Vasta-alkajat syksy' 05~loppuvuosi 2005
[color=darkolivegreen][size=2][b]Tässäpä syksyllä 2005 lapsettomuuspalstalle saapuneet vasta-alkajat. Yhdessä tätä vaikeaa polkua aloittelemme toisiamme tukien, yhdessä iloiten ja murheet jakaen. Perehdymme yhdessä myös kummallisten lyhenteiden ja termien maailmaan... ;)
Mukaan saavat liittyä kaikki halukkaat. Jos omassa esittelyssäsi on jotain lisättävää/muutettavaa, niin pistäpä ilmoittaen, korjaan asian. :)[/color][/size][/b]
[color=darksalmon]aavaaatu
Meikäläinen on 23-vuotias opiskelija/osa-aikainen myyjä ja mies on 25-vuotias autonkuljettaja.
Yhdessä ollaan oltu 3,5 vuotta, naimisiin mentiin viime toukokuussa.
Sitä ihan oikeaa nyyttiä on nyt aktiivisesti yritetty ja toivottu vuoden -04 maaliskuusta alkaen. [/color]
[color=darkseagreen]AliinaK
Oon oululainen 24-vuotias opiskelija kuten aviomiehenikin
takana on yritystä 3/2004 asti johon mahtuu yks keskenmeno rv13 kesäkuussa 2004.[/color]
[color=darksalmon]Annu-71
Olen kohta 34 v ja mieheni on 32v.
2003 keväällä on aloiteltu lapsen " tekoa" .
Keskenmeno mulla oli toukokuussa tänä vuonna. [/color]
[color=darkseagreen]Bilha
ollaan vm' 77
Helsingistä
ilman ehkäisyä kesästä 2004.[/color]
[color=darkseagreen]Birbebek
ikää 28, isännällä 29
takana cornuraskaus 03/05.
Yritystä toukokuusta 04.
Naistenklinikalla aloitettiin tutkimukset nyt lokakuussa
odotellaan tätiä kylään että pääsee tilaa ajan hssg:n.[/color]
[color=darksalmon]Burde
Minä olen kohta 24v ja aviomies 27v
Asutaan Tampereella
Ekaa muksua yritetty elokuusta 2004,
tänään varattiin 1. aika tutkimuksiin
yksityiselle.[/color]
[color=darkseagreen]chocolate_dream
Olemme olleet naimisissa 2 vuotta.
Mies on 22 ja minä 24.
Varsinaista yritystä meillä on kesästä 2004 ilman ainuttakaan plussaa :(
Meillä vika löytyi miehestä!
ja ensimmäinen hoitojen suunnittelukäynti 1.12.2005[/color]
[color=darksalmon]Daran
Olen 26 v. ja mies 27 v.
Asumme Kainuussa, Kajaanissa.
Meillä on takana yritystä 8 kk.[/color]
[color=darkseagreen]haamaa
Meillä siis molemmat 21-vuotiaita,
selittämättömästi lapsettomia ollaan..[/color]
[color=darksalmon]Hupelo
Minulla ikää 34 v ja miehellä 37.
Asustelemme Pohjois-Savossa
Minulla edellisestä liitosta 9 v lapsi.
Yhdessä oltu reilut kaksi vuotta ja lasta yritetty vuoden ajan. [/color]
[color=darksalmon]Inka76
molemmat ollaan 29
esikoista ollaan yritetty enemmän ja vähemmän jo elokuusta 04 alkaen.
Perustutkimukset meneillään, verikokeissa olen käynyt ja simpat viety analysoitavaksi[/color]
[color=darkseagreen]ippu67
Minä ja mun kulta vm. -67 ja -68
yritystä tähän päivään mennessä noin vuosi takana
Ei lapsia ennestään.
ICSI tulossa viikolla 44 Tampereella, sumuttelut menossa nyt.[/color]
[color=darksalmon]joalin
Eli mä olen vuosimallia -80 ja mies -76.
Pääkaupunkiseudulla asutaan.
Kuumeilu ollaan aloitettu 8/2004.[/color]
[color=darkseagreen]Katariina77
Ikää minulla 28 ja miehellä 31.
Yritystä takana 01/05, mutta ehkäisy jätetty pois jo 04/04.
Kyseessä selittämätön lapsettomuus. Kummassakaan ei ole vikaa.
Nyt on hoidot alkaneet ja ensi viikolla ensimmäinen inseminaatio.[/color]
[color=darksalmon]klovni75
Minä 30v ja mies 38v
Koti on Helsingissä.
Reilu vuosi ollaan oltu naimisissa ja lasta on toivottu saman verran tuloksetta. [/color]
[color=red][size=2]PLUSSAONNEA!!![/size][/color]
[color=darkseagreen]LeiaK
Minä olen jo 35v ja mieskin jo 40
Vauva-asioita aloitimme ajattelemaan tuossa alkuvuodesta 2004.
" vasta" 8 kk yritystä takana.[/color]
[color=darkseagreen]LeiMu
Olen 27-vuotias ja mieheni on 30.
Asumme Itä-Suomessa.
Meillä on 2-vuotias tyttö, ja hänet saimme ihan luomusti.
Tytön syntymän jälkeen meillä ei ole ollut ehkäisyä
Menkat alkoivat tytön ollessa kahden kuukauden ikäinen, vaikka olimme täysimetyksellä. [/color]
[color=darksalmon]Lilli78
Meilläkin hoitoja aloitellaan 13 kk yrityksen jälkeen.
Minulla ollut ongelmana pitkä kierto ja miehellä hitaat simpat.
Meille on tehty kiertohäiriöideni vuoksi jo siis kaikki tutkimukset.[/color]
[color=darkseagreen]mambo77
minä 28, mies 30 ja naimisissa ollaan
asutaan Kanta-Hämeessä
pillerit lopetettu 1/04, eikä tärppiä[/color]
[color=darksalmon]mammax
minä 27v hoitoalalla, mies 37v konealalla.
Yhdessä 4v, naimisissa 3v.
Lasta puhuttu yli 3v, mutta tiedetty, että
ongelma on olemassa, joten asia lykkääntynyt,
kunnes 10/05 haettu lähete julkiseen.
Minulla elämästäni liitosta yksi lapsi.[/color]
[color=darkseagreen]Marenda
Minä olen 22v ja mies 21v esikoistyttäremme on 11k.
Asumme Keski-Suomessa pienessä maalaiskylässä ja naimisissa olemme olleet
reilun vuoden.
11kk toivottu toista lasta.[/color]
[color=darksalmon]Mennis
mennis 22 ja ukko 25
tällä hetkellä asustellaan jyväskylässä ja kohta muutto ulkomaille edessä.
ilman ehkäisyä keväästä -04
yksi keskenmeno takana
Lokakuussa lapsettomuusklinikalle aika.[/color]
[color=darkseagreen]miliko
Minä 29v ja mieheni 32v.
Olen tamperelainen vasta-alkaja.
Yritys alkoi 10/2004.
Seuraavassa kierrossa käyttöön clomit ja inseminaatio edessä.[/color]
[color=darksalmon]mollamaijanen
Olen 27v ja mies 29v.
Asustellaan Pirkanmaalla.
Naimisissa ollaan oltu 3,5 vuotta.
Viime vuoden elokuussa on pillerit jääneet pois,
mutta vuoden vaihteessa alkoi se intensiivisempi yritys [/color]
[color=darkseagreen]MollyJii
Minä olen 26 v. ja mies 29 v.
Esikoista on toivottu kesäkuusta 2004 asti.
Keskenmeno ekasta inssistä rv9+0.[/color]
[color=darksalmon]Mörötin-81
Olemme mieheni kanssa vm.-81
esikoista ollaan toivottu 8/2004 lähtien.[/color]
[color=darkseagreen]möröm
Oon 27v ja mies 37v.
Asutaan Helsingissä ja hoitoihin pääsystä kuultiin juhannuksen aikoihin.
Takana nyt ICSI josta ei tullut raskautta ja kaksi alkiota pakkasessa
PAS olisi toivottavasti n viikon päästä.[/color]
[color=darksalmon]niinu82
Mä olen 23 ja mies 27
Ekaa yhteistä yritetään (miehellä on edellisestä suhteesta yks lapsi)
yritys tosiaan alotettiin 7/04[/color]
[color=darkseagreen]Nonna-80
Minä -80, mies -78
yhdessä ollaan oltu vuodesta 2000, naimisiin mentiin tänä kesänä 2005
yritys aloitettiin 10/03, plussa 10/04 joka kuitenkin km 12/04. Mitään apukeinoja
ei vielä käytössä. Ensimmäistä gynekäyntiä suunnittelen.[/color]
[color=darksalmon]omena78
Minä -78 ja mies -77.
Asutaan pääkaupunkiseudulla.
Lasta toivottu syksystä 2003
hoitoon hakeuduttiin julkiselle puolelle joulukuussa 2004.[/color]
[color=darkseagreen]Pikku-Hilja
vm71, mies vm67 ja esikoistyttö on 2,5v, eli vm03.
Olen siis Pirkanmaalta
Elokuussa tuli vuosi täyteen yritystä saada tytölle pikkusisarus, eli aloitettiin 8/04[/color]
[color=darksalmon]pikkuinenpeikko
Olen siis 28-vuotias naimisissa oleva immeinen.
melkein 2 vuotta sitten päätettiin miehen kanssa, että tulkoon jos on tullakseen.[/color]
[color=darkseagreen]Pingu-78
Mina 27, mies 29
asustellaan ulkomailla
yritysta 05/04 eika plussan plussaa[/color]
[color=darksalmon]Piutiina
Minä 19 ja mies 21.
Asumme Keski-Suomessa 7kk vanhan koiratuholaisen kanssa :)
Hieman vajaat pari vuotta ollaan lasta yritetty
syy lapsettomuuteen miehen azoospermia, eli ei siittiöitä.
Tutkimukset aluillaan, ja mikäli siittiöitä löytyy biopsialla,
niin ICSI toteutuu joskus ensi vuonna.[/color]
[color=darkseagreen]Putkula76
Minä olen 29v, mies 30v.
vauva on ollut toiveissa 6/2004 lähtien.
Asustellaan Pohjois-Savossa. [/color]
[color=darksalmon]quiero3
minä 24, mies 25
Pk-seutu
Yritystä 01/05 lähtien, molemmissa todettu jotain vikaa.[/color]
[color=darkseagreen]Rizzu
Olemme siis Helsingissä asusteleva pariskunta,
minä täytän pian 28, mies on 30.
Ja omaa nyyttiä on toivottu elokuusta 2004 asti.[/color]
[color=darksalmon]SanniAnniina
Minä ja mieheni 29v.
pääkaupunkiseudulta ollaan.
Pillerit pois 04/04. Kohtu ultrattu, sperma tutkittu:
niiden mukaan kummallakin kaikki hienosti(?), mutta nyt menossa 6. kierto Lugea ja
toinen Clomikin takana.[/color]
[color=darkseagreen]Sarimari
Olen 31 vuotias, (vm -74) mieheni 32.
Lasta ollaan yritetty kesästä 2004 eli noin 1,5 vuotta.
Tähän mennessä ei ole tullut plussan plussaa.
Ollaan lapsettomuustutkimuksissa, mutta lopullisia tuloksia ei olla vielä saatu.
Ilmeisesti kuitenkaan miehessä ei ole vikaa, sillä spermatesti oli erinomainen.[/color]
[color=darksalmon]soileri
Olen 35 vuotias, Oulusta.
Avoliitossa asun ukko kultani kanssa.
Yritystä on takana kaikenkaikkiaan reilu vuosi.[/color]
[color=darkseagreen]Tao_tao
Minä 22.v, mies 23.v.
Asustellaan Itä-Suomessa.
Ilman ehkäisyä 1 vuosi ja 10 kk.
Tuosta ajasta vuosi ihan yrittämistä.[/color]
[color=darksalmon]tirppa71
Minä 34v ja mies 32v.
Yritystä takana yli 4 vuotta, 4 X clomikuuri,
tänä keväänä 2 X IUI ja nyt eka IVF/ICSI menossa.
Punktio ajoittuu viikolle 47.
Esikoista yritetään ja kovasti toivotaan!!![/color]
[color=darkseagreen]Tuittu78
Olen vm-78 ja mieheni -76.
Asustelemme pääkaupunkiseudulla.
Olemme yrittäneet lasta vuoden päivät. [/color]
[color=darksalmon]tuupalainen
Ikää minulla on 26 vuotta ja miehellä 28.
Olen siis naimisissa oleva tyttö Turusta.
Vauva on tilattu joskus vuoden 2003.
Ei ainuttakaan tärppiä.
Olemme hoidossa Tyksissä, ensimmäinen inssi pitäisi olla marraskuun puolivälissä.[/color]
[color=darkseagreen]varjokas
Minä 27v. eli ' 78 ja mies 28v., siis ' 77.
Kanta-Hämeessä asumme.
Esikoistamme olemme yrittäneet huhtikuusta 2004, eli puolitoista vuotta.[/color]
[color=darksalmon]viivi99
Minä olen 25v. ja mieheni 31v.
Asustellaan Espoon suunnalla.
Yritystä on nyt takana reilu vuosi.[/color]
[color=darkseagreen]ViiviWagner
Minä 27, mies 30.
Oulun läänistä.
Esikoinen syntynyt -03.
Pikku Kakkosta toivottu kesästä-04.
Hoitojen ensikäynti lokakuussa.[/color]
[color=darksalmon]VM1974
31-vuotias, mies on 37 ja miehellä 10-vuotias lapsi edellisestä suhteesta.
Pääkaupunkiseudulla, avioliitossa.
Yhteistä vauvaa on nyt yritetty vuosi (09 / 2004 alkaen) ja yksi haamuplussa
saatiin aikaiseksi 06/2005. Keskenmeno tuli rv 6+3 ja sen jälkeen on epätoivo syventynyt eksponentiaalisesti...[/color]
[color=darkolivegreen]************************************************[/color]
[color=darklateblue][size=2]Päivitykset:[/size]
- plussaonnittelut Quiero3 ja Klovni75!
- tervetuloa LeiMu
- parin viikon päivitystauko, listaemo joululomalla pari viikkoa
- 48 pinoutujaa [/color]
[color=darkolivegreen]************************************************[/color]
Kommentit (38)
Huomasin viime viikolla kirjoittaneeni vahingossa väärään pinoon. Tai ilmeisesti olen kirjoitellut molempiin! No voi burde...kohta olen varmaan samoissa fiiliksissä! Tänään pp 13 ja alavatsaa juilii siihen malliin, että sieltä se täti taitaa huomenna tupsahtaa.Muutenkin kaikki tuntemukset ovat sellaiset kuin kaikissa muissakin kierroissa ennen menkkoja. Ainoa ero on ollut alvatsan vihlominen, mutta se ilmeisesti johtuu clomeista.
Soittelin jo sairaalaan ja kyselin vähän IVF-jonoista ja siitä, miten toimitaan kun olemme jo jonottaessa aloitelleet hoitoja yksityisellä. Tässä pitäisi nyt päättää, teemmekö yksityisellä vielä jotain. Lupasivat huomenna soittaa sieltä sairaalasta...aika hassua. Meillä on siis sinne aika tammikuun lopussa. Päätös pitää varmaan tehdä tällä viikolla, sillä jos inssiin päädytään niin clomien napsiminen pitäisi aloittaa jo viikonloppuna.
Tuleeko muille aina lomalla vaan pahempi olo tämän lapsettomuuden kanssa? Jotenkin tuntuu, että arkena ei ole niin paljon aikaa phtia asiaa,mutta lomalla aivot käyvät aivan ylikierroksilla. Ainoa keino pitää itsensä jotenkin hyvällä fiiliksellä on järjestellä ja pohtia tulevia hoitoja. Olen myös yrittänyt vaihtaa vähän harrastuksia ja viritellä uusia, että tulisi jotain vaihtelua näihin ajatuksiin. Olisi mukavaa innostua jostain uudesta asiasta niin paljon, että koko perheen perustaminen unohtuisi...varmaan aika todennäköistä...
Mukavia välipäiviä ja iloista mieltä kaikille!
Pakko on heti kertoa, kun siitä viime viikolla rutisin: kävin tänään ensimmäisessä kahdesta työhaastattelusta. Sain pitkäaikaisen sijaisuuden, en tiedä, mihin saakka, mutta pidemmäksi aikaa kuitenkin. Ja osasto vielä sattumalta juuri se mieleinen, vaikka periaatteessa toki tekisin töitä millätahansa osastolla :) Kyllä ny on hyvä mieli, kun työt ei lopukkaan - paikka vain vaihtuu. Toisaalta on kivakin päästä uuteen paikkaan tutustumaan *odottaa maanantaita jo jännityksellä*
MX
Täällä ollaan vielä joululomalla pohjanmaalla. Lauantaina vasta töihin. Mukavaa, vaikkakin kokoajan huono olo, ku on pakko herkutella niin paljon.
Menossa ois nyt sitte pp15 ja menkat ei oo alkanu. Eilen ois mun mielestä pitäny alkaa eli niitä odotellessa! :)
Onnea mammax työpaikkajutuista! Muille kans sitte mukavia välipäiviä! Tuun tietty ilmottaan jos jotain tapahtuu. Testiä en siis meinaa tehä. En uskalla!
Niin kun niitä punaviinijuttuja pähkäilin tossa ennen joulua, niin oli kyllä yhtä tyhjän kans se aikainen testaaminen, kun en mää siltikään mitään viiniä uskaltanu ottaa :) Mutta on kyllä ihan sellanen olo, että ei tässä ainakaan raskaana olla, että eiköhän ne menkat sieltä aamuun mennessä ala.
Hiljasta täällä tuntuu olevan... ei oo menkat vieläkään alkanu. Välillä tuntuu, että kyllä ne just alkaa ja sitte hetken päästä ei meinaakaan alkaa.
Tänään on siis pp16. Taidanpa jutella ittekseni, mutta on tää silti terapeuttista :) Aika paljon on jo alkanu jänskättään!
Huh huh! Tuupalaisellahan onkin tosi jännät paikat, toivottavasti saat ikioman plussan, sitten kun uskallat testata!
Ja Lilli kans, älä luovuta! Mulla alkoi pp13 yhtäkkiä illalla kaameat menkkajuilinnat, mutta sitten ei menkat alkanu ja testasin pp15. Onnea matkaan molemmille!
Toivottavasti viivi99 teilläkin on tutkimukset taas edistymässä. Eikös tällä viikolla pitänyt olla ainakin se uusintanäyte?
Tsemppiä kaikille tasapuolisesti!
-Q-
Heipat vain kaikille.
Toivottavasti joulu on mennyt mukavasti.
Ainakin itsellä ihan ok ja menkatkin alkoivat vasta tänään, vaikka jo ennen joulua hieman varoittelivat tulostaan ja ajattelin jouluaattona, että hitsit jos ne nyt tulee joululahjaksi kuten viimekin vuonna. =(
Eipä onneksi tulleet.
Kiva Q kun pistäydyt meidänkin pinossa ja kiva kun muistat..
Tosiaan.. ukko menee huomenna antamaan uusintanäytteen väestöliittoon, joten katotaan mitä tulee sieltä sitten tuomioksi.
Toivon jotenkin että se edellinen olisi mennyt pilalle vain kuljetuksessa tai jotain... heh.. voi kait sitä aina toivoa..
Toivottavasti saat Q hillittyä sitä huonovointisuutta (luin tuolta enskoista sun sepustusta), mutta mitäpä sitä ei kärsisi pienen nyytin takia. =)
Mitenkäs muilla elämä rullaa?
Tuupalaiselle peukutukset, jospa se plussasittenkin näkyisi vasta nyt myöhemmin testissä... bdbdbdbdbdbdbd
Gotta go.
-viivi-
..mutta toivottavasti myös pian tervemenoa. =)
Tuupalaiselle Ja Lillille peukkuja! Toivottavasti plussaatte!!!! =0)
Tervetuloa joukkoon vaimonalku! Kivaa ei oo tähän pinoon (tai koko lapsettomien osastoon) kuulua, mutta porukka on mukavaa ja täältä saa tukea. Onneks aika moni on jo päässy vasta-alkajista poiskin... =)
).( Unohdin viimeks kirjottaa, että mun miehen sisko odottaa toista lastaan. Meillä olis ollu samassa kuussa laskettuaika, jos mä olisin nyt raskaana... On tosi ristiriitaset tunnelmat... Toisaalta oon onnellinen niiden puolesta ja TOIVON TODELLA että ei tuu keskenmenoa (3 km:ää oli ennen ykköstä), mutta toisaalta on tosi surullinen ja kateellinen olo -> se kokee ja elää just sitä mitä mäkin eläisin ellei menkat olis alkanu. Jotenki aika paskamaistakin... Lapsettomuus on tuntunu musta siltä, että se on mulle rangaistus jostain ja nyt vielä toi miehen siskon raskaus tuntuu pilkalta ja kidutukselta siihen vielä lisäksi.
Hyvää vuoden vaihdetta kaikille ellei törmäillä vielä... =)
Tässä sitä tosiaan aloitellaan tätä polkua ja tänään tuli kirje miehen simppatestistä, että yhtään ei ollut hyvin liikkuvia vaan suurin osa oli liikkumattomia tai paikallaan liikkuvia ja normaalimuotoisiakin oli vain 31% eli tässä sitä tosiaan aloitellaan...
Kiitokset lämpimistä vastaanotoista! Tässä olen jo hetken aikaa seuraillut taustalta tätä palstaa, mutta vihdoinkin ajattelin rohkaistua ja tulla mukaan!
Ajattelin liittyä joukkoonne... jospa nyt vähän kerron tilanteestani ensin...
Olen 24-vuotias tyttönen Keski-Suomesta. Avomieheni on 29-vuotias, yhdessä olemme olleet kohta kolmisen vuotta ja ehkäisyn jätin pois helmikuussa 2005. Eli ei tässä nyt vielä kovinkaan kauan ole yritetty, mutta huoli ja harmi alkaa olla suuri kun ei vielä mitään ole tapahtunut...
Lokakuussa kävin ensimmäisen kerran gynellä paikallisella lapsettomuusklinikalla. Lääkäri totesi että kaikki näytti ultratessa normaalilta, ovuloinut olin ja kohdun limakalvo näytti hyvältä. Sain kolmen kuukauden kuurin Terolutia, koska vaivanani on ollut tiputteluvuoto ennen kuukautisia. Nyt onkin sitten menossa tuo kolmas Terolut-kierto, ensi kierrossa aloitan sitten clomit. Clomien jälkeen sitten vissiin pitäisi aloittaa tutkimukset kunnolla. Ovistestejä olen nyt käyttänyt parin kierron ajan, ja ovis on kyllä löytynyt.
Hurjaltahan tämä kaikki tuntuu, eikä silloin helmikuussa olisi uskonut että raskautuminen voi olla näin hankalaa. Tämä juttu tuntuu pyörivän mielessä jatkuvasti, alkaa jo turhautumaan tähän kiertopäivien laskemiseen. Haluaisi jo saada tietää että missä vika on! Kärsimätön olen, myönnetään... :)
Joo, eli tällainen on tilanteeni. Tällä hetkellä mennään kp 10/30, ovis siis tiedossa ensi viikolla...
Terveisin Lupus
Nyt on palauduttu joulunvietosta kotiin ja uuden vuoden vaihdetta odotellaan. Meille tulee toinen pariskunta kylään ja vietetään siis ihan koti uuden vuoden vaihdetta.
Oli ihana nähdä sukulaisia ja ystäviä ja nauttia heidän kanssaan joulua. Lapsettomuutta en ajatellut lainkaan ja olen tyytyväinen myös siitä. Osasin vain olla kiitollinen näistä ihmisistä, joita vierelläni on. Ihanaa! Tietysti nyt, kun arki taas palailee kuvioihin alkaa lapsettomuuskin pyöriä päässä, mutta olen huomannut, että tutkimuksiin ja ehkä kohta hoitoon pääsyn jälkeen on ollu huomattavasti helpompaa. Kai se sitten on se, että apua on saatavilla, niin voin hieman hellittää miettimistä. Se asia ei kuitenkaan miettimällä tai stressaamalla parane! Uutta aikaa ei olla vielä saatu, mutta eiköhän sekin kohta jo postilaatikosta putoa.
Käytii katsomassa yhdessä kennelissä joulun pyhien aikaan ja voi kuinka ihania koissuja siellä oli. Sieltä olen itseasiassa kyllä varannut jo uuden koissunkin... saapa nähdä koska mahtaa tulla meille asti. Tod,näk viimeistään juuri enne loman alkua eli touko kesäuun vaihteessa. JEE!! Onpahan ainakin jotain mitä odottaa!
Tervetuloa munkin puolesta uusille (vai olikohan heitä vain yksi?)..hatara pääni, enpä muista, mutta toivottavasti nimimerkkejä ei tarvitsisikaan oppia, vaan pääsisitte pois. Sii ei sillä, ettenkö teitä tänne haluaisi, vaan sillä, että pääsisitte haluttuun lopputulokseen eli odotukseen mahdollisimman pian! Mutta täältä kyllä saa vertaistukea, tietoa ja täällä on aivan ihania ihmisiä.
Oikein hyvää vuoden vaihdetta ja toivotaan, että uuden vuoden tinoissa näkyisi oikein monella ensi vuodelle vauva ja tämä myös toteutuisi!!
Ekaks, lämpimästi tervetuloa Vaimonalku ja Lupus!! Itsekin olen vasta äskettäin liittynyt tänne, mutta jo nyt voin sanoa, että tämä on oikea ryhmä minulle, ja varmasti myös teille. Täällä ihmiset pohdiskelevat ja käyvät läpi samoja ajatuksia ja tunteita kuin itse. Minä ainakin aloin tuntea ahdistusta tuolla vauvakuume-puolella, kun tuntui, että siellä " kaikki" plussasivat lähes heti. Eli siis teretulemast!! Ja tietysti samalla toivon, että pääsisitte mahdollisimman pian myös täältä pois!
Lillille ja Tuupalaiselle toivotan onnea, teillä melkoisen jännittävät hetket käsillä!
Ymmärrän hyvin tunteesi Burde! Minullakin aina sydäntä riipaisee, kun joku ystävistä tai sukulaisista ilmoittaa olevansa raskaana, vaikka ihan aidosti olen myös onnellinenkin heidän puolestaan. Eikähän se minulta ole millään tavalla pois, mutta silti se tuntuu sillä hetkellä pahalta, kun itse saa peuhata lakanat pöllyten eikä tärppää sitten millään, saatikka että hoidotkaan eivät tuottaisi sitä toivottua tulosta. Ja ihan jo alkaa tavallaan " pelkäämään" , että milloinkohan se ja se ilmoittavat että vauva on tulossa. On tämä niin syvältä...
Mulla menkkoihin on vielä reilu viikko aikaa, mutta niin monen pettymyksen jälkeen ei enää jaksa kauheasti toivoa. Silti kuitenkin pähkäilen, kun ensi viikolla mulla ois tiettävästi yks työhaastattelu edessä, ja jos tietäisin, et oon raskaana, niin en olis lähössä töihin, mut sitten jos en oo raskaana niin ihan hyvin vois jo työelämään siirtyäkin, saisipa edes ajatuksiaan vähän toisaalle. Tilasin jo netistä raskaustestejäkin, ovat jotain Advanced Ultra HCG -merkkisiä, joiden pitäisi reagoida jo 10 mIU/mL. Tiedä sitten, halpoja olivat ainakin, 3 kpl testejä maksoi 7 euroa. Ajattelin, että viimeistään haastatteluaamuna testaisin, luultavasti näyttäisi jo silloin, jos raskaana olisin.
Oikein hyvää uuden vuoden aikaa teille, ja paljon voimia taas uuteen vuoteen!! Meillä kaikilla taitaa olla ensi vuodelle vain yksi ainut toive...
Terveisiä lähettelee LeiMu!
Tulinpa vaan toivottamaan hyvää uutta vuotta kaikille!
Kiitos kovasti peukutuksista, mutta kuten arvelinkin niin pieleen meni. Nyt jonotetaan julkiselle ja päästään toivottavasti koeputkihedelmöitykseen kevään aikana.
Vaikka välillä tuntuu, että vallan sekoan tämän asian kanssa, niin olen yrittänyt löytää uudenlaista asennetta tähän touhuun. Oletteko miettineet miten ainutkertaista lapsen saaminen on? Suurimmalle osalle ihmisistä se tapahtuu muutaman kerran elämässä. Tietysti on olemassa pelko siitä, ettei se ikinä onnistu, mutta tavalla tai toisella jokainen meistä tulee joskus varmasti olemaan äiti. Ehkä pitäisi yrittää asennoitua näihin hoitoihin jännittävänä asiana ja yrittää nauttia tästä " suunnittelusta" , eikä niin kovasti keskittyä lopputulokseen. Me saadaan ainakin toivoa tätä vauvaa kauan ja hartaasti. Muutama vuosi koko elämästä on lopulta lyhyt aika. Onhan lapsettomuus toki kipeä asia, mutta kyllä tästä täytyy alkaa kaivella jotain hyvääkin,että kestää tulevat hoidot. Onhan se niin, että surullisista asioista oppii usein hyvin paljon. Toivottavasti me olemme joskus viisaita ja hyviä äitejä eikös!!!
Oikein ihanaa uutta vuotta teille kaikille! Toivotaan ettei me enää ensi jouluna tavata tällä samalla palstalla vaan onni olisi kohdannut jokaikistä meistä!!!!
Nyt on sitten tehty taas testi,viikko edellisestä. Negaa näytti ja menkat ei vaan ala. Mulla alkaa loppua usko ihan todella! Taidan jättää tämän palstan ainakin hetkeksi ja keskittyä vaikka tulevaan remonttiin... Tällä hetkellä ei kyllä kiinnosta mikään! Onnea muille!
Tässä sitä taas ollaan vauva-sivuilla, vaikka olen yrittänyt pysyä täältä pois. Mutta tällä palstalla tuntuu olevan hyvä porukka!
Ihmellisiä jomotuksia alavatsassa, vaikka vasta kp 12. Aivan kuin ovulaatio olisi tulossa, ja näitä oireita on kestänyt jo kolmisen päivää. Mikä lie, onkohan koko systeemi mennyt sekaisin noista teroista? Aikaisemmissa kierroissa ovis on ollut aika tarkalleen kp 17.
Odotan kyllä " kauhulla" ensi kiertoa ja niitä clomeja, lääkäri jo varoitteli mahdollisista vaihdevuosioireista... mutta tulkoot vaikka mitä oireita, kyllä ne kestetään kunhan vaan päästäisiin toivottuun lopputulokseen!
Mulla on kyllä vähän muuttunut suhtautuminen tähän vauvanyritykseen. Aikaisemmissa kierroissa petyin aina raskaammin, kun menkat alkoivatkin. Tosin viime kierrossa itkin ensimmäisen kerran menkkojen alettua, mutta osasin kyllä odottaa jo niitä. Nyt on sitten alkanut tuntumaan, että mitä jos oikeasti en tulekaan koskaan raskaaksi. Vaikka tiedän, että hoitoja on vaikka minkälaisia, silti välillä ajattelen että ehkäpä minä pysynkin lapsettomana koko elämäni. Ei kyllä pitäisi ajatella ihan noin synkästi... olen kuitenkin suht " ylpeä" itsestäni, kun olen jaksanut melko hyvin tämän ajan, vaikka vielä alussahan tässä ollaan... teillä monilla kun on takana moninkertainen aika tätä yritystä. Uskon kuitenkin että jaksan, mitä sitten tulossa onkin. Ainakin kun saa välillä avautua vaikkapa täällä :) miehelle kun ei aina jaksa näitä asioita jauhaa, ei hän kuitenkaan ymmärrä miltä minusta pohjimmiltaan tuntuu vaikka jaksaakin lohduttaa minua.
Meillä muuten tämä vauvaprojekti alkoi niin, että miehellä oli vauvakuumetta ennen minua :) hän alkoi puhumaan minulle ehkäisyn jättämisestä suunnilleen vuosi ennenkun sitten lopetin pillerit. Minulla kului aika kauan tuon asian kypsyttelemiseen, tunsin itseni liian nuoreksi ja lapselliseksi. Johtunee ehkä siitäkin, että meillä on viitisen vuotta ikäeroa, ja aikaisemmin olen aina kuvitellut että lapsien aika on vasta joskus kolmikymppisenä.
No joo, nyt alkaa tekstin pituus venyä liian pitkäksi, eihän tätä kukaan enää jaksa lukea. Minä lähden tästä ostamaan pullon Tolua ja vietän sen kanssa perjantai-illan :) aion kyllä tosin vaan pestä sillä vessan lattian, kissa kun on onnistunut levittämään kakkansa ympäri vessaa. Ihana otus... :/
Hyvää uutta vuotta koko porukalle!!!
-Lupus
Mä oon kyllä käyny lukee teidän juttuja, mutta on ollu niin kauhee kiirus niin ei ol pahemmin ehtinyt kirjottelee.
Tänne oli tullut muutma uusikin mukaan ja tervetuloa joukkoon. Hitaasti, mutta varmasti joku meisä aina siirtyy plussanneiden joukkoon.
).( sen verran että nyt mennää kp24/26-33kp tienoolla ja nyt on maanantaista asti tullut tiputteluvuotoa, mikä on erittäin raivostuttavaa, koska tuoksahtaa aika voimakkaalle, yök. Meillä on tammikuun alussa Väestöliitossa ensimmäinen käynti kerta. Vielä ei silleen jännitä, kun olen asennoitunut, että sieltä toivottavasti saadaan apua meidän hoitoihin. Pitää tammikuun alussa soitella onko mahdollista että mies jättäisi näytteen jo samantien, on meillä kyllä lähete vaikka onkin eri lääkäriltä.
Toivottavasti saadaan ensi vuonna paljon plussia!!!!
t. joalin
Nopeesti kuulumisista sen verran... Mä sain joululahjaks (jouluaattoaamuna) kuukautiset. Viddu! Ja nyt kun soitin väestöliittoon ni ne on lomalla 2.1.06 asti. =(( Eli kun mulla alkais seuraavaks kai hormonipistokset, niin niiden alottaminen menee sitte yli kuukauden päähän ton noiden loman takia. =(
Plääh. =´(