]|- Kesäkertut viikonloppupinoon! -|[
Kommentit (35)
Odottelinkin jo hetken, että aloittaako kukaan tätä pinoa, sillä jos olisin sen aloittanut tuurillani, olisi joku kuitenkin ehtinyt ensin ja sitten olisikin ollut kaksi pinoa..
Mieli on jotenkin niin, iloinen kun tänne Turkuunkin saatiin taas lunta. Saapa nähdä pysyykö maassa jouluunasti. Pitää toivoa, että saadaan kunnon valkoinen joulu tännekin, niin ihmisten on paljon mukavampi seurata joulurauhan julistusta. Kuinka monelle sen seuraaminen (tv:stä/paikanpäältä) on osa joulu " rituaaleja" ? Meillä sen katsominen kuuluu olennaisesti jouluaattoon ja yleensä se katsotaan höyryävä glögilasi kädessä. Viime vuonna olimme paikan päällä, kun se oli ensimmäinen joulumme Turussa.
Nyt on mennyt jo hetken aikaa ilman mitään kipuiluja, mutta viime yönä taas heräsin kipuun :o(. Se kesti onneksi vain pienen hetken, joten ei ilmeisesti mitään vakavaa. Pelottaviahan nuo aina ovat, ainakin esikoistaan odottavalle.
Viikonloppu taas edessä ja sitä olenkin jo kaivannut. Toki viikonloppuna on ohjelmaa, kun lupasin tehdä joululaatikot (olemme siis menossa anoppilaani jouluksi ja viemme laatikot) ja ehkä sitä innostuu tekemään kaikkea muutakin, kun kerran saa itsensä keittiöön asettumaan. No, hauskaahan ruoanlaitto on, kun se ei ole pakollista.
~nandiitti ja pulla, rv 13
Niin ihanaa, tänne PK-seudullekin sataa LUNTA!!!! Ihan fiiliksissä lähettiin pojan kanssa pväkotiin aamulla :)) Mä olen jouluihminen ja toivon aina, että tulis valkoinen joulu. Olen yrittänyt jäädyttää jäälyhtyä terassilla kohta vkon, jäätty ja sulaa heti perään :)
Meidänkin Joulun traditioon kuuluu Joulurauhan julistus. Hiljennymme kuuntelemaan julistusta ja syömme riisipuuron ennen/jälkeen. Se vaan jotenkin kuuluu Jouluun.. Vkonloppuna viimeset lahjat pitäisi saada toimitettua ja aloitella myös sitä joulusiivousta ja ruokien tekemistä. Meitä on isohko sakki viettämässä Joulua meidän neliöissä ja onneksi olen saanut ulkoistettua osan ruokien tekemisestä, myös Saarioiselle - tässä sairaana kauheesti ole jaksanut..
On muuten hauska lukea, että nyt jo elokuiset ja kohta syyskuiset valtaavat tällä palstalla alaa! Ihan vasta äsken ME oltiin se uusi tulokasjoukko. ja kohta me ollaan puolessa välissä - miettikää!! niin se aika vaan menee.. Mulla seukki NLA käynti vkoilla 22, jolloin saa jo Kelan dokkareita pvärahaa varten.
G: te jotka töissä, oletteko jo kertoneet töissä/esimiehelle?? miten meni? minä yritän pidätellä vielä tammikuun puoleen väliin ja kärkkyä mahd palkankorotusta..
G2: meinaatteko ottaa syntymättömän lapsen vakuutuksen? jos, niin mistä yhtiöstä? me meinataan, mutta ' oma' yhtiö (IF) on luopunut ko vakuutuksesta.. Pitänee yrittää jostain muualta. Tiedättekö saako esim Tapiolasta, ilman, että muuttaa muita vakuutuksia, ts onko sidottu muihin vakuutuksiin?
Voikaapas hyvin ja paksusti,
rocco rv14+3
Täällä virtapiikki pistäytymässä! Oon jo imuroinu ja pessy lattiat.. Lista tosin on melko pitkä,mitä pitäs ehtiä tehä...
Ja eilen alkanu pojan potalle harjottelu tuottanu sen verran tulosta et 2sti pottaan ja yövaippa oli paaaaljoooon kuivempi. Niitäpä en viiti mainitakaan kuinka monesti housuun tai potan viereen on menny...
Uusimmassa vauvalehessä oli `Nyt nukkumaan`jutussa hyviä vinkkejä nukuttamisen kans. Meillähän poika kauan aikaa nukutettiin vaan viemällä sänkyyn ja toivotettiin hyvät yöt.Nyt pari viikkoo sit herrapa keksi ettei sitä tarvii jäädä sänkyyn..ja jopa tunnin on nukututtanu ihteesä.. Eilen illal vein sänkyyn ja sanoin et äiti käy kuikkaamassa et nukutko... Reilu puol tuntia ja muutama pistäytyminen ja herra nukahti ihan ite... Jospa se tästä taas...
Huomaa ettei oikein odotusasiaa ku kaikkee muuta vaan...
Jospa suunnittelen seuraavaa puuhaa,mielikuvitusta pitää kyl käyttää et ton poijan saa viihtymään tai mukaan siivoiluun...
Ihanaista perjantaita ja viikonlopun odottelua kesäkertuille!!!!
Suhmura ja Napura 15+1
Pitäis jo pikkuhiljaa varmaan alkaa pakkailemaan pohjosen reissua varten, mut jotenki laiskuus vie voiton.. Sitten sullon kamat hirveellä kiireellä laukkuihin ja puolet jää matkasta. Niin siinä aina käy.
Eipä kyllä tällä hetkellä ole montaa vaatetta joka päälle mahtuisikaan, niin mun kamat on suht helppo pakata. Eelille onkin sitten miettiminen, että mitä matkaan.
Siivotakin pitäisi, jotenki sellanen totaalinen jaksamattomuus on muhun iskenyt. Pyykkiä oon just ja just jaksanu pestä, mutta tuolla ne oottaa kasassa, kun en oo jaksanu niitä viikata. Ja jotku vielä silittää kaikki pyykkinsä.. Tulispa meillekin silittämään :)
Mun mahakin pieneni vähäksi aikaa parisen viikkoa sitten, mun mielestä se on kyllä ihan normaalia, se alkuajan turvotus lähtee pois. Malttakaahan hetki, niin kyllä se vauvamaha sieltä putkahtaa esiin ja ennen kuin huomaattekaan, niin toivotte, et oispa se jo pois tosta edestä häiritsemästä ;)
Täällä Vantaallakin on muuten taas lunta! Kiva juttu. Toivottavasti eteläsuomalaisetkin saa valkoisen joulun!
Rosa rv 16 tasan ja Eeli ylihuomenna 9 kk
Täällä ollu aikamoista härdelliä viimeset reilun viikon verran. Oltiin reissussa keskiviikkoon asti ja tyttö sai korvatulehduksen. Se oli sitten muutama yö itkeskelyä kun käskivät päivystyksestä laittaa vaan suppoja ja mennä sit kotona lääkäriin. Nyt kuuri päällä ja vähän jo helpottaa.
Meillä on muuten Rosa aika samanikäiset lapset kun meiän tytteli täytti eilen 9kk.
Raskauteen ei kauheesti uutta kuulu, nyt kyllä ollu joinakin iltoina pahoinvointia, vaikka se jo oikeestaan vällillä meni kokonaan ohi.
Masu kasvaa tasaseen tahtiin, itestä tuntuu ettei voi kellekään jäädä epäselväksi että raskaana ollaan, mutta ihmeesti ne monetkaan ei vaan huomaa.
Mutta tytön valitus viittaa päiväunien tarpeeseen. Jospas vielä kävisin myöhemmin kirjoittelemas lisää...
Äippä ja Pirpana rv 14+4
Muuten on kyllä mieli tosi maassa. Viime yö meni valvoen 6v.neidin kanssa kun tuolle iski yrjötauti, kiva kivaa...mutta siis mietin ja itkeskelin läpi yön siinä yrjöilyjen lomassa tätä tulevaa vauvaa! Oon niin varma että jotain on pielessä, en voi uskoa että saatais kolmas terve lapsi. Ja kun tuo yö oli rankkaa sairaan lapsen kanssa niin mietin että miten ihmeessä jaksaisin jos saisin vakavasti vammaisen lapsen? Siis koko elämän läpi jaksamista?
Nyt on sitten silmät ihan turvoksissa, onneksi ei tartte töihin mennä. Töissä on ollut ihan kauhea kiire ja mulla on hermot tosi kireällä. Asiakkaille meinaan ihan tosissaan jo alkaa räyhäämään ja pomoillekin annoin tuossa yhtenä päivänä urakalla palautetta, huh, hävettää! Ens viikon keskiviikkona on ultra ja ajattelin että kerron sen jälkeen tästä raskaudesta, oli tilanne masussa mikä tahansa. Voinpahan pyydellä anteeksi käytöstä sitten vedoten näihin hormoneihin =0
Eilen oin tytön joulujuhlissa eikä mun itkusta tullut loppua, vähän noloa!! Ihan normaaleja joululauluja ne lauloi, mutta olin niin herkässä tilassa että voi jessus, kyllä hävetti. Ja sit kun tuolla meidän tytöllä on nyt " isot" tutkimukset käynnissä, epäilevät ties mitä, vaikka olen aina itse pitänyt terveenä/normaalina tyttönä tuota ihanaa, ujoa, kaunokaistamme. Niin sekin surettaa että miten tulevaisuus menee jos saa jotkut ei -terveen paperit. On siis myös koulunkäynnin aloitus ens syksynä vaakalaudalla...Nyt oon alkanut itsekkin seuraamaan neitiä sillä silmällä että jotain olisi vialla ja toki kaikkea löytyy kun oikein suurennuslasilla syynää... Mun vanhemmat ja mun mies on täysin varmoja ettei tosiaan neidillä mitään voi olla kun on niin " normaali" . No aika näyttää!
Yöllä tajusin myös ettei mun rinnat ole yhtään kipeät ja jotenkin ne tuntuu nyt yks kaks taas " tyhjiltä" !! Varmaan on vauvalle käynyt huonosti ja hormonit alkavat hiipumaan ja oireet häviämään. Painajaista!!
Onpas mulla huonoja kuulumisia tänään! Taidan siirtyä tuonne neidin viereen katsomaan My Little Ponya...
t. mariadee 12+0
Täällä on tapahtunut kaikenlaista enkä ole ehtinyt kuin silloin tällöin lukea vähän kerttusien kuulumisia...
Pojan (6,5kk) kanssa käytiin jatkotutkimuksissa munuaisaltaan- ja lisäkivestulehduksen takia maanantaina. Eilen oltiin sairaalalla kuulemassa tulokset ja kaikki on normaalia. Pojalla ei ole rakennepoikkeavuuksia tms eikä mitään altistavia tekijöitä tulehduksille. Marraskuinen tulehdus ja sairaalareissu siis oli huonoa tuuria ja vauvauintia saamme taas jatkaa. Syytä tälle ainokaiselle tulehdukselle (tähän mennessä...) ei ole löytynyt eikä myöskään syytä, että tulehdukset olisivat oletettavasti toistuvia. Helpotus!!!
itsenäisyyspäivänä jouduimme käymään päivystävällä lääkärillä pojan kanssa, koska hänellä oli elämänsä ensimmäinen kunnon nuha ja pahan kuloinen yskä. Oli niin kärttyinen ja yski jatkuvasti eikä kotikonstit tuntuneet auttavan, että olimme varmoja jostakin tulehduksesta. No, flunssaa se vain sitten oli ja poika sai yskänlääkettä. Keskiviikkona lähdimme miehen siskon perheen kanssa Tukholman risteilylle. Olihan kokemus... ;) Onneksi oli kaksi kokenutta lasten kanssa matkustellutta aikuista neuvomassa... Oli se sellaista harjoittelua, kun eka kertaa tuollainen reissu lapsen kanssa tehtiin. Mukava kokemus ja seuraavan kerran suuntaamme taas laivalla Tukholmaan maaliskuussa miehen synttäreitten kunniaksi samalla porukalla. Se onkin varmasti vähään aikaan viimeinen reissu, jonka meidän perheemme tekee... Maha on silloin jo varmaan aikas iso eikä ehkä tule sitten myöhemmin lähdettyä kahden ihan pienen lapsen kanssa reissuun...
Kävin maanantaina myös työpaikalla kertomassa uudesta raskaudestani ja sopimassa menettelytavoista. Saan vielä lisätietoja, kuinka kannattaa menetellä muutaman äitiyslomien väliin jäävien viikkojen kanssa. Että miten se aika kannattaa täyttää... Äippäloma päättyy 14.3., sitten on lomaa 2.4. asti ja 3.4. pitäisi alkaa työt, mutta käytännössä en töihin siis mene. Uusi äitiysloma alkaa 26.4. Työkaverit ja esimiehet olivat yllättyneitä ja iloisia uutisistani. Vaihdoin kuulumisia toisen esimieheni kanssa, jolla on pieni ikäero lapsilla ja juttelin myös työkaverin kanssa, jonka lapsilla on myös vuosi ikäeroa lapsilla. Oli kiva kuulla kokemuksia tutuilta.
Nyt pitäisi kerätä remonttijätettä pihalta ennenkuin se jää kaikki lumen alle... On kuulemma lumimyrskyä luvannut. Poika tuhisee vaunuissa tyytyväisenä, nuha ja yskä alkaa olla taaksejäänyttä elämää... Onneksi. Täytyy sanoa, että olen hyvin kiitollinen, kun poika on ollut näin terve! Ei ole helppoa kipeän lapsen kanssa...
Charlotte ja poika 6,5kk ja rv16 tasan
Ihanaa, kun maassa on edes jonkun verran lunta. Toivottavasti jäisi maahan vaikka eipä se taida¿
Omaa napaa sen verran, että vointi on lähes " normaali" taas. Eli siis lievä pahoinvointi poissa samoin mahdoton uupumus. Nyt taas jaksan iltaisin valvoa lasten mentyä nukkumaan joka on mukavaa.
Joku taisi kysellä eilen (?) lapsien nukkumisista. Meillä tytöt menevät nukkumaan klo 21 ja heräilevät 06.30-7.30 välillä. Esikoinen (3v) ei nuku päiväunia, lopetti ne jo alle 2v, mutta kuopus (1v 5kk) nukkuu vielä 1.5-2h päiväunet. Täytyy vain toivoa, että kuopus jatkaisi päiväunia vielä vauvan syntymän jälkeenkin sillä esikoinen lopetti ne samantien, kun vauva tuli taloon.
Vastauksia muihin gallupeihin:
Töissä en ole kertonut vielä. Ajattelin odottaa ainakin tammikuulle, jos vain mahdollista. Riippuu miten tuo maha päättää kasvaa. Toistaiseksi oikeilla housuilla ja puseroilla olen saanut helposti peitettyä tuon pienen kummun.
Vakuutuksesta. Me aijomme ottaa Pohjantähdestä syntymättömän lapsen vakuutuksen kuten otimme muillekin lapsillemme. Esikoisen kanssa ei vakuutusta ole käytetty juuri ollenkaan sillä hän ei ole sairastellut kuin flunssia, mutta kuopukselle se on ollut hyödyllinen sillä hänellä on ollut korvatulehduksia sekä nk. Kawasakin tauti jonka vuoksi joutui olemaan sairaalassa. Meillä on kaikki vakuutukset Pohjatähdessä ja olemme olleet tyytyväisiä. Syntymättömän lapsen vakuutusta sieltä ei tosin saa ellei siellä ole myös kotivakuutusta.
Hyvää viikonloppua kaikille!
Jazzimiina rv 14+0
Olen miettinyt tuota vakuutusta myös. Muut vakuutukset If:llä, ja joku sanoikin että sieltä ei enää saa. Vakuutusyhtiötä ei kuitenkaan huvittais vaihtaa. En tiedä, lisää kommentteja vakuutuksen puolesta ja vastaan??
Nälkä taas (ihan kuin nälkä tähän aikaan olisi enää mikään yllätys), kohta ehtii syömäänkin.
Muistin tuossa, että joulusiivouksesta puuttuu vielä jääkaapin siivous. Ainakin päällisin puolin pitäisi moskat ja tahrat pyyhkäistä.. Että voi edes sanoa siivonneensa.. ;)
Töissä kertomisesta joku kyseli: En ole vielä kertonut, ajattelin ensi viikolla. Sitten kun on käyty neuvolassa ja tarkistettu että sieltä joku löytyy (toistan tätäkin varmaan jo liikaa, anteeksi). Eli ensi keskiviikkona kerron. Mitä sanon?
" Jään äitiyslomalle toukokuussa"
" Meille tulee vauva"
?? Ideoita??
olen ajatellut paljon miten esitän esimiehelleni uutisen vauvasta.Mulla tilanne on se, että olen ollut saman työantajan palveluksessa yli 8v, mutta vaihdoin kesällä uuteen ryhmään. Olen ajatellut sanoa jotakin tämän tapaista kehityskeskustelun päätteeksi " jos kaikki menee hyvin, jään äitiyslomalle toukokuussa." Esinaisella on 3 lasta, tosin jo aikuisia, joten oletan, että on varautunut 3-kymppisen 2vuotiaan pojan äidin mahdolliseen mammikseen.. Silti vähän hirvittää, kun olen vasta sisäänajossa - toisaalta so what, olen antanut niiiiiiiiiin monta vuotta jo firmalle. ristiriitaisin tuntein.
Vakuutukset näyttävät järjestäen olevan sidottu kotivakuutukseen ja nyt kyllä harmittaa, että siirrettiin aikanaan vakuutukset Tapiolasta Ifille.. Tarttee ottaa selvää pikaseen, kun hakemukset tulee jättää jo 3kk ennen LAta - eli jo maaliskuussa :))
Kellään kokemusta Nordean vakuutuksista??
Rocco taas
rv14+3
Nordean vakuutuksista. Me pyysimme joku aika sitten tarjouksen Nordeasta niille vakuutuksille joita meillä on (koti, henkilö, auto, matka). Kalliiksi olisi ainakin meille tullut tuo vaihto! Lisäksi kotivakuutus ei kuulema ole ainakaan kovinkaan kattava... näin sanoi meille parkettifirma joka kävi korjaamassa parkettimme muuttofirman jäljiltä. Sanoi vain, että on hyvä ettei meillä ollut ko. vakuutusyhtiöstä kotivakuutusta.
Jazzimiina
Vakuutuksista puheenollen alkaa tajuta että kuin pitkällä tässä jo ollaan, eikös se ennensyntymää vakuutus pidä hakea ennen rv20?? mulla on vakuutukset Tapiolassa ja miehellä if:ssä... Moninaisista syistä meillä ei oo keskitetty yhteen... joten pitäs kysellä tarjousta tapiolasta. ja sitten viel kattoa ne syntymän jälkeen otettavat noista 2 vaihtoehdosta.. aargh.. kun ei yhtään ees tiedä mitä kaikkea pitäs siihen ajatella et kattaa!
Töissä kertominen täällä jännittää kyllä pikkasen: tein nimitäin viime viikolla työsopimuksen, olen siis määräaikaisella kusetuksella-->eli pomo keräilee syitä miksi pitää määräaikaisena vaikka vakkarisopimus ois mahollinen. Erinäisten pompotusten jälkeen päätin etten kerro ennen allekirjoitusta: en ota pienintäkään riskiä ettei sopparia ois tehny!! Nyt sitten oon hymistelly sitä pomon järkytystä kun tästä kuulee... oikein sille!! Jos sitten vaikka palaverissa kun se läsyttää että mitä muuta ois laukasis että meille tulee vauva.... hullulla on halvat huvit... ;) ja vahingonilo on paras ilo....
No mutta pidemmittä höpinöittä tällä erää toivottelen kaikille hyvät viikonloput ja masun kasvua :)
Miitsu 13+6
Tyttö uinuu taas tyytyväisenä, jo toiset päikkärit tälle aamulle kun ei reppana vissiin kipeiltä korviltaan saa kovin pitkiä unia kerralla nukuttua.
Me ei olla aateltu ottaa tulevalle vauvalle vakuutusta. Sitten kun syntyy niin tietty joku tapaturma tms vakuutus. Ei otettu esikoisellekaan ennen syntymää.
Joulurauhan julistuksen seuraaminen kuuluu meidänkin jouluun. Aattona on vielä monesti kaikenlaista touhua, mutta julistuksen ajaksi kaikki istahtaa ja kuunnellaan rauhassa. Se tuo kyllä viimestään joulutunnelman.
Nandiitille: minustakin tuntui ensimmäistä oottaessa , että on jotain ihme kipuja usein ja ne pelotti, mutta nyt kyllä osaa jo aatella että raskauteen kuuluu kaikenmoisia vaivoja ja välillä kipujakin. Niin että ei niistä kannata hirveesti stressata jos ei ihan mahdottomiksi äidy tai tule jotain todella omituisia vaivoja.
Tosiaan välillä tympäseekin kun tämä raskaus pistää mielen niin herkäksi. Luin eilen lehdestä kuolinilmoituksen, jossa oli kuollut vuonna 1978 syntynyt mies ja sitä oli jäänyt kaipaaman vaimo ja olikohan niitä 4 lasta, varmaan kaikki aika pieniä kun mieskin niin nuori. Niin kyllä itketti!! Yölläkin vielä kun heräsin, mietin vaikka kuin kauan tapausta ja vielä piti itkeä tirauttaakin.
Vaan on tämä raskaana olo silti ihanaa! Mikäpä lämmittäisi enemmän sydäntä kuin pienet hipaisut ja potkut mahassa. Siellä tosiaan on kasvamassa meille ihana lapsukainen. Maanantaina on neuvolakin pitkästä aikaa niin näkee kuin hirmusesti pikkuinen on kasvanut.
Nauttikaahan odotusajasta ja joulusta. Luotetaan että kyllä ne vauvat siellä masussa kasvaa eikä kasata itselle turhia huolia.
Äippä rv 14+4
Nt-ultrassa oltu ja kaikki OK!!! Itse turvotusta oli vain 0,8, eli erittäin mallikelpoinen yksilö ;) Kaikki mitat hyviä, vastasi hieman isompaa kuin pvät mutta ei me la alettu muuttamaan -> korttiin merkitsi mutta mä pysyn alkuperäisessä. Lapset kun tulevat silloin kun mieli tekee ;DD
Kaikki virtsarakot, munuaiset, sydämen 4 kammiota ja kallon kuoret ja aivot, ok. Eli aivan IHANA uutinen ja pelko hävisi kausa avaruuteen samalla :) Eilen illalla meinaan iski vielä paniikkia että mitä jos...mutta siis kaikki todellakin hyvin =) Nyt jaksaa tammikuunlopulle rakenneultraan hyvillä mielin.
G:
Meillä otettiin kans syntymärrömän lapsen vakuutus ja se otettiin Fenniasta. Esikoisen vakuutus on myös sieltä, kuopuksen on IF:istä mutta sieltä ei tosiaan enää saa -> harmi, se on ollu tähän astisista ehdottomasti parhain :/
Nyt ehin jo unohtaa se toisen gallupin*lahopää*
Täälläkin aavistu joo lunta, piristää sekin jo kummasti vaikkei ihan nurmikkoa piilotakkaan kokonaan ;D
Mut palaan kohta -> luen uudelleen pinon jos vaik muistas jotain, heh..
Marieela ja ihana Paapero 12+5
No juu ilmankos unohdin kun en ole töissä vaan kotihoidontuella pojan kanssa kotona ;DDD Eli en ole töihin kertonut yhtää mittään, vielä :)
Eiliseen galluppiin nukkumaan menoista:
Meillä menee molemmat klo 21 nukkumaan. Joskus hieman aiemmin useammin hieman myöhemmin (21.15). Tyttö siis ekalla ja poika 2,5 v.
Tytön joudun joka aamu herättämään 7.45 (kun menee klo: 09) ja poika heräilee itsekseen 08-08.30 aikoihin.
Oon miettinyt et tytön täytyi varmaankin mennä joka ilta hieman aiemmin, ois ehkä nuo heräämiset helpompia aamuisin.On niin mahottoman pitkäunista sorttia meiaan ;)
Mutta näin. Eipä mulla tällä erää ihmeempiä ole. Leijailen edelleen hyvien ultrauutisten siivellä haaveillen ja helppottuneena kun todeellakin ekaa kertaa panikoin ihan kunnollamahdollisesta turvotuksesta jne :) Kummasti epävarmuuden väistyttä on paljon ihanampi elää arkea ;)
Joten nyt koulutehtävien tarkistukseen :)
Marieela edelleen kera Paaperon ;)
miitsu, mullakin on noita hulluja hupeja liittyn työhön, hih! Aluksi mä tykkäsin työstäni ihan tosissani, ja pomosta ja kaikesta. Nyt kun oon kolme vuotta ollut siellä niin kyllä on alkanut ärsyttää pomo niin urakalla! Meidän firmassa on " virallinen" sääntö ettei mitään hoitovapaita SAA pitää, eli siis kollegoille on suoraan sanottu että äitisloman jälkeen pitää sitten tulla töihin. No sehän on toki lakisääteinen, joten nautin suunnattomasti kun pääsen sanomaan pomolle että minä olen sitten sen kolme vuotta pois töistä, hahahh, nauran varmaan vielä päälle pas***set naurut! Muutenkin viime aikoina tuo työpaikan henkilöstöpolitiikka on mennyt niin pyllylleen, että sanotaan niin että nuolemalla ja jopa reittä pitkin päsee mihin vaan, mutta muuten ei mihinkään pääse etenemään! No se siitä..
Ihana lukea että muillakin on tätä ihan samaa oloa kun mulla eli että itkettää kaikki niin hiton herkästi ja että pelottaa onko kaikki hyvin vai ei!? Jotenkin tosiaan ekan ja tokan kanssa en kyllä näin panikoinut, vaikka toki olin huolissani heistäkin, mutta tämä kolmas on saanut mut ihan varpailleen. Kait tuo ikäkin jo tekee, kun tietää että riskit ihan oikeasti nousee sitä mukaa kuin ikäkin. Vaikka tehdäänhän niitä lapsia vanhempanankin kuin tämä 34v..
Tänään siis tuli täyteen se maaginen 12 viikkoa, joten pitäis kait huokaista helpotuksesta. Kunhan näen vaan sen pikkuisen ens keskiviikkona ultrassa niin ehkäpä se tästä sitten alkaa iloksi muuttua.
Vakuutuksista pitikin kysyä että tietääkö kukaan saako ennen syntymää otettavan vakuutuksen kun aiemmassa oli mulla se diabetes? Jostain mulle on iskostunut päähän ettei saisi? Vakuutusyhtiöstä mulle sanottiin silloin että ainakin heidän yhtiössä olen seuraavat 10 vuotta raskauden suhteen " ei-vakuutettu" ?? Normaalia? Pitää varmaan vaihtaa vakuutusyhtiötä... Aiemmin on otettu molemmille lapsille vakuutukset ennen syntymää, esikoiselle se on ollut aika lailla turha, on ollut niin terve (korvike)lapsi, kakkonen sitten on sairastellut senkin edestä (täysimetettylapsi). Pitääköhän jättää imetys tältä kolmoselta, hih!
Kun tätä viestiä lukee niin täytyy sanoa että taidan vaikuttaa hieman maanis-depressiiviselta....vrt. aamuinen viesti :).
t. mariadee& tiuhti-viuhti 12+0
Onnittelut ultrasta, ihanaa että kaikki on hyvin!! Toivottavasti pääsen nauttimaan samoista fiiliksistä ens viikolla ultran jälkeen...
G:nukkumaanmenosta, meillä kumpikin menee arki-iltaisin sänkyyn klo 20.00 (noh, joskus tuppaa venymään). Perjantaina ja lauantaina saavat valvoa myöhempään. Tyttö nukahtaa aina heti, ja torkkuu usein autossakin päivällä ja joskus haluaa vieläkin otta pikku tirsat iltapäivästä vaikka jo 6v..
Poika sitten taas ihan eri maata, jätti päiväunet jo 2,5v. lopullisesti pois, ja nykyisin nukahtaa yleensä vasta noin kymmenen aikaan, pyörii, lukee, kuuntelee musiikkia sängyssään iltaisin, eikä uni tule millään. Aamulla kuitenkin herää suht hyvin jo klo 7.00, joten on kait vaan erittäin vähäunista sorttia, kuin myös isänsä. Me tytön kanssa sitten kyllä jaksetaan nukkua vaikka kuinka.
t. mariadee
Mariadee: mulla kans tästä kolmannesta pelkäsin aivan kamalasti tuota nt-ultraa mutta onneks tosiaan se on ja hyvillä uutisilla varustettu, taaskin :) Pidän sulle peukkuja ensi viikolle =)
Meillä poika nukkuu 2 tunnin päikkärit vielä, eli aika melkoinen nukkuja hänkin -> taitaa olla perinnöllistä ;D
Nyt meen taas...
suhmura80:
Uusimmassa vauvalehessä oli `Nyt nukkumaan`jutussa hyviä vinkkejä nukuttamisen kans. Meillähän poika kauan aikaa nukutettiin vaan viemällä sänkyyn ja toivotettiin hyvät yöt.Nyt pari viikkoo sit herrapa keksi ettei sitä tarvii jäädä sänkyyn..ja jopa tunnin on nukututtanu ihteesä.. Eilen illal vein sänkyyn ja sanoin et äiti käy kuikkaamassa et nukutko... Reilu puol tuntia ja muutama pistäytyminen ja herra nukahti ihan ite... Jospa se tästä taas...
[color=red]hello all!
meillä tuli kanssa onkelmia nukkumisen kanssa kun tyttö täytti 2.5v.
nykyään pitää olla yövalo,että tyttö saa lukea ensin kirjojaan...
♥
omanapa:ei uusia juttuja,siellä se vaavi köllöttelee :)
♥
joku valitteli että rinnat ei oo enää kipeenä...no mulla ei oo alusta asti ollut mitään tuntemuksia...olin kanssa tosi huolissani että mitäs tää nyt meinaa kun kahessa aiemmassa on olleet tosi kipeet ja turvonneet...
neuvolassa sitten sanoivat ettei mitään huolta tarvii siitä ottaa,kaikki raskaudet kun ovat omanlaisiaan :)
♥
G: ei olla varmaankaan ottamassa ennen syntymää vaaville vakuutusta, ehkä sen jälkeen ja luultavimmin sitten fenniasta kun siellä on muitakin vakuutuksia.
♥
nyt täytyy mennä taas hommiin, kahtellaan myöhemmin.
krisse,tytöt ja Allu rv13+6
...Kun on viikonloppuisin aina sen verran hiljaisempaa Kerttujen kasoissa.
Olipas raikas pakkanen aamulla.. Hyvä siinä mielessä että lumi pysyy! Saisi vain sataa vähän lisää, sen sulamisen jälkeen satoi 1 cm lunta niin että kaikki onneksi peittyi. Jouluinen tunnelma yhtäkaikki.
Taas viikon viimeinen työpäivä! JEE!! Viikonloppuna tosin vilinää ja vilskettä, että lepäämään ei varmaan pääse ennen joulunpyhiä. Lauantai reissussa ja sunnuntaina viimeiset joulusiivot = pölyjen pyyhkiminen kaikkialta minne näkee. Vielä pitäisi jouluostoksia tehdä jonkinverran, vietetään sukulaisissa suurin osa, mutta esimerkiksi hautakynttilät, pähkinöitä (niitä tiku & taku pähkinöitä, kuorellisia, tiedättekö?), jotain muuta..
Jotenkin tuntuu että maha on kutistunut! Tänä aamuna en mitannut, mutta housut meni helpommin ylle.. Olis jo se neuvola, niin voisi tarkistaa että mitä sinne kuuluu, siis kohtuun. Eilisessä pinossa oli monella muullakin epävarma olo ennen neuvolaa.. Että en ole yksin tämän asian kanssa (tsemppiä Summersnow:lle!).
Mitä muille kuuluu?
Mrs.Marple & Rääpäle, rv 14+6 (Ja huomenna taas uusi viikko!)