**TOUKOtoiveiden loppuviikko (to-su)**
Kommentit (42)
Mä olen myös nukkunu huonosti viime yönä, ku esikko huuteli tasaisin väliajoin äitiä, en tiä olisko tulossa kipeex??? Mieskin on ollut jo 3 päivää reissussa ja tulee tänäään kotiin, mikä on ihana asia, mutta ei hänestä tänään kyllä " mihinkään" ole, kun on niin rättiväsynyt kun ei ole paljon taaskaan ehtinyt nukkua....tyttökin alkaa kiukuttelemaan kun isiä ei näy, mutta sitten on kuin sulaa vahaa isin nähdessään ; )
Meillä suunnitteilla viikonloppuna joulusiivoukset ja sitten sunnuntaina miehen mummon luona käynti, hän onkin jo 85 vuotias ja asuu ihme kyllä vielä kotona, oikein teräsmummo!!!
Eilen illalla tunsin oikein kunnolla potkuja vattassa, mikä on tietenkin aivan ihanaa...laitoin esikoisen nukkumaan ja oltiin vaan me, minä ja vauva....
Onko muuten muilla ummetusta??? Mulla on kyllä oikein kunnolla nytkin on mennyt jo 4 päivää, eikä vieläkään mitää tule....olokin alkaa olemaan aika tukala....
Laura 20+3
Mulla ei kyllä ole ollut ongelmia nukkumisen kanssa, en heräile yöllä ja uni tulee heti ;)
Meillä on taas kiireinen viikonloppu edessä, lauantaina päivällä lähdetään miehen siskon luokse Ouluun kylään ja viimehetken jouluostoksille. Sit illalla olis pikkujoulut kavereilla, ja sunnuntaina pitäis käydä kahdessa paikassa viemässä lahjoja... Ens viikolla pitäis ehtiä tehdä joulutorttuja lisää ( meillä kun ne ei kauaa kestä...), ja kuusikin on hakematta.....
Apua, paniikki iskee.
Lahjojakin on vielä paljon paketoimatta. Noh, eiköhän tästä selvitä!!
Ensi viikolla sitten olis rakenneultra ja heti perään neuvola. Harmi kun täällä ei kerrota sukupuolta jo rakenneultrassa, vaan vasta ihan viimeisillä viikoilla.
Kristiina rv 18+1
Vielä pari tuntia koulua ja sitten alkaa kolmen viikon loma!!! Ja ihanaan saumaan alkaakin... meni nimittäin viime yö valvoessa. En tiedä onko tää nyt sitten liitoskipuja vaiko iskias??? Oikean lonkan ja pakaran välimaastossa oli ihan hirveä särky nukkumaan mennessä ja siinäpä sitten meni pyöriessä puoli yötä kun ei löytänyt mitään asentoa missä olisi ollut hyvä. Ja särky vaan jatkuu... voi prkl. Niin ja toinen uusi asia mihin viime yönä tutustuin oli ilmeisestikin närästys... rintaa poltti niin, että meinas yrkkä lentää.
En nyt kyllä yhtään tykkää jos nyt alkaa liitoskivut tai iskias... tuossa oman aloituksenkin illalla tein kun mulla on tosiaan vuoden vaihteen jälkeen kolmen viikon harjoittelu sairaalan lastenosastolla. Mietityttää, että miten jaksaa jos nyt tähän jotkut liitoskivut iskee. Ja siinä kun on tosiaan se puoli vielä, että mulla menee suuntaansa sitten työmatkoihin tunti aikaa mikä tarkoittaa sitä, että lähden aamuvuoroonkin kuudelta kotoa ja iltavuoron jälkeen oon busseista riippuen joskus yhdentoista aikaan kotona... Tosin mun kohdalla harjoittelussa rankempi taitaa olla henkinen puoli näiden raskaushormonien kanssa. =D On nimittäin lasten syöpäosasto mihin menen...
Jopas tuli valitusta =D Mutta tänään tosiaan alkaa lomaaaaaaaaaa!!!!
[color=red]pikku-milli & paco 20+6[/color]
Juuh... ummetusta täälläkin. Toistaiseksi oon kuitenkin saanut vatsan toimimaan ruokavalion avulla, mutta kyllä siinä väliä on aina kolme tai neljä päivää :/
Ihanaa jouluun on viikko, mutta samalla paniikki. Kinkku pitää hakea vielä sittarista ja siivota. Lauantain pyhitän kunnon saunan pesulle ja siivoukselle!! Joulukakku ja torttuja kans meinasin lauantaina leipoa. Muuten on oli hyvä. Ainut riesa on nyt tullut kamalat päänsäryt. Joululahjatkin täytyisi paketoida. Kaikki on ostettu, sitten vain mummolle ja muille joulukukat.
Kävin kyllä sen pyörtymisen jälkeen neuvolassa ja siitä fysioterapiaan, mutta eivät edes määränneet hierojalle, vaikka se nainen sanoi ettei ihme kun pyörtilen, kun niskat on tosi jumissa. No tänään meen yksityiselle ja se kirjoittaa lähetteen hierojalle. Ei kehtaa noita panadooleja vetää ihan huvikseen.
Odotan malttamattomana että tunnen liikkeet!!! =) Jospa parin viikon sisään. Mies odottaa malttamattomana rakenne ultraa joka on viikolla 20. Meinattiin mennä myös 3D ultraan.
Heidi 15+2
Huomenna loppu mun tiskaamiset! jes! mennään ostamaan käytetty tiskikone. tiskaaminen on ollu mulle sellainen stressi ja nyt kun ei tavii joka päivä seisoo tunti tiskiharja kädessä ehtii tehä paljon muuta. tänään on muuten kiva päivä kun on paaaljon tekemistä; pyykinpesu, siivoominen, leipoa joulutorttuja, mennä postiin ja pistää kortit postiin, otta ulos kaks pakettia. tilasin netistä joululahjoja kun ei kaupoissa löytyny kivoja mun vanhemmille.
Ummetus täälläkin vaivas mut helpotti kun jätin vaalean leivän syömisen melkein kokonaan. syön nyt melkein vaan kuituleipää..esim. Real. auttaa myös jos syö kuivattuja hedelmiä ja juo paljon vettä.
Voikaa hyvin. mulla energiaa riittää tällä hetkellä niin pitää käyttää sitä hyväks! =)
my_selene ja Remppa rv16++
Meillä ollut ihan kiva aamu, nukahdin vasta joskus kolmen jälkeen yöllä ja nukuin muutaman tunnin, kunnes noi koiravauvat avaruudesta alko hyökkäilee kimppuun. Millon joku roikku hiuksissa, millon toinen puri leuasta tai sormista!
Nyt tilanne taas rauhottu, kun alkaa niilläkin toi väsymys painaa tollasen parin tunnin bailauksen jälkeen =) . Muru käytti isommat koirat ulkona ja minä vaan käänsin kylkee ja laitoin kuulosuojaimet (siis sellaset isot, mitä raksoillakin käytetään) päähän mutta sitten, kun murulla tuli töihin lähtö niin PING! Ja tämä tyttö olikin sitten hereillä!
Aamupalaksi tuli syötyy taas viiliä ja tomaattia, niinkuin iltapalaksikin sekä myös välipaloiksi! Voitte vaan kuvitella kuinka paljon meillä on kauppareisuun jälkeen aina tomaattia ja viiliä tuolla kaapissa. Meillä kun ukko on vielä se kuka käy kaupassa, niin mahtaa kaupantädit kattoo kieroon, kun yks tulee ostaa kassitolkulla viiliä!
Meillä ei joulua laiteta tänä vuonna ollenkaan, ihan turhaan, kun ei olla kotonakaan!!! Oon kyllä sellanen joulupersoona, että kyllä tekee tiukkaa, kun en voi mitään laittaa!
Tosta ummetuksesta: mulla on ihan koko raskauden ollut ummetusta. Juon litratolkulla vettä (siis n. 3-4l/pvä), syön ruisleipää ja puuroa. Kasviksia menee enemmön kun paljon mut mikään ei auta! On kokeiltu kaikenmaailman levolacit ja duphalacit mutta ne kun ei sovi laktoosi-intolerantikoille suuren laktoosinsa vuoksi ja näin ollen aiheuttaa vain hirveet mahakivut ja ilmavaivat!
Meillä on kolmas neuvola tossa 27. pvä ja nyt jo ootan ihan malttamattomana taas niitä sydänääniä! Ja hirvee pelko persiissä, et mitä jos niitä ei kuulukaan!
Mistäs ootte muuten saanet itellenne talvitakit? Mä en nimittäin kyllä enää mahdu ku punkeemalla omiini ja uus pitäis saada mutta mistä? Joku ehdotti mulle sitä MissyMOMin talvitakkii mutta se on kevyttoppatakki, eipä siis kovin lämmin!!! Ja huom! Kiloja ei tälle tytölle ole tullu juuri yhtään, eli kyllä ne toppaukset tähän kroppaan tarjoaa vaavimasu ja nää maitohinkit!!!
Nooh, tällanen virsi tällä kertaa...
Ja hyvää jolunodotusta kaikille toukomasuille =)
Kurmeli ja " Teuvo" 17+2
On taas ollut pari päivää sellaista kuin ei raskaana olisikaan. Voittokin unohti potkunyrkkeilyn ja liikkeet on taas jääneet niihin epämääräsiin muljahduksiin.
Mitään vaivojakaan ei ole (jos ei painajaisia ja levotonta nukkumista lasketa) *koputtaa puuta*. Eilen oli alaselkä/yläpylly tulessa, mutta kävelinkin päivän aikana yli 8km ja olin muutenkin jaloillani enemmän kuin normaalisti.
Onko muilla tunnetta pingviinikävelystä? Kun musta tuntuu että oon ruvennu kävelemään " raskaanaolevasti" vaikkei vielä mahakaan häiritse. Kai ne luut on ruvennu kuitenkin jo siirtyilemään, mikä sitten lonkan liikkeen hassuksi muuttaa (kuinkahan sitä kohta on selkä kipeänä...).
Mikä IHANA yllätys tänään kun sainkin LOMAA aatonaatoksi ja tapsan jälkeiseksi päiväksi! Pääsee oman kullan kainaloon makoilemaan kerrankin kunnolla! Se kun on viikonloput töissä, minä viikot, ja eri paikkakunnilla asutaan, niin näkeminen on ollut vähän sitä ja tätä. Mutta joulu vietetään kahdestaan (tai no, kaksijapuolistaan ;-P) <3 <3
Pinottaisiinko neuvolamittoja?! Mua ainakin kauheasti kiinnostaa " vertailla" (juujuu, ei saisikaan... =D).
Tässä omani viikolla 16+6:
sf-mitta: 13,5cm
painonlisäys koko raskausaikana: 1,5kg
vauvan syke: 158 (muistaakseni!)
Seuraava neuvola onkin vasta tammikuun alussa.
hauskaa viikonloppua kaikille!
stellis & voitto 19+2
mulla silmissä vilisee vaan yhdistelmävaunut sellaset ja tälläset...
keltasenpörssin sivuilla vierähti mukavasti tovi.
mulla myös selkä vaivaa varsinkin yöllä mutta ei ole kyl mitään muuta kun alaselän lihakset ihan jumissa. :(
talvitakkeja joku kyseli. jos ei kauhean vaativa ole niin miestenkin puolelta löytyy ihan hyviä takkeja. tietenkään äippä ei voi sillon olla kovin pieni.
mä löysin ihan muodikkaan miesten/nuoriso takin ja maksokin huimat 19,90.
ei parane olla liian vaativa niin kyl löytyy.
eipä mul muuta.
tinnuliinilt ja muiltakin tampereen lähistöl asuvilta kyselisin taas et jos on tietoo hyvistä kaupoista/kirppareista niin pistäkää tietoo tännekin.
meppe81 ja ruoto20rv
Ihana lumisade ulkona. Esikko ihasteli pieniä hiutaleita, hih. On hauska seurata, kun tuo pikkuinen kohtaa uusia juttuja ja on innoissaan. Niin nyt on joulukortit postissa, onneksi ei jääneet viimetippaan.
Vähän harmitti kun tehtiin kortit omasta kuvasta ja valokuvaliikkeessä rajasivat ne väärin. Mun nimestä jäi viimeinen kirjain pois. Tylsää, kun olin niin myöhään liikkeellä, että ei ehtinyt asiasta valittaakkaan. No, pitänee sitten myöhemmin käydä mainitsemassa asiasta. Ei muuten, mutta saatiin myös pari jonkun tuiki tuntemattoman raskausmasu kuvaa ja kissa-kuva. Vähänkö inhottavaa, kun tulee mieleen, että missäköhän kaikkialla omat kuvat pyörii? Onneksi käytetään sitä paikkaa vaan kiireellisiin juttuihin, yleensä lähetetään kuvat netitse ifille, johon muuten ollaan oltu tyytyväisiä. No, joo tuo tuosta. Pieniä on ihmisen murheet.
Sokerirasituksessa oli sitten taas paastoarvo koholla 5.1. Joten nyt sitten tulee joku sokeriseuranta juttu viikoksi kotiin ja ruokaohjeet ja tylsää. Onneksi kiva neuvola-täti antoi ajan vasta joulun jälkeen, joten jouluna saa vielä mättää ruokaa mielin määrin ;). Kiva, sillä yksi joulun parhaista puolista on mielestäni ruoka ja muut namit.
Rakenneultra ajankin soitin ja sen sain vasta tammikuun puolelle ja raskausviikkoja on silloin 21+. Hassua, kun monet on jo käyneet aiemmilla viikoilla. Taitaa olla eri käytännöt eri paikkakunnilla? Vai vaan eri tapauksissa? No, sitä nyt sitten saa odotella innolla... pitkään...
Joku ehdotti neuvola-kuulumis-listusta... kiva idea. Utelias, kun on mielenlaatu.
Viikot:17+3
Sf-mitta: meillä päin ei vielä mitata. Neuvola-täti sanoi, että ens kerralla mitataan (tammikuussa).
Painoa tullut raskauden alusta: 0,7kg
Verenpaine:120/80
Pikkuisen syke: 160
Siinä nyt tuli pääasiassa omaa napaa joo...
Hyviä vointeja kaikille.
Typy ja pähkinä 17+
Kurmeli: Mullakin on ollut kauhea toppatakki-ongelma. Oon kiertänyt kaikki tavaratalot ja h&m:t läpi takkia ettien mut kaikki on jotenkin outoja. Isoimmat koot on tosi isoja hihoista ja selästä,mutta yksikään ei ole mennyt kunnolla kiinni masusta!! Siis nyt tosiaan puhutaan niistä 44koon takeista,mutta ovat jotenkin niin kauhean ahtaita vyötäröltä!
Nyt mulla on sellanen 90-luvun laskettelutakki, joka pallomainen malliltaan ja hyvin menee vielä hetken masustakin:) Kauheeta katseltavaa, mutta muutakaan ei oo..
Mullakin on ollut ummetusta ja menee viikkokin ennen kun suoli toimii!
Ootteko syöneet mustikoita ummetukseen? Esikoisella pistää masun toimimaan ja niitä ajattelin itsekin kokeilla..
elikkäs toi sf-mitta ei meilläkään ole viel kauheen ajankohtanen eli menee tammikuun neuvolakertaan.
viikkoja nyt 19+4 mutta viimeset tiedot on
17+
hb 130
verenpaine 126/74
painon nousu: minulla se on lasku -2,5kg
pikkuruisen sykkeen olen saanut tietää vaan pari kertaa, pyörinyt siinä 150-170
eipä muuta, nyt kirpparille
Neuvolakuulumisia joku kyseli :)
Mulla edellinen neuvola oli viikolla 19+0 eli kaksi viikkoa sitten
sf-mitta: ei vielä mitattu, mutta tunnustellessa kohdun pohja oli navan korkeudella
painonlisäys koko raskausaikana: 1,4kg
vauvan syke: on laskettu vaan kerran ja silloin oli 143
Hb: 130
RR: 128/64
Ja talvitakista... mä kaivoin vanhempieni vintiltä muutaman n. viiden vuoden takaisen talvitakkini. Sellainen vähän väljempi duffelitakki mikä menee todennäköisesti kyllä koko talven.
Nyt taitaa tämä mennä päikkäreille...
[color=red]pikku-milli & paco 20+6[/color]
Tääläkin sataa lunta. Kuopuksen vaunut on jo ihan lumen peitossa, kun pihalla nukkuu :)
Nyt tunnen vihdoin ja viimein selvästi vaukin liikkeet! Kyllä ehin jo odottaakkin niitä. Muista kun on tuntunut aikasemmin.
Tänään oli neuvola ja vihdoin oli tullut SPR:n verikokeen tulokset! Ei löytynyt vasta-aineita! Ainakaan vielä. Tästä eteenpäin verikoe otetaan kerran kuukaudessa ja jos niitä ilmaantuu, niin seuranta siirtyy naikkarille. Allergiatesteihin joudun tän mystisen ihottuman takia. Kasvot on ihan laikukkaat ja käsissä on myöskin ihottumaa. Epäili, että olisin herkistynyt raskauden myötä jollekkin ruoka-aineelle... Sydänfilmiin joudun myös rytmihäiriöiden takia.
Eli tammikuussa riittää ohjelmaa. Päästään vierailemaan terveyskeskuksessa oikein urakalla, kun näiden omien tutkimusten lisäksi on keskimmäisen korvakontrolli, nuorimman keuhkokuumeen jälkitarkastus ja nuorimmaisen veriarvojen kontrolli...
Terkka yritti sillon viime neuvolassa ottaa sitä verikoetta, missä katotaan HIVit sun muut, mutta ei onnistunu. Nyt sano tänään, että ei uskalla ottaa enää verikoetta, vaan joudun menemään senkin otattamaan labraan. Vaikka kuinka sanoin, että en ole piikkikammonen, eikä mua haittaa, vaikka aina ei meekkään kaikki niinku pitää! Vahinkoja sattuu. Olis vaan helpompi, jos se otettaisiin neuvolassa...
Sykkeet oli tänään yli 150, tarkkaa en muista...
Painoa on tullut jo ihan riittävästi, eli 4kg.
Verenpaine 88/55
Hemppa 113
Eipä kai siellä muuta katottu. Rakenneultra on 30.12 ja seuraava neuvola ja neuvolalääkäri 2.1
Nalluri 17+5
Mä olen aina kauheen myöhään kirjottelemassa tänne... No, mut eipä tota aikaa oo muulloin. Huomenna olis iltavuoro ja ei yhtään jaksais mennä. Väsyttää ihan kauheesti koko ajan:(.
Toppatakeista kyseltiin... mulla oli esikoisen odotus aikana sellanen laskettelutakki joka istu ihan hyvin päälle. Taitaa se vieläkin jossain säilytyksessä olla, tosin mahdun ihan loistavasti edelleen omiinkin takkeihin. Ehkä lopputalvesta vasta tulee käyttöä sille isommalle takille. Mulla ei meinaan oo oikein yhtään mahaa vielä. Omat vaatteet mahtuu vielä päälle, tosin muutamat housut tekee vähän tiukkaa.
Mulla ei ole kertoa oikein mitään noita neuvola-tietoja vielä, kun olen siellä vasta muutaman kerran käynyt ja edellisestä kerrasta on jo aikaa. Tammikuussa vasta on seuraavan kerran.
Miten te muut asutte? Minkä kokoisia asuntoja/taloja? Onko ahdasta ja onko muuttoa suunnitelmissa kun perhe kasvaa?
Me asutaan 50 neliön kaksiossa (minä, mies ja esikoinen 1v9kk) ja ahdasta on! Joka päivä saa kirota kun tavarat ei mahdu mihinkään. Tuntuu välillä kun asuis varastossa. Täs asunnossa ei ole vaatehuonetta ja ainoastaan yksi (!) komero säilytykseen... Se onkin sitten ihan ääriään myöten täynnä ja nykyään myös sängyn alustat on täynnä. Tästä on pakko muuttaa kevääseen mennessä pois, koska tilaa ei yksinkertaisesti enää ole seuraavalle lapselle. Suunnitteilla on omakotitaloon muutto, mutta se on vielä vähän mietinnässä.
Viikonloppuna olis tarkoitus leipoa torttuja, siivota ja käydä ostamassa puolet joululahjoista mitä vielä puuttuu sekä viedä osa lahjoista jo sukulaisille. Kuinkahan kaiken sitten ehtiikään tehdä parissa päivässä?! Huh, aika loppuu kesken. Me ollaan joulu muualla, joten ei onneksi tarvi stressata jouluruokia sun muuta.
Hyvää viikonloppua sitten vaan kaikille!
T:Äiskä-04 rv16+4
Huomenta vaan kaikille! Tänään viimeinen työpäivä ja edessä 4 päivän " joululoma" , eli minä lomailen näin viikkoa ennen joulua. Aika menee joulua muille tehdessä, lahjoja ostaessa ja paketoidessa, siivotessa ja ... huh huh jo pelkkä ajatuskin kauhistuttaa.
Viikot vaihtuivat juurikin tänään 17:sta. Maha ei juurikaan ole kasvanut, omat vaatteet sopivat vielä hyvin. Tosin minulla voi tehdä tuo että aikaisemminkin mahaa on löytynyt. Tosiaan viime aikoina on ollut jo epätodellinen olo kun mitään uutta ei ole tapahtunut. Neuvolakin on vasta 28.12 ja ultra 2.1.
Väsymys alkaa pikkuhiljaa väistymään. Tällä viikolla olen meinaan ollut huomattavasti energisempi kuin muutamana aiempana. Vatsa tosin toimii säännöllisen epäsäännöllisesti.
Omat neuvolamitat on seuraavat:
Oma paino: + 500 g
hemppa: 123
rr: 127/78
rv; 17 tasan
vauvan syke:155
Neuvola on tosiaan ollut viimeksi 29.11 eli varmasti tiedot ovat muuttuneet.
Hyvää viikonloppua toukomasut!
Dolosa ja sintti
Huomenta kaikille! =)
Kun tulin töihin niin hiukan satoi lunta, pakkasta on viisi astetta, juuri sopivasti. Tänään olisi pikkujoulut, pitäisi jostain löytää kengät, kun meinasin laitaa hameen päälle. Käyn vain syömässä ja sit kotio nukkumaan. Huomenna odottaa siivous ja saunan pesu.
Tuntuu että raskaus jurraa paikallaan. Mahakaan ei oo kasvanut liikoja. Tuntuu että onkohan siellä kaikki hyvin... TEkisi mieli jo päästä kuuntelemaan sydän ääniä. Reilun viikon päästä on vasta neuvola. Odottavan aika on pitkä. =) Mitens muilla ensikoilla, joko masu näkyy?
Me asutaan sellaisessa aika vanhassa omakotitalossa, joka on peruskorjattu -84. Neliöitä talossa on apauttirallaa 130. Jos tuossa vielä viisi vuotta asuu ja sitten räjäyttää ilmaan ja rakentaa uuden. Muualle ei voida muuttaa, koska meillä on maatila. Asutaan rauhallisella paikalla, ei oo naapureita kyyläämässä.
No täytyy ruveta tekemään jotain niin saa tämänkin työpäivän kulumaan.
Heidi 15+3
Heräsin aikaisin tänään ja väsyttää ihan mielettömästi. eilen olin sit yksi niistä 2,5 miljoonasta joka tunti ennen kuin posti menee kiinni kirjoitti, käsi krampissa, joulukortteja. mut sainpa niitä nyt kuitenkin lähetetty. huh!
Olen nyt tuntenu liikkeitä joka päivä siitä asti kun tunsin ekat. ja ne voimistuvat koko ajan. masukin alkaa kasvaa kovaa vauhtia kun ne housut jotakat mahtui hyvin viime viikolla ei mee ylin nappi kiinni nyt. ihanaa kun pääsee ostaa lisää vaatteita. olen villapaita-friikki niin paitoja ei tarvii mut housuja kyllä. helpompaa ois odottaa kesällä mut mun mielestä se on ihan kätevää kun vauva on pieni sit kesällä niin voi nukkua ulkona ja ei tarvii ostaa monta eri kokoista haalareita ja sellaista. muutenkin helpompi liikkua synnytyksen jälkeen kun ei tarvii miettiä niitä rajoja. ehkä saisi kilotkin pois ennen heinäkuuta kun ois yhet häät. ei meiän valitettavasti..
Hyvää viikonloppua kaikille!
my_selene ja Remppa rv16++
Jouluaatto lähestyy kovaa kyytiä, mutta tälle mammalle on taas iskenyt armoton väsymys! Pakko nukkua päikkärit, eikä millään jaksaisi tehdä yhtään mitään! Huonoilla yöunilla saattaa olla merkitystä. Nykyään nimittäin herään joka kerta kun mies tulee yöllä nukkumaan, enkä saa sen jälkeen enää unta. Todella rasittavaa. Kaiken lisäksi vielä esikoinenkin on ruvennut heräämään kesken yötä ja sitten juttelee ja huutelee ainakin tunnin sängyssä, ennen kun uudelleen nukahtaa:(
Tiistaina olis vihdoinkin neuvola. Ootan kovasti, että pääsen kuulemaan sydänäänet..
Kai se olisi pakotettava ittensä siivoushommiin, kun koti on ku kaatopaikka:(
Mukavaa päivänjatkoa!
pricilla 15+1