***Ensikoiden viikonloppu***
Kommentit (23)
Totta turiset, Keinuheposeni! Niin mahtava ilma täällä Pirkanmaalla ettei mitään rajaa! Ja mä kärvistelen täällä sisällä flunssan kourissa - mut niin taitaa tehä moni muukin meistä! Nukuin varmaan yhteensä kaks tuntii viime yönä ku jatkuvasti sai olla niistämässä... Huoooh, mikä olo! No ei se valittamisesta parane, suunnitelmat siis samanmoiset ku heposella: joulusiivousta. Toivottavasti saan miehen mukaan, muuten tulee liian rankka päivä tän räkätaudin kanssa...
...on hiljaista kuin huopatossutehtaalla! Me Pirkanmaan plikat täällä vaan piipahdellaan :)
Siivoukset on kunnialla tehty! Kummityttökin kävi perheineen vierailulla ja vaihdoimme joululahjat. Oli vilinää ja vilskettä kun kaksi pikkutyttöä pisti parastaan. Tuntuu talo hiljaiselta ja tyhjältä heidän lähdettyään. Voi kunpa saataisiin tuollaista lasten tuomaa elämää tähänkin pirttiin...
Naksu: Pahoittelut kurjasta nuhataudista!!! Toivottavasti paranet pian! Ei muuta kuin mies mopin varteen vaan :)
Ihanaa alkaa pikkuhiljaa rauhoittumaan joulun odotukseen. Joululahjat olen ostanut ja pakannut, siivous on tehty ja ensi viikolla teen vähän jouluruokia meidän kahden tarpeisiin... Tervetuloa joulu!
Päivää vaan enskat!
Täällä käytiin aamusta hakemassa joulukuusi metsästä ja tungettiin hiukan mukaan kaupan jouluruuhkaan. Ensimmäinen oli huomattavasti mukavampaa. :o) Nyt pikkuhiljaa valmistautumaan illan pikkujouluihin. Ja glögiä saa mennä ihan rauhassa - aamulla tein varmuuden vuoks testin ja negaa näytti. Toivottavasti huominen mahdollinen huono olo tuo mukanaan sen yhden toisen epämieluisan vieraan, niin sitten pääsee mittailemaan lämpöjä jne. pikapuoliin...
Hauskaa viikonloppua ja plussatuulia kaikille!
-Amy-
Onpas täällä tosiaan ollut hiljaista tänään! Kaikki taitaa olla potemassa flunssaa tai sitten jouluostoksilla. Itse olen myös potenut flunssaa, mutta nyt mies lähti jonnekin pikkujouluihin niin on pakko kai ryhdistäytyä ja keskittyä ilta graduun, plaah!
Naksu ja keinuheponen, tein muuten tänään sen pienen kypärämyssyn, jonka ohje on Novitan lankakerän vyötteessä. Se on tosi nätti ja helppo tehdä, joten suosittelen, jos teillä jää tumppulankaa yli.
Tänne ei kuulu muuta uutta, kuin että rinnat kipeytyi eilisiltana ihan yllättäen aivan totaalisesti. Siis ei enää pelkät nännit vaan nyt ne on kauttaaltaan reunoista toooooooosi kipeet ja ihan kuumat! Ei tulisi mieleenikään nukkua vatsallaan ja miehus saa kyllä pitää niistä näppinsä erossa :) Pahoinvointia ei onneksi ole vielä esiintynyt, toivottavasti sitä ei tulekaan. Mutta saas nähdä... Muistelen kuulleeni, että viikot 6-8 olis pahimmat (?!), joten saattaa olla, että kohta alkaa tapahtua, jaiks!
Amylle pahoittelut negasta! Kurjaa... :(
Onkos Auroran tikut jo näyttänyt plussaa?
-Q-
Heipä hei Enskat!
Eilen sitten tein se testin ja ette ikinä arvaa.... Plussaa näyttää ++++++ Siis oon ihan ällikällä päähän lyöty. Testi näytti plussaa...mulle...ja vielä eka kierrosta... siis ei voi olla totta!!!!
En kyllä osaa aatella vielä yhtään mitään. Nyt täytyy vaan ottaa iisista ja toivoa että asukki pysyy mukana =o)
Kylläpä teillä kävi tuuri kun ekasta kierrosta tärppäs!!!! Hienoa! Arvasin että jotain jännää on sattunu ku on ollut niin hiljaista, yleensä se on sen merkki! =)
Paljon onnea plussasta Niki!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Oikein isot onnittelut Sinulle Niki! Mahtavan joululahjan saitte :)
Ihanaa!!!
Q: Toivottavasti paranet pian! Täytyykin kaivella tosiaankin ne puikot ja langat esille ja aloittaa kutominen....
Amylle mukavaa pikkujouluiltaa!
Naksu: tuliko tupa siistiksi?
Edelleen epätodellinen olo, ei oikein tiedä mille alkas ja mitä pitäs tehä. Tyrmistynyt se oli mieskin ja varmaan molemmat sulatellaan asiaa tovonen, kun ei kyllä kumpikaan uskottu että nyt heti tärppäis =o)
Mitenhän tuota osaa pitää suun kiinni, että aikaa vähän kuluis ja näkis miten käy...
(virnuilee tyhmän näköisenä =)
Ei kun saunaan vähän sulatteleen asiaa...
Onnea himmuisesti pienestä salaisuudesta!!!
Plussia vain satelee niin ettei mitään enää eteensä näe :) Hieno homma, toivottavasti seuraavasta kierrosta täälläkin napataan plussa :)
Jokos mooli-booli on toipunut eilisestä?? En oikein ehtinyt illalla koneelle kun oli niin meno päällä ;) Ja tämä päivä onkin sitten mennyt tuskaillessa... Avokki lähti tänään omiin pikkujouluihinsa, niin että yksin saan kärvistellä tämän illan :( No huomenna joku nauraa räkäsesti kun jollakin on niin huono olo että... >;)
Hiljaista on tänään kyllä tuntunut olevan.. Kaikki on varmaan ottanut Q:n vinkistä vaarin ja ruvennut kutomaan. Itsekin olen sängyssä maatessa saanut aikaiseksi pienet tumput ja pienet sukat. Niitä oli kyllä ihana värkätä :)
Teitkö Q muuten sillä netin osoitteella jonka silloin pistit tänne, niin sen nutun?? Oli nimittäin mulle aivan liian epämääräiset ohjeet.... Pitää ilmeisesti olla vaihe vaiheelta selostettu mitä tehdä...
Pitää nyt kyllä alkaa vähän siivoilemaan kun tuntuu tuo energiataso nousevan huimalla vauhdilla :)
-fio kp 26
Wautsiwau! Onnea hirmuisesti Niki! [color=magenta]♥[/color] Teilläpä tärppäsi ihanan nopeasti!
fiorella:
Teitkö Q muuten sillä netin osoitteella jonka silloin pistit tänne, niin sen nutun?? Oli nimittäin mulle aivan liian epämääräiset ohjeet.... Pitää ilmeisesti olla vaihe vaiheelta selostettu mitä tehdä...
Hihii, täällähän tarttuu flunssan ja vauvakuumeen lisäksi näköjään myös kutomisvimma! :) Joo, tein sillä ohjeella hupparin, eikä mulla tullut tenkkapoo kuin kerran, kun jäin ihmettelemään, että miten se huppu oikein kuuluisi kiinnittää. No, lopulta sekin onnistui, kun vähän itse sovelsin ja sävelsin...
Näyttää muuten hieman hassulta tuo meidän " jouluhiiri" , eli siskolta ja veljeltä saatu jouluinen pehmolelu, joka me aina tähän aikaan vuodesta otetaan sohvannurkalle istuskelemaan. Siellä se nytkin nököttää uusi vauvan huppari päällä, kypärälakki päässä ja tumput tassuissa :D
-Q-
Teille tuli ihana joulu ylläri:)
Mä oon ihan joulufiiliksissä, siivoillu kans koko päivän..väsymys on kyllä ollu tällä viikolla jotain ihan uskomatonta ja välillä kuvottaa mutta eipä auta valittaa kun on itse aiheutettu ja todella toivottu tämä tila;)
Puhaltelen täältä hirmuisesti plussatuulia muillekkin!!!!!!!!
Queen rv5+6
Liimaa ja tarrasukkia matkaan=) Teillä tärppäsi nopsaa...
Viikonloppu lähes ohi ja huomenna taas uuteen työviikkoon. Ihanaa, ensi viikonloppu onkin sitten pidennetty versio kun maanantai vielä pyhäpäivä.
Q: Eilen näytti vielä negaa ja tänään en vielä ole testannut, parin tunnin sisällä pitäisi testi tehdä. KOitan nyt odottaa sen 3 tuntia pissimättä, jos sillä nyt merkitystä on? Nythän jo kp 13/25. Ilmoittelen tuloksista kun olen tikutellut, mutta eiköhän sieltä taas se nega tule. Taitaa olla pitkä kierto tulossa: (
Sunnuntain jatkoa!
Huomenta vaan kaikille!
No johan oli tullut mukavia uutisia Nikiltä eilen. Hurjasti onnea! :o)
Quiero: ihanaa, että oot tartuttanut tuon käsityöinnon täällä. Täytyy varmaan itsekin alkaa neuloa - jos vaikka kummipoika sais vielä jotain lisää joulupakettiin... Tai joulunalle...
Eilinen ilta ja muutaman tunnin vielä tämän vuorokauden puolellakin tuli sitten juhlittua pikkujouluja ja hauskaa oli. Hiukan nyt muiluu vatsan pohjalla ja aavistuksen jomottaa päässä, mutta enemmänkin on jalat kipeet tanssimisesta. Tästä onkin tosi hyvä rauhoittua jouluun.
Kerroin eilen kahdelle hyvälle ystävälleni tästä meidän kuumeilusta. Ihanaa päästä jakamaan tätä yritysjuttua myös muiden läheisten kuin tuon mieheni kanssa. Tokihan " paljastus" aiheuttaa uteluita jatkossa, että jokos, mutta ainakin toiselta heistä saan varmasti paljon tukea ja neuvoja, hänellä kun on itsellä vajaan vuoden ikäinen lapsi. Miehus oli vähän näreissään että pitikös tämä lörpötellä, mutta ymmärsi kun selitin, ettei tällaista voi ihan ittekseen kantaa ja jännitellä.
Ja eilisen ehkä iloisin ylläri oli se, että täti ilmoitteli tulostaan illan mittaan, joten tänään on kp 1/29-30. Voi kun tämä kierto nyt säilyisi näin selkeänä! Ja nythän sitten pääsen tutkimaan tuota ovulointiani. Ja mistäs sitä tietää vaikka tästä kierrosta vaikka tärppäisikin... :o)
Hyvää pakkaspäivää ja joulumieltä kaikille!
Iloisella ja odottavalla mielellä, Amy
Jee! Tänään on sitten kp 1!!! Ja iloitsen siitä ainoastaan sen takia että tiesin etten ovuloinut ja kierto jäikin vain 26:n pituiseksi. Toiseksi lyhyin kierto koko elämäni aikana!!
Niin että amy samoissa mennään! Enpä ole tainnu ikinä ennen olla näin samoissa kenenkään kanssa!!
Iloitsen kyllä asiasta nyt niin paljon, kun ei ole ollu minkäänlaisia kipuja, illalla vähän hiveli vatsaa mutta ajattelin että ne on vain aikaisia ennakkovaroituksia tädistä.. Mut hyvin tässä kävikin, ja nyt pääsin aloittamaan uudet lääkkeet, parodel nimeltään. Aiheuttaa hiukka väsymystä ja pahoinvointia mutta mitä tahansa jos tästä vauva tulee!!
-fio kp1 :)
Täällä yhä flunssan kourissa...
Joten ei oo siivous sujunu, Heposeni. Eilen saatiin yhteistuumin miehuksen kanssa siivottua vaatehuone, mikä oli kyllä sekin aika urakka. Kauheeta miten tota roinaa kertyy vaikka kuinka yrittäis karsia ylimääräisiä... Loppuilta meni kaulaillessa ja leffaa katsoessa, mulla on aina ihan hirmunen halipula kipeenä ni vaadin täyden huomion koko illaks! =)
Amy, oo onnellinen ettei oo kauhee krapula, mä muistan ainakin torstain olotilan vielä pitkään! =) Saattaapi olla että johtui osaks kyllä tästä flunssasta, oli sillon just tuloillaan...
Onnea Fio tädin kyläilystä (onpa outoa sanoa noin)! Nyt sitte uudet tropit ja uusi yritys, ja tietty tammikuun plussajuna!!!! ++++
Kiva kuulla Queeninki kuulumisia! Älähän katoa mihinkään vaikka nyt kasvatatkin sitä masua! =)
Nyt takas sohvalle, hirmu kurjaa ku mieskin on jouluostoksilla kaverin kanssa, joten tuskin ihan heti tulee kotiin...
Voikohan enää olla edes mahista plussaan? Nyt jo kp 13/25. Luulisi tuon jo näkyneen jos on tullakseen. Mutta kaipa tässä muutama päivä vielä on tikuteltava jos se vaan on " myöhässä" aikataulusta =)
Eipä sen kummempia, kunhan vain ilmoittelin kun Q jo kyseli tuloksia.
Huomiseen!
Hienoa kuulla, että ekalla kerralla tärppäsi! Mitä lehden odotussivuilta löytyvä nettilaskuri kertoo lasketusta ajasta?
Sitten kutomisvimmaan: Mistä Novitan langasta te nuttuja ja muita juttuja kudotte? Vinkatkaa, mistä löytyy hyvä ja helppo ohje ihan perusjuttuihin kuten tumput, sukat, nuttu, kypärä... itse en oole yläasteen jälkeen (josta on sitten aikaa...) kutonut, mutta nyt vauvakuumeen myötä on alkianut taas innostamaan!
Vielä lyhyesti omaan napaan tai mahaan: plussan jälkeen tilanne vakaa, rinnat todella kipeät, eipä juuri muuta, ehkä illalla vähän normaalia enemmän väsyttää. Myös itse kauhulla odotan mahdollista pahoinvointia, sillä en tiedä mitään niin kauheata kuin oksulla käyminen. Toivon muuluvani siihen onnellisten joukkoon, jolle paha olo ei yltyisi kovin pahaksi... Toivottavasti tammikuun luvattu plussa-aalto heittää monta kuumeilijaa odottajien puolelle!
Tintarella rv 4+4
T
Malttia Aurora! Varmaan se plussa vielä tikkuun paukahtaa! Toi on oikeesti tosi aikanen vaihe, kun kp13, eli nou hätä! Jospa sulla on pari päivää pidempi kierto nyt, kun just oot lopettanut pillerit. Tsemppiä, kyllä se vielä iloksi muuttuu!
Tässä olisi Tintarellalle ainakin pari vinkkä:
http://www.kaspaikka.fi/neulonta-A&O/asusteita_vaatteita/index.html
(Tällä sivulla ei tosin ole ihan helppoja ohjeita siinä mielessä, että pitää itse osata suunnitella oikea silmukkamäärä.)
Sitten tietysti www.novita.fi
Esim. kypärämyssyn ja kauniin pikkunutun ohje löytyy myös tältä sivulta: http://www.novita.fi/ohjeet/lasten_ja_vauvojen_neuleet/novita_wool_nutt…
Tässä on yksi nutun ohje: http://koti.mbnet.fi/paivise/neule1.htm
En nyt millään enää löydä tuon henkilön varsinaiselle pääsivulle, mutta kun vaihdat tuossa linkissä olevan numeron 1 tilalle muita numeroita (2-13) saat lisää ohjeita.
-Q-
...täällä taas keinuhepo tuttuun tapaan viikonloppuisin pirtsakkana ylhäällä seitsemän aikaan. Mikähän siinä onkin, että kun saa nukkua, niin ei sitten ookkaan niin väsynyt kuin arkisin. (nojoo, arkisin herätys on kuitenkin jo 5.30...)
Meillä täällä Pirkanmaalla on kirpsakka pakkanen ja lunta vaikka kuinka paljon. Ihanaa! Olisipas tälläistä olisi joulun ylikin. Tänään on ohjelmassa sitä joulusiivousta ja kummitytön vierailu. Jälkimmäinen on kivempaa, mutta siivouskin menettelee... Taidan raahata matot lumihankeen vähän raikastumaan. :) Kaikkia varmaan kiinnostaa todella paljon mun siivoussuunnitelmani, joten taidan lähteä nyt toteuttamaan ne, että voin sitten miettiä muutakin.
Mukavaa viikonloppua koko ensikkoporukalle!