Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuulikellot on melusaastetta! Säästä naapuriasi ja heitä tuulikello pois!

Vierailija
18.12.2005 |

Vetoan teihin, joilla on tuulikelloja pihalla, tai parvekkeella tai muualla.

Ennen vanhaan, kun ei kännykät piippaillu, tietokoneet piipittäneet, kamerat vinkuneet, mikroaaltouunit klinkuttaneet ja niin edelleen, oli varmaan tosi sympaattista kuulla tuulikellon vienoa kälkätystä ulkona.

Mutta nykyään, kun kaiken melusaasteen keskellä haluaisi joskus nauttia hiljaisuudesta, niin kuin vain kaupunkimiljöössä voi, se häiritsee tosi paljon, että naapurissa tuulen mukana kuuluu klinkutus.

Ja vaikka sinua ei häiritse, armahda minua, joka olen herkkä äänille ja vie tuulikellosi varastoon tai vintille.

En kehtaa sanoa tätä suoraan sinulle, naapurini, toivottavasti luet tämän.. Kiitos!

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei vituta enempää kuin se jatkuva kilkatus. ARGH!!!!!

Vierailija
2/33 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulikellot on karseita! Meidänkin naapureilla on varmaan 5 tuulikelloa pihalla!! Hirvee meteli..

Kerran näin kaupassa ihanan bambuisen (?) tuulikellon. Se oli suuri ja kaunis, ääni oli hiljainen ja jotenkin utuisen pehmeä. Sellainen olisi oikeasti ihana, se ei edes kuuluisi naapuriin asti. Jätin kuitenkin ostamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro lisävihjeitä! Siis tuulikello on yksi vihje, entä muuta?

Vierailija
4/33 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaisi itse laittaa tuulikelloa pihalle, tosin itse en sitä ääntä kyllä jaksaisi kuunnellakaan

Vierailija
5/33 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi vielä muutaman lisää,,, ihana ääni...tosin on todella puistattavan kuuloisiakin tuulikelloja, itse suosin niitä heleitä kivoja ääniä...ei kukaan ole valittanut, ja toisaalta mun piha mun tuulikellot...

Vierailija
6/33 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

aisko niihin pehmusteita äänenvaim..

Vierailija
7/33 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kun minua ei häiritse niin ei KAI kukaan VOI olla erilainen kuin minä"

Onko teidän mielestänne oikeasti tuulikellojen ääni kaunis? Ja voitteko ymmärtää, että joku haluaisi kuunnella mieluummin tuulen huminaa ja lehtien kahinaa ja linnun laulua?

Vitsi ärsyttää.. Sen takia en kehtaa tästä sanoa kenellekään oikeasti, kun tiedän, että minua pidettäisiin pikkumaisena, ja siis sopeudun.

Vierailija
8/33 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuulikellosta. Heillä oli se parvekkeella, joka oli meidän parvekkeemme vieressä, ja tietenkin siinä takana makuuhuone... Tuulisena iltana ei uni tullut, kun piti sitä kilkutusta kuunnella ja ärsytti tietenkin pirusti. Ei siinä mitään, sanottiin nätisti naapurille asiasta ja hän nappasi mukisematta kellon pois. Ei mennyt naapurisopu, ei kyräilty, asia oli sillä ok!

Vierailija
9/33 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole, mutta vanhemmillani (omakotitalo) on, todella kaunis ääni, melko hiljainen. Huolella tehty laitos, kellojen äänen korkeutta voi säädellä ja ne on viritetty niin että ääni on harmoninen kokonaisuus.

Mutta onhan niitä toisenlaisiakin kelloja, halpis-kilkuttimia joiden ääni on todellakin rasittava. Korkea ja kimeä, ihmeellistä hilinää. Ne saa kyllä munkin puolesta kadota.

Kiltti Joulupukki, toivoisin lahjaksi maailmaan vaan kaunisäänisiä tuulikelloja...

Vierailija
10/33 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei vituta enempää kuin se jatkuva kilkatus. ARGH!!!!!

Myrsytuuli täällä pohjois-karjalassa ja naapurin metallinen tuulikello pitää hemmetinmoista meteliä :/ Kiva kun joutuu alati omassa olohuneessaan tuota kuuntelemaan.

Vierailija
11/33 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulikello kertoo jos asunnossa liikkuu pahoja henkiä. Kelloa on tämän takia tärkeä pitää asunnossaan.

Vierailija
12/33 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, olen aivan äärimmäisen ääniherkkä, mutta tuulikello on se ääni, joka mua kaupunkimiljöössä melkein vähiten ärsyttää :D Mutta ymmärrän teitä, joiden hermoja se kiristää, ja olen yhtä mieltä, että moiset kilistimet pitäisi laittaa pannaan. 

Mun ääni- ja vitutushermoani kiristää eniten sirkkelit, moottorisahat, lehtipuhaltimet yms laitteet, liikenteen melu ja jostain matalataajuisesti kantautuva bassonjytke. Huh. 

Tsemppiä toverit, joskus toivoisin olevani kuuro. :(

Vierailija
13/33 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista lukea ketjua, jossa on 12 vuotta sitten kirjoitettuja kommentteja. 

Huomaa miten ihmisten ajattelutapa ja suhtautuminen muihin on lyhyessäkin ajassa muuttunut. Mitä ilmeisimmin netin takia. Yhessä viestissä ketjussa sanotaan että ei kehtaa sanoa tuulikellojen häiritsevän, kun kuitenkin muut pitäisivät pikkumaisena. Nykypäivänä kaikki jo kehtaavat, eikä kukaan ees kuvittele olevansa pikkumainen. Netti on vienyt tietyn hienovaraisuusasteen pois. Jos ei sanota päin naamaa niin sitten netissä ja avoimesti kavereille valitetaan kyllä... ilman että ees ajatellaan enää onko asian suhteen pikkumainen vai ei. Paljon pienemmästäkin jo sanotaan hyvin ilkeästi toiselle kuin tuulikelloista.

Vierailija
14/33 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainittu bambuinen tuulikello on ok. Ja olisi kai joku muukin, jos siinä olisi nätti ääni. En ymmärrä, miten anoppi itse sietää tuulikelloaan, jonka kaunein ääni on KLANGGGG ja sitä tietysti seuraa lisää samanmoisia kalinoita ja kolahduksia.

Vierailija
15/33 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuulikello kertoo jos asunnossa liikkuu pahoja henkiä. Kelloa on tämän takia tärkeä pitää asunnossaan.

Päinvastoin: tuolla tuulikellolla niitä pahoja henkiä saa luotua kun pilaa välinsä naapureihin!

Vierailija
16/33 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä, olen aivan äärimmäisen ääniherkkä, mutta tuulikello on se ääni, joka mua kaupunkimiljöössä melkein vähiten ärsyttää :D Mutta ymmärrän teitä, joiden hermoja se kiristää, ja olen yhtä mieltä, että moiset kilistimet pitäisi laittaa pannaan. 

Mun ääni- ja vitutushermoani kiristää eniten sirkkelit, moottorisahat, lehtipuhaltimet yms laitteet, liikenteen melu ja jostain matalataajuisesti kantautuva bassonjytke. Huh. 

Nuo edellämainitsemasi ärsyttävät myös, nuo vaan yleensä loppuu aikanaan tai ei kuulu kotisohvalle saakka. Tämä naapurin metallinen tuulikello kilkkaa kimeästi alati kun olen olkkarissa, ja nyt kun on raju tuuli niin kilinä on oikein raivokasta ja kovaa.. huoh..  T: 16

Vierailija
17/33 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne kammottavia vempeleitä. Naapurin tuulikello on kun jostain kauhuleffasta.

Vierailija
18/33 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista lukea ketjua, jossa on 12 vuotta sitten kirjoitettuja kommentteja. 

Huomaa miten ihmisten ajattelutapa ja suhtautuminen muihin on lyhyessäkin ajassa muuttunut. Mitä ilmeisimmin netin takia. Yhessä viestissä ketjussa sanotaan että ei kehtaa sanoa tuulikellojen häiritsevän, kun kuitenkin muut pitäisivät pikkumaisena. Nykypäivänä kaikki jo kehtaavat, eikä kukaan ees kuvittele olevansa pikkumainen. Netti on vienyt tietyn hienovaraisuusasteen pois. Jos ei sanota päin naamaa niin sitten netissä ja avoimesti kavereille valitetaan kyllä... ilman että ees ajatellaan enää onko asian suhteen pikkumainen vai ei. Paljon pienemmästäkin jo sanotaan hyvin ilkeästi toiselle kuin tuulikelloista.

12 vuodessa myös asuinympäristöjen melusaaste on lisääntynyt melkoisesti!

Vierailija
19/33 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä.

Laitan pensasaidan täyteen tuulikelloja.

Poistan ne vasta sitten kun naapuri poistaa kompostin meidän olohuoneen ikkunan alta.

Ovat laittaneet kompostin aivan siihen pensasaitaan kiinni (silloin kun talossamme asui vielä edellinen asuka).  Jostain syystä olivat myös leikanneet pensasaidan alas siitä kompostin kohdalta. Kun tiedustelimme naapurilta miksi pensasaitaa on sillä tavalla leikattu, niin vastaus oli "se häiritsi kompostia".

Ovat kyllä sitä pensasaitaa muiltakin kohdilta pistäneet matalaksi.

Kesällä ajattelin levittää kanankakkaa siihen aidalle oikein kunnon keot. Pitäähän se aita nyt saada kasvamaan eikä se ilman lannoitteita kasva mihinkään.

Meillä on oma oleskelualue toisella puolella pihaa, joten hajuhaitat päätyvät naapurille.

Otankin ja miinoitan koko raja-aidan mahdollisimman äänekkäillä tuulikelloilla.

Jes. Tuulikelloja ja kanankakkaa. Mahtava suunnitelma :D

Vierailija
20/33 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo edellämainitsemasi ärsyttävät myös, nuo vaan yleensä loppuu aikanaan tai ei kuulu kotisohvalle saakka. Tämä naapurin metallinen tuulikello kilkkaa kimeästi alati kun olen olkkarissa, ja nyt kun on raju tuuli niin kilinä on oikein raivokasta ja kovaa.. huoh..  T: 16

Meillä taas varsinkin kesäaikaan naapuri sirkkelöi ihan solkenaan, ja kun hän lopettaa, aloittaa toinen naapurin sahaamisen ja tuo kaikki kuuluu sisään, koska kyseessä on ihan lähinaapurit. Bassonjytkettä kuuluu myös jostain aamu seitsemästä ilta yhteentoista ihan sisälle asti. Yhdellä naapurilla on tuulikello, mutta en usein edes kuule sen ääntä kaiken muun metelin alta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi