Saatiin miehen kanssa puhuttua asioista.
ON helvetin vaikeeta saada suunsa auki ja aloittaa keskustelu. Sain kuitenkin aloitettua, että nyt on ero edessä en enää jaksa tällaista elämää, jos joulun yli koitettaisiin jaksaa lapsen takia. Mies oli miettynyt samoja asioita ja hänen mielestään meillä on mennyt alamäkeä jo kaksi vuotta. Puhuimme yhteen asti yöllä ja saimme kaikki asiat suoraan sanottua. Kyllä helpotti!
Emme aio 8 vuoden yhdessä elon jälkeen heti lyödä hanskoja tiskiin. Koitetaan selvitä tämän ressaavan kevään yli ja katsoa miltä alkaa näyttämään. On niin helpottunut olo kun se raskaus lähti harteilta pois...
Puhukaa puhukaa ja puhukaa, älkää antako vuosien vitutuksia kerääntyä sydämelle.
Kommentit (20)
Ok. sama juttu. Meilläkin käytiin mcdonaldsissa lasten pk:ssa ollessa pari perheneuvottelua, kun alkoi miehen vapausaste menemään ihan pyllylleen jne. Auttoi. Olin jo pakkaamassa kasseja ja suunnitteolemassa uutta sisustusta sen jälkeen kun " heitän" miehen maailmalle.
Meilläkin otettiin jatkoaikaa, vaikka koville ottaa tuo miesten ihannoima maailmanmies asenne. " Äiti hoitaa kaiken" on vaarallinen asenne- sen voin teille nuoremmille sanoa...Ei ole kenenkään etu, jos äiti tekee koko perheen hommat ja mies parantaa maailmaa. Rajat vapaudelle, jos kerran yhdessä ollaan.
- Sisulla ja sydämmellä
sieltä saa vielä tukea ja oikeanlaisia kysymyksiä keskustelun avuksi. Ihanaa on, jos molemmat ovat vielä valmiita puhaltamaan hetken samaan hiileen, siitä voi syttyä ihan kunnon positiivinen roihukin, joka ehkä sitten kestää koko loppuelämän. Joka suhteessa käydään läpi niitä notkahduksiakin, toisissa pahempia, toisissa helpompia. Me harkittiin jo vuosi sitten eroa, nyt menee ihan hyvin. Toki parantamista vieläkin on, mutta nyt tätä jo ihan hyvin jaksaa, ja uskon, että ajan kanssa vielä paranee. Voi olla niin paljon ulkopuolisiakin tekijöitä, jotka lyövät kiilaa väliin. Ja väsyneenä ei kukaan jaksa, ei itseään eikä toista.
http://www.vaestoliitto.fi/toimiva_parisuhde/
Siellä on paljon materiaalia mm. parisuhteen kartoitustesti keskustelujen pohjaksi.
Kyllä on molemmilla ollut pari päivää helpottunut olo. Eilen seksi oli mahtavaa ja vapautuneempaa. Toivottavasti tämä jatkuisi näin ja kriisi olisi takanapäin.
AP
mä oon kans yrittäny saada juttua aikaiseksi mutta mies ei oo mukana.
väittää vaan että haluan erota enkä edes yrittää! ja se ei pidä paikkaansa alkuunkaan!!!
Ensin olin valmis lähtemään joulun jälkeen.
Teillä taitaa mennä aika heikosti?
AP
Vuoden ikäinen lapsi löytyy. Olen se joka kirjoitta omaan napaan tuijottavasta miehestään.
Meillä vain nyt se tilanne päällä, että puhutaan vain kaikkein pakollisimmat asiat, ei ylimääräisiä. Tiedän, että kumpikaan ei jaksa hyvin pitkälle jatkaa näin. Joulun yli oli meilläkin puhe sinnitellä ja katsotaan (puhutaan) sitten.
Lasten takia haluaisi yrittää, mutta asiat niin umpisolmussa, että..
Eikä ole kyse edes mistään alkoholiongelmista, kolmansista osapuolista, vaan muista erimielisyyksistä.
Ap:lle onnea, että yrititätte jatkaa, ettekä heti valinneet sitä " helpointa" reittiä.
Toivottavasti tämä olisi molemmilla vain jokin vaihe. Meillä ei myöskään ongelmia alkoholin tms suhteen eikä kumpikaan olisi vieraisiin menossa. Suhde oli vain todella lukossa. Puhuminen auttoi jo paljon. Toivottavasti tästä lähtien pystyisimme miehen kanssa avoimemmin puhumaan asioista.
AP
Joskus sitä ihmettelee itsekin, että missä vaiheessa ne asiat alkavatkin mennä alamäkeen...
Ilmeisesti sitä monien yhdessä olo vuosien jälkeen alkaa pitämään toista itsestäänselvyytenä.
-9-
Hyvä, että moi sanottiin kun toinen tuli kotiin. Keskustelun aloittaminen oli todella vaikeaa :/
AP
Presiis sama tilanne.. Sekselämä tällä hetkellä täysin surkastunutta! Haluja kyllä jo olisi ;)
Vieläkin mietityttää, että jossain toisessakin perheessä käydään samoja asioita läpi..helpottavaa että muillakin menee välillä huonosti, tosin ikävää kaikin puolin!
:) -9-
muistakaa että ihminen ei ole mikään kone joka nappia painamalla tuosta noin vaan muuttuu. Kaikelle pitää antaa aikaa.
Tosi hieno juttu, ap, kun olette saaneet puhuttua. Se on jo enemmän kuin puoli voittoa!
Mekin olemme pitäneet kulissia päällä niin, että tuskin sitä tutut ovat huomanneet ettei kovin hyvin mene. Nyt todellakin huomasin, että olen pitänyt miestä liikaa itsestäänselvyytenä. Helpottavaa huomata, että molemmilla meillä oli samat mietteet ja jos jonkin ajan päästä vielä tuntuu, että tästä ei mitään tule niin voimme lähteä yhteistuumin sovussa eri teille.
Niin kuin mies sanoi, meillä oli joskus yhdessä todella hauskaa ja samat intressit on vieläkin. Nyt pitäisi vaan järjestää sitä yhteistä aikaa ja koittaa saada edes osa siitä hauskuudesta takaisin :)
AP
Sen verran positiivista tästä ikävästä tilanteestani kuitenkin löydän, että olen miettinyt, että jos tosiaan eroaisimme, niin elämä olisi kyllä paljon tyhjempää, kun toista ei olisi siinä arkea jakamassa.
Erota meistä ei varmaan kumpikaan tosiaan haluaisi, mutta ei tämmöisenäkään tilanne kauan voi jatkua. Jos miehelle esim. riittäisi tämmöinen kulissiliitto, missä ei puhuttaisi mitään, oltaisiin vain lasten takia yhdessä, itse en ainakaan jaksaisi, ero olisi väistämätön.
Yhdessä tämä soppa on keitetty, joten yhdessä se myös selvitetään.Vikaa on kummassakin.
Muuten, meilläkin kukaan ulkopuolinen ei tietäisi asiasta mitään, ollaan ihan mainioita emäntiä ja isäntiä vieraiden tullessa ;)
-9-
Ellei miehelläsi vielä ole toista naista, peliä ei ole menetetty. Näin se vaan on. Jos taas toinen on kehissä, on menty jo niin pitkälle että vaikea enää korjata.
Hyvä että puhuitte.
ihmiset yhtä-äkkiä vain lopettamaan puhumisen?! Jos kaikki on vielä suht hyvin.
Toki, meilläkin mykkäkoulua joskus harrastetaan, muttei se muutamaa tuntia pitempää kestä!
Puhukaa hyvät ihmiset!