**TOUKOtoiveiden loppuviikko (to-su)**
Kommentit (42)
Joku kyseli asumisesta. Mun hautomonani toimii 34 neliön saunallinen yksiö *aivan ihana* Mutta se sananmukaisesti on vain pesä minulle, masulle ja kisuille, määräaikainen vuokrasopimus marraskuusta huhtikuun loppuun.
Keväällä sitten pitäisi etsiä uusi (isompi) koti, ja ehkäpä napata ukkokin Mikkelistä samaan petiin :). Toivottavasti vaan Voitto viihtyy omassa masuyksiössään mahd. lähelle laskettua aikaa, ettei keskelle muuttoa joudu maailmaan...
Liitoskipuja vissiin sittenkin enteilee tuo mun alaselkäni kun välillä juilii aina vaan eikä meinaa toissapäiväisestä kävelylenkistä toipua ollenkaan. Eilen mittailinkin lantion ympärystä (=perseen leveintä kohtaa :D) ja 2cm on " levinnyt" sitten lähtölukemien. En suinkaan turhamaisuudesta sitä mittaile, vaan kaksoissiskon ollessa viimeisillään, oli hänen lantionsa 10 cm leveämpi kuin omani mutta 6kk synnytyksen jälkeen oli eroa enää 1 cm. Hassua, miten se luonto nämäkin asiat hoitaa :)
Ihanaa kun ulkona on ihan valkoista! =)
Mitäs täällä olikaan kyselty, ööh... ai niin, asumisesta ainakin. Me asutaan 53,5 neliön kaksiossa ja hyvin on tilaa sitten pienen kanssa. Makkari ja olkkari on isot. Omakotitalo on haaveissa, mutta se nyt taitaa mennä vähän pitemmälle kuitenkin kun mies vasta keväällä tuon yrityksenkin perusti ja mä olen vielä opiskelija.
Ja hekustikos ekakertalaisten masuista kysyi. =) Mulla masu pullahti esiin kun viikkoja oli jotain 16+. Se tuntui ihan käsittämättömästi ilmestyneen melkein yhdessä yössä =D ja nyt siitä ei kyllä enää voi erehtyä. Ihana masu on =)
Omaan napaan ei ihmeitä. Viime yön sain nukuttua onneksi. Illalla mennään miehen vanhemmille syömään ja sinne tulee miehen molemmat veljet puoliskoidensa kanssa. Näenpä nyt ekan kerran raskausaikana miehen isoveljen vaimon joka on myöskin raskaana, la kesäkuussa. =)
[color=red]pikku-milli & paco 21+0[/color] siis mä en kestä kuinka nopeasti nää viikot menee!!! Pari viikkoa niin ollaan jo meidän vauvavuoden puolella!!
Asutaan minä, mies. kaks lasta ja kaks kissaa 74,5 neliössä kerrostalo-kolmiossa. kaks makkaria, iso eteinen, vaatehuone, suihku/vessa, iso olkkari, iso keittiö, parveke. ainut huono puoli on melko kummallinen huonejärjestys. ja asuinalue ei paras mahollinen mut onneks meiän talo tosi rauhallinen, asuu vain lapsiperheitä ja vanhuksia. =)
katotaan miten sit mahutaan kunvauva tulee..
my_selene ja Remppa rv16+4
Voi jestas mikä hässäkkä täälä on ollut koko aamupäivän........mulle lankesi tänä jouluna joulumuistamisten postitus...huh huh...olen tuossa laittanut jo sellaiset 150 pakettia ja vielä olis jonkun verran tekemättä. No voihan sen päivän näinkin viettää ; )
Me asutaan omakotitalossa jossaa on abaut 130 neliöö ja 4 makuuhuonetta,olkkari,keittiö ym normaalit jutskat ja aivan ihana 7500 neliön tontti. Onneksi mies tykkää puuhata puutarhassa ja hoitaa sitä erittäin mielellään,on kuulemma hyvää vastapainoa hänen työlleen.
Mullakin on ensiviikolla keskiviikkona neuvola, joten laitan sitten kuulumisia!
Ja nyt pakettien kimppuun jälleen.....
Laura (sormet verillä)
Miten ihana on maisema=) Puut valkeana ja taivaskin yrittää repeillä auringon säteille=) Ja vielä kun aamulla heti oli neuvola ja sain taas heittää pelot roskakoriin, sillä siellä sydän jyskytti 145=) Rakenne ultraan varattiin aika 11.1. joten sinne on nyt sinniteltävä. Vaavin liikkeet alkoi selkeesti tuntuu eilen ja koko aamun on ollut aika vilkasta tuolla massussa=) Siis huolet poissa. No, jos jotain negaa niin....puntari näytti kuukauden saldoksi +900g/vko!!! huh, huh, mitä se onkaan kuukauden päästä, kaiken tän tulevan herkuttelun jälkeen!! Vaan niin kävi esikoisestakin, jotta 20kg paukkui mennen tullen. Pitää sitten het syksyllä ottaa niskasta kii. Täällä kun lukee niin tuntuu että te kaikki vaan suorastaan laihdutte viikko viikolta!!=)
Murheen kryyninä on nyt sitten tullut (taas) kipu kävellessä. Sattuu niin pirusti joka ikisellä askeleella tonne häpyluuhun tai johki sinne. Tosi kurjaa, kun on oikeastaan ainut liikunta mitä nyt pystyisin/ehtisin tekee, niin ei kiva kun sattuu joka ikisellä askeleella. Onko kenelläkään ollut moista vaivaa ja onko löytänyt mitään helpotusta??
Mutta, jouluista viikonloppua kaikille!
H-R rv 17+4
Täälläkin aurinko paistaa ja nautin vapaapäivästä esikon kanssa.
Käytiin postissa, eläinkaupassa ja kaupassa. ulkona ei viitsitty leikkiä ku on aika kylmä ja esikolla paha räkätauti päällä. tuolla se raukka nukkuu ja välillä yskii keuhkoja pihalle. ei ole mitään kamalampaa ku lapsen sairaus. viime joulu meni sairaalassa tutkimuksissa kun tämä silloin alle 1v pojan viikari oli kipeä. jos tänä jouluna tämä sairastelu olisi tosiaan nyt ennen joulua.
hassulta tuntuu kun ei itse tarvitse tehdä oikeastaan joulua (siivoja, ruokaa) kun ei olla kotona jouluna. kaikki muut kerrotte jouluaherruksista ja tekisi itsekin mieli tehdä =)!
joku kysyi asumisesta... tällä hetkellä asutaan vuokrakaksiossa, alle 50 neliöö. aivan kamalan ahdasta kun isosta ja avarasta kolmioista muutettiin. mutta oman talon rakentamisen ajaksi se oli halvempi vaihtoehto kuin omassa kolmiossa asuminen. ja koska rakennetaan toiseen kuntaan niin halusimme muuttaa jo toiselle paikkakunnalle. vaikka tämä kunta on kuin joku lähiö tohon kaupunkiin. matka on alle 10 km. mutta kämppä ahdistaa ja pelkään että joudun tuomaan vauvan tähän ahtauteen myös. tosin palkkasimme pari kirvesmiestä avuksi ja ne pojat saa aikaan, ammattilaisia kun ovat! jospa sittenkin saisin vauvan suoraan uuteen kotiin... esikko on rakentamisesta innoissaan. joka välissä ehdottaa " mennään talolle" . =) ei siellä viitsi kökkiä koko ajan kun pölisee ihan sairaasti ja kutittaa. no, voiton puolella jo ollaan! saa jo valita kaakeleita pian...
Maha voi hyvin, ensi viikolla on neuvola, kivaa! mittaavat ensi kertaa sf mitan=). laitan sitten noita omia tietoja. tuntuu että maha on jo paljon isompi kuin esikkoa odottaessa näillä viikoilla. supisteleekin joka päivä. viimeksi jäin saikulle suppareiden takia... nytkään ei " loma" olisi pahaksi. mutta ei vielä! joka päivä " jussi" potkii ja myllertää kovasti.
mulla meni myös vanha ns laskettelutakki viime raskauden loppuun asti (01/04) joten varmaan menee nytkin. suurempi ongelma mulla on noi toppahousut jotka ei mene enää kiinni. pakko varmaan ostaa isompaa kokoa kun joka päivä ollaan kuitenkin ulkona touhuamassa ja koiraa lenkitän.
nyt on pakko kurkata viikaria kun yskii tajuttomasti raukka.
hanimböörd 20+1
Ajattelinpa minäkin taas vihdoin ilmoitella olemassa olostani edellisesta onkin jo tovi vierähtänyt varmaan reilu kk, vaikka aktiivisesti olen teidän muiden kuulumisia lukenut olen vaan itse niin huono kirjoittamaan. Meillä oli mielenkiintoinen viime yö pienimmän kanssa ikää 1,9 sai sitten oksennustaiudin joka ekan kerran ilmoitti vaille 12 yöllä oksentamalla koko ison parisängyn ja minun päälleni (nukkuu vieressä) siitä sitten lattialle ja roiskeet verhoihin ja joka paikkaan petarit yms. iiihaanaaaa!! Luojalle kiitos on rumpukuivain, nyt vaan jännityksellä odotellaan saako isommat sisarukset samantaudin. Minulla itselläni on kaikki muuten ok vaan todella inhottavat " jomotus" päänsäryt vaivaavat päivittäin. Lueskelin tossa, että joku oli joutunut jo sokerirasitukseen, täällä meillä kuulemma laitetaan vasta vko 26 eteenpäin ja sinnehän sitä taas mennään. Minulla on rakenneu 2.1 ja kovasti odotan, että sinne päästää ja jos vaikka ylläri suostuisi näyttämään vehkeensä : ) niin tietäisi vähän tehdä hankintoja vaikka ei se niin tärkeää olekkaan. Kerkesin vaan luopua sekä tyttöjen, että poikien vauvakamoista keväällä kun lapsiluku piti olla täysi : ).
t.tirlittan ja ylläri 18 ja jotain
kiva huomata ettei nuo neuvolaluvut eroa paljon yhtään toisistaan, ei tarvi olla omistakaan luvuista niin huolissaan. yksilöllisiähän ne ovat mutta tässä tapauksessa ei toivo olevansa kauhean erilainen :)
asumisesta kyseltiin, me asutaan kaksin+masu 54 neliön kaksiossa, hyvin mahdutaan, myös vauvan syntymän jälkeen.
haaveena lähitulevaisuudessa olisi kuitenkin edes rivaripätkä mut enpäs tiedä koska tulee toteutumaan.
meillä kyllä tosi rauhallinen asuinalue, metsän/harjun kupeessa, mahtavat ulkoilumahdollisuudet jne.
omaan napaan ei muuta kun nyt voi jo sanoa että tunnen liikkeitä melko säännöllisesti, yleensä illalla mut tänään oli kunnon jumppatuokio aamul. liikkeet voimistuu pikkuhiljaa ja taidan ne tunteakin helpommin.
ai niin, maha alkoi selvästi kasvaa alkuturvotusten jälkeen joskus viikolla 16. nyt jo aikasmoinen!
lumista perjantaita ja viikonloppua!
meppe81 ja ruoto20rv
Täällä ei ole lunta maassa kuin 1 cm, mutta tiet pääkalloliukkaita. Täytyy toivoa, että edes jouluksi saataisiin lunta.
Me asutaan kaksikerroksisessa 140 m2 omakotitalossa, rakensimme sen jo muutama vuosi ennen esikoisen syntymää. Asutaan tien päässä ja meillä on reilunkokoinen tontti, joten aika metsän keskellä ollaan. Ihanaa, kun pääsee kotiovelta suoraan luontoon. Joskus se luonto kyllä tuppaa turhankin lähelle, esim. viime viikolla pihallamme maleksi neljä hirveä!
Tunteeko muuta viikoilla 17+ olevat liikkeitä päivittäin? Olen taas kehittänyt itselleni huolenaiheen, kun mielestäni liikkeet eivät enää tunnu niin selvästi kuin pari viikkoa sitten. Toisaalta en kyllä ole yhtään ehtinyt kuulostelemaankaan kun esikoinen on kauheassa räkätaudissa ja joulusiivoukset ym. vievät oman aikansa. Ja onhan se masukin kasvanut, joten ehkä Sintillä on siellä nyt enemmän tilaa uida...
Mukavaa viikonloppua äideille ja masuille!
Pampula 17+3
Kyllä jännitti sinne mennä ja oli niin ihanaa nähdä vauveli uudelleen.
Kaikki todettiin olevan kunnossa, ja oli ihan uskomatonta nähdä miten oikeasti vauva oli jo ihan täysin kehittynyt - näkyi vahvat kädet sormineen ja jalat varpaineen, jopa silmät ja lapsivetta juova napsuva suu ja suloiset korvanlehdet, nenä, jopa aivojen rakenteet jne. Pää on kuulemma nyt kananmunan kokoinen :)
Saimme kolme ihanaa kuvaa mukaamme muistoksi tästä vaiheesta.
Sitten kätilö vaan toivotti tervetulleeksi synnyttämään ensi kerralla sairaalaan - tuntui ihan hassulle, kun raskaus on vasta puolivälin kieppeillä.
Hiukan pelästyttiinkin, kun hoitaja näki pelottavan möykyn kohdussa ja kutsui lääkärin paikalle sitä katsomaan. Alkoi epäilemään kasvainta ja jotain muutakin outoa, mutta lääkärin tultua koko möykky oli hävinnyt ja se oli kuulemma ollutkin supistus :) - huh!
Jotain hematooman jämiä näkyi ja se selitti minun mystiset verivuodot jotka oli rajuja viikoilla 11-16. Silloin kukaan ei löytänyt syytä niihin.
Nyt voidaan hyvillä mielin nauttia viikonlopusta ja alkuviikosta lähdemme ystävien kanssa risteilylle, vauvat masussa ja taaperot kainaossa, joten rauhallista menoa vain.
unsku 18+6
Kirjoittelenpa minäkin kun muut vielä nukkuu.
Hirvee stressi päällä, olen sairastellu ihan kunnolla vikat 2kk. Nyt menossa kolmas antibiootti kuuri. Eka sain ihottumaan kuurin, sitten keuhkoputkentulehdukseen, ja nyt syön kuuria virtsarakontulehdukseen. Käsi on lepositeessä jonkin olkapussin tulehduksen takia mikä on ollut vikat 3 päivää niin kipee ettei ole paljon nukuttanut. 39 asteen kuumeessa otin yöllä vahingos tuohon käteen 1000mg buranan ku en tarpeeks tarkkaa tihrustanut mikä lääke oli kysees ja nyt hirvee panikointi että jos siitä onkin vauvalle tullut jotain. Lääkärikin oli kauhuissaan kun kerroin sille ottaneeni buranaa ja noin vahvaa. Hitsi että olen typerä!!! Yskä ja nuha ollut ihan järkyttävä ja nyt onkin vielä päällä kaikista noista antibiooteista hiiva johon olen jo litra kaupalla kuluttanut apteekin rasvoja ja lääkärin määräämiä voiteita. Suun kautta kun ei raskaus aikana saa ottaa hiivaan mitään lääkkeitä.
Voitte kuvitella kuinka Vit**aa tälläistä siivous friikkiä kun ei käsi paketissa voi tehdä mitään ja joulu tulossa... Olis sitä kaappien siivousta, leipomista, paketointia, maton pesua, jäälyhtyjen tekoa... Mies kyllä auttaa/auttaisi ellen olisi jatkuvasti parantelemassa sen siivouksia ja suurin piirtein pinseteillä noukkimassa takan eteen tippunutta puun moskaa. Pojan syöttötuolin alla olisi kasa kuivunutta ruokaa ja voitte kuvitella kuinka mielessäni revin hiuksia!!!
Noh, elämä opettaa... Kaikkee ei tarvii mun tehdä ku toiset osaa myös tehdä, jos ei juuri niin kuin minä haluaisin mutta parhaansa mies tekee. Joka ei ole ollenkaan mikään siivous ihminen.
Vauva potkii ja mies nimittää sitä justiinaksi tai elviiraksi... Tyttöä mä kyllä äidin tunteella odotan ihan sillä perusteella ku joka tytön kohdalla on ollut kamalat suonenvedot ja poikien kohdilla ei mitään. Neuvola olisi 28pvä ja sinne kun jaksaisi odottaa ja jos olisi jo parantunut.
Mutta nyt herättämään poika ja katsomaan sinisen talon nallea!!!
Terv: Yksikätinen Amina ja Elviira
Tänään pitäisi lähteä Ouluun vielä viimehetken ostoksille. En kyllä vielä yhtään tiedä mitä ostaisin..=/
Nämä liitoskivut on jo ihan kamalia!! Yöllä kun heräsin, niin en voinut liikkua ollenkaan, saati sitten vaihtaa asentoa, sattui niin kovasti jonnekkin häpyluun tienoille. Sit kun nukuin jalat hieman enemmän erillään toisistaan niin aamulla oli jo parempi olo. Saa nähdä miten noiden kipujen kanssa pärjää toukokuulle asti.
Asumisesta joku kyseli..Me asutaan n.120neliön 2kerroksisessa omakotitalossa. Yläkerran 2 makkaria ei tosin ole vielä käytössä, pidetään siellä vaan kaikkea ylimääräistä tavaraa =) Mekin asutaan aika metsän keskellä, hirviä ja poroja saattaa näkyä harva se päivä ;D
Aamutoimet kutsuu jälleen. Hyvää viikonloppua!!
Kristiina 18+3
Yöllä on näyttänyt taas tulleen lunta. Nyt on ihanat postikortti-maisemat. Harmi vaan, kun en taida oikein ulkoilemaan ehtiä. On niin paljon leipomista ja siivousta tälle päivälle:( Joku varmaan ihmettelee, kun kirjotan joka päivä siivoavani. Oon niin laiska siivoaja, etten saa tehtyä ku pari asiaa kerralla ja sitten seuraavana päivänä taas pari juttua lisää. Vihaan siivoamista ja nyt se on hankalaakin kun 1v2kk tyttö tallustaa perässä ja sotkee sitä mukaa kun minä siivoan!
Olipa ihana kuulla rakeneultra-kuulumisia. Vähän epäilen, ettei me mennä ultraan enää, kun on muutenkin rahat vähissä:( Oikeestaan harmi etten jäänyt sokerirasituksessa kiinni, kun ei tule sitten edes painoarvio-ultraa, kuten viimeksi:(
Joku ihmetteli sokerirasituksen aikaista ajankohtaa. Kyllä meilläkin ensisynnyttäjät menevät vasta rv 26 paikkeilla kokeeseen, mutta uudelleensynnyttäjät joilla edellisessä raskaudessa on ollut häikkää menevät jo rv 16. Sinänsä ihan hyvä, että on nyt aikasemmin ohi!
Mutta nytpä laitan esikon päikkäreille..
pricilla rv 15+3
Ihanaa kun on enää viikko jouluun, lahjat on paketoituna ja odottavat h-hetkeä mummolassa..
Raskaudessa kaikki hyvin, Myttynen potkii nyt päivittäin ja tosi paljon.. Tuntuu olevan aika voimakas vesseli sillä illalla kaukosäädinkin heilahti masun päällä kun vauva oikein mylläsi.
Nyt raskaus tuntuu niin todelliselta kun tuntee liikkeita niin paljon ja masu on muutenkin pullahtanut isommaksi.
N. puolivälissä mennään, mutta eräs ystävä ihmetteli että missä mun maha on kun ei vielä paljon erotu kuitenkaan..
Neuvolassa mitattiin sf mitaksi 16
painoa tullut 1,8kg
hb 130 =)
Epäiltiin virtsanäytteen perusteella hemolyytistä streptokokkia mutta " onneksi" se oli vain pienoista hiivaa joka hoitui nopeasti pois..
Sitten siitä asumisesta, me asutaan kirkonkylän taajamassa (täällä savossa) Rintamamiestalossa joka on kokonaan peruskorjattu 2002, neliöitä kahdessa kerroksessa se 120. IHANA!
Mutta nyt jouluaskartelemaan!
pidelipom ja Myttynen rv19 tasan
PS: Maanantaina rakenneultra, kerron sitten kuulumisia!! =)
Tosi kiva päivä tänään ollu =)
Oltiin miehen kanssa kaksistaan tekemässä vikat joululahjaostokset ja ostettiin jo kinkku ja suklaat ja muutkin valmiiksi. Miehellä koko ens viikko jo lomaa, niin se saa sitten tehdä joulusiivoukset kun ite oon töissä... Kiva tulla sitten siistiin kotiin =)
Joku kyseli asumisjuttuja.. Me asutaan uudehkossa kakskerroksisessa 120 m2 omakotitalossa tyyliin punanen tupa ja mansikkamaa. Mun mielestä tosi ihana talo ja ylös mahtuu isoon aulaan tekemään vielä yhden makkarin lisää jos halutaan kaikille kolmelle muksulle oma huone. Asutaan tälläsessä taajamassa eli kaikki koulut ja lasten harrastukset on ihan tosi lähellä. En muuttais mihkään =)
Neuvolassa oon viimeeksi käyny kuukausi sitten. Sf-mittaa ei vielä silloin otettu, hemppa oli jotain 130, oma paino -1kg ja typsykän syke n.160. Heti joulun jälkeen ois sitten seuraava neuvola, sillon varmaan painokin jo noussu =) Maha on nimittäin aika kivan kokonen rantapallo...Onko muilla jo napa pullahtanu? Mulla nimittäin jo vähän on...
Mutta nyt kultsi huutelee päiväkahveille, pitää mennä =)
Iisamaari + Taimi tasan rv 20+0 (eli puolivälin pullakahvit tarjoon kaikille!)
Amina, voi kun kuulostaa kurjalta tuollainen sairastelu :(
Me oltiin eilen illalla siellä miehen vanhemmilla syömässä ja kyllä totesin, että oon raskauden kanssa päässyt helpolla! Siellä kun oli myös miehen isoveli vaimoineen ja heillä laskettu aika on toukokuun viimeinen päivä. Tämä veljen vaimo ei illallakaan uskaltanut mitään syödä kun oli parikymmentä kertaa oksentanut päivän aikana ja viikkoja kuitenkin jo 17+.
Tänään käytiin sitten vihdoin ensimmäisen kerran jouluostoksilla =D Melkein kaikki lahjat sain ostettua. Ensi viikolla nyt pitää vielä mennä miehelle lahjat hakemaan. Jonkin näköinen joulusiivouskin pitää ensi viikolla tehdä, mutta muuten ei tarvi paljon sitten tehdäkään kun aattona ei olla kotona. Jotenkin tuli ihanan jouluinen olo tänään kun jokapaikka on ihan valkoisena ulkona :)
Omaan napaan ei mitään ihmeitä vieläkään. =) Poika kovasti liikkuu. Eilenkin potki melkein koko illan ja samoin tänään on ollut aamusta tosi vilkas. Ihanaa =)
Hyvää viikonloppua toukoiset!
[color=red]pikku-milli & paco 21+1[/color]
huomasin kun tätä toukolistaa selailin että samassa kaupungissa ollaan ja la:t peräkkäin. =) ehkä nähdään laitoksella. tai sit sä ootki joku ennestään tuttu. vaikka taidan tuntea vain yhden samalla alalla kuin sä olevan joka on hiukan vanhempi, tosin raskaana =).
pitääpä kysyä vastaantulevilta iso mahoilta " ootko sä se" ?
kaikille mukavaa viikonloppua täältä työmaalta.
ps niiiiiiiin iso kriisi oli kotona viime yönä ja aamulla mutta siitä selvittiin pelkällä säikähdyksellä. luulin jo melkein kuolevani kamalaan pahaan oloon ja ahditukseen.
Ihanaa, vihdoin on tämä viikko ohitse ja maanantain jälkeen alkaa loma. Ehdin joulusiivoa tehdä sitten ensi viikon. Tänään käytiin joululahjaostoksilla ja kun siltä reissulta tultiin takaisin nukahdin sohvalle, enkä meinannut ylös päästä enää, kun mies herätteli ruokakauppaan.
Masussa tuntuu aina välillä liikkeitä, nyt on pari päivää ollut vähemmän liikkeitä, mutta myös minulla enemmän touhuamista. En ole ehtinyt olemaan paljoa aloillani, jotta huomaisin liikkeet. Aika hentoja potkuja nuo vielä ovat, mutta tuntuvat välillä myös istuma-asennossa.
Koulututtujen kanssa istuttiin eilen iltaa ja joillekin, jotka eivät vielä tienneet raskaudestani kerroin asiasta. Eivät voineet uskoa, että olen jo melkein puolessa välissä raskautta. Joten maha ei ole juurikaan kasvanut, hieman pyöristynyt, muttei paljoa.
Asumisesta joku kyseli. Asutaan minä, mies ja maha 63 neliön kaksiossa. Tilaa on sopivasti varmasti lapsen synnyttyäkin, koska makkari on suhteellisen tilava. Ainoastaan säilytystilaa on hieman niukasti, joten ainakin sitä täytyy suunnitella ja järjestellä kaappeja paremmin.
Neuvola on ensiviikolla, joten laitan sitten siitä infoa.
Nyt joululahojen paketointiin!
auringo rv 18+2
Teidän kuulumisia olen lukenut aina ajoittain ja ajattelin itsekin jaksaa tuntemuksiani. Painonnoususta on itselläni ollut suurin stressi, ja mielenkiinnolla olen seuraillut keskustelua tuosta aiheesta. Onkohan näin, etteivät ne joilla paino noussut samaa vahtia kuin minulla halua kertoa...En nimittäin itsekään ole kauhean innoissani asiasta, tuntuu että kaikki minkä suuhun laittaa tarttuu hetimiten reisiin ja vatsaan. Snif. Paino on noussut nyt kaikenkaikkiaan 5-6 kg. Ensimmäistä lasta odottelen, joten ei ole mihin verrata.
Raskaus on edennyt todellakin aivan huomaamatta. Nyt voin uskoa ne legendaariset tarinat todeksi äideistä, jotka huomaavat olevansa raskaana vasta 7 kk:lla. Itsekään kun en välttämättä tietäisi, voisi luulla että olen lihonut rankasti ja ylimääräisestä alkoholista johtuen hieman turvoksissa...Liitoskipuja on ollut hyvin harvoin, häviävät heti kun ottaa pari rauhallisempaa askelta. Jumppaan aivan normaalisti, käyn Body pumpeissa, step tunneilla jne. noin 3 x viikossa. Vatsa pullahti esiin 17 + vkolla, " retsi" farkut menee vielä jalkaan ihan hyvin. Illasta vatsa on suurempi, ehkä lihakset veltostuu päivän mittaan.
Neuvolassa kaikki taas kunnossa, en epäillyt ettei olisikaan. Syke kuuluu voimakkaasti ja itselläni olo hyvä. En ole tämän raskauden suhteen elänyt millään lailla liidellen, olo on hyvin levollinen. Ajattelen, että jos jokin menee vikaan vatsassa, niin tuskin olisin asiasta pitkään tietämätön. Luotan elimistön omaan reagointiin ja ilmoituksiin. Ehkä levollisuuteni vuoksi myös raskaus on edennyt ilman vaivoja, tiedä häntä.
Me asumme omassa kaksiossa, alle 50 neliötä kahden pienen koiran kera. Suurempi asunto = rivari / omakotitalo hakusessa, mutta e-suomessa saakin jonkin aikaa etsiä. Tarjontaahan on, mutta on pidettävä järki kädessä hintojen suhteen. Halvinta voisi olla vaikka rakentaa aivan oma talo. Katsotaan ja lasketaan.
Rakenneultra on maanantaina, sitten siirrytäänkin joululevolle neuvoloiden ja muiden käyntien suhteen.
Aika todella etenee vauhdikkaasti, varsinkin kun raskaus olikin 2 vkoa pidemmällä kuin luultiin. Leppoista sunnuntaita kaikille, meillä meneekin sukuloiden.Leppoisasti toivon.
Pikkumiina ja X/Y 18+5
Ihanaa kun miehellä on vapaapäivä! nyt olis kauppareissu ja joulusiivot edessä. Saa helpommin niitäkin tehtyyn, kun on joku katsomassa vauhtiviikarin perään.
Me asutaan aika ahtaasti vuokralla rivari-kaksiossa, jossa n. 58m2. Ei kuitenkaan aateltu ennen vauvan syntymää muuttaa, kun ollaan tässäkin vasta vuosi asuttu. Kyllä me nyt pienen vauvan kanssa vielä mahdutaan, mutta ois kyllä kiva saada esikoiselle oma huone, kun heräilee muutenkin herkästi!
Neuvolakuulumisia kerron sitten ens viikolla, kun olen siellä ensin käynyt. Niin, ja sokerirasituksen tuloksen sain eilen; JES, en joudu tällä kertaa seurantaan!!! Paastoarvo oli sama ku viimeksi 4,9, mutyta nytpä olikin rajaa nostettu 5,1:een:)
Pricilla rv 15+2