*^*^*HAAHUJEN viikko 51*^*^*
Kommentit (74)
Muutamaan päivään en ole kerinnyt yksinkertaisesti kirjoittelemaan, on ollut jos jonkinlaista kiirettä. Olen kyllä käynyt lukemassa teidän muiden kuulumisia.. =)
Eilen teimme miehen kanssa joulusiivouksen ja nyt sitten vain pieniä laittoja vaille niin joulu on meillä valmis. =) Tänään mennään kauppaan käymään ostamaan kaikenlaisia herkkuja ja huomenna rentoudutaan jo viettämään joulua. =) Odotan oikein innolla sitä.
Pinjuska ja zilla: Onnittelut myös minulta! Paljon vauvaliimaa ja tarrasukkia matkaan mukaan teille molemmille. =)
Kuonokas: Ihmettelen kyllä tuon teidän lääkärin mielipidettä, että ei tarvis odottaa edes yhtiä menkkoja ennen uutta yritystä.. Näköjään lääkäreissä on paljon eroa. Meille jopa lääkäri suositteli kahdet menkat et pääsee uutta yritystä koittamaan.
Katri: Missäs sinä luuraat???! Ei ole kuulunut sinun kuulumisia pitkään aikaan.. Oletko päässyt terkkarille ja sitä kautta ultraan..?! Toivottavasti. Tule ihmeessä kertomaan kuulumisesi.
Porkkana: Voimia sinulle! Toivottavasti kaikki on hyvin kaikesta huolimatta. Mutta, sinä itse tunnet itsesi kaikesta huolimatta. Tulethan kertomaan meille kuulumisesi kuin vain pääset ja jaksat. *virtuaali hali*
Neronja: Edelleenkin ihailen tuota sinun energisyyttäsi. =) Kunpa itsekin sais sellaisen energian että jaksais tehdä kaikki ruuat itse.
Toivottavasti pääset myös kierron lopussa piinailemaan! =) Tsemppiä!
Luumis: Tee nyt ihmeessä r-testi¿ Tuo huono-oloisuus vois olla sitä itseään. =)
Oma napa: Niinhän siinä sitten kävi että täti tuli kylään TAAS!!! Itku meinas tulla.
Eli, kp 2/26-31 on tänään menossa. Maanantaina jo alkoi tiputtelu, mutta kunnon vuoto alkoi eilen. Tämä odottelu meille nyytin tulosta alkaa olemaan puuduttavaa. Kaksi vuotta tulee yritystä, mutta kaksi km on vain takanpäin. Tuntuu että meille ei koskaan suoda omaa nyyttiä.
Taas on vain mieli maassa tädin vierailun johdosta, mutta kaipa se tästä vielä jonain päivänä iloksi muuttuu.
Oikein ihanaa ja rauhallista joulun odotusta Teille kaikille haahu-siskoille! =)
Kaksonen76
Hei! Pinoudun minäkin taasen. Heti Masunasulle (kun muistan) niin, mun, Henden, tietoihin voi lisätä sen kolmannen keskenmenon 11/2005 (rv+4). Eli täällä on meitä joukko, jotka ovat kokeneet tässä joulukuussa km:n. Itse olen toipunut aika hyvin. Tätä varmaan on edesauttanut se, että heti lopputarkastuksessa aloitettiin tutkimukset. Nyt käytiinkin sitten miehen kanssa jo het tiistai-aamuna kromosomikokeissa. Seuraavaksi odotellaan kuukautisia, jotta pääsee otattamaan parit muut kokeet kierron aikana. Viimeinen koe on jo tammikuun lopulla, jolloin keskenmenosta on kulunut vaadittavat kaksi kuukautta. Mieheltä simpatesti on jo ehditty ottaakin. Sitten odotellaan tuloksia.
Ja nyt kysymys teille haahuille: miten kiertopäivä määritetään keskenmenon jälkeen? Tehtävä mahdoton? Meinaan ollaan lähdössä reissuun jouluksi ja harmittaa vietävästi, jos sen aikana pitää menkat sietää! Olen kyllä tässä laskenut kahden aikaisemman keskenmenon päivistä, että kp1 saattaisi olla se keskenmenon päivä, jolloin poltot alkavat + vuoto. Eli tuolloin jolloin vuoto alkoi oli hcg 140. Voiko siis olla kp 1??? Nyt menisin siis jo kp 23, mikä on itselleni aikapaljon (lyhytkiertoinen). Viime päivät on väsyttänyt aivan tautisesti ja olen iltaisin nukkunut " päiväunia" , joten odotan menkkoja saapuvaksi. Toisaalta tämä saa myös epäilemään, olisiko käynyt heti hullun tuuri yhdestä ainoasta petikerrasta? Kertaa en edes muista koska tapahtui. Kertokaa viisaammat mulle!
Porkkanaa kanssa tsempitän ja odotan kuulumisia!
Jouluiloa kaikille ja nauttikaa!
Ja lisään myös (oliko kuonokas), että olen kanssa tosi laiska kirjoittaja. Tulee melkein rimakauhu, kun ihmiset kommentoivat niin paljon toisilleen henkilökohtaisesti! Itse en kykene ja ehdi tällaiseen mitenkään. Siispä täältä pesee pelkkää omaa napaa ja joskus kommenttiakin ja kysymyksiä!:)
Hende
Täällä etelässä on aivan mahtava auringon paiste ja meillä on kuin postikorttimaisema - lunta puissa ja maassakin jonkun verran. Harmi vaan, että huomiseksi ja jouluksi luvattu räntää/vettä/lunta ja lämmintä :/. Olisi saanut jatkua tällainen keli...
neronja: onpas hyvä, että olet testannut noita kookospullia ;-). Ostin eilen kaupasta tykötarpeet niitä varten, sillä olen makustellut sitä reseptiä jo jonkin aikaa... Nyt pitäisi tänään leipoa niitä ja kenties pari joululimppua tai sahramipullaa. Lähetän sinulle roppakaupalla siivousenergiaa ;-). Itse olen ihmeen hyvin jaksanut siivota... ainakin toistaiseksi. Me mennään muuten ihan samoissa kp:ssä! Piinailuseuraa riittää ;-).
porkkana: voi kurjuus tuota sinun tilannettasi :/. Kunpa saisit tänään siellä polilla selvyyttä tilanteeseen ettei tarvitsisi joulunpyhinä " kärvistellä" . Voimia sinulle ja jaksuhali!
Luumis: outoa tuo sinun paha olosi, joka aaltoilee... Jospa se kuitenkin olisi sitä itseään... Tsemppiä!
Ennis: onnittelut opiskelupaikasta!!! Tekee varmasti hyvää vähän ottaa etäisyyttä tähän vauvakuumeiluun. Jospa stressi helpottaisi ja saisitte luomuihmeen ;-). Tsemppiä opintoihin!!!
peebee: toivottavasti tikutat oviksen ja pääsette heti uuteen yritykseen! Mulla aconin ovistestit toimi ihan ok. Mammaksin testit ei näyttänyt ovista ollenkaan, vaikka ovat herkimpiä :/.
Titi75: jospa se täti kuitenkin pysyttelisi poissa... Koita jaksaa! Tuo tiputtelu ei kuullosta yhtään kivalta. Toivottavasti se oli vain tuon yhden kierron vaiva. Jos se jatkuu, niin mars lääkäriin. Tiputtelu viittaa keltarauhasen ongelmiin, joka helposti hoidettavissa.
rosmariini: kylläpä sinulla on sitkeä tulehdus. Harmi, että se vaivaa tuolla tavalla. Toivottavasti saat sen pian taltutettua ja pääsette tositoimiin.
sani-74: mulla greippimehu lisäsi limoja... Eli testaa ihmeessä! Tsemppiä tikutteluun - toivottavasti ovis löytyy pian. Itse olen naukkaillut punaviiniä tässä kierrossa, josko siitä olisi apua kiinnittymisessä ;-).
Zilla76: onnittelut plussasta!!! Tarrasukkia lähetän vauvaliiman kera. Kunpa saisit nyt nauttia raskaudestasi täyden ajan. Onnea!
ulriina: joko viivat ovat vahvistuneet? Täällä on peukut pystyssä, että clomit tepsivät ja saatte kunnon oviksen! Tsemppiä ja pupuilkaa ahkerasti ;-).
sartsulle tsempitykset loppupiinaan!!! Älä päästä tätiä kylään jouluksi ;-). Tsemppiä siivousurakkaan.
ON: täällä sitä vaan odotellaan, että tulisi jotain tuntemuksia... Kunpa jotain olisi tapahtunut tai tapahtumassa. Oviksesta on nyt viisi päivää ja punaviiniä olen siemaillut joka ilta verenkierron lisäämiseksi ;-). Pitääkin heti joulun jälkeen täydentää varastoja... Kalenterin mukaan mennään täälläkin eli kp22 menossa.
Täällä on vielä lattiat luuttuamatta ja pöytäliinat silittämättä ja siis vaihtamatta. Leipoakin pitäisi, sillä joululimppuja on saatava ja pullia - neronjan kehumia kookospullia ja lisäksi vielä sahramipullia. Ettei vaan ruoka ja herkut pääse loppumaan ennen loppiaista ;-). Lahjat sain onneksi paketoitua. Huomenna menemme vielä tervehtimään isoäitiäni.
Nyt pitää mennä jatkamaan tuota siivousta ja kunhan tyttö herää, pistän monitoimikoneen pyörittämään pullataikinaa.
Oikein mukavaa ja stressitöntä joulua kaikille haahuille!!!
masunasu, joka on koko joulunkin koneen ulottuvilla...
Tässä olis hetki aikaa taas naputella touhujen tauolla.Kyllä se joulu taitaa meillekin tulla,vaikka välillä jo tuntui,että ei se taida meille löytää ollenkaan.Nyt on hommat aika hyvällä mallilla,huomiselle jää tarkempi siivous ja sit vaan ollaan ja nautitaan :)
Porkkanalle tsemppiä kovasti!!!Musta on niin kohtuutonta,että yhtä ihmistä noin koetellaan!Toivottavasti pystyt kuitenkin nauttimaan joulusta edes hiukan,on tilanne mikä tahansa. *hali*
Missäs se Katri tosiaan piileksii??Täällä alkaa porukka tuntua silleen tutulta,että kuulumisia odottaa innolla =)
Mä oon alkanut olla varovaisen toiveikas raskautumisen suhteen,uusiakin oireita on ilmaantunut...eilen nimittäin pyörrytti ja väsytti aivan armottomasti.Tänäänkin on huipannut jos vaan nousee äkkiä (heh,tosin en juuri oo ehtinyt istuskella noustakseni...)Ja vähän sellanen aavistuksen poikanenkin nostais päätään.Edelleenkään en silti siihen uskalla luottaa!Mutta toivossa on hyvä elää =) Ihmeen maltillisesti nyt jo pystyn ajatteleen,että maanantai on testipäivä.Ehkä kun on muuta ajateltavaa,niin testit ei pyöri ihan koko aikaa mielessä.Saatanpa vaikka unohtaa maanantainakin ;)
Sari,kp:t taitaapi olla 29/33-35
Nyt en oikein muista mitä kukin kirjotti,kestää aikansa ennen kuin muistaa kaikki tästä uudesta porukasta! ;)
Porkkanalle tsemppiä!
Esittely:minä 26v. ja mies 27v.Asutaan Itä-Suomessa ja esikoinen olisi haaveissa.Yritstä ollu 05/05 lähtien ja alkuraskauden keskenmeno tuli 12/05 rv4+3
Täällä ollaan bongattu jo ovislimoja ja greippimehu on taas käytössä ;)Ovis taitaa olla nyt tässä joulupyhien aikana,nyt sit vaa toivotaan että tärppi kävis ;)
Kaikille oikein paljon plussaonnea!
-Pepsimax kp10/24-27
On ollut kiirettä ja tietokoneongelmiakin, niin ei ole pahemmin tullut kirjoiteltua. Aika moni näköjään jo kaipailikin. ;)
Pikaisesti luin kirjoituksianne enkä nyt kaikkea enää muista, mutta muutamat olivat plussanneet, paljon onnea teille ja vauvaliimaa sekä tarrasukkia matkaan! Sitten oli tullut uusiakin haahuja. Tervetuloa joukkoon ja pahoittelut keskenmenojenne johdosta.
Porkkana: Kovin nyt sinuakin taas koetellaan. On se niin väärin! *lohtuhali*
Omaa napaa: Mitään selvyyttä ei ole vielä tullut. On ollut sitä varattua kun on yrittänyt soitella neuvolaan tai sitten ei ole vastattu. Nyt sitten eilen puhelu siirtyikin jonnekin neuvontaan, josta sanottiin että terkkari on nyt sitten sairaslomalla. Eli joulun jälkeen voin seuraavan kerran kokeilla josko olis tullut takaisin.
Oireita löytyy edelleen. Vatsa on kasvanut, joten turvotus on näköjään lisääntynyt. Olen kuitenkin syönyt saman verran kuin aiemminkin, joten siitä ei kyllä johdu. ;) Kovin vain tuo vatsa on työntynyt eteen- ja ulospäin.... kumma juttu.
Ajoittain on edelleen kuvotusta, mutta enää ei ole ihan jokapäiväistä. Vatsassa tuntuu välillä kummia tuntemuksia ja lonkkia on kipuillut edelleen. Nyt on myös reisien päältä ajoittain hieman vihlonnut. Mistä lie sekin sitten johtuu??
Joulun valmistelut on kaikki tehty ja voidaankin rauhallisin mielin odotella joulua. Kun vain olisi sitä lunta maassa, niin tuntuisi enempi joulultakin. Tänään mies hakee illalla jo kinkun kaupasta, niin ei tarvi enää huomenna jonotella sinnekin kun jo muutenkin mennään kauppaan. Tuo kinkku kun haetaan eri paikasta. Saa nähdä minkälainen ruuhka on sitten huomenna. Mies kun on töissä, niin ei pääse päivälläkään kauppaan.
Itsekin olen koneen ääressä tässä joulun pyhät, ainakin jossain vaiheessa. Aatto ollaan kotona, mutta joulun pyhinä käydään kummankin vanhempien luona kylässä.
Nyt on kurkku vähän karhean oloinen. Toivottavasti ei nyt vain tule flunssaa jouluksi. Menisi kyllä sitten pieleen, kun ei maistaisi herkkujakaan.
Masunasuko se kertoi, että on kokeillut punaviiniä? Me kokeiltiin kanssa punaviiniä ja en tiedä sitten oliko sattumaa vai ei, mutta sen kierron yhteydessä jäikin sitten ne menkat pois ja nyt on sitten ne pari haamujen haamua testeissä.
Mieskin sai joululahjaksi töistä punaviiniä, mutta jää kyllä juomatta. Ei sitä uskalla ottaa, jos tässä nyt tosiaan ollaan raskaana.
Eilen tuli just mieleen, että jos kesällä ei olis ollu sitä keskenmenoa, niin laskettu aika olisi jo melko lähellä. Se olisi ollut 17.1. Hieman veti kyllä mielen haikeaksi ja sitä ajatteli miksei voisi nyt olla niin.... Saa nähdä miltä sitten tuntuu kun se luultu la koittaa.
Mutta nyt lopetan nämä löpinät tällä erää. =)
Nyt ehdinkin jo olemaan taas koneen ääressä, joten katsotaan palailenko vielä myöhemmin.
Aika nopsasti pääsin lääkärille. Ja nyt jo olen takas kotona.
Joo-o... ei tullu tammivauvaa, ei toukovauvaa eikä sitten sitä elovauvaakaan.
Ja lääkäri PRKL kehtas sanoo, että huonoo tuuria vaan!!!!!!! Hei haloo, eka saan kaks lasta aika lailla ongelmitta (paitti tokas raskaudes se toinen kaksosista meni heti alussa kesken). Sitte yhtäkkiä kaikki meneekin kesken.
On se vaan ONNI että viimeks oli se mukava lääkäri, joka jo laittoi tutkimuksiin koska tämä tämänpäiväinen nuori lääkäri tuskin olis laittanut.
Unohtu sitte pyytää niitä tulehdus tai virusvasta-aine kokeita yms. Mutta onneks on uus aika ens viikolle, joten yritän sillon sitte muistaa VAATIA niitäkin!!!!!!!
Ei ollu tuulimuna kuitenkaan, koska ruskuaispussi (vai raskauspussi?) näkyi. Muuta ei sitte näkynytkään. Ei vastannu näkymät rv6+0. Mutta otettiin nyt sitte kuitenkin varman päälle ja tänään hcg ja ens viikolla uudestaan. Lääkäri olis jo antanu kyllä tyhjennyspillerit ja lauantaina olisin saanu ottaa kotona loput, MUTTA...en tod. haluu jouluani kärvistellä kivuissa ja vuodon kourissa, joten mieluummin pilaan uuden vuoden. Ukko kyllä vetää herneen nenään kun ei päästä sinne reissuun. Se olis niin halunnu sinne. Mutta kun ens torstaina saan ekan pillerin ja loput parin päivän päästä , niin ei kyllä missään reissussa pysty oleen.
Tämä lääkäri ihmetteli, että miks ihmeessä mulle on tehty kaavintoja. Kun kerran olen nuori ja toivon raskautta. Sanoi, että ehdottomasti ensisijaisesti lääkkeet. No, kokeillaan niitä nyt sitte tällä kertaa. Ellei nyt ehdi sit viikon aikana vuoto itestään alkaa.
Tällästä.... !" ¤" #¤%#%&¤/#" ¤¤" #" #
Kysyin vielä selkäsärystä, että miksi alkaa jo ehti alussa. Tää meinas, että liian tiheesti raskauksia, että nyt 2-3 menkat täytyy odottaa. Hmm..mutku sitä selkäsärkyä oli sillo jo ekassakin keskenmenossa heti alussa? En kyllä ihan samaa mieltä tuon lääkärin kanssa kaikesta ollut.
-Porkkana-
Että pitää olla huono " tuuri" Porkkana. *Halaus*. Kysy auttaisko disperiini kun seuraavaksi menet. Ei tääsä ole mitään järkeä...Voi ###
porkkana05:
Ei ollu tuulimuna kuitenkaan, koska ruskuaispussi (vai raskauspussi?) näkyi.
Siis mun käsityksen mukaan tuulimunaraskaudessa kaikki muu on kohdallaan, mutta sikiö vaan puuttuu. Eli ruskuaispussi ja istukkakin alkavat kehittyä, mutta sikiö ei. Mullakin oli pyöreä ruskuaispussi kesällä. Luulin, että sikiön pitäis olla sen sisällä, mutta itse asiassa ruskuaispussi on se, mistä sikiö saa alkuaikana ravintonsa. Eli ilmeisesti raskauspussin pitäis olla sit sen ruskuaispussin vieressä.
Korjatkaa jos olen väärässä. Heinäkuussa 2004 olen käynyt ekan ja tähän tullessa ainoan kerran alkuraskauden ultrassa, jossa sikiö ym. oli ok, mutta ei tosiaan ole jäänyt mieleen, miltä se näkymä näytti. Jos sitä vielä joskus pääsisi sen näkymän näkemään, niin voisi tarkemmin tarkastella...
Toi lääkärin tulkinta selkäsärystäsi on kyllä tosi outo. Ei vaikuta oikein uskottavalta. Toivottavasti sulla löytyis näihin km:hin joku korjattavissa oleva selitys!!! Jaksamista sinulle ja toivottavasti miehesi ei kuitenkaan pahasti vedä hernettä nenäänsä!!!
olen todella pahoillani... Kylläpä sinua nyt koetellaan liiankin kanssa ja juuri ennen joulua. Kunpa teillä ne testit toisivat vastauksia näihin keskenmenoihin. Eipä tämä enää oikein huonoa tuuriakaan voi olla...
Kuten neronjakin kirjoitti, tuulimuna on ihan kuin normaali raskaus - sikiö vaan puuttuu. Aluksihan sikiö on ruskuaispussissa, johon vähitellen alkaa muodostua istukka jne...
Todella ikävää, jos reissunne nyt peruuntuu tämän takia. Ei kai miehesi voi ottaa hernettä nenäänsä tällaisessa tilanteessa, eihän? Tällaiselle ei vaan voi mitään - ajoitus on aina huono.
Voimia sinulle ja perheellesi. Koittakaa kaikesta huolimatta nauttia joulusta koko perheen voimin. Koita jaksaa! *iiiiiiiiso lohtuhalaus*
masunasu
Toivottelen jo tässä hyvät joulut ja lämpimät vällyt joita pöllytellä ; ) kun huomenna tulee miehen veli ja sen morsian tuolta Hollannista joulun viettoon, niin ei sit kerkee olla koneella varmaan..
Porkkana: Voihan vitalis miten voikaan olla " tunteeton" lääkäri ja minä kun juuri toivoin et olis se lekuri ees ookoo.. Eipä voi varmaan muuta sanoa kun tsemppiä ja onneksi ootte sit saaneet lähetteen eteenpäin (näin ainakin ymmärsin). Niitä mielipiteitä taitaa muuten olla yhtä monta kuin lääkäreitäkin, mä olin elokuussa leikkauspöydällä (kyynärpään takia) ja kun leikkaava kirurgi oli vaihtunutkin eli ei sama joka anto lähetteen, niin lähetti mut pois ja sano et ei leikkaa ja kipu on kuulemma vaan mun korvien välissä *#*.. Joten toivottavasti ens viikolla onnaa hyvä lääkäri ja toivottavasti ei tyhjennys liikaa kipuile!!! Tsemppiä!!
Luumis: Mulla on kans ollu pahoinvointi aaltoja n. 3 kk. Enkä ole ollut km jälkeen (syyskuussa) raskaanakaan. Ensin luulin siitä johtuvaks, sitten työstressistä. Mut sekin on nyt niinku hiukka ohi, niin en tiedä mistä toi kuvotus johtuu!! Kävin jopa verikokeissa ja ylävatsan ultrassa ja mitään ei löytynyt! Meidän oma lääkäri tosin on niin kiva et se kait tutkii niin kauan kun jotain löytyy! Toivottavasti sun syy olis raskaus!
Katri72: toivottavasti oireet olis sitä itteensä kuitenkin! Ja onpa ihmeellinen neuvola meininki...
(.) kp8/~26. tänään tein ekan ovistestin ja tuli kaks viivaa mut toinen oli haaleampi. Laitoin muuten sen testin puoliks ja sit en meinannut tajuta et kumpi pää menee pissaan :-o oli aika huvittavaa loppujen lopuksi, varsinkin kun esikoinen kyseli (just alkanu kyselykausi) et mitä äiti teet, miksi teet ja miten jne.. ;) Sit oon leiponu 3 peltiä torttuja, yhteen pellilliseen laitoin omista puista saaduista omenista tehtyä hilloa- tuli aika hyvää. Myöskin 5 peltiä pipareita olen leiponut miehen ja pojan iloksi, niistä ainakin 3 oli muumiaiheisia kun se on nyt niin in. Kinkku on uunissa ja mies vielä imuroikin tänään (isompi siivous tehtiin jo viime vkl). Kunhan ne vieraat vielä huomenna tulee niin sit alkaa joulun vietto ja peittojen pöllytys ois tarkotus myös taas alotella, vaikka ovistikut ei plussaa näyttäskään. Onneks meidän vierashuone on alimmassa kerroksessa ;) Hyvää joulua, isovirtuaali hali kaikille ja kiitos vielä kerran tosi kivasta vastaanotosta!!
peebee
No kun mulla oli se anturi vielä sisällä, niin lääkäri alkoi puhumaan, että joko nyt on niin , että on ihan alkuraskaus vasta meneillään tai .... Ja sitten ei ehtiny sanomaan enempään vaan mä kysyin, että kauppaatko toiseksi vaihtoehdoksi tuulimunaa? Niin lääkäri heti topakasti vastas, että sitten ei ois sitä ruskuais/raskauspussia ollenkaan. Jos sieltä siis puuttui se raskauspussi?
KAtoin just mun vanhoja papereita.
Yhdessä alku-ultrassa rv6+ on näkynyt ultrassa kaksi nestepussukkaa, joista toisen sisällä ruskuaispussi, jonka vierellä syke. Toinen pussukka tyhjä. Kyseessä mahdollisesti kaksosraskaus, toinen sikiöpussi tyhjä.
Sitten toinen alku-ultra. Nähdään kohdun sisällä raskauspussi ja myös hyvin pieni sikiökaiku.
Hmm... puhutaan nestepussukasta, ruskuispussista, sikiöpussista ja raskauspussista. Hoh hoijaa.
Mikäköhän lienee nyt sittten se totuus tällä kertaa.
No, kai sekin selviää ens viikolla.
-Porkkana-
Näinkö siinä sit kävi? Oli pakko tulla kurkkimaan kuulumisia ja oikeasti toivoin hartaasti, että uutiset olisivat olleet positiivisia. Nyt toivon sinulle ja perheellesi paljon voimia ja jaksamista! Olen niin pahoillani ja suruissani, että kävi noin :´( olet ajatuksissani.
Itse elän vain päivän kerrallaan. Eilen ilmoittaduin sinne neuvolaan, sitäkin olen viivyttänyt aina vain.. ensi keskiviikkona sinne sitten menen, jos kaikki menee sinne asti hyvin. Hyvin on vielä epävarmat fiilikset.
Olo on seuraavanlainen: ällöttää, ensin on nälkä ja sitten kun syö, tulee huono olo. Ja jos ei syö, tulee huono olo.. aaltomaista pahaa oloa siis.
Maha on turvonnut, lieneekö syynä jatkuva mässäily, yritän näet pitää oloa aisoissa napostelemalla aina jotakin (suklaata, mandariineja, omenoita, karkkia..), mutta maha on tosiaan pöhössä. Mutta kestän tämän huonon olon, jos vain..tiedätte kyllä.
Nyt mun täytyy lähteä sammuttelemaan kynttilöitä, tv ja niin edelleen. Mies meni näköjään jo unten maille, on aikaslailla väsynyt.. itseäkin jo väsyttää. Joten hyvää yötä. Ja oikein rauhaisaa joulun aikaa ihan kaikille!!!
" Ajatuksin siivin luokses tulen haahu-ystäväin,
vierees hiljaa hiivin tää aatos mielessäin.
Sua kaulasta nyt otan ja hiljaa rutistan
sekä oikein hyvää Joulua sulle toivotan! "
wbm
Aikainen huomen kaikille haahuille. Mulle nimittäin naksahti aatonaaton ja viimeisen joulua edeltävän työpäivän kunniaksi aamuvuoro. Heräsin jo klo 4, en oikein osaa nukkua sikeästi jos aamuvuoroon tulen. Kello soisi kuitenkin vasta 5.45. Päätin siis käyttää ajan hyväkseni ja tulla kirjailemaan teille muutaman sanasen.
Kaverin poismenosta johtunut suru alkaa pikkuhiljaa helpottaa, on aika rauhoittua jouluun ja nauttia vapaapäivistä läheisten seurassa.
Porkkanalle pahoittelut. Tuoreessa muistissa on vielä oma keskenmeno viime joululta. Harmi, että teidän lomasuunnitelmatkin meni myttyyn sen takia. Toivottavasti miehesi kuitenkin jaksaa tukea sinua. Hyvä, että ne verikokeet tuli otettua, pääsette edes jonkin verran eteenpäin tutkimuksissa ja saatte oman nyyttinnekin.
WBM:lle voimahali. Tiedän, ettei varmasti ole helppoa uskoa uuden raskauden onnistumiseen, mut päivä kerrallaan. Mä toivon koko ajan, että meidän yritys tuottais tulosta, mutta samalla pelkään jo etukäteen ensimmäisiä kuukausia...Miten sitä oikein jaksaa uskoa ja toivoa ja miten sitä pystyy nollaamaan tilanteen, ettei koko ajan vertaile.
(.) kp 27/28-34. Oireita on vaikka millä mitalla (taas); paleltaa (mut toisaalta nyt on talvi, mut paleltaa silloinkin kun muilla on kuuma), rinnat on ihanälyttömän arat ja turvonneet (ne on olleet joka kierto keskenmenon jälkeen sivuilta arat, mut mun mielestäni ei näin paljon), vessattaa vähän väliä (normaalin yhden kerran sijaan saa käydä kaksi reissua yölläkin), vatsaa nippailee, välillä kiristelee kovinkin...Luojan kiitos, ne aconit on loppu...muuten varmaan testailisin koko ajan. Nyt täytyy vaan joulu elää onnellisessa jännityksessä, piinailla oikein olan takaa. Jotenkin vaan tuntuu silti, et ne menkat sieltä tulee kuitenkin.
LT: Eilen vika jumppa ennen joulua. Tosin ajattelin jo 26.12 mennä kinkkujumppaan klo 12. Saas nähdä onko muita innokkaita. Joulun aikaan on ollut tosi huonosti jumppia, joten nyt täytyy mennä, kun kerran pääsee. Muutamia tunteja on kuulemma peruttukin osanottajamäärän vähäisyyden takia. Just kevään ohjelmaa kattelin ja huomasin, et Big Brother juontajista Mari aloittaa jumpat tammikuussa meillä. Vappuhan vetää jo. Eilen olin Vapun tosi tehokkaalla vatsa-peppu-reidet tunnilla ja aih, kun on paikat kipeet.
Hain joulukuusen eilen ja ostin sellaisen jalokuusen. Tuolla patiolla se nyt odottaa, et joku tulis ja hakkais sen vartta vähän kapoisemmaksi. Itku meinas eilen päästä kun puoli tuntia hakkasin sitä kirveellä pihalla -12 pakkasessa. Tuli jotenkin epätoivoinen olo, et oonks mä näin käsi? Joka tapauksessa on kyseessä melko haastava tehtävä, sillä varsi pitää hakata vinoon, jotta kuusi tulee suoraan...se ei ole helppoa...jääpähän mullekin iltapäiväksi hommia, kun töistä pääsen jo klo 13.30.
Mut nyt töihin. Oikein hauskaa päivää haahuille, ja oikein lämpöistä joulua. Kiiton samalla ensimmäisestä ja toivottavasti viimeisestä kokonaisesta haahuvuodestani. Olette olleet korvaamaton tuki ja turva. Teille on rauhassa saanut kuvailla tuntemuksiaan ja toiveitaan. KIITTOOOOOS!
Nonna *kiittää ja niiaa ja palaa asiaan välipäivinä toivottavasti mukavien uutisten kera*
Täällä mä taas roikun,vaikka muutakin tekemistä ehkä olis...Tänään olis tarkoitus _yrittää_ saada tää huusholli siistiksi.Se taitaa olla mission impossible kun noi nuorimmaiset (2v9kk ja 1v5kk) hyrrää pikkasen ylikierroksilla.Lelut kulkee aika nopsaa kaapista lattioille ja keittiön alakaapitkin on jo tyhjennetty muutamaan kertaan.Huoh,kai se joulupukki ymmärtää,vaikkei meillä niin hirmu siistiä oliskaan???
Heh,juurikin eilen sanoin,että kumman maltillisesti odottelen testausta...Ja eiköhän illalla alko ihme alavatsa oireet,juimi ihan tosissaan.Mullahan ei ikinä täti oireile (paitsi joskus nuorempana...esikoista odottaessa jäi jo toisetkin menkat pois ennen kuin tajusin olevani raskaana,kun oli muka niin menkkaoireita,että " kyllä ne sieltä tulee..." ;) ) Yöllä mietin sitten jo ihan vakavasti,että testaan aamulla.Mutta enpä sit onneks testannu,varmaan olis negaa näyttäny vielä vaikka olisinkin raskaana.Aamukahvilla sitten jo manailin,kun en testannu,kun kahvi muka haisi niin pahalle.On tää naisen elämä yhtä odottamista!!
Tsemppiä kaikille kanssa piinailijoille!!!Ja muut:pöllytelkää niitä peittoja nyt joulun kunniaksi ihan kunnolla =)
Hyvää joulua en vielä toivota...kai mä täällä roikun huomennakin jossain välissä ;)
Sari,kärsivällisyyden perikuva ;)
(.)Vaikka eilen jo jouluja toivottelin niin täytyy vielä vähän jännitystä lisätä.. Eilen tuli taas vaihteeks tosi huono olo kun kinkku oli uunissa, hajusta siis. No, sit ajattelin et testaan taas kuitenkin, kun ne viime menkat oli niin oudot.. Ja yllätys yllätys, haamuista haamuin viiva sieltä tuli, mut kuitenkin jotain verrattuna edelliseen testiin, jossa ei ollu mitään ja mieskin sen erotti. No kun olen kärsimätön niin testasin vielä nyt aamupissasta ja edelleen, haamuista haamuin.. Täytyy varmaan vielä käydä huomisaamuks hakemassa sellanen apteekin oma, kun tää oli niitä raskaustestit.com alennusjutskia..
Mut eikös sen pitäisi jo nyt olla " kunnon" viiva kun jos nyt olisin jollain ihmeellä onnistunut tulemaan raskaaksi niin se olis jo 5+2 ??? Mites teillä muilla?? Ja kun kuitenkin oli ne 2 päivän menkat tossä välissä... Taitaa olla vaan sellasen kemiallisen raskauden jälkiä tai varhaisen km, kun ne menkat oli kyllä 3 pv myöhässä, eikä kestäny kauan..
No, ovis testin tein myös tänään eikä ollu kovin vahva se viiva, joten enköhän tässä nyt vaan jatka tota eilisiltana alkanutta peittojen pöllytystä.. Tekis mieli vaan sitä punaviini glögiä aattona maistella, mut jos sit on pienikin mahdollisuus niin ei kai sitä sit voi..
Omaa napaa roppakaupalla, mut onneks sitä täällä saa näitä asioita teidän kans jakaa :) Nyt vieraita kestitsemään..
peebee
Voi porkkana, pistipä ihan vihaks tommonen lekuri!!! Et ois kyllä sitä enää ansainnut :/ Ja harmi että teillä menee uudenvuoden suunnitelmatkin mönkään. Toivotaan nyt että se vuoto alkaa itsekseen niin ei tarviis alkaa lääkkeillä tyhjentämään. *lämmin halaus* Yritähän jaksaa!
Katri: Tuo teidän neuvolameininki on kyl tosi hanurista :/ Eikös tuo tommonen jo loukkaa jotenkin ihmisoikeuksia tai hoitotakuuta tai jotain...
peebee, kertoilehan sit mullekin jos saat diagnoosin tuohon pahaan oloon, jos se selventäis mullekin jotain :p Ja ohs noita siut testituloksia.. Sulle tuleekin jännä joulu!
wbm, sulla kuulostaa ainakin lupaavalta, toivottavasti neuvolassakin kaikki mene hyvin, päivä kerrallaan =) sartsulla ja Nonnallakin kuulostaa oireet aika hyvältä ;)
Mites Kerttukasperi, mitä sinnepäin kuuluupi?
(.) Eilen sain aika hyvin tavaroita järjesteltyä, ihana vapaapäivä! Tänäänkin on kokopäivä aikaa touhuilla, tosin nukkuakin pitäs, ens yöks sitten töihin taas. Ihan hyvät pyhälisät tulee kuiteskin, ei voi valittaa! Joku muuten kyseli että miten se kierto lasketaan km:n jälkeen.. mie ainakin aloin laskemaan siitä päivästä kun kunnon vuoto alkoi, eli mulla alkoi sunnuntaina pieni tiputtelu, ja maanantaina sitten niagara :/ Se maanantai siis kp 1/?? Eli jos nyt kierto ois normaali niin tädin pitäsi kurvata käymään 4.1. Toivon että tulee kans niin pääsee sit normaalikierrosta tositoimiin ;)
Miekään en vielä jouluja toivottele, koneen ääressä vietän jouluni ja tänne kerkiin viel ihan varmasti!
masunasu: Esittelyä pikkuisen siis: Olen Espoosta, esikoista yritetään, mulla on ikää 26 ja miehellä 31 vuotta. Yritys aloitettu syksyllä 05 ja km 11/05, Kiitoos :)
Terveiset lumisesta metsästä (tai aika vähänhän sitä lunta oli oikeasti..), missä oltiin lasten kanssa etsimässä tonttujen jälkiä. Meidän 7-vuotiaat uskoo vielä ihan täysillä pukkiin, mikä on musta aivan ihanaa ja liikuttavaa! Voi olla, että ensi vuonna ei enää uskokaan..
Porkkanalle vielä pahoittelut ja lohtuhalit!! Tosi kurjaa kyllä, että taas kävi näin:( Mun " tuulimunaraportissa" luki, että tyhjä sikiöpussi, jossa ei sikiökaikua, kyseessä ovum abortivum. Näitä ollut siis kaksi. Hainäkuisesta ei tiedä, mikä oli, koska keskeytyi spontaanisti. Jaksamista ihan kauheasti!!
Sartsu: jännät paikat sulla...aikas lupaavalta kyllä kuulostaa! Peukkuja! :)
Katri: voi himpula teidän terveyskeskuksen neuvolan toimimattomuutta.. Miten pysyt vielä nahoissasi? Etkö menisi yksityiselle tarkistuttamaan masusi sisältöä..? Vaikka ihan meidänkin mieliksi ;-D Ihme juttu, jos ET olisi raskaana!
Nonna: peukutan sullekin tosi tarmokkaasti, jännetuppitulehduksen uhallakin, että oireesi olisivat sitä itseään! :)
peebee: kuiskausonnittelut haamujen haamusta! Olisitko siis plussannut heti km:n jälkeen? Toivotaan, toivotaan.. :)
WBM: ihanaa, että kaikki on hyvin edelleen!! Enkeleitä pienen masuasukin matkalle toivotan vieläkin :)
Luumis: ihme juttu tuo pahoinvointisi..Mikähän muu voisi aiheuttaa, kuin raskaus..? No, aina ei kaikkeen löydy selitystä.. :-/
Kaksonen: harmin paikka, että tädin pahalainen löysi taas teille..pöh. Uuteen kiertoon sitten vaan uudella innolla! :)
Masunasu: kiitos kaunis peukutuksista!! :) Jeee, sä elelet nyt piinaviikkoja. Uutena vuotena pääset testaamaan, wau!! Peukut on pystyssä sullekin ihan tosissaan! bdbdbd
ON: kp18 jo. Eilen vielä tooooosi haalea viiva ovistikkuun, mutta tänään aika paljon vahvempi, mutta ei vielä yhtä vahva. Jonkin verran jotain kivistelyjä ollut alavatsalla toisella puolella, ja limaa tullut aika paljon. Toivon hartaasti, että huomenna tai sunnuntaina pamahtaisi vahvat viivat!! Petyn ihan kauheasti, jos ei ovis tapahdukaan.. :(
Soitin kp14 gynelleni ja kysyin saanko terot tähän kiertoon, ettei kierto taas pitkity, jos ovis ei tulekaan. Hän sanoi taas, että eipäs nyt hoppuilla, ja että odottele rauhassa (just joo..) n.kp35 asti, ja sitten primolutit, jos en ole raskautunut. Ja sitten seuraava kierto ilmeisesti tuplaclomeilla taas..Mitenkähän saisi tuota kärsivällisyyttä lisää..? Joululahjaksi? Mä toivon nyt eniten pukilta kunnon OVISTA! :)
Kaikille plussa-ja piinailuonnea! bdbdbd
***Toivon teille kaikille haahuystävilleni oikein rauhallista joulua (paitsi peittojen alle vipinää!) ja mukavia pyhiä rakkaittenne seurassa!!***
Lämmöllä, Ulriina
Ulriina: Voi kun oliskin kiva käydä yksityisellä, mutta ei ole varaa. Sehän tässä harmittaakin. Täällä on niin paljon lapsiperheitä, joten ruuhkaa näyttää olevan ja sitten kun vain tuo yksi terkkari hoitaa tätä aluetta missä me asutaan. No, täytyy toivoa, että joulun jälkeen sitten saisi sen lopultakin kiinni. Mutta tosi ärsyttävää on ja hyvä ettei mene hermot kun ei saa asiaa selville. Osaksi syynä on sekin kun meidän lähiterveysasema lopetti tuossa syksyllä ja nyt sitten siirryttiin kauemmaksi. Eli toisin sanoen siellä henkilökunnalla on nyt paljon kiireempää.
Mutta nyt jatkamaan jouluisia juttuja. Mies tuolla fileoi ja maustaa siikaa. Siitä sitten graavikalaa huomiseksi. Sitten olisi kinkun laittoa uuniin.
Vähän kävi huonosti tuon kinkun noudossa. Mies kun oli nostamassa kinkkua kassahihnalle, niin sieltä valuikin sian verinesteet suoraan sen takille ja housuille. Oli joku potka tms. rikkonut kaikki pussit ja sieltä pääsi sitten ne nesteet valumaan. Ei kun mies sitten meni takaisin lihatiskille sanomaan että jos voisivat korvata pesulakulut. Ja onneksi suostuivat. =)
Jee, täälläkin sataa nyt lunta. Tai on satanut jo muutaman tunnin. Josko sitä sittenkin saisi sen valkean joulun. On vaan aika liukas keli...
Oikein Hyvää Joulua kaikille haahusisarille!
porkkana05:
En tiedä, ehditkö tätä enää lukea. Muistelen, että sulla oli sairaalaan meno klo 14. Mut joka tapauksessa mä sanoin kesällä ultraavalle lääkärille, että mä kyllä tiedän milloin mulla ovis oli, mutta lääkäri vaan sanoi, että se on kuitenkin voinut olla myöhemmin kuin luulen. Ja sanoi, että nyt ehdottomasti odotetaan se viikko ja sitten ultrataan uudestaan ja jos sitten ei sikiötä näy, niin sitten tyhjennykseen. Itse olin aivan varma tuon ekan ultran jälkeen, että tuulimuna on, koska tiesin kyllä, milloin se ovis oli, mutta ei auttanut kuin odottaa se reilu viikko (oltiin lomareissulla tossa välissä, joten sen takia tuli odotusta reilu viikko).
Tsemppiä sinulle tosi paljon! Kyllä sinua on nyt ruvennut elämä koettelemaan. Pidetään kuitenkin vielä peukkuja pystyssä!!!