Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiedätkö ketään, joka olisi raskausaikana polttanut tupakkaa?

Vierailija
18.12.2005 |

Miten suhtauduit siihen?

Jos paheksuit niin kerroitko sen päin naamaa vai jätitkö omaksi tiedoksesi?

Jatkoiko äiti polttamista synnytyksen jälkeen (auttoiko vauvan syntymä äitiä tulemaan järkiinsä ja lopettamaan tupakoinnin) vai jatkoiko imettäessäänkin?

..mietin vaan miten suhtautuisin kun eräs tuttuni on raskaana ja vetää ketjussa röökiä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattaa hormoonien vallassa oleva odottaja jopa suuttua ja laittaa välit poikki.

Vierailija
2/22 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi. Jossain päin tupakoinnista todella eroon haluavat pääsivät NICU:lle katsomaan millaista jälkeä tupakointi voi vauvalle pahimmillaan tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi raskauttaan veti kuin korsteeni sauhua.

Vierailija
4/22 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt lapsi on selkeästi jäljessä kehityksestä ja kömpelö.. Vielä kolmevuotiaanakaan ei osaa puhua kuin sanoja tyyliin: hämäkki..

En soisi kenenkään polttavan raskaana..

Vierailija
5/22 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli faktat eivät heidän päätään käännä, en minäkään siihen pysty.

Vierailija
6/22 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jokainen meistä tekee ratkaisut parhaaksi katsomallaan tavallaan.

Ei ole minun asiani ruveta ketään moralisoimaan ja paasaamaan,vaikka ovat vauvan syntymänkin jälkeen kessutelleet.

Vierailija:

Miten suhtauduit siihen?

Jos paheksuit niin kerroitko sen päin naamaa vai jätitkö omaksi tiedoksesi?

Jatkoiko äiti polttamista synnytyksen jälkeen (auttoiko vauvan syntymä äitiä tulemaan järkiinsä ja lopettamaan tupakoinnin) vai jatkoiko imettäessäänkin?

..mietin vaan miten suhtautuisin kun eräs tuttuni on raskaana ja vetää ketjussa röökiä.

Vierailija
7/22 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva aikana vauva oli kuulemma huutanut kaikki yöt vieroitusoireita ja nainen oli katunut! Mutta silti poltti tupakan/päivä imetysaikaankin

Vierailija
8/22 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän monia jotka ovat polttaneet raskauden ja imetyksen aikana. Lapset ovat olleet aivan " normaaleja" (kuka senkin saa meistä päättää) ja kasvaneet todella hyvin. Sanotaan että tupakoivien lapset olisi pienempiä syntyessään. Mutta mun kaikkien kavereitten lapset on ollut yli 3500g syntyessään vaikka äidit on polttaneet.

Paheksun polttamista itse, mutta mikä olen saarnaamaan muitten tekosista kun en toivo että minuakaan tulla ohjailemaan lasten suhteen. Itse en polta enkä käytä alkoholia tai muita huumaavia aineita.

Jokainen tallaa tavallaan ja kantaa niistä seuraamukset.

Vierailija
9/22 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on myös sen kehityksessä jälkeen jääneen lapsen kohdalla..

Vierailija
10/22 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin kannustaa lopettamaan, mutta en haukkunut.

Vierailija
11/22 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattaa samassa rytinässä sairastua asian vuoksi. Oikea äiti seisoo lapsensa vuoksi vaikka päällään ne 9kk, jos lapsi täten syntyy elossa ja hyvävointisena. Arvostan todella äitejä, jotka tekevät töitä päästäkseen irti riippuvuuksistaan lapsensa takia. Esim. heroiiniriippuvaiset vieroituksessa käyvät päivittäin tiettyyn aikaan hakemassa korvauslääkkeen. Jos myöhästyt kymmenenkin minuuttia, jäät ilman ja saat kärvistellä sitten vieroitusoireissasi, jos narahdat aineiden käytöstä, saat potkut ohjelmasta. Ja tätä joka ainut päivä useamman vuoden ajan. Tupakoinnin lopettamisen luulisi olevan piece of cake tohon verrattuna.

Vierailija
12/22 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän kolmen tupakoitsijan tapaukset hyvin läheltä seurattuna ja jokaisella oli syntyessään todella pieni vauva.

Vierailija:

Näin on myös sen kehityksessä jälkeen jääneen lapsen kohdalla..

Vierailija
13/22 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikilla heillä oikein hyvinkehittyneitä ja terveitä lapsia. Painot kaikilla 3500 4500 g. Eivät tosin ole mitään ketjupolttajia.

14/22 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sanonut mitään, koska tupakointi ei ole johtunut tietämättömyydestä.

Vierailija
15/22 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat kyllä mielestäni huonoja äitejä muutenkin, mm. eivät imettäneet kauaa, lapset viedään hoitoon noin kerran kuukaudessa että päästään baariin yms...

Vierailija
16/22 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia 3, isoja syntyessään ja imettänytkin olen suht pitkään.

Vierailija
17/22 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tiedän kaikki vaaratkin,joten turha on saarnata.en polta ketjussa vaan satunnaisesti kun hermo on kireellä.

jos tulee isopäinen,isokokoinen,pienipäinen tai pienikokoinen lapsi niin omani on silti.

en muuten ole polttanut nyt moneen päivään ollenkaan.

Vierailija
18/22 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille niitä ei tule ollenkaan.

Vierailija
19/22 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä otti päähän niin maan perkeleesti. Sellaiset saa lapsia, jotka eivät ole valmiita suojelemaan niitä ja altistavat vaaroille - ja vain sen takia, ettei itse tarvitsisi luopua mistään... ja toisille, jotka ovat valmiita tekemään mitä ikinä vaaditaankin pelastaakseen lapsensa tai pitääkseen hänet terveenä, eivät sitä saa.

No, elämä ei aina ole reilua. Paitsi jos minä saisin päättää, niin ihmisille, jotka raskausaikana eivät pysty pysymään erossa huumausaineista, eivät lasta ansaitsisi.

Vierailija
20/22 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto mikä palikka se muija on.. väitti raskausaikana näin " mun mieskin sano että ei siitä tupakasta oo mitään haittaa lapselle!" . No jos sen mies kerta sanoo nin eihän siinä sit mitään :P Katkaisin välit tähän superäitiin. Nyt kuulin että lapsi joka vkonloppu yökylässä ja mutsi juomassa (oonki nähny sitä baarissa monta kertaa (oon töissä siellä)), ei imettäny ollenkaan että sais polttaa.