Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei viisaammat! Millä saan vauvan ruokailurytmiin järkeä?

Vierailija
15.12.2005 |

7kk vanha tyttö on varsinainen iltasyöppö. Herää klo 7, ei suostu syömään edes rintaa. Leikkii ja touhottaa, yritän syöttää soseita,puuroa, vellejä.. mitään ei mee alas paria lusikkaa enempää ennen klo 12-13. Maitoa juo ehkä alle desin.

Loppupäivästäkin syöminen takkuaa, syö tosi vähän, paitsi iltapuuroa, jonka tarjoan joskus kuuden maissa.

Siitä eteenpäin kelpaa maito, tankkaa monta kertaa ennen nukahtamista ja heräilee syömään koko yön aikana n. 5 kertaa.

OOn yrittänyt antaa ruokaa päivisin tarpeeksi harvoin että ehtisi tulla kunnon nälkä, mutta ei auta. Jotenkin pitäisi saada varmaan rytmi käännettyä niin että söis iltapäivällä enemmän.

Tällä hetkellä elää käytännössä pelkällä maidolla ja puurolla, alan olla aika väsynyt tähän yösyömiseen.

Pitäiskö vaan pitää unikoulua ja antaa tytön nähdä yks yö nälkää? Mä en muutakaan keksi.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän lapsellasi voi aamupäivisin ollakaan nälkä, jos hän syö yössä viisikin (!) kertaa

tee se nyt, muutaman kuukauden kuluttua olet vieläkin vävyneempi - ja lapsesihen ei hevillä itse saavutetuista eduistaan luovu...

t. kaksi unikouluttanut, kyllä kannatti

Vierailija
2/6 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla ei maistunut ruoka ei maito.

Neuvolan luvalla jätin yösyötöt pois ja johan aamulla rupes puurot maistuu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja rauhallisesti vain kerroin että nyt on yö ja nukutaan. Poika huusi 3-4 yötä ja sitten tajusi, että tarjoilut on tarjoiltu.

Kaverini imetti yöllä vielä yli 1v poikaansa ja arvaa millainen polemiikki siellä oli kun koko imetyshomma loppui.

T2

Vierailija
4/6 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksesta voin sanoa että minulla oli keskimäisellä lapsella juuri tuollaista ja sitten vaan päätin et yötarjoilut loppuu ja niinhän me saatiin yhden yön huudatuksella elämä raiteelleen.

Kolmanella vihelsin pelin heti poikki kun meinasi ruveta yösyöpöksi.

Vierailija
5/6 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa syytänihän toi on.. oon opettanut että maitoa saa aina kun haluaa. Öisin väsyneenä haluaa vaan että vauva ois hiljaa ja tyrkkää tissin suuhun :)

Kiitos neuvoista.. meen ostaa korvatulpat.

Vierailija
6/6 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sen itkun kuunteleminen ole tietenkään helppoa, eli älä ajattele etukäteen että " ei itkua varmaan tulekaan" tms vaan asennoidut että lapsesi tulee itkemään mutta se ei ole vaarallista ja tiedät tekeväsi oikein, loppujen lopuksi.

Meillä esikoinen itki kahtena yönä ja kolmas meni jo todella hienosti, nukkui putkeen 21-08 ja ruokarytmikin laksahti samalla oikealle paikalleen. Kuopus sairastui flunssaan kesken unikoulun joten hänen kanssaan meni pari viikkoa ja pehmeämmin, mutta lopputulos oli yhtä hyvä. Molemmat ovat sen jälkeen nukkuneet aina yöt läpi, sairastamisia lukuunottamatta, ja oman väsymyksen sain nukuttua muutamassa kuukaudessa pois.

Elämä näyttää ihan erilaiselta aurinkoisen, hyvin nukkuvan vauvan kanssa kun itsekin on pirteämpi - yritä pitää se ajatus mukanasi kun teet unikoulua niin jaksat kuunnella itkua paremmin.

Mua tuki se kirja " Vauvan ja leikki-ikäisen nukutusohjelma" mutta perusviestihän siinäkin oli se 5 minsaa vauva saa ensinitkeä ja sit vasta menet rauhoittelemaan, mantrana Nyt on yö nyt nukutaan hyvää yötä - ja pois.

Tsemppiä!!

nro2