sosiaalitädit tulee käymään koska mies polttaa sisällä?
terkkari kävi siis viimeviikolla visiitillä 2 päivää sairaalasta kotiutumisen jälkeen. kaikki siis meni hyvin siihen asti kunnes huomasi tuhkakupin pöydällä... sitten aloittikin helvetillisen kapelin. mielestäni asia ei kuulu hänelle tipan vertaa. tästä asiasta ollaan miehen kanssa jo väännetty kättä koko raskausaika, itse en polta enkä todellakaan pidä mieheni tavasta mutta vaikuttaisi kovasti siltä että se on asia johon en voi vaikuttaa. jokatapauksessa, sosiaalityöntekijä on tulossa katsomaan paikkoja tiistaina. ihan suoraan sanottuna vitutuskäyrä on aika korkealla nyt, tupakanpolttoa lukuunottamatta minulla on hyvä mies ja suhde joten en todellakaan aio miestäni jättää. emme myöskään ole mitään teinejä enää.
Kommentit (57)
se tässä kuitenkin oli pointti että mielestäni on todella käsittämätöntä että tämä on syy siihen että sosiaalitoimistosta haluavat tulla tänne " kyttäämään" koska uskallan väittää että heitä todennäköisesti tarvittaisiin muualla kipeämmin!
Ja en itse eikä mieheni polta, joten turha luulla minun puolustavan omaa pahettani. En vain tajua tätä noitajahtia. Tupakoijista on tehty nyky-yhteiskunnan syntipukkeja, joita voi vapaasti mätkiä mennen tullen, vaikka tupakkaa myydään täysin laillisesti.
-22-
Vierailija:
omassa kodissaan. Lisäksi tuhkakuppi sisätiloissa ei vielä sinänsä ole mikään todiste sisällä polttelemisesta.Käsittämätön asenne palstalaisilla ja tuolla neuvolaterkkarilla. En yhtään ihmettele, että ap:tä kututtaa.
Ja huom - en itse eikä mieheni polta, mutta en silti ymmärrä tätä kaksinaismoralismia, että tupakkaa myydään, mutta sitä ei helvetti soikoon saa missään enää polttaa.
Ilmeisesti tupakoimattomuus on asia, jolla henkisesti keskenkasvuiset voivat päteä, kun eivät millään muulla voi omaa erinomaisuuttaan korostaa ja itsetuntoaan pönkittää. Lapsen henkisen ja fyysisen hyvinvoinnin voi kuulkaa vaarantaa huomattavasti pahemmillakin tavoilla kuin satunnaisella kessulla sisätiloissa!
Minä itse polta, ulkona.Ei tulisi ikipäivänä mieleenkään pakottaa omia lapsiani hengittämään niitä paskoja, joita itse omaa tyhmyyttäni kiskon keuhkoihini.
Kaikenlaiset ne lapsia haluaakin...
Serious Health Risks to Children
Children are particularly vulnerable to the effects of secondhand smoke because they are still developing physically, have higher breathing rates than adults, and have little control over their indoor environments. Children exposed to high doses of secondhand smoke, such as those whose mothers smoke, run the greatest relative risk of experiencing damaging health effects.
* bar chart on health effectsExposure to secondhand smoke can cause asthma in children who have not previously exhibited symptoms.
* Exposure to secondhand smoke increases the risk for Sudden Infant Death Syndrome.
* Infants and children younger than 6 who are regularly exposed to secondhand smoke are at increased risk of lower respiratory track infections, such as pneumonia and bronchitis.
* Children who regularly breathe secondhand smoke are at increased risk for middle ear infections.
Health Risks to Children with Asthma
* Asthma is the most common chronic childhood disease affecting 1 in 13 school aged children on average.
* Exposure to secondhand smoke can cause new cases of asthma in children who have not previously shown symptoms.
* Exposure to secondhand smoke can trigger asthma attacks and make asthma symptoms more severe.
ns. " outoa" ja saanut syyn sinne tulemiseen, teistä on voitu myös tehdä lastensuojeluilmoitus.
Tai - jos se oli ap joka tuossa sanoi miehensä tupakoivan 10 tupakkaa keittiön liesituulettin ääressä per päivä - niin miten hitossa se vauva siinä nyt tupakansavulle altistuu, kun ei siinä samassa tilassa makaa?
Selitäpäs nyt minulle.
Vierailija:
Vierailija:
omassa kodissaan. Lisäksi tuhkakuppi sisätiloissa ei vielä sinänsä ole mikään todiste sisällä polttelemisesta.Käsittämätön asenne palstalaisilla ja tuolla neuvolaterkkarilla. En yhtään ihmettele, että ap:tä kututtaa.
Ja huom - en itse eikä mieheni polta, mutta en silti ymmärrä tätä kaksinaismoralismia, että tupakkaa myydään, mutta sitä ei helvetti soikoon saa missään enää polttaa.
Ilmeisesti tupakoimattomuus on asia, jolla henkisesti keskenkasvuiset voivat päteä, kun eivät millään muulla voi omaa erinomaisuuttaan korostaa ja itsetuntoaan pönkittää. Lapsen henkisen ja fyysisen hyvinvoinnin voi kuulkaa vaarantaa huomattavasti pahemmillakin tavoilla kuin satunnaisella kessulla sisätiloissa!
Minä itse polta, ulkona.Ei tulisi ikipäivänä mieleenkään pakottaa omia lapsiani hengittämään niitä paskoja, joita itse omaa tyhmyyttäni kiskon keuhkoihini.
Kaikenlaiset ne lapsia haluaakin...
Ja turha mulle mussuttaa lapsien haluamisesta, minä tai mieheni emme polta - kuten sinun olisi pitänyt tuosta selvästä tekstistä lukea, JOS osaat ylipäänsä lukea, etkä vain vauhkoilla.
Miehes opetelkoot käymään ulkona röökillä. Kai sen nyt sanoo JÄRKIKIN.
Nykyaikana, kun lastensuojelutapauksia on niin paljon, tarvii varmasti olla jo isot ongelmat ennenkuin puututaan.
se, ettei meillä valitettavasti ollut aivan hemmetin siistiä sisällä? mm. tiskiä kyllä oli kahden päivän edestä ja todennäköisesti pari villakoiraakin löytyy. meillä on myös kissa josta kuulin jo useaan otteeseen odotuaikana kuinka vaarallinen toksoplasmoosi voi kehittyvälle sikiölle olla. tosin kissavanhus ei ole vauvasta kiinnostunut tippaakaan. vai olisiko syynä kenties se että mieheni on ulkomaalainen (eurooppalainen, vaaleaihoinen kristitty, tosin?) unohtakaa koko juttu, en uskonut tälläistä suomimista sentään saavani täältä. tiistaina näemme kai mitä tuleman pitää. minä lähden nyt tiskaamaan..
Toivottavasti seuraamuksia tulee.. ajattelemattomat ja typerät ihmiset!!!
Ei teitä edes vanhemmiksi voi sanoa!!
Kysy siltä sosiaalitädiltä, että eikö hänellä ole tosiaan tärkeämpää työtä. Keittelet kahvin ja kysyt, mikä hänellä on ongelma ja onko tupakointi nykyään laitonta.
Sinuna tekisin valituksen terveydenhoitajan käytöksestä. En tosiaan suostuisi tuollaiseen. Erittäin asiatonta käytöstä. Ottaisin myös yhteyttä sosiaalitoimistoon ja kysyisin, että onko tosi, että heiltä riittää aikaa tällaisiin tarkistuksiin kun Turussakin on paljon huumeäitejä. Nostaisin aiheesta ison metelin.
Liesituulettimen ääressä tupakointi on typerää, mutta ei laitonta eikä mikään syy tulla tarkistamaan kotia. Ota selvää, onko sinun pakko päästää sosiaalitäti sisälle tällä perusteella. Jos ei ole, en päästäisi. Vasta kun hänellä on poliisien määräämä kotietsintälupa, päästäisin sisään.
Nosta rähinä päälle tällaisesta asiasta, koska teillä käynti vie paljon kunnan varoja ja toiseksi se aika on pois todellisilta ongelmaperheiltä.
Kohta on edessä se, että sosiaaliviranomaiset tulevat tarkistukselle jos sinulla on väärä ihonväri tai lapsella kertakäyttövaippa tai keittiöstä löytyy tyhjä olutpullo.
Minusta on vaarallista jos ihmiset leimataan tällaisen perusteella. Loukkaa ihmisen oikeusturvaa.
Raskaana ollessa pitää juomavesi keittää, mitään muuta ei saa suuhunsa laittaa, kun hyvin keitettyjä ja desinfioituja tarkasti rajattuja ruokia.Ei saa oleskella samassa huoneessa alkoholia nauttivien kanssa, kahvin ja teen juonti pitää lopettaa.Hiuksia ei saa värjätä, eikä mitään muotoilu- tai kosmetiikkatuotteita saa käyttää.Koko korttelin pitää lopettaa tupakointi, ettei vaan sikiö saa mitään vaurioita.
Mutta kun vauva on syntynyt, sitten ei olekaan enää mitään paskan väliä!Vedetään röökiä sisällä ja ihmetellään tiukkapiposossuja.
Ei voi olla totta, ei voi...
kuinka lapsen altistaminen passiiviselle tupakoinnille heikentää hänen terveytensä loppuiäksi. Passiivisen tupakoinnin haitallisuus on osoitettu niin monissa tutkimuksissa, että on ihme, että joku viitsii puolustella ja vähätellä ap:n miehen toimintaa. Tupakkalain tiukentaminenkin johtuu juuri tällaisista tutkimustiedoista. Oman terveytensä saa pilata muttei kuitenkaan muiden terveyttä.
polttaako se äijä liesituulettimen ääressä... Tiedän nimittäin perheen, jossa poltetaan sisällä huoneissa, ja liesituuletinta ei käytetä. Ja siellä talossa kyllä haistaa että poltetaan sisällä, vaikkei tuhkakuppia näkyiskään pöydällä. Onkohan täs kyse samanlaisesta tapauksesta... Ja heidän tyttönsä asui muutaman vuoden lapsensa kanssa samassa talossa. Lapsi oli kauttaaltaan ihottuman peitossa ja tuttipullot ja korvikejauheet haisi kessulle kun välillä lapsi tuotiin mulle hoitoon... Tällasta sisällä tupakointia en voi hyväksyä. Liesituulettimen edessä asia erikseen.
alkaa mennä jo överiksi. Ihan totta, siitä saadaan oiekin noitavainot aikaan, ja on n. 5 vuodessa pahentunut muoti-ilmiö.
Minä en enää polta, mutta vielä 2v sitten poltin sisällä, keittiön ikkunasta. Lapset terveitä teinejä. MINUN järkevä neuvolatätini sanoi aikoinaan, että raskaanakin muutama rööki vuorokaudessa on paljon pienempi paha, kuin hermoraunio äiti. Imettäessä kannattaa pitää tupakan jälkeen parin tunnin tauko, ennen kuin imettää. (ja kyllä, kaikkia lapsia on imetetty vuosi) Tästä on tosin jo yli 10v aikaa.
Vielä -80 luvullakaan vain harvoille tuli mieleen polttaa ulkona, kaikki tupakoivat sisällä. Edelleen esim. Espanjassa lähes kaikki polttavat, ja kaikkialla. Nyt heille on tulossa laki, joka kietää tupakoinnin julkisissa sisätiloissa, kuten terveyskeskuksissa, kouluissa ja työpaikoilla.
Ja ihan normaaleja ihmisiä hekin ovat, Suomessa tämä hysteria on sairasta.
Tuon kissajutunkin perusteella kuulostaa siltä, että terkkaritäti on menettänyt suhteellisuudentajunsa täysin. Voit kertoa myös sossulle, että täti on mm. valittanut koko raskauden siitä, että teillä on kissa, ja se voi olla niiiiin vaarallista lapselle. Luulen, että sossu on fiksu, ja tajuaa, että terv.hoitajalla on hieman ylilyöntejä tässä asiassa. Ole rauhallinen, mutta anna ymmärtää, että terkkari hutkii lekalla kärpästä, ja että hänestä selvästi kaikki on vauvoille vaaraksi. Te ette ole idiootteja, ja tiedätte, että ulkonakin voi polttaa, mutta kukaan ei vedä röökiä lähelläkään vauvaa, ja se on myös neuvolatädille selitetty.
Vierailija:
Te ette ole idiootteja, ja tiedätte, että ulkonakin voi polttaa, mutta kukaan ei vedä röökiä lähelläkään vauvaa, ja se on myös neuvolatädille selitetty.
Ette ole varmasti edes kysyneet!
Miksi tuollaisilla suodaan edes lapsia!?