sosiaalitädit tulee käymään koska mies polttaa sisällä?
terkkari kävi siis viimeviikolla visiitillä 2 päivää sairaalasta kotiutumisen jälkeen. kaikki siis meni hyvin siihen asti kunnes huomasi tuhkakupin pöydällä... sitten aloittikin helvetillisen kapelin. mielestäni asia ei kuulu hänelle tipan vertaa. tästä asiasta ollaan miehen kanssa jo väännetty kättä koko raskausaika, itse en polta enkä todellakaan pidä mieheni tavasta mutta vaikuttaisi kovasti siltä että se on asia johon en voi vaikuttaa. jokatapauksessa, sosiaalityöntekijä on tulossa katsomaan paikkoja tiistaina. ihan suoraan sanottuna vitutuskäyrä on aika korkealla nyt, tupakanpolttoa lukuunottamatta minulla on hyvä mies ja suhde joten en todellakaan aio miestäni jättää. emme myöskään ole mitään teinejä enää.
Kommentit (57)
Miettikääs nyt vähän vauhkoojat! Vielä 70 ja 80 luvulla poltettiin sisätiloissa ja se oli täysin normaali käytäntö!!! Itse olen veljeni kanssa haistellut niitä käryjä monen monta vuotta. Kummallakaan ei ole astmaa yms.
Itse en tupakoi eikä miehenikään tee niin. En tykkää savusta mutta en kuitenkaan ala arvostelemaan muiden päätöksiä. Jokainen tehköön niin kuin katsoo parhaimmaksi tehdä. Ei tuollainen asia nyt mikään kamalan kamala ole! Ajatelkaa nyt hyvät vauhkoojat että minkälaisissa oloissa toiset lapset joutuvat elelemään? Ryypätään, hakataan, vedetään huumeita ja useita tyyppejä kuljeksii sätkä suussa pitkin huushollia. Eikä näistäkään perheistä oteta aina lapsia huostaan taikka sossutäti mene käymään visiitillä, valitettavasti on tietoa näistä jutuista :( Jotain rajaa tähän vauhkoomiseen, kannattais varmaan löysätä niitä nutturoita ja herätä todellisuuteen!
tupakoi sisällä vaan siinä että todellakaan sossu-tädit ei tee käyntejä jos heillä ei ole jotain syytä.Ja ap itse varmaan tiedät sen syyn.
Puhe oli siitä, miksi joku neuvolatätsy hälyttää sosiaaliviranomaiset paikalle, kun näkee lapsiperheen pöydällä tuhkakupin.
PIKKASEN yliampuva reaktio.
näillä resursseilla ja työntekijä-määrillä ei turhaan hypitä.Kun ei mennä sillonkaan kun ois tarvetta.Eli taustalla muuta
mutta parasta nyt on vaan ajatella niin, että on ihanaa että välitetään ja tarkistetaan perheiden tilanne.
Jos teillä on asiat tosiaan niin että tuota sisällä tupakointia isompia luurankoja ei ole kaapissa, niin en kyllä voi mitenkään uskoa että siitä asiasta tulisi jokin iso rähinä. Oletko varma, että olet ymmärtänyt oikein, että tosiaan ovat tulossa teille tarkistamaan tilanteen?
Siksi kyselen, kun tiedän että sosiaalityöntekijöillä on kädet täynnä työtä paljon vakavampien asioiden takia.
En itsekään hyväksy sisällä polttamista sellaisessa perheessä missä on lapsia, mutta kuitenkin se on perheen sisäinen asia. Mutta nyt kun asia on tulossa puheeksi, niin ehkä voisit miehesi kanssa jutella siitä että jos hän sittenkin voisi polttaa tupakkansa parvekkeella/puisteluparvekkeella/ulkona.
Vierailija:
Puhe oli siitä, miksi joku neuvolatätsy hälyttää sosiaaliviranomaiset paikalle, kun näkee lapsiperheen pöydällä tuhkakupin.PIKKASEN yliampuva reaktio.
ala-asteella oli yks tyttö jota kiusattiin sen takia kun se ´ja sen vaatteet hais kauheelle kun vanhemmat poltti sisällä.....ja 10 tupakkaa ei ole vähän.....ja puhkesipa sille astmakin...
meillä oli alusta alkaen neuvolan terveydenhoitajan kanssa sukset ristissä. asumme siis vuokra-asunnossa ja vuokraisäntämme joka on vanhempieni vanha tuttava tietää että asunnossa poltetaan sisällä, siellä ovat edellisetkin asukkaat polttaneet. meillä ei ole parveketta ja asumme kolmannessa kerroksessa hissittömässä talossa eikä mieheni ole halukas menemään ulos asti polttamaan. kuten jo mielestäni mainitsin, olemme kyllä käyneet asiasta keskusteluja useampaan otteeseenkin. kissan olemassaolon en ainakaan usko asiaan vaikuttavan tai siisteysasian sillä varmasti terveydenhoitaja on näillä kotikäynneillään nähnyt yhtä sun toista. tosin mielestäni syy olisi pitänyt minulle kyllä ilmoittaa. mutta toisaalta, samapa tuo. suomessa ei tietääkseni huostaanoteta lapsia sen vuoksi että toinen vanhemmista polttaa.
Ja miten ihminen, joka ei ajattele ollenkaan lapsensa parasta tai pahinta, voi kutsua itseään vanhemmaksi. Tuttavapiirissäni yksi perhe, jossa poltetaan sisällä ja haju on karmea, savua leikkaisi veitsellä. En tosiaankaan käy huviksi kylässä.
osa ottaisi lapset pois vähävaraisilta, osa taas teiniäideiltä. jos tiukkaa linjaa aletaan vetämään, en usko että monikaan perhe saisi lapsiaan pitää, ainakaan sillä perusteella mitä tulee tämän palstan erittäin jyrkkiin mielipiteisiin esim. yksinhuoltajista, sateenkaariperheistä tai vaikkapa niistä jotka ovat jossain elämänsä vaiheessa joutuneet tekemään raskauden keskeytyksen. jos kysytään yleistä mielipidettä siitä, että mitä ap:n tulisi tehdä tässä tilanteessa uskoisin että vähintään puolet kehoittaisivat eroamaan tuollaisesta huonosta ihmisestä joka polttaa tupakkaa. toinen puoli olisi sen sijaan valmis huostaanottamaan vauvan jotta ap miehineen voisi rauhassa jatkaa syntistä elämäänsä hunningolla.
synnitön heittäköön ensimmäisen kiven...
mä komensin lopettamaan polttelun kokonaan lapsen lähettyvillä, ja tietysti kun itse ei polta niin ei halua todellakaan haistella tupakin lemua, ja tuoksua röökiaskille, saati euta armias jos mun lapsi haisis tupakalle... Kyllä sen verran pitäis miehellä älliä olla, että polttelu sisällä loppuu...tyai sitten voisi kyseenalaistaa jatkon muutenkin tuollaisen tyypin kanssa
1. Ylpeys (turhamaisuus)
2. Kateus
3. Viha
4. Sisällä tupakointi
5. Ahneus
6. Ahmiminen
7. Himo
Sosiaalityöntekijänä olen kyllä sitä mieltä, että jos kyseessä olisi kotikäynti sisällä tupakoinnin vuoksi, kotikäynnille pitäisi tulla terveydenhuoltopuolen työntekijä eikä sosiaalipuolen työntekijä. Kuitenkaa, tupakointi sisällä ei ole syy kotikäyntiin tänäpäivänä niin terveydenhuolto- kuin sosiaalialan työntekijöillä, kuten aika moni tässäkin ketjussa on jo todennut. Varmaan keskustelette jostain muusta asiasta, selvinnee viimeistään silloin, kun työntekijä tulee.
Edes 1970-luvulla. Jos oma tupakanhimo menee lapsen terveyden edelle niin jo on huonosti asiat! Mä en kyllä kattelis tollasta äijää päivääkään. Mistä sitä tietää suostuisiko muihinkaan uhrauksiin lapsen takia. Itsekäs paskiainen.
Se th ei todellakaan ollut mikään eläinrakas ihminen.Naama oli,kuin paskaa haistanut heti,kun näki kisumme tullessaan kotikäynnille.
Siitä alkoi paapatus,että kissa aiheuttaa allergiaa,astmaa,iho-oireita.Kissa voi hypätä vauvan päälle,raapia,purra jne.
Saimme ihan suoran vinkin,että katti pitäsi päästää manan majoille,koska pilaa vauvan terveyden.
Katti kuoli vanhuuteen ja lapsi on TÄYSIN terve 7 vuotias.Ei mitään sairauksia(astma,allergia yms),vaikka asuikin mirrin kanssa samassa taloudessa ja nyt haluaa itselleen kanin.
Että kyllä ne terkat saattavat vetäistä elukoista herneet nenuun.
Mistä saataisiin edes vähän järkeä tällaisten vanhempien päähän taottua. Jokaisella lapsella on oikeus puhtaaseen hengitysilmaan, enkä ymmärrä miten joku voi pakottaa lapsensa esimerkiksi nukkumaan tupakansavussa?!?!? =(