Pettyykö kummityttöni näihin lahjoihin?
Elikkäs neiti täyttää nyt 6vuotta ja synttärilahjaksi hankin 6 kpl Chippendale hopeisia kahvilusikoita joihin kaiverrettu nimi jokaiseen. 12-vuotis lahjaksi saa sitten toisen rasian samanlaisia. Ei tietty osaa vielä niitä oikeen arvostaa mutta en viittis aina ostaa kaikenlaista krääsää jota nurkat on jo valmiiksi pullollaan. Lisäksi on rasia hiuskoristeita.
Joulu lahjaksi on sitten Pessi ja Illusia satukirja joka sekin on ehkä sen ikäisen milestä vielä tylsäjuttu, vai mitä mieltä ootte? Pitäskö Joululahjaankin olla jotain lisuketta?
Kommentit (15)
Munkin kummitäti osteli mulle hopeita. Tuolla ne pölyyntyvät vintillä. Yäk. Ei tulisi mieleenkään niitä käyttää, vaikka aika kattava kokoelma on... Ne ne vasta ovat krumeluuria!
Niin ja nuo lusikat on mauttomuudenhuippu...
tarkoitus ei myöskään ole antaa lahjoja, jotka ei ainakaan ole sen ikäiselle sopivia.
Nuo lusikka jne keräykset on minusta ok, mutta meidän lähipiirissä on annettu lusikka / syntymäpäivä ja jotain mutta lapsen ikään sopivaa lisäksi.
6v:lle hyviä kirjoja ovat esim. Mauri Kunnaksen kuvitetut satukirjat - maksavat n. 20 egeä. Niissä on tosi hyvät ja mielenkiintoiset kuvat ja siksi 6v, joka ei välttämättä vielä lue itse, löytää kirjasta silti iloa.
Itsellä on nuorin 8v ja en yhtään ylimääräistä kirjaa odottamaan aikaa sopivampaa ahaluaisi hyllyyn - nytpistän kiertoon " lapsellisemmasta" päästä sitä mukaa kun aiheelliseksi katsoa, jotta talo ei hukkuisi kirjoihin.
Myös Aino kirjat on kivoja.
on hieno lahja! keskimmäiselle lapselle kummitäti on ostanut joka synttäri chippendale-sarjaa ruokavälineitä. Nyt on jo lusikat ja veitset kasassa (12 kpl) ja sitten on haarukoiden vuoro. Uskon, että hän arvostaa tätä lahjaa paljon vanhempana.
Kyllä itse laitan hopeat pöytään kun tulee vieraita. kattaus on jo puoli ruokaa..
Kyllä fiksu tyttö osaa jo arvostaa..
kultamyyjä
Ehkäpä kysyn siltä sitten isompana suoraan että jatkanko ostelua vai päätyykö nekin pölyyntymään. Onneks meillä on sen verran tuttavalliset välit että kehtaa varmasti sanoa suoraan jos ei hopeet miellytä.
ap
siinä ohessa voi antaa muutakin. Näin oma tyttöni sai ja uskon että arvostaa sitä ruokailusettiä vanhempana.
t.7
ps. kuopukselle kummi kerää jotain koriste-esineitä ja ne eivät ole kauniita. En tiedä miten sanoisin hänelle..
Itse olen yksinkertaisen ja tyylikkään ystävä. En usko, että kummitäti tietää, millaiseksi tytön makum aikaa myöten muotoutuu, joten sikäli nuo lusikat ovat riskivalinta. Kun ajattelen, millaisen summan oma kummitätini on noihin hopeisiin laittanut, niin väkisin tulee mieleen, että aivan iahnia kodin juttujakin sillä rahalla ois saanut.
Minun yksi tytöistäni saa kummiltaan juuri tuon tyylisiä lahjoja. Chippendale-lusikat hän sai 5-vuotiaana eikä yhtään pettynyt, ei todellakaan. Minusta se on hieno lahja. Tuo kirjakin on ihan riittävä joululahjaksi, koska lapsi saa varmasti sitä krääsää ihan riittävästi muutenkin.
itse pidän myös yksinkertaisesta ja nuo lusikat ovat sellaisia. Et taida tietää Chippendale-sarjasta mitään. Syö vaan tarjoustalon lusikoilla;)
Eli hän joko tykkää tai sitten ei, ne on nyt kumminkin ostettu ja kaiverrettu.
Itsekkin sain lusikoita pienenä, juuri tyyliin 1kpl/vuosi ja yhteensä 12kpl. Nyt isompana laitan kyllä nimikkolusikkani aina juhlapäivänä pöytään. Itse olen niistä kovasti tykännyt.
Asiaa kysäisin kyllä neidin äidiltä ja ainakin hän kuulosti vilpittömästi siltä että se olisi hyvä idea. Mutta äitihän sitä ei tietenkään päätä ja tiedä tytön makua sitten vanhempann, tiedetään tiedetään...
Minulta löytyykin sekä Chippendale että Suomi-Tähkä sarjan hopeita..
Niilllä vasta saakin tyylikkään ja arvokkaan juhlakattauksen.
Vastaukseni siis että oikein hyvä lahja!" !
Siltikin nuo Chippendalet ovat minusta susirumia. Varmaan laadukkaat ja jonkun muun mielestä hienot.
Meillä syödään Hackmanin Mango-aterimilla. Eivät varmasti ole kaikkien makuun, mutta minusta upeat.
Tai jotain muuta vastaavaa edullista, mutta ah niin ihanaa (6-vuotiaan mielestä) pikkukrääsää...