolla vietetään vielä kotona joulua muutaman hyvän ystävän kanssa ja sitten hajannutaan sukulaisiin.
kp taitaa olla 9, vai 8. no, mies ollut vatsataudissa ja muissa flunssissa, jokohan tuo kohta olisi " työkunnossa" , tikkuja en siis vieläkään hankkinut, kun ajattelin että parempi olla tietämättä josko parhaat päivät on silloin kun ollaan erossa. varmistellaan tässä ennen ja jälkeen, josko tärppäisi.
mutta sitä ennen siis pitäisi saada työpöytää tyhjenemään...
Kova flunssa päällä ja kaiken huipuksi on tarvinut töihinkin raahautua kun ei tuota kuumetta kuitenkaan ole tullut. Edelleen odotellaan tätiä eli piina parhaimmillaan. Tässä vaiheessa sitä alkaa mielikuvitus lentämään että jos vaikka... niin vatsasta on nippaillut tässä muutaman päivän että ilmeisesti täti sieltä on tulossa. Testaamisen kanssa en ole pitänyt kiirettä kun nyt kp28 ja huominen tai ylihuominen on niitä mahdollisia tätin alkamispäiviä. Torstaina jos ei ole mitään tapahtunut niin menen ostamaan testin mutta kuten edellisilläkin kierroilla tällainen suunnitelma on aina romuttunut:( No odotellaan ja piinataan, mukavaahan se tämäkin on tavallaan.
Huomenna pitäisi vähän paikkoja siivota jos tältä flunssaltani jaksan mutta en ota paniikkia siitä. Meillä vietetään joulu kahden vaikka joulupäivänä käykin sitten vieraita. Minä se pikkuisen laitan jouluruokia että makuun pääsee. Aattona tosin mennään illalla miehen vanhemmille syömään.
Minulla töitä jatkuu sinne aattoon asti mutta sitten alkaa kauan kaivattu loma (viikko) joten sitä odotan ihan innolla vaikka minnekkään etemmäs ei lähdetäkkään.
Sonjaemmalle mukavaa neuvolakäyntiä ja muille kaikkea mukavaa mitä se sitten onkin:)
no siellähän käytiin läpi vaikka mitä käytännön asioita ja saatiin lippusia ja lappusia ja oppaita mukaan. Pissanäyte oli puhdas eli valkuaiset, ja mitähän muuta oli OK. Hemoglobini 132 ja verenpaine 122/77 joten ihan perusterve ihminen. Tosin tuota painoa oli omasta mielestä kamalan paljon, kun en ole vaa' alla käynyt pariin vuoteen (laiska ei ikinä muista pattereita ostaa..) ja tiesin että olen lihonut mutta silti...Pari kiloa on tullut varmaan jo tässä viime viikkoina, tai muuten turvonnut olo. Pastat pois ja ruisleipää... Neuvolahoitaja oli oikein mukava ja selitti kyllä kaiken. Nyt pitäisi päättää miten noiden sikiötutkimusten kanssa kun ne pitäisi tehdä viikolla 10. Kun niissä on kumminkin km-riski ja tulos ei ole aina 100% varma. Tuo verikoe/seerumiseula on ainoa joka tulee kunnan puolesta. Ultrattu ei kun niiden laitteella ei sydänääniä välttämättä kuule ennen rv 13, mutta me nyt oltiinkin ja mennään taas ultraan ensi viikolla yksityiselle.
rv 8+5 eli samoissa laskuissa kuin minäkin, laskettua aikaa ei merkitty neuvolakorttiin vielä, tarkentuu ultrassa. Ja ivfllä alkunsa saaneilla on taipumus jostain syystä syntyä viikkoa-kahta aikaisemmin.
Ja kehoitettiin syömään pieniä välipaloja kun pahoinvointi iltaisin on merkki liian suurista verensokerin heilahteluista. Ja vettä pitää juoda paljon!
Paljon on nyt luettavaa ja mietittävää. Lisäksi saatiin sellainen esite mahdollisuudesta osallistua tutkimukseen jossa tutkitaan 1 lk diabeteksen ehkäisyä lapsilla. Mulla kun veljellä puhkesi aikuisiällä 1 lk diabetes joten voitaisiin osallistua tutkimukseen kun on kuitenkin lähisuvussa. Siinä saisi puolen vuoden äidinmaito vastikkeet ilmaiseksi (ihmetyksen jälkeen/oheen), ja/tai jotain muuta porkkanaa. Vilkaisin vain nopeasti esitettä. Miksi ei, pitää vielä keskustella kotona.
Että kaiken kaikkiaan mukava reissu, jotenkin alkaa homma konkretisoitua kun siellä puhutaan " äidistä" ja " isästä" ja " perheestä" =)
sonjaemmalla olikin mukavia neuvolakuulumisia! esitteitä ja lappusia sitten vaan tutkimaan, siinähän on kivaa joululukemista! nuo ei ole helppoja päätöksiä että mihin tutkimuksiin sitä lähtee, mutta löydätte varmaan oikean tien teille.
toivottavasti paiden operaatiot meni hyvin, olikos kuitenkin niin että töissä huomenna vaiko jo tänään?
ja teti pitää piinaa yllä... peukut on täällä pystyssä!
meillä miehen flunssa edelleen jatkuu, saa nähdä onko siitä mihinkään ennen joulua.... toivottavasti meni tämä pöpö multa ohi, vielä ei ainakaan tunnu missääs, kopkop.
Kiva kuulla Sonjaemman neuvola kuulumisia. Tiedon määrä on varmasti valtava ja pitää rauhassa mietiskellä kaikkea että osaa päättää sitten kaikissa asioissa oikein.
Omaa napaa sen verran että piina edelleen jatkuu. Olen koko päivän juossut vessassa kun pikkasen mahasta nipistää katsomassa joko menkat alkaa mutta ei vielä ole toistaiseksi mitään merkkiä ilmaanrtunut. Vielähän tässä on päivää jäljellä ja huominenkin ja sitten ylihuominen.....joo tiiätte varmaan millaista on piinata. Jotenkin tuon pillereiden lopettamisen jälkeen kierto oli sellanen 26 mut nyt tuntuu vaan aina päivä kerrallaan pidentyvän? Kai sitä palataan niinsanotustui normaaliin hyvin hissukseen.
Ja takas siivoomaan, mula on matot ulkona joten työ kutsuu:)
Sonjaemma, kuulumisista! Kiva oli lukea. Hassua - tuntuu ihan niinkuin jonkun tutun kuulumisia lukisi, vaikka ei olla ikinä edes tavattu...
Tuosta veriseulasta olen kuulut, että vähänkin vanhemmat äidit jäävät siinä ilman muuta kiinni, koska ikä on yksi tulokseen vaikuttava tekijä. Siinähän siis ennustetaan parin verestä löytyvän aineen ja iän perusteella todennäköisyyttä, että lapsella on joku häikkä.
Istukkabiopsiasta, lapsivesitutkimuksesta ja muistakin sikiöseulonnan menetelmistä olen löytänyt parhaat tiedot kehitysvammayhdistyksen sivuilta, www.verneri.net.
Tetille myötätuntoinen huokaus... Mutta toivo elää!
Minun operaationi meni sikäli huonosti, että se oli tavattoman kivulias. Luulin, että maha halkeaa! Lääkäri oli tyly enkä olisi ylipäätään selvinnyt koko jutusta ilman ystävällisen sairaanhoitajan apua ja myötätuntoa. Ystävät kalliit, jos voitte valita, älkää menkö missään asiassa vanhemman mieslääkärin vastaanotolle. Niiden koulutuksesta on selvästi puuttunut sellainen osio kuin " potilaan huomioonottaminen!"
Tutkimuksissa selvisi kumminkin, että vatsakipujeni ja tulehdukseni taustalla ei ole se tauti, jota lääkärit ovat tähän asti epäilleet. Että nähtäväksi jää... Sairaslomaa on nyt kuitenkin jouluun asti ja sen jälkeen sitten viikko lomaa. Ehkä tästä jaloilleni pääsen...
-paide-
Paide, ikävä kuulla että oli karsea kokemus tuo sinun operaatiosi. Toivottavasti oli hyvä uutinen ettei vaiva ollut sitä mitä luultiin? Taitaa olla muuten yleinen ilmiö ettei vanhemmat mieslääkärit ole saaneet tuota empatiakoulutusta aikoinaan, ja osalta kun taitaa se empatiageeni puuttua kokonaan...Vaikka onhan niitä tylyjä naislääkäreitäkin. Toivottelen nyt kuitenkin pikaista paranemista ja rentouttavaa toipilasaikaa.
Teti vielä piinassa? Nythän on jo tosi jännät paikat! Toivottavasti huomenna vielä ehdin kurkkimaan tänne, kun aion pitää to-pe vapaata. Huomenna pitää hoitaa jouluostokset ja pe aamuna lähdetään kohti Savoa.
Trattis hei, ehkä sinun pitäisikin oikein toivoa flunssaa. Toisethan sanoo että silloin saattaa jopa tärpätä paremmin kun vastustuskyky on heikkona. Ja bonuksena sitten flunssassa saa ihan luvan kanssa keskittyä pyhinä makoiluun, herkkujen syöntiin ja kuuman glögin nappailuun =)
Emmi taitaa olla työkiireissään?
Hirveä nälkä iski, pitäisi vielä hetki odottaa lounaaseen.
Jos nyt en tässä ehdi enää palstailemaan (tosin on taas työinto hukassa, joten saas nähdä...) niin varmuuden vuoksi toivotan kaikille oikein rauhallista ja mukavaa joulua!
Oikein Hyvää tulevaa Joulua Esikot ! Pakko oli sen verran tulla piipahtamaan, että sain toivottaa joulutervehdykset teille jokaiselle ! Kuten Paide sanoi, te olette ' ystäviä ' ei ole ollenkaan sellainen tunne, että etten tuntisi teitä hmm ..
Sonjaemma kiitos neuvola-kuulumisista ! Kiva, että kaikki sujui hyvin ! Ja erityisen mukavaa oli, että sinullakin oli asiallinen terkkari. Kaikkea hyvää odotukseen niin joulun kuin vauvankin ! Meinaatteko nyt joulun aikoihin kertoa jo muillekkin ihmisille lähipiirissä ?
Paide otan osaa tylyyn kohteluun. Olen huomannut saman asian ja ei voi kun ihmetellä, miksi ' eräät ' ihmiset ovat hakeutuneet lääkäri/hoitaja koulutukseen jos eivät alalle sovi. Onneksi mukava hoitaja pelasti tilanteen. Toivottavasti vointisi kohenee ! Muista levätä !!! Ja tästä vauvattomuudesta, kirjoitit että kummankohan tuska on suurempi sinun vai miehesi, mutta eiköhän se ole teille molemmille samanlainen. Itse olen yrittänyt miettiä ' järkevästi ' tätä lapsiasiaa en siis tunnepuolella vaan ihan AIVOILLA, ja olen tullut siihen tulokseen, jos emme saa omaa lasta niin ei minun maailmani siihen kaadu ja toivon ettei myöskään mieheni. Olen jopa alkanut miettiä käyntiä orpokodissa Colombossa ensi reissumme yhteydessä. Adoptiolapsen saaminen kun vaikuttaa olevan sillä suunnalla aika easya.
Trattis te olette joulun eri suunnalla miehesi kanssa ! Toivottavasti miehesi kunto paranee ja pääsette työhön :)
Teti täälläkin jännätään sinun kanssasi !!! Voi kun tulisi se plussa .... Kyllä piinakin on hauskaa .. Ota kaikki irti !!!
Oma napa kp15 ja ovis tuli kuin tulikin ja kovasti ollaan harrastettu miehen kanssa ;) Mutta onko homma hoidettu kotiin niin sen saa tietää vasta siellä uuden vuoden tietämillä. Minähän tiesin jo ed. raskauteni todella aikaisessa vaiheessa, tai siis oireet kivut jne alkoivat jo kp20 tietämillä. Mutta tilanne oli silloin eri olin ovuloinnut jo hyvin aikaisessa vaiheessa. Tästä kierrosta en usko paljoakaan koska ovis ilmaantui liian myöhään ! No minä tästä lähden kohta iltavuoroon ja samoin to- ja pe-illat menevät työssä. Aatoksikin olisi ollut töitä, mutta katsoin aiheelliseksi kieltäytyä ettei tule ongelmia kotona ' miehen kanssa '
Hyvää Joulua ' jos en enään palstaudu ' voikaa hyvin ja syökää vielä paremmin, mutta muistakaa Joulumieli !!!
t.emmi
vaivoihini! Kaipa niitä kurjia lääkärikokemuksia sattuu kaikille jossain vaiheessa. Yritän unohtaa tämän parhaani mukaan.
Toivotan kaikille rauhaisaa Joulua! Tähän oheen kirjailen Lauri Viidan runon (hiukan mukaellen: Viita tietysti kirjoittaa alunperin " veljille" ), koska se parhaiten kuvaa sitä, mitä juuri nyt toivon.
Maataan, siskot...
Maataan, siskot, maataan pitkään,
kun on saatu kunnon yö!
Ollaan vain ja hengähdellään;
nyt saa elää sydämellään,
nyt ei, siskot, ruoskat mitkään
enkeleitä lyö.
Mustaa, mustaa, niinkuin seinää
on tää päivä jumalain.
Maataan vain ja ihmetellään,
nyt ei liene kiire kellään;
ulos, siskot, nyt ei nää,
sisään, sisään vaan.
täältäkin rakkaat siskot! Yhdyn täysin Paiden ja Laurin sanoihin - näin teemme!
Tämä kierto tuntuu kyllä menevän ihan harakoille, mutta katsotaan nyt. joulukiireet painaa päälle ja tuskin pysyn hereillä niin kauaa että saisin herätyskellon laitettua....
tänään vielä siis glögi-iltaa, huomenna matkaan.
Sonjaemmalla leppoisaa joulua (älä huoli, hoidamme kyllä nämä kielletyt herkut sinunkin puolesta...), savossahan on myös Paidelle luonnostaan leppoisaa, eikös se niin mene. Ja yhtä mukavan piinaavaa joulua myöskin Tetille ja Emmille! Toivottavasti piina jatkuu....
Huomenna vielä aamupäivän töissä, joten ehkä täällä piipahtelen, mutta varmuuksi toivottelen jo nyt
Lämmintä Pakkasjoulua kaikille!
mutta eikös joku ollut menossa savoon, vai keksinkö mä täällä ihan itekseni... mutta lämmin ajatus on tärkein, eikös niin?
vatsavenytykset jälleen tehty jouluruualla, ylettyyköhän tuo verenkierto enää näin lounaan jälkeen aivoihinn asti....
Niin se vain kävi että tämä päivä vaihtui kp1 ja se siitä piinasta. Jotenkin mieli ei ihan pompannut niin alas kuin jokus aina tässä vaiheessa, liekö lähestyvä joulu vaikuttanut asiaan. Tänään ajattelin käydä ostamassa sen testinkin mutta ei sitten tarvinnutkaan kun töistä pääsin. No nyt sitten kaikki peliin taas tässä uudessa kierrossa.
Niin trattis minä se en matkusta savoon vaan olen jo valmiina täällä:)
Jouluvalmistelut vielä kesken joten täytyy palata takaisin niiden pariin. Kaikille teille esikoille oikein hyvää ja rentouttavaa joulua. Olette kuin ystäviä minulle vaikka en teitä lähemmin tunnekkaan.
JOULUILOA!
minähän se siellä piipahdin joulun vietossa. Et sinä trattis siis ihan sekaisin ollut =). Eilen tultiin takaisin ja nyt pitäisi muutama päivä taas kärvistellä töissä.
Ja herranjestas että on tullut syötyä vaikka osa herkuista olikin kielletty, kyllä kinkulla, laatiokoilla, suklaalla ja vihreillä kuulillakin saa itsensä ähkyyn. Onneksi on tuo koira joka pakottaa ulos lenkille myös syöpöttelyn ja makoilun välillä. Mutta oli kyllä rentouttavat pari päivää.
Eikä taida hiki tulla tällä viikolla töissäkään, on niin hiljaista täällä. Itselläkin on vielä vapaita jemmassa joten ehkä ainakin perjantai taas menee lomaillessa.
Tetille siis negaa, vaikka oltiin jo saatu hyvä piinis päälle, pahoittelut mutta toivotaan että hyvä joulumieli peittosi pettymyksen.
Ja toivottavasti paide on toipunut hyvin operaatiosta.
Ai niin, täällä mennään kai rv 9+5. Pientä yökötystä ollut mutta ei juuri sitäkään. Toivottavasti johtuu vain siitä että on tosiaankin tullut syötyä kahden tunnin välein. Himppusen huolestuttaa nämä vähäiset oireet. Huomenna on klinikalla taas ultra joten jospa se toisi mielenrauhaa.
Toivottavasti olette siskot nauttineet joulusta ja rakkaittenne seurasta, ja oikein hyviä vuoden viimeisiä päiviä.
ja kyllähän sitä olisi vielä muutaman päivän voinut jatkaa...
jotenkin nihkeästi käynnistyy tämä työnteko. jotain pitäisi kuitenkin saada aikaan, mutta ajattelin kyllä nipistää päivän pituutta molemmista päistä. muutenkin tälle viikolle vajaita päiviä kaavailin.
vähän köyhäksi jäi tämän kierron saldo, nyt taitaa olla kp 17, joten tällä viikolla ei ihmeempiä. katsotaan sitten ensi vuonna....
sonjaemmalle mukavia ultranäkymiä, toivottavasti mieli rauhoittuu. tulehan kertomaan kuulumiset sitten!
jokos muut esikot on kotiuneet joulun vietosta?
Joulu on vietetty ja kyllä on taas mässätty oikein olan takaa. Suklaata ja suklaata.....yaitaa olla pieni dieetin paikka tammikuussa:)
Täällä taas odotellaan tositoimiin ryhtymistä vaikka voihan sitä harjoitella jo näin etukäteenkin:) fiilikset ovat hyvät ja sitä parantaa vielä se kun on lomaa tämä viikko ja niin on miehelläkin joten täällä kahden vietämme kotona vuoden viimeisiä päiviä.
Koittakaahan vietellä nämä viimeiset päivät tästä vuodesta rattoisasti jospa se uusi vuosi sitten toisi tullessaan kaikkea kivaa.
Joulu meni sukulaislasten kanssa leikkiessä. Nyt on palattu ja kun lomaa on vielä, meillä alkaa miehen kanssa oikeastaan vasta tästä se rauhallisen joulunajan vietto.
Ovis oli varmaan jouluyönä (!?), seurakset jäävät nähtäväksi.
Uuden Vuoden juhlikin on tiedossa...
-paide-
toivottavasti paide pääsi kuitenkin jouluyön hetken hyödyntämään, vai onko vielä operaatiosta toipuminen päällä eikä hellät hetket ole oikein ajankohtaisia?
Minulla takana huonosti nukuttu yö, heräilin kahden tunnin välein ja nyt sitten tietää miltä se sitten tuntuu kun joutuu heräilemään...no, viis siitä se on sitten sen ajan murhe ei tarvitse kuitenkaan töihin vääntäytyä.
Ultrassa käyty ja siellä se 2,5 cm hippiäinen liikuskeli ja sydän sykki näkyi =)))). Neuvolakorttiin lääkäri merkitsi rv 10+1 (olin omissa ja neuvolan laskuissa rv 9+6) ja puhui la 25.7. eli kahdella päivällä siirryttiin laskuissa eteenpäin. Kumpaa sitten käytettäneen, punktiopäivää vai siirtopäivää. Oma logiikka sanoisi että siitä välistä eli hedelmöityspäivä mutta mitäpä tuo muutama päivä sinne tänne.
Mutta nyt se näkyin paljon selvemmin kuin kaksi viikkoa sitten, iso pää ja pienet kädet ja jalat liikehti.
Oi, alennusmyynteihinkin pitäisi kammeta itsensä, juuri kun sai tuon joululahjarumban hoidettua. No, pitäähän sitä kansantaloutta pyörittää
- kuluttamalla ;)
sonjaemmalla, onnittelut! josko nyt ensi yön nukkuisit rauhallisemmin kun on hyvät uutiset tuoreena muistissa.
paide; toivottavasti jouluyönlahja kantaa hedelmää...
suklaa maistuu täälläkin (ja niitä laatikoita vielä riittää...) joten taidan liitttyä tetin kuuriin, mutta vasta sitten ensi vuonna!
Hei esikot !
On ollut niin kiire, etten kerinnyt tai ole jaksanut palstautua-mutta nyt alkoivat vierotusoireet kasvaa ja taas oli pakko palstautua jos vaikka joudun töihin vielä tänään, vaikka kotona haluaisin olla !!! No joulun odotusta on ilmassa mutta jotenkin on mieli haikea, ei jaksaisi ajatella joulu juttuja tmv .. Mutta onneksi me mennään valmiiseen joulupöytään eli vanhempieni luokse ja sinne tulee myös veljeni perheineen ja muutama vanhempi rouva .. Meillä ei jouluruuatkaan ole suosiossa, mies ei tykkää juuri mistään ja en itsekkään ole mikään laatikkoruokien puolesta puhuja. Tänä vuonna en tee itse mitään, ainoastaan riisipuuroa ja kiisseliä, kala laitetaan uuniin, ja rosollia voisi tehdä + leipoa. Miten te toiset vietätte joulun ?
Tetin uutisia olen odottanut, että ollaanko sitä vai eikö olla. Toivottavasti olisi onnistanut, se oliskin todella ihana joululahja teille !
Mikäs onkaan kierto trattiksella ja paidella ??
Sonjaemman viikot vain menevät niin huimaa vauhtia, ettei perässä pysy. Pian alkaa nämä alkuviikot olemaan ohitse ja pääset hieman rentoutumaan ja aloittamaan sen ihan oikean odotuksen- en tarkoita etteikö tämä olisi ollut ihan oikeaa odotusta, vaan eikös ne riskit vähene sitten kun on mittarissa se 12 viikkoa !!! Mutta hengessä ollaan mukana ja toivotan paljon onnea neuvola-reissuun. Kerrohan kuulumiset !!!
Oma napa menee KP12 ja arvatkaa mitä ? Olen tikuttanut viikon päivät sitä ovista ja olin aivan varma että on kierron alkupuolella, mutta väärin veikkasin, vielä ei ainakaan ole tullut kahta yhtä/tai tummempaa viivaa ja olenkin tullut siihen johtopäätökseen, etten ovuloi lainkaan tässä kierrossa :? Kertokaahan hyvät aconin käyttäjät, että tuleeko sen kontrolli viivan viereiselle viivaan yhtään väriä jos ovis ei ole lähimailla. Minulla kun on tullut sellainen haalea viiva, mutta kuten sanoin jo viikon ajan. Ja jos ovuloin niin se auta asiaa, koska yleensä kierto on lyhyt ja se ei riitä kiinnittymiseen eli jos ovuloin kp15 ja kuukautiset alkavat kp25 niin eihän siitä mitään tule. Taidan varata heti joulun jälkeen sen lääkärin lopputark. ajan ja jos vihdoin viimein saisi sen lähetteen menemään NKL:lle
Nyt menenkin katsastamaan mitä tikku sanoo tälle päivälle :)
Hyvää alkavaa viikkoa ! t.emmi