*^*^*HAAHUJEN viikko 51*^*^*
Kommentit (74)
huh ja ihan nakit olo...sen kun kuuraan ja järkkään paikkoja niin termiitti porukka perässä ja hävityksen kauhistus.No onpahan tullu taas puhdistettuu ilmaakin perheneuvottelun merkeissä.
Porkkanalle pahoittelut...mut onneks sulla se uusi lääkäriaika nimittäin se että oviksen tiiät jne,mutta kannattaa ottaa huomioon se,että kiinnittyminen voi tapahtua joskus myöhemminkin,sen tosin huomaa vaan ultrilla ja hcg mittauksilla,mutta voit yllättyä vaikka iloisestikkin vielä.
Hei,mä oon ihan happy with honda,mä sain eilen elämäni EKAT KAKS VIIVAA ovistestiin.Vähän oli naama hangonkeksinä,ihan pimeetä.Kiva olo oli kun tiesi että kyllä,nyt se tapahtuu...se ovis nääs.ja ukkelinkin sain huijattua illalla kynttilän valoon.Jälkeenpäin sanoin kun se nauroi että sinne meni taas,että toivota niille hyviä treffejä :)))) Olimpa onneni kukkuloilla,koitan pysyäkkin.
Jes.Hyvää joulua kaikille,ja paljon plussapaketteja :D
Mamma+Fem
Joulutohinoissa mennyt täälläkin melkein koko päivä. Aamulla imuroin ja pyyhin pölyt koko kämpästä. Aamupäivällä kävimme isoäitini luona ja sen jälkeen olen puuhastellut koko ajan jotakin. Eilen sain kuin sainkin leivottua niitä kookospullia ja pari joululimppua. Nam!
neronja: kyllä ne kookospullat maistuivat täälläkin! ;-) Minäkin olen tekemässä sitä salvia-kalkkunaa... Kylläpäs meillä sattui samanlaiset suunnitelmat. Salviaa oli kyllä hankala löytää, mutta sain sitä kuitenkin tuoreena... Eiköhän se miehesi lepy lasagnella ;-) Tsemppiä joululahjojen paketointiin.
Tänään leivoin vielä " lussekatteja" eli sahramipullia, jotka näyttävät kissan päiltä korvineen ja rusinasilmineen ;-). Eipä ainakaan herkut lopu kesken... Sitten jatkoinkin siivoamista ja iltapäivällä olimme vielä ulkoilemassa ja pulkkailemassa. Samalla laitoimme joulukuusen jalkaan kiinni ja toimme sen pesuohuoneeseen odottamaan aamun koristelua.
Äsken juuri lopettelin tiskaamisen ja keittiön puunaamisen. Nyt saa joulu tulla meillekin. Ihanaa, kaikki on lähes valmista. Mitä nyt silityslauta pitää vielä viedä kaappiin ja jotain muuta pientä...
Onnittelut femmammalle ovisplussasta!
Tsemppiä kaikille piinailijoille ja oviksen bongaajille!
Oikein ihanaa ja rauhallista joulua kaikille! Nauttikaa läheistenne seurasta ja hyvästä ruuasta! Koittakaa unohtaa vauvakuumeilu - paitsi peittojen pöllyttelyn osalta ;-).
masunasu
Tulin tänne kurkistamaan. *<]:o)
Onnittelut oviksen bonganneille. Pääsette sitten jännittelemään. Mä olen täällä edelleen ihmeissäni, kun täti ei nyt ainakaan vielä sitten ole tullut. En tosin ole mitenkään luonut itselleni haavekuvaa, että " mitä jos sittenkin" ...koska MITÄÄN oireita ei ole mihinkään suuntaan ja toisekseen niissä parissa ekassa raskaudessa haamuviivat, sellaiset oikein selkeet kuitenkin, ovat näkyneet molemmilla kerroilla jo periaatteessa pari päivää ennen kun menkkojen olis pitänyt alkaa. Viimeksi eilen testasin Aconilla, kun ihmettelin mihin se tiputteluvuotokin katos, niin kyllä se oli niin puhdas nega kun vaan voi olla. Pitänee soitella lääkäriin sitten joulun jälkeen jos kierto alkaa temppuilla tällä tavalla. Masunasuko se oli joka sanoi, että keltarauhasesta johtuvaa voisi tämä oireilu olla. No jouluksi jätetään nämä mietteet...niitä sitten ehtii myöhemminkin. Nyt on aika rauhoittua joulun viettoon läheisten kanssa.
Tänään käytiin jo pienet kierrokset viemässä puketteja ja kun päästiin kotiin, niin laitettiin pihaan ulkotulia ja sisälle PALJON kynttilöitä. Leivoin vielä vähän anoppilaan vietäväksi joulutorttuja ja maisteltiin viime yönä paistettua kinkkua ja punaviiniä. NAM! Huomenna varmaan ollaan haudoilla aamusta kun telkusta tulee SE " Lumiukko" -animaatio. Mulle ei joulu tule, ellen sitä näe. Olenkohan vähän hassu. Olen sen pienestä pitäen katsonut ja se on vaan nähtävä joka joulu uudelleen. Katsoimme sen siis näin ennen jouluaattoa " varastoon" kun mies nauhoitti sen minulle viime jouluna. Nyt on hyvä ja jouluinen mieli. Kovin on vaan väsynyt raskaan työviikon ja jouluhäsäilyjen jälkeen, mutta josko tänään vähän aikaisemmin mammimaan, niin jaksaa huomenna sitten joulustaa.
Lämpimät jouluhalit täältä Titiltä! Oikein ihanaa joulua! Mietin tässä vain kuinka kaipaisin jo omia lapsia jouluuni. Ihana lukea teidän perheellisten haahulaisten joulutouhuja lasten kanssa. Ehkä meilläkin sitten ensi jouluna on toiset kuviot tai ainakin toivon mukaan massu joka kasvaa kovaa kyytiä... ;-) Ja vielä te jotka piinailette, niin täällä tosiaan teille kaikki raajat ristissä, että sieltä ilouutisia tulisi mahdollisimman monta.
Ja nyt kömmin miehen kainaloon...
titi75
kohta on joulu ohi onneksi ja pääsee taas tavalliseen rytmiin. Ihan kiva kun sattui nää yövuorot, niin meneepähän sit rattoisasti päivät nukkuessa, ei tarvii harmitella sitä kun ei kauppaankaan pääse..
Näinä yön hiljaisina tunteina tekis kauheesti mieli tilata aconeita kaappiin, mutta hitto kun tiiän että sit ne polttelee vaan siellä ja en haluais itteeni piinata yhtään enempää kun on pakko.. Testaan sit vasta tammikuussa jos enää sit tarvii testata, saas nähdä.
Työ-yö jatkuu nyt iloisesti Jackie Brownin merkeissä, Hyvää Joulua haahuset :)
Kaikki on valmista. Kinkku on paistettu, puuro keitetty, kastike kinkun liemestä tehty, tarkistin eilen vielä kauppalistankin ja kaikki tarvittava on ostettu. Nyt on aika rauhoittua ja nauttia. Ihmeen aikaisin sitä heräsi aikaisen aamuvuoron jälkeen. Mut onpahan aikaa nauttia hiljaisuudesta ihan rauhassa.
(.) kp 28/28-34, menkoista ei tietoakaan. Viime yön nukuin ilman vessareissua, mitä ei ole tapahtunut vuosikausiin. Rintojen yliarkuutta ihmettelen edelleen ja mahan turvotusta. Katsellaan nyt ihan rauhassa. Yhtään testiä ei ole kaapissa, mut ei vielä olekaan niiden aika, kun oviksesta tulee 2 viikkoa vasta tiistaina. Sit saa jo testinkin, kun maanantaina meen jumppaan ja siinä vieressä apteekki. Onhan ainakin syy mennä jumppaan.
LT: Unohtakaa kaikki pisteet ja laihdutus, syökään niin, että tuntuu hyvältä. Pikkuhiljaa nautiskellen, miettien onko oikeasti nälkä vai syönkö vaan sen takia, että tekee mieli. Sillä tavalla muistan selviytyneeni parhaiten jouluista ilman ylimääräisiä kiloja ja ompahan kevyempi olo mennä joulun jälkeen töihinkin.
" Pakkasyö on ja leiskuen,
pohja loimuja viskoo.
Kansa kartanon hiljaisen,
yösydän untaan kiskoo.
Ääneti kuu käy kulkuaan,
puissa lunta on valkeanaan.
Kattojen päällä on lunta,
Tonttu ei vain saa unta."
Rauhallista joulua siskot!
Nonna
Täällä yks malttamaton heräs aamu viideltä ja pissi tikkuun...Ja tsadaa...sehän antoi kaksi kaunista viivaa =) Mukavan joulun punaisia ;) Toki viiva oli vaalea,kun menkkojen olis pitänyt alkaa maanantaina aikaisintaan,mutta ihan selvästi näkyvä kuitenkin.Tästä on hyvä jatkaa joulun viettoa!
Eli rauhaisaa jouluaattoa joka tupaan!!
Sari,onnesta sekaisin (ja vähän jo pelostakin)
Sartsu: wau, lämpöiset onnittelut!! Nyt toivotaan pikkuiselle enkeleitä matkaan! :)
).( kp19, eikä oviksesta tietoakaan:( Kylvöjäkin tehty tosi harvakseltaan, kun tikut ei näytä juuri mitään. Kyllä vetää mielen matalaksi, vaikka ei vielä pitäisi. Ilmeisesti keskimäärin kolmas clomikierto tuo tulosta, jos ne ylipäätänsä toimii. Taidan silti aloittaa primot jo aikaisemmin, kuin vasta kp35, vaikaa gyne toppuuttelikin. Pitää vissiin ultrata sitten ensi kierrosta, niin tietäis vähän, missä mennään... Muutaman päivän odotan vielä. Voi itku, kun harmittaa:(
Anyway, hyvän joulun toivotukset kaikille kuitenkin!!
" Hieman" pettynyt Ulriina
viel tälleen palstankin kautta :)
Ketähän muita joululahjojen saajia tulee???
Itsellä on epäilevä mieli vaikka pupuiltii kun ovis plussa torstaina ja tänään jolusaunassa ;) hih. Eli kaiken järjen mukaan ainakin olis ollut tarveaineksia tarpeeksi.saas nähdä sitte...oiskohan mun arvioitujen menkkojen alkamispv joku 6.1...huih.jännää.
Mut nyt tää vaikenee ja siirtyy joulun viettoon
Mamma+Fem
Niinhän mullakin oli epäilevä mieli =) Ajattelin vielä alkuviikosta,ettei millään oo voinu tärpätä.Mutta noinpa se vaan nappas.En kyllä meinaa vieläkään uskoa.
Saittepa ihanan joululahjan! =) Suojelusenkeleitä pienoiselle, että pysyy masussa syksyyn saakka!
Kertokaahan te viisaammat ja kokeneemmat.. Kun olen tässä kierrossa ekaa kertaa tikutellu ovista ja eilen tuli melkeen tasavahvat viivat (mun mielestä kuitenkin testiviiva oli aavistuksen vaaleampi) ja nyt äskön ku tikutin, ni testiviiva oli selkeesti haaleampi, ni oisko tuo eilinen ollu plussa vai onko niin että ovis ei välttämättä tuukaan vai mitä? Vai voiko tämänpäivän haaleampi viiva johtua siitä, kun olin juonu kahvia, limsaa yms viimesen parin tunnin aikana aika paljon niin että virtsa olis ollu laimeampaa? Jos ovis on jo ollu niin nyt meni kyllä kierto harakoille, touhuiluja nimittäin ei sillä rintamalla oo ollu yhtään (lapset ja joulutohinat pitäneet siitä huolta).
Meillä joulupukki on käynyt, jouluruoka syöty.. Kohta käydään vielä haudalla (sielä on mun mielestä aivan mahtavaa näin pimeällä kun kynttilöitä on joka paikassa) ja sit joulusaunaan ja saa rauhottua illan...
Oikein rauhallista joulua kaikille haahuille ja myös ex-haahuille (jos täälä käyttä kurkkimassa) ja iloista joulumieltä kaikille! :)
Ihan ekana Onnea sartsu plussasta ja paljon tarrasukkia joululahjaksi masuasukille :):):)
Mekin käytiin eilen isännän vanhempien luona jouluaterialla, ja sieltä mie kipsasin töihin melkeinpä suoraan. Vähän meni eilinen huolestumiseks, pikkuinen kisu on ollut aika allapäin eikä illalla suostunut syömäänkään :( Kärrään sen tänään lääkäriin kyllä jos se ei siitä piristy!
Itellä on jotenkin ihan raskaana-oleva olo, vaikka en usko että raskaana olisin kuitenkaan mikäli on luottaminen miun ovis-tuntemuksiin (pupuiltiin kutakuinkin 5 päivää ennen tod.näk. ovista..). Eli aikas sitkeitä simppoja ovat jos nyt oon oikeessa ees. Eli oireita olevinaan: pissattaa jatkuvasti, nukun todella kevyesti, ja se pahoinvointikin aaltoilee.. Ja viimeyönä töissä en kertakaikkiaan kyennyt syömään poprilli-makkaraa (suurta herkkuani) kun se maistui ja haisi jotenkin ällöttävän kummalliselle..
Päättänyt olen kuitenkin että testaa en ainakaan tämän vuoden puolella, yritän odottaa siihen neljänteen tammikuuta jos aihetta on silloin vielä testata..
Rauhaisaa joulunaikaa toivotteleepi huolestunut Luumis
Aivan ihana ilma... Ulkona on niin jouluisen näköistä, sillä meillä satoi eilen lähes 20 cm lunta. Nyt aurinko paistaa ja aivan ihanan kaunista. Ulkoiltiinkin koko perheen voimin tuossa aamupäivällä. Oli muuten kunnon jumppaa, sillä kävelyteitä ei oltu aurattu ja joissakin paikoissa oli vielä aura heittänyt ajotieltä lumet jalkakäytäville... Rattaiden työntäminen sai kyllä kunnon hien pintaan.
Sartsu: sydämelliset onnittelut plussasta!!! Kylläpä te saitte maailman parhaan joululahjan ;-). Tarrasukkia ja vauvaliimaa matkaan.
Ulriina: no voihan kökkö :/. Lopetitko jo tikutuksen? Josko se ovis kuitenkin olisi vielä tulossa. Eikös se viiva tummentunut jo ovista enteilevästi, vai muistanko ihan väärin? Onko sulla ollut ovistuntemuksia? Tosi kurjaa, jos tuplasatsilla ei vielä saatu ovista. Kyllä sun varmaan kannattaa seuraavassa kierrossa käydä ultrassa, että nähdään, mitä siellä tapahtuu. Jos sitä ovista ei nyt tässä kierrossa näy, niin älä turhaan odottele niiden primojen aloittamista. Sullahan venyy sitten kierto taas älyttömän pitkäksi ja joudut " turhaan" odottelemaan menkkoja. Kyllä olisin sinulle oviksen suonut tähän kiertoon... Tsemppiä sinulle ja koita malttaa seuraavaan kiertoon. Sitten taas uudella innolla eteenpäin. *halaus*
Luumis: onpas sinulla jännät paikat... Josko sittenkin olisit raskaana. Kuinka ihmeessä maltat odottaa testaamisen kanssa tammikuun puolelle?
Onpas täällä monella jännät paikat... Kylläpä olisi ihanaa saada vielä lisää plussia tälle vuodelle. Täällä on kaikki ulokkeet pystyssä piinailijoiden puolesta, jotta saisitte siirtyä ex-haahuiksi.
ON: oviksesta noin viikko, kp25 menossa ja oikein mitään tuntemuksia ei ole... Rintoja aristaa taas varsinkin öisin, mutta niin on tehnyt aiemminkin clomien yhteydessä. Itse asiassa nytkin rinnoissa outoja tuntemuksia... Valkovuotoa on ihmeen runsaasti, mutta ei sekään välttämättä mitään merkitse. Jotenkin en jaksa uskoa, että nyt tärppäisi... Olisi liian hienoa ollakseen totta. Piinaillaan nyt kuitenkin, sillä ovis todellakin taisi olla ja pupuiltu on todella ahkerasti. Kiinnittymisviiniäkin olen ahkerasti lipitellyt ;-). Jos aihetta vielä on, testailen vasta ensi vuoden puolella...
Oikein rauhallisia joulun pyhiä kaikille!!!
masunasu
Masunasu: kiitos halista:) tikutan vielä pari päivää, sitten aloitan primot. Sulle peukutan ihan älyttömästi, että ovis sekä oikein ajoitetut pupuilut olisivat tuottaneet tulosta!! :) Jännitän sun kanssa reilun viikon kuluttua(jos maltat odottaa niin kauan:)!!
Mulla olisi labraan lähete s-prog:iin (vanha lähete naistenpolilta). Tiistaina on kp22, joten voisin oikeastaan käväistä antamassa putkilollisen verta. Siitä sais taas viitearvon, ja jos edelleen ihan surkea, nostetaan clomeja ehkä jopa kolmeen per päivä! Ja jos silläkään ei mitään tapahdu, ehkä metut lisäksi?
Mutta luulisi, ettei se voi niin vaikeata olla, kun olen kerran luomusti raskautunut kaksi kertaa vuoden sisällä? Mutta ehkä PCO on pahentunut tai jotain..höh..:-/ Turhauttavaa.
Joulun jatkoa kaikille haahusiskoille!
Ulriina kp20/???
Joulutohinoissa mennyt taas tämäkin päivä. Oltiin tosin lasten kanssa nyt illalla pihalla ja nautiskeltiin kaikista jouluvaloista, siis omistamme. Muita taloja kun ei tähän meille edes näy.
Mies on tekemässä viime hetken ostoksia. Meni töitten jälkeen kauppaan ja pitkään sillä on niitä mun antamia asioita hoidellessa siellä mennytkin. Aioin tehdä sitä salviakalkkunaa. No, salviaa muun muassa oli joutunut kaupasta etsimään eikä sitä sitten ollut tuoreena löytynyt, mutta onneksi kuitenkin purkissa. Saas nähdä kuinka pahalla päällä on, kun viimein tulee kotiin (kohta varmaankin tulee). Toivottavasti lasagne vie pahan tuulen pois. Monesti on, että ruoka auttaa huonoon tuuleen, siis mieheni kohdalla. Niin siis johtuen nälästä, ei siitä että söisi vaan syömisen vuoksi ;-). Tänään muitten jo nukkuessa pitäis paketoida lahjat. En ole paketoinut vielä ollenkaan.
Toivottelen nyt kaikille haahuille sekä ex-haahuille oikein ihanaa ja rauhallista joulua! Toivottavasti saadaan nyt jouluna kuulla monta iloista plussauutista! Ja ex-haahuille onnellista masun kasvatusta! Teidän kuulumisistanne olen ihan pihalla, kun en ole enää käynyt odottajissa kurkkimassa ;-). Nyt täytyy mennä tuota keittiötä putsaamaan...