Tuleeko mielestänne muka raskauden aikana luonnollisesti 20kg?
En ymmärrä miten ihmiset voivat hankkia n.20kg painoa raskaana ollessaan muuten kuin liikaa syömällä. Ja miksi ihmiset tekee sellaista itselleen?
Kommentit (17)
mutta KAIKKI jäi synnärille. Pari kuukautta synnytyksen jälkeen olin jo liian laiha.
Nesteen kertymisen aiheuttama painonnousu on eri asia, mutta ihan oikean 20 kg painonlisäys_on_liikaa, ja se on fakta. Ei ole terveellistä niin enempää äidille kuin lapsellekaan.
ja ainakin puolet siitä on pysyvää =)
ja sanoa että " tässä kuuluu nyt syödä kahden edestä" .
Itselleni tuli ensimmäisellä kerralla muistaakseni 8kg ja toisella vähän enemmän, mutta lähtivät parissa kuukaudessa korkojen kanssa. Jos eivät olisi, olisin jumpannut niin kauan kunnes olisivat.
itselläni menee aineenvaihdunta ihan nollille raskausaikana, paska ei kulje sitten millään vaikka mitä söisin... tätä myöten kilojakin tulee sitten reilusti kun jokaikinen kalori imeytyy suurinpiirtein kahteen kertaan :(
minulle tuli esikoisesta 25kg ja kuvittelin jälkeenpäin hankkineeni syömällä ne ylimääräiset kilot kun kieltämättä tuli herkuteltua. keskimmäisestä pidin tosi tarkkaa lukua syömisistäni ja siitä huolimatta tuli 20kg. kuopuksesta söin suht normaalisti, välillä herkuttelin ja kiloja tuli 22kg.
1. raskaus: 69kg-76kg
Laitokselta lähtiessä paino 70kg
1v synnytyksestä paino 62kg
2. raskaus 60kg-75kg
Laitokselta lähtiessä 69kg
4kk synnytyksestä paino 60kg
Söin aivan samalla lailla molempien raskauksien aikana, mutta lähtöpainon ollessa reilusti alhaisempi myös painoa tuli reilusti enemmän. Hällä väliä, kun nyt 4kk toisen raskauden jälkeen painan 9kg vähemmän kuin ensimmäisen raskauden alussa... :)
raskautta ja 20 kg tuli (lapsi 3,8kg sekä nestettä yms) vaikka söin samoin kuin ennen raskautta. Mulla myös 2kk:tta synnytyksestä paino oli tippunut ennalleen tekemättä mitään. On siis hyvin henk.kohtaista. Ei voi yleistää tätäkään!
ihan liikasyömisestä se pääsääntösesti tuli.
7 kiloa jäi synnärille, ja parissa kuukaudessa loputkin.
Vierailija:
Samaa mieltä, kai se on kerranki hyvä tekosyy vetää laardia nassuun
ja sanoa että " tässä kuuluu nyt syödä kahden edestä" .
.
Joillakin se on ihan vaan geeneissä, kuten on esim. liikalihavuuskin. :)
-3-
Voi hyvää päivää!
Itsellä raskaus menee nyt viikoilla 17+6 ja oikeesti en oo paljoo syöny!
Justiinsa tossa pähkäilin kun ruoka ei maistu ja ekojen viikkojen aikana tuli n.5kg omaan painoon lisää! Sanoivat neuvolastakin, että joillain on vain erilainen keho, en nimittäin niiden ekojen viikkojen aikana pystynyt syömään kuin kesäkeittoa, tomaattia ja viiliä!
En osaa ennustaa kuinka paljon kiloja tulee mutta minulla ei ainakaan ole kyse kahden edestä syömisestä. Ja sokeria syön tuskin ollenkaan.
Mutta kiva, että jotkut on noin ihania ihmisiä kuin sinä! Onneksi nämä kilot eivät minua rassaa, tärkeintä on, että minulla on hyvä olla!
Kurmeli rv 17+6
lähtöpaino 65 kg:n luokkaa kummallakin kerralla. Ihan rehellisesti tuli syötyä ja herkuteltua ihan liikaa, etenkin toisessa raskaudessa ja näkyihän se vaa' allakin. Ekalla kerralla paino lähti sairastumisen yhteydessä, toisen jälkeen vaati kyllä melkein vuoden laihiksen päästä lähtöpainoon, sairaalaan jäi vain n. 6 kg.
Painoin raskauden alussa 52kg. Olin mielestäni hieman liiankin laiha. Raskaaksi tultuani aloin syödä säännöllisemmin ja monipuolisemmin, jolloin painoa tuli heti 3-4 kiloa lisää. Olin viimeisilläni heinäkuun helteillä, jolloin turvotus toi kilon viikossa lisää, se oli kauheaa, en ollut uskoa, että painoin 70 kg! Olen aina ollut laiheliini ja tuntui tosi oudolta olla pullea ja turvonnut. Nyt on 5 kk synnytyksestä ja painan alle 50, pitää vahtia, ettei paino enää putoa. En siis laihduttanut, vaan paino tippui luonnollisesti itsestään imettäessä ja vauva-arjen myötä.
Että tuo mainitsemasi " olen itse kiloihini tyytyväinen, viis siitä mitä muut ajattelevat" on myös yksi lihavien tekosyitä.
" Että tuo mainitsemasi " olen itse kiloihini tyytyväinen, viis siitä mitä muut ajattelevat" on myös yksi lihavien tekosyitä." Tekosyy mille?
Minä lihosin raskausaikana n. 15 kiloa. Ensimmäistä kertaa uskalsin hyvällä omalla tunnolla syödä mitä halusin, en kahden edestä mutta kuitenkin kaloreita kyttäämättä. Painosta jäi laitokselle 10 kiloa. Loput ovat roikkuneet näihin päiviin saakka. Nyt ovat lähteneet tippumaan ihan itekseen, vaikka en vieläkään ole ruvennut elämään moitteettomasti.
Itse ekassa raskaudessa olin ihan hysteerinen sen perään, ettei saa paino nousta (lääkärit kielsivät sokereiden takia) ja varoin syömästä varsinkin mitään, missä oli sokeria. Painoa tuli 8 kg.
Tokassa raskaudessa sokeriarvot oli ihan ok. Söin makeaa aika ronskilla otteella, kun sillä sai sen etovan olon pois enkä muutenkaan hirveesti katsellut syömisten perään. Painoa tuli 9 kg. Enkä olisi pystynyt yhtää enempää syömään, mitä söin. Enkä ollut ennen raskautta edes mikään luuviulu, joka ei muutenkaan koskaan syö mitään (162 cm/68 kg).
Ihan takuulla tiedän, miten syödään terveellisesti, ja olen myös pyrkinyt niin syömään. Viime raskaudessakin ainoa himoruoka oli porkkanat, eikä todellakaan mikään suklaa tms.
Silti painoa vain tuli ja tuli. Ja hups, nyt painan 10 kg vähemmän kuin ennen raskautta.
Vierailija:
Mulla tuli lähemmäs toi 20 kiloo. Vaikka oisin vaan ilmaa haukannu syömiseksi niin sitä painoa tuli. :D
Ja kaikki tuo on nyt lähtenyt. Nuorempi on 2 vuotias. Lapset oli kumpikin yli 4,5kiloisia ja 55cm pitkiä.