Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko anopin ymmärrys vajaa vai tekeekö vain kiusallaan?!

Vierailija
18.12.2005 |

Anoppini tuntuu tekevän aina juuri niin, miten on ollut suunnilleen edellisenä päivänä puhetta, ettei voi tehdä.

Eräänä päivänä anoppi oli kanssamme kaupungilla ja kävimme lastentarvikeliikkeessä katsomassa lapsellemme seuraavaa turvaistuinta. Lapsi kulkee tällä hetkellä turvakaukalossa ja tarvitsee pian isomman istuimen. Puhuimme pitkään anopin kanssa siitä, että turvaistuin on sellainen vehje, jota ei saisi ostaa käytettynä muuta kuin joltain täysin tutulta ihmiseltä. Muuten ei ole 100% varmuutta siitä, että istuin on kunnossa ja toimii tosipaikan tullen.

Seuraavana päivänä anoppi soittaa. On jollain itsepalvelukirppiksellä ja siellä on myynnissä turvaistuin. Hinta vain 30 euroa. " Ihan hyvältä tää näyttää."

Eilen anoppi tuli meille yökylään ja otti vauvan olkkariin aamulla hoitoonsa. Eilen tuli puheeksi, että meillä olevia tutteja ei voi käyttää, koska niitä on keitetty liian kauan ja niihin on mennyt vettä sisään. Ei vain oltu heitetty niitä roskiin. Vauva ei muutenkaan ole koskaan huolinut tuttia, joten tutit on jääneet turhina pyörimään kaapin perukoille.

Tänä aamuna vauva itki kovasti ja pitkään olkkarissa ja menin sitten katsomaan. Anoppi oli mennyt vessaan ja vauvalla oli tutti pään vieressä.

Sanoin anopille, että tuttiahan ei siis saanut antaa vauvalle. Anoppi sanoi " Annoin sen vain leluksi" .

Nämä esimerkit ovat vain kaksi, mutta tuo anopin käytös on ihan silmiinpistävää joka kerta. Ihan koko ajan.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidat olla aika herkkähipiäinen.. ja laitahan ne tutit roskiin jos ette voi niitä käyttää.

Vierailija
2/36 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

, että älä heitä hyviä tutteja menemään;)

Mun mielestä sä otat vähän liian herkästi hernettä nenuun pikkuasioista ja jos anoppi ärsyttää...ota etäisyyttä!!! Hyväähän tuo teidän mummeli vaan tarkottaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eiköhän se ystävällisyyttään sitä turvaistuinta ehdottanutt. Jos hänen mielestään oikeasti näytti hyvältä!

Mene vähän itseesi, etköhän sä nyt vaan halua haukkua anoppiasi?!?

Vierailija
4/36 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä???Onhan niin käynyt meilläkin, mutta VESIHÄN TULEE SIELTÄ POIS!

Siis valistakaa nyt mua....????????

Vierailija
5/36 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma anoppini on vähän samanlainen, mutta kymmenen vuoden aikana olen oppinut päästämään asiat toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Aikansa se kyllä otti ennenkuin opin.

Tuttiin saattaa kyllä mennä vettä sisälle eikä se johdu keittämisestä ja tutti on ihan käyttökelpoinen. Ohjeessakin sanotaan, että veden saa tutin sisältä pois puristamalla tuttiosaa.

Vierailija
6/36 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän oikein hyvin pointtisia. Nuo esimerkkisi ovat ilmeisesti vain vuoren huippuja. Suosittelen kymmeneen laskemista. Hermostumisesta ei seuraa mitään hyvää, kokemusta on. Pienet mitättömät asia kasaantuu ja niistä meinaa kasvaa tosi iso herne nenään, mutta pakko yrittää kestää ihan jo miehen takia.

Tsemppiä ja pitkää pinnaa!

t. Toinen anoppiinsa kypsynyt

Vierailija
7/36 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo ovat vain kaksi esimerkkiä ja tuo on jatkuva kanssakäymisen taso. Sanomme jotain ja seuraavaksi anoppi tekee juuri niin, miten on ollut puhetta.

Tämä ihan jokatasoisissa asioissa.

Kuulostaa aika rankalta, jos teidän oletusarvonne on, ettei aikuisille ihmisille mene puhe perille.

Tutteja en tullut heittäneeksi roskiin, koska silloin oli muuta puuhaa eivätkä tutit olleet käsillä. Puhetta on ollut tuttien poisheitosta, mutta emme ole sitä tehneet. Vauva ei ole koskaan tutteja huolinut, joten ei olla niille paljon ajatusta uhrattu, siksi jääneet heittämättä pois.

Minusta tuntuu vain siltä, että anoppi yrittää väkisin haastaa riitaa ja provosoida.

Ap

Vierailija
8/36 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta tuntuu välillä että anoppi yrittää jotenkin kilpailla mun kanssa kumpi on parempi mun miehelle. Ja aina kun ollaan siellä niin vaan ylistetään ja ylistetään heidän pientä poikaa sitä kuinka meidän poika muistuttaa vaan ja ainostaan isäänsä..

Mä toivon tosiaaan, että kun olen itsekin pojan äiti etten minä sitten aikanaan ole yhtä raivostuttava oman miniäni aikana..

Vierailija
9/36 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin alkoi ihan naurattaa, kun huomasin itsessäni miten ärsytti, kun anoppi esitteli miten meidän nuorimmainen on setänsä näköinen (siis kuin setä vauvan). Sitten vasta tajusin miksi ärsytti ja oma ärsytys alkoi naurattaa...

Vierailija
10/36 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kinnaa vastaan mitä ihmeellisimmistä asioista.

Ei sillä, että se olisi jotenkin elämäni suurin ongelma, mutta se on rasittavaa.

Koko ajan joudumme mieheni kanssa tasapainottelemaan sen suhteen, miten ystävällisesti mutta päättäväisesti " torjumme" anopin hyvät ideat ja neuvot. Saahan hän puhua ja olla omaa mieltä asioista, mutta jatkuva höpinä tosiaan väsyttää.

Eilen anoppi esitteli, että lapsemme on todennäköisesti allerginen sinisille vaatteille. Lapsella on atooppinen ihottuma ja anoppi sattui juuri sinä päivänä näkemään lapsella sinisen vaatteen.

Ap, joka huomaa taas, että tällä palstalla saisi purkaa sydäntään vain jos on kuolemansairas ja silloinkin vittuiltaisiin ja huudettaisiin provoa. Hohhoijjaa.

Vierailija
11/36 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut värit aiheuttavat allergiaa ja lisäävät atooppista ihottumaa. Eri väreissä on eri kemikaaleja ja iho reagoi niihin eri tavalla.

Oliskohan kyse siitä, että oikein etsimällä etsit anopistasi vikoja kun itselläsi on niin paha olla.

Vierailija
12/36 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vika on nyt omassa navassa - olet hankala persooa!!

Vierailija
14/36 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho saattaa ärtyä hyvästä perushoidosta huolimatta. Ihottuman ulkoisia pahentajia ovat mm. karkeat vaatekuidut (villa ja akryyli) ja parhaimpia kuituja ovatkin puuvilla ja sileä keinokuitu. Väriä päästävien kankaiden väri saattaa ärsyttää ihoa ja siksi uudet vaatteet on syytä pestä ennen käyttöönottoa. Pyykinpesu- ja huuhteluainejäämät pitovaatteissa saattavat myös ärsyttää ihoa. Lisähuuhtelu ja vaatteiden silittäminen, tai mankelointi helpottavat usein tilannetta.

Vierailija
15/36 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mitä ihmettä???Onhan niin käynyt meilläkin, mutta VESIHÄN TULEE SIELTÄ POIS!

Siis valistakaa nyt mua....????????

Vierailija
16/36 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

miniöissäkin on oikeasti tosi idiootteja joukossa. Herkkähipiäisiä etenkin ensimmäisen lapsen kohdalla. Herneet vedetään nenään joka ikisestä asiasta mikä koskee OMAA lasta. Uskokaa pois, kun saatte toisen ja ehkä kolmannenkin lapsen niin tajuatte ettei koko maailma pyöri teidän neljän seinän sisällä. On taito olla ottamatta joka kommenttia mikä anopilta tulee niin hemmetin vakavasti. Älkää nyt antako sitä lastanne muille hoitoon, jos voitte luottaa vain omiin kykyhinne hoitaa lasta oikein, niin ei sitten tarvitse marista.

Vierailija
17/36 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette te kyllä uskomaton porukka.

Heti ollaan niin viisaina tietämässä toisten koko elämäntilanne jonkun parin viestin perusteella. Olette tosi puusilmiä.

Millä perusteella anoppi yrittää miellyttää minua? Juurihan olen kertonut, että anoppi tekee HETI aina niin, miten on puhuttu, ettei tehdä. Olemme myös olleet sellaisessa käsityksessä, että anoppi on nuo asiat ymmärtänyt.

Eikä tässä ole kyse vain minä vastaan anoppi, vaan me, lapsen vanhemmat ja anoppi. Eikä kyse ole myöskään puhtaasta vastakkainasettelusta, toki suhteissamme on paljon hyvää ja toimivaakin.

Ettekö tosiaankaan ole joutuneet tekemisiin koskaan sellaisen ihmisen kanssa, joka jatkuvasti tekee " pientä kiusaa" tai on muuten hankala tapaus?

Jos tapaisimme anoppia harvoin, ei tämä muodostuisi kummemmaksi ongelmaksi, mutta olemme hyvin tiiviisti tekemisissä hänen kanssaan, jolloin tuollaiset " pikkuasiat" alkavat rasittaa. Ymmärrättekö? Ette varmaan.

Minä käyttäydyn anoppia kohtaan ihan ystävällisesti, kuten myös mieheni. Kuuntelemme hänen puheitaan, keskustelemme niistä, mutta myös teemme niin kuin itse näemme parhaaksi, joskus niin, miten anoppi on ehdottanut, joskus taas oman ehdotuksemme mukaan.

Mutta turha tänne mitään on puhua, ette ymmärrä kuitenkaan.

Ap

Vierailija
18/36 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

anopillani on ikävä tapa yrittää kylvää ihmisten välille epäsopua ja liittoutua aina yhden kanssa toista vastaan. On rasittavaa jatkuvasti yrittää väistellä näitä liittoutumayrityksiä. Onneksi mieheni on samaa mieltä äidistään ja yrittää myös tiukasti osoittaa äidilleen, ettei mitään liittoutumia ruveta pykäämään.

Ap

Vierailija
19/36 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ole syytä kummassakin osapuolessa kun kommunikaatio ei toimi. Ja syytä itseäsi siinä tutti jutussa; joko heität pois sellaiset jota ei voi vauvalle antaa tai kestät että vauva pääsee niihin käsiksi.

Vierailija
20/36 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittää jotenkin osoittaa, ettei teidän puheillanne ole merkitystä, kenties haluaa tehdä ihan kiusaa?

Ihmettelen kyllä tuota turvaistuinasiaa. Miksi anoppi menee ostamaan juuri sellaisen, jota te ette halua? Mitä sanoitte anopille kun kertoi asiasta? Toivottavasti sanoitte suoraan, että hankitte turvaistuimen itse koska haluatte olla varmoja sen turvallisuudesta. En tarkoita mitään riidanhaastamista vaan ihan suoraa puhetta.

Kaipa tuollaisen ihmisen kanssa parasta on toimia siten, että yrittää antaa asian mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ja pysyä tyynenä, mutta pitää omista periaatteista kiinni.

Ei he***ti, haluaako se anoppi vain tahallaan ärsyttää sinua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi