Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä uutistapahtumia muistat lapsuudestasi?

Vierailija
01.02.2008 |

Olen syntynyt -75 ja 80-luvulta mieleeni ovat jääneet Kekkosen kuolema, Dianan ja Charlesin häät, Tshernobyl ja se kun Jammu tappoi ne pikkutytöt. Viimeisen muistan erityisen ahdistavana.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapuan pamausta en muista uutisista tai muista nähneeni/kuulleeni, oli silloin tosi pieni, mutta muistan äidin ja isän puhuneen siitä ja päivitelleen asiaa. Sitten muista joskus -80-luvun taitteessa/alussa oli jossain Polvijärvellä tms trombi, joka oli pistäny metsää matalaks. Oltiin siellä päin kesälomareissulla ja mentiin varta vasten katsomaan tuhoa. Nähtävyys kai sekin sitten...=)

Vierailija
22/73 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen muistikuva on kun breznev kuoli ja telkusta peruttiin kaikki viihdeohjelmat, kuten smurffit. Muistan vielä kuinka äiti selitti minulle asian ja antoi kyllä oman mielipiteensä neukuille nöyristelystä näkyä :D

Monien muiten mainittujen lisksi nousee mieleen Jitzak rabinin kuolema, vaikka olin jo silloin 17. Kympin uutisissa ilmoitettiin hänen joutuneen murhayrityksen kohteeksi ja olevan sairaalassa. Uutisten jälkeen tuli telkusta war games ja leffan mainostauolla luin teksti-tvstä että rabin oli kuollut. Tuntui ihan hirveän pahalta, kun leffa kuitenkin on sellainen rauhan ylistyslaulu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irakin ja Iranin sota (ensimmäisiä sotauutisia jotka muistan)

Tsernobyl

Myllypuron tapaus

Kekkosen vaihtuminen Koivistoksi

Turkulainen divarinpitäjä tappoi koulupojan (tukehtui spermaan, huhut kertoivat), tapahtunut jäi pitkäksi aikaa mieleen, kun olin itsekin ostanut sarjakuvalehtiä ko. divarista

Vierailija
24/73 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään muistikuvaa.

vm.84

Vierailija
25/73 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin koulumatkalla ja pamaus kuului naapurikaupunkiin saakka.

Vierailija
26/73 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen syntynyt siis keväällä 78?

Vierailija
27/73 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elviksen kuolema

Iranin Shahin vallasta syrjäyttäminen ja Khomeinin valtaannousu

Tsernobil

Jumalan teatteri

Kekkosen kuolema

Estonian uppoaminen

Breznevin kuolema

Saksojen yhdistyminen

Palmen murha

Jammu

Dianan ja Charlesin häät

Vierailija
28/73 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sähkölakon. Oli iltaisin pimeää, sähköt tulivat noin tunniksi tv:n iltauutisten ajaksi. Lisäksi muistin, että lakosta seurasi 9kk:n kuluttua vauva-buumi.

Muita -Breznevin kuolema

-Iranin - Irakin sota

vm 69

Vierailija
29/73 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka en ollut kovin urheilullinen. Elikkä Miedon hiihto ja Virenin juoksut olivat ihan mielettömiä. Helena Takalon voittojen jälkeen mentiin mettään hiihtämään, ja kuviteltiin olevamme samoissa kisoissa. Kekkosen kuolema oli jonkinlainen shokki, koska pitkään virassa olleena en osannut kuvitella, että muita presidenttejä olisikaan. Varmaan sitä ajatteli myös, että kuinka ihminen voi niin äkkiä mennä huonoksi. Totuus tuli julki sitten myöhemmin.

Vierailija
30/73 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen syntynyt -75 ja 80-luvulta mieleeni ovat jääneet Kekkosen kuolema, Dianan ja Charlesin häät, Tshernobyl ja se kun Jammu tappoi ne pikkutytöt. Viimeisen muistan erityisen ahdistavana.

Vierailija
31/73 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kekkosen hautajaiset, Keken formula mestaruus ja Jammu:(

Jammu tapaus oli todella ahdistava!!!

Vierailija
32/73 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kun Kekkonen ei enää ollutkaan pressa vaan se komea Manu. Helvi Sipilä olisi ollut suosikkini...

Vierailija
33/73 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekoina tuli mieleen palmen murha ja tsernobyl, se kun neuvostoliitosta tuli venäjä ja berliinin muuri. hiihdon mm-kisat vuodelta 89 myös mielessä vielä.

Vierailija
34/73 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jammun muistan kuinka siitä puhuttiin, vaikka en ollut vielä edes 4 vuotta täyttänyt. Samoin muistan urheilutapahtumia mm. Albertvillen ja Barcelonan olympialaiset vuodelta 1992. Estonian uppoaminen 1994, Jitzhak Rabinin murha 1995, Dianan kuolema, Pohjois-Irlannin levottomuudet, Bosnian sota, onhan näitä vaikka kuinka paljon.

Vierailija
35/73 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Jammu Siltavuoren murhaamat tytöt

- Samin seksuaalimurha 1989

- Persianlahden sota

- Neuvostoliiton romahdus

- Bosnian sota ja sitä seurannut pakolaisten saapuminen Suomeen sekä erityisesti pienen Irma-tytön kohtalo jonka äiti kuoli räjähdyksessä ja Irma loukkaantui vakavasti, Irma vietiin hoitoon Iso-Britanniaan missä hän kuitenkin kuoli muutaman vuoden kuluttua

samoin on jäänyt mieleen Zlatan päiväkirja ja muistan kun Zlata kierteli ympäri Eurooppaa ja maailmaa haastateltavana ym. kirjan julkaisun aikaan

- Somalian sisällissota ja samoin tuo pakolaisten tulo Suomeen

- Venäjän 1993 epäonnistunut vallankaappaus

- Ruandan kansanmurha

- Estonian uppoaminen

- Jitzhak Rabinin murha

- Koben maanjäristys

- Oklahoman terrori-isku

- Dianan kuolema

ja lukuisia muita mutta tuossa nyt joitakin eniten mieleenpainuneita

Vierailija
36/73 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikkelin panttivankidraama ja Kekkosen hautajaiset. Ei siis kuolema, vaan hautajaiset ;) Muistan erityisen pelottavana myös Tchernobylin ydinonnettomuuden. Taidamme olla kaikki suht samaa ikäluokkaa, kun nämä samat asiat tulee monelle mieleen.

Minusta nämä asiat ovat jääneet mieleen siksi, että aikuiset ovat olleet näistä järkyttyneitä. Uutiset kun eivät nykypäivänä eivätkä silloinkaan olleet lapsille sopivaa katsottavaa, joten en usko meistä kovin monen niitä oikein katsomalla katsoneen. Vilauksia muistan nähneeni sieltä täältä joskus pienenä lapsena. Isompana sitten joskus 12 ikävuoden jälkeen olen ihan kunnolla katsonut.

Vierailija
37/73 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tshernobyl, sitten vähän myöhemmin ensimmäinen Persianlahden sota. Olen vuosimallia 1980.

Vierailija
38/73 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Jeesus tulee, oletko valmis" lappuset katuvalopylväissä. Alakoululaisena luin niitä koulumatkalla ja pelkäsin että mitä silloin tapahtuu...

Lisäksi Mikkelin panttivankitapaus, Jammu-setä.

Vierailija
39/73 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Lapuan patruunatehtaan räjähdys

- Harrisburg (ydinvoimalan ytimen osittainen sulaminen)

- Breznevin hautajaiset

- Mikkelin panttivankidraama

- Kekkosen hautajaiset

- Palmen murha

- Tshernobyl

Mä olen pienestä pitäen ollut uutisfriikki...

Vierailija
40/73 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

- Jammu Siltavuoren murhaamat tytöt

- Samin seksuaalimurha 1989

Kamalaa...