Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~*~*~HEINÄSIRKKOJEN TO-PE~*~*~

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä herättiin jo 7.00 aikaan tytön kanssa ylös, kun vanhemmat tytöt heräsivät kouluun. Pientä ällötystä taas aamusta, mutta toivottavasti jossain vaiheessa helpottaa. Katselin tuossa aamulla, että pienen pieni kumpare on ilmestynyt jo alavatsalle, eikä sitä saa edes vedettyä sisään:)

Silti aina välillä epäusko ja epävarmuus iskevät mieleen ja alkaa miettiä onkohan siellä kaikki hyvin. Ultrassa kävin jo pari viikkoa sitten ja siellä se sydän silloin kovasti jo sykki. Parin viikon päästä joulun jälkeen olisi seuraava lääkärineuvola, joten toivottavasti silloin kuullaan jo sydämen syke dopplerilla, jos sitä sitten taas rauhoittusi...

Mahallaan nukkumisesta: En yleensäkään nuku vatsallani, mutta ei tuo mahallaan olo vielä mitenkään pahalta tunnu, eikä haittaa. Minulla kun rinnat eivät ole kovin kipeät ja vatsakaan ei ole vielä hirveän iso. Viime viikolla kun tuli syötyä enemmän oli kyllä parina päivänä hirveä turvotus, jolloin näytti ja tuntui kuin olisi viidennellä kuulla raskaana, mutta nyt kun olen palannut suht normaaliin ruokavalioon, on turvotuskin hävinnyt.

Jaja ja pikkarainen rv 9+4

Vierailija
22/36 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi voi, mikää uni ei meinaa enää riittää. Nukuin 11 tuntia yksi pivä kun poikakin nukkui ja parin tunnin päästä silmät ristissä yritin laittaa poikkaa päivä unille. Ehkä sekin tekee sen,että kun tuo 2-vuotias ,elämänsä parhaassa uhmassa oleva, ei suostu enään nukkumaan päiväunia..

Vatsallaan nukkumisesta, mulla rupeaa heti sattumaan jännästi mahaan jos sen päällä yritän oleskella, ja muutenkin inhottavalta tuntuu. Ja myös minulla se oli paras uni asento.. :/

Kävin myös ostamassa äitiysvaatteita, ei 3 vuotta sitten ollut noin paljon, ja hienoja vatteita kuin nyt. Nuo housut varsinkin ovat ihania, mitkä ovat muuten farkkua tms kangasta ja sitten se mahan päälle tuleva osa on resoria tms. Ihania, mutta kalliita.. H&M:ltä hain, siellä on mielestäni yleensä kivoja ja suht edulisia vaatteita..

Tänään on tiedossa hulinaa, pojan 2 serkkua tulee kylään, 2 ja 5 vuotiaat pojat, joten ääntä ja vauhtia tulee olemaa :D Huomenna pääsenkin katsomaan hyvää ystävääni ja hänen pari viikkoista vauvaansa, ihanaa <3

Mutta se olisi taas normaalien aamutoimien aika, joten jatketaan :)

Terkuin Jenni 11+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, ihanaa! Tänään on se päivä, jota on 3,5 vuotta odotettu: todistukset käteen ja pois täältä koulusta!!! Ei vois mahtavampi tunne olla, vaikka niin moni hyvä ystävä jääkin tänne, kun itse lähden toiselle paikkakunnalle.

Niin rintaliivi asiaa: oletteko tietoisia, ettei raskaana ollessaan ja imettäessä saa käyttää kaarituellisia liivejä. Kaarituet painavat kehittyviä ja täyttyviä maitotiehyitä ja se yhtenä aiheuttaa rintatulehduksia. Rintatulehdus saattaa tulla jo raskaana ollessa.

Kummastelin, kun en ole tätä kuullut neuvolassa enkä koulussa, vaikka valmistun " alalle" . Kuulin tämän liivikauppiaalta! Ite oon aika alussa jo huomannut, että kaaret ahdistavat ja painavat ikävästi, joten urheiluliivit mukavimmat.

Pahoinvointi tuntuu väistyneen! Koko viikolla ei ole etovaa tunnetta ollut, toki keho muistuttaa, että on naposteltava useasti päivässä. Kerroin vanhemmilleni alkuviikosta vauvasta ja niiden suhtautuminen oli kyllä sellainen johon en ollut varautunut: eivät saaneet sanaa suustaan puoleen tuntiin! Meillä kun ei ujoja ainakaan olla! Isä on kyllä antanut neuvoja puhelimitse monena päivänä sen jälkeen(on vissiin sisäistänyt asiaa..).

Nyt täytyy mennä kihartamaan hiuksia!

AnnaMaria ja salarakas 10+2

Vierailija
24/36 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, pari päivää on tullut tuhrua ja tänä aamuna sitten ihan kirkasta verta ja muutama pieni " hyytymä" ??? Oon ihan romuna, kun pelkään että kesken menee! No, sain onneks ultraan ajan puolelle ¨päivälle, joten saa nähdä miten käy. Pari päivää sitten olin vielä niin luottavaisella mielellä, kun oli se neuvolakin eikä mitään oireita km:sta. Palaan asiaan kun käyn ultrassa. Pitäkää peukkuja.

Saara rv 9+4

Vierailija
25/36 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saaralle toivotan onnea ultraan! Toivottavasti kaikki on hyvin!

Rintaliiveistä: Hmm, itse kyllä olen käyttänyt aina kaarituellisia, viime raskauden ja imetyksenkin aikana enkä usko että siitä oli mitään haittaa imetyksen kannalta. Ja niistä en kyllä luovu, koska en vaan pysty olemaan muilla kuin kaarituellisilla rintsikoilla, sen verran on rintavarustusta, että muut kun kaarituelliset ei tunnu tarpeeksi tukevilta.

Mahallaan nukkuminen: Pystyn, mutta ei tunnu hirveän kivalta. Kuten Jenni kuvaili, tuntuu sellaista kummallista kipua, tai paineen tunnetta tms, eli ei ole kivan tuntuista nukkua mahallaan.

Nyt tyttö vaatii huomiota, täytyy lopettaa.

t.myy rv 11+0

Vierailija
26/36 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei ole ollut koskaan rintatulehdusta, joten luotan tälläkin kertaa siihen että voin käyttää niitä kaarituellisia. ehkä tyhmää, mutta näin minä teen...

Vierailija
27/36 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpostissa oli aamulla mahtava yllätys. Olin saanut ihan kivan arvosanan tentistä, josta arvelin ettei mennyt läpi. Ei tarttekaan lukea viikonloppua (ma olis ollut uusinta)!! Yhden tentin jätin tammikuulle ja yhtä pitää vielä korottaa mut muuten syksy on paketissa :)

PALJON onnea AnnaMarialle valmistumisesta! Mahtavaa! Sun vauvalla on myös huippu työnimi, naureskeltiin sille jo jokin aika sitten miehen kanssa. Ihana!

Rintaliiveistä. Mä kyllä pidin esikoista odottaessa jopa push uppeja ihan synnytykseen asti. Maitoa tuli mahtavasti eikä kertaakaan vuoden imetyksen aikana ollut rintatulehdusta. Tärkeintä on suojata rinnat kylmältä. Jopa pakastimeen kurkistaessa pitää olla villaista rintojen ympärillä. Toisaalta jos tulehduksia tulee niin niitä tulee. Yksi kaveri imetti kumpaakin lasta neljä kuukautta ja molempien imetysaikana oli kolme kipeää tulehdusta. Jotkut ei vain voi välttyä siltä :( Imettäessä imetysliivit on sitten parhaat ihan käytännön kannalta (saa helposti auki vain toisen rinnan).

Mulla on paha olo enää ihan aamuisin ja ihan iltaisin. Vieläkin saan voimaa keskiviikon ultrasta ja eilisestä sydänäänten kuuntelusta. En pysty silti vieläkään käsittämään, että me saadaan vauva, toinen lapsi! :) Ihan mieletöntä. Onnea meille kaikille!

Liinaharja 12+1

Vierailija
28/36 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pari päivää kuumeessa mutta nyt taas " pirteänä" työmaalla.

Viime yönä tuntui aivan kuin olisi virtsatientulehdus tulossa.Pissitti ja pissitti mutta pöntöllä tuli vain liru..join sitten 3 isoa lasia vettä niin johan helpotti.Toivottavasti vain kohtu painoi virtsarakkoa.

Tänään on se kuumeisesti odotettu ultrapäivä..jännittää ihan hirmuisesti että löytyykö sieltä meidän ötökkää. Jännittää vähän sekin että mies ekaa kertaa näkee minut gynen pöydällä ja koska en itsekkään ihan hirmuisesti nauti siinä olemisesta :( Kait se pitää vaan tottua.

Mutta nyt pitää joutua taas töihin.On kamala hoppu päällä kun vuosi loppuu taas kesken ja ensiviikolla lähdemme jo joululomalle Viroon ja työpäiviä jäljellä enään 3 ja töitä aivan järetön kasa.

Oumai rv 8+1

Vierailija
29/36 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

näihin rintatulehdus-juttuihin. Eli kaarituellisia en käyttänyt imettäessä, enkä enää loppuraskaudessakaan kun ainoot mitkä tuntu hyvältä oli imetysliivit ilman tukia. Nyt en tiedä miten tässä raskaudessa tulen käyttämään. MUTTA, on totta, että rinnat pitää pitää lämpimänä yms. mutta mä kyllä nukutin esikoisen pienestä pitäen parvekkeelle päikkäreille PAKKASELLA ja välillä ihan t-paidassa siis pompin ulkona heiluttelemassa rattaita. Kertaakaan en rintatulehdusta saanut vaikka kaikki kauhisteli et miten uskallan hyppiä puolialasti pakkasella ulkona kun VARMASTI saan jonkun tulehduksen vielä. No enpä saanut. Kaveri taas joka suojas rintansa AINA huolellisesti, sai tulehduksen melkeen kerran kuussa. Eli eipä siihen välttämättä ite niin voi vaikuttaa.. Mut tietty kandee ottaa varmanpäälle ja suojata rinnat, minä pöljä en jaksanut, mutten siitä kyllä kärsinytkään :)

Lootuska 9+3

Vierailija
30/36 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en ole pariin päivään kerennyt kirjoittelemaan. Kiirettä kun on pitänyt kun on yövuorojen lisäksi täytynyt hommailla joulukortit postiin ja käydä muutenkin jouluostoksilla. Nyt täytyisi sitten keskittyä taas siivoamaan.

Onnea Annamaria! Sulla alkaakin sitten ihan uus elämä valmistumisen jälkeen. Oletko saanut alan töitä mamma-lomaasi asti? Itse olen myös vähän niinkui " alalla" , mutta siitä huolimatta nyt esikoista odottaessani tulee eteen ihan uusia asioita. On ihana seurata omaa kehoa. On se niin erilaista.

Omaan napaan ei mitään erikoista kuulu. Masu on pysynyt samanlaisena pömppänä ja mies tokaisi että rinnat on taas kavaneet (on ihan tohkeissaan tuosta seikasta).

Ninni rv 11+6 (jee huomenna on taas yksi viikko ohi)

Vierailija
31/36 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintaliiveistä on ollut juttua. Minulla oli koko raskausajan karituelliset liivit käytössä, mutta sitten ainakin ensimmäiset 6 kk käytin kokonaan vain kaarituettomia imetysliivejä. Silti sain rintatulehduksen kahdesti tytön ollessä alle kuukauden ja 5 kk ikäinen. Eipä noita tulehduksia voi aina ilman kaikkia mahdollisiakaan vippaskonsteja noudattamalla välttää, jos on siihen taipumusta. Omallakin äidillä on myös ollut rintatulehduksia. Seuraavan kanssa aion kyllä olla vähän tarkempi, tosin se voi olla ainakin aluksi vähän vaikeaa, kun pitäis olla kesän kuumin kuukausi menossa kun tämä kakkonen syntyy, silloin ei varmaan tee mieli kulkea kaulahuivi rintojen ympärillä... Olisikohan tuo rintaliivikauppiaan sanoma juttu ollut ehkä enemmänkin tuonne varotoimi listalle menevä asia..?

Maha ei ole mulla vielä mahallaan nukkumisen tiellä. Aina olen minäkin nukkunut mahallani, tai niin että olen muuten mahallani, mutta toinen jalka on koukussa. Mahan kyllä huomaa nyt jo olevan ainakin vähän turvoksissa, mutta ei se vielä pahemmin haittaa.

Istun täällä koneella nyt äippähousut jo jalassa :) Omat housut ahdistaa ja löysin tuolta äitiysvaate varastostani tämmöset mustat suorat housut, jotka pysyy päällä vyön avulla eivätkä ahdista ollenkaan. Ärsyttää vaan niin kamalasti, kun ostin nämä esikon odotuksen loppupuolella, jolloin olooli jo aika norsumainen. Ja nämä ovat liian isoa kokoa nyt! Yritin ommella lahkeiden sisäsaumoja vähän sisään ja takasaumasta otin kans vähän pois ja lyhensin lahkeita, mutta ei näitä 44 kokoisia saa enää näköjään 42 kokoon muuttumaan :( Mutta vyön avulla päällä kuitenkin pysyvät :)

Oumai mietti tuota miehen mukaan ottamista neuvolaan alatietutkimuksien aikana. Minulla oli esikon odotusaikana mies mukana neuvoloissa melkein joka kerta ja niitä tutkimuksia tehtiin niiiiin usein, varsinkin loppuraskaudesta, ettei se tuntunut enää mitenkään kummalta.. Jos teilläkin aikoo mies olla mukana myöhemminkin, niin kannattaa vaan totutella tilanteeseen :) Mietipä synnytystäkin, kun sulla häärii sitten alapäässä oikein joukko ihmisiä kopeloimassa ja tölläämässä ja nykimässä lasta ulos :) No joo, onhan se sitten vähän eri asia. Minusta kuitenkin tuo miehen edessä " gynekäynneillä" oleminen tuntui aina vaan luonnollisemmalta raskauden lähetessä loppuaan.

Nyt pitää kyllä lopetella, tytölle pitää ruveta antaan ruokaa...

Niinaemo rv 10+4

Vierailija
32/36 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys!

Onnittelut Annamarialle valmistumisen johdosta!

Täällä podetaan vielä nuhaa ja köhää. Sekä esikoinen että itse. Hassua, mutta viikon päästä on aatonaatto. Aika menee niin mahottoman nopeesti. Ja mulla ensimmäinen kolmannes takana. WAU! Kävin keskiviikkona nlalääkärissä (kerroinkos mä jo siitä täällä...) ja ihanat selkeät sydänäänet sieltä kuuluivat. Ja Ultra on sitten joulun jälkeen tiistai-aamuna. Täytyy saada esikoiselle lapsenvahti.

Gynetutkimuksesta ja miehestä: naurattaa näin jälkeen päin kun mies ensimmäistä kertaa näki gynetutkimuksen (oli esiskoista odottaessa viikolla 24, kun käytiin äippäpolilla supistelujen takia) ja muistan kuinka hän naama valkoisena katseli pitkin seiniä...tosin saattoihan tuo valkoisuus johtua huolestakin. Muuten mä tykkäsin käydä lääkärineuvolat itsekseni. Mutta hyvä se on miehen tottua näkyyn, jos meinaa synnytykseen tulla ;-)!

Vatsallaan nukkumisesta: mä en ole hetkeen voinut nukkua suoraan vatsallani. Puoliksi kyljellään ja puoliksi vatsallaan vielä onnistuu jonkin aikaa, mutta helposti tulee ikävä olo ja painetta masuun.

En tiedä uskallanko vielä hehkuttaa, mutta mulla ei ole ollut järin huono olo kohta kolmeen päivään. Ostin B6-vitamiinia, joka saattaa autaa pahoinvointiin, joten liekö sen vaikutusta vai yksinkertaisesti sen, että 12 viikko on menneillään vai molempia?!?! Joka tapauksessa mahtava fiilis nyt. Tämä tukkoinen nenäkään ei ole yhtään niin paha kuin pahaolo.

Täällä pakastaa ja pikkusen on lunta tullut, niin että voi sanoa, että lunta on ;-). Eilen vielä satoi vettä. Jospas kuitenkin saatais valkea joulu!

Hyvää ja kaunista viikon loppua kaikille, voikaa mahdollisuuksien mukaan mahdollisimman hyvin!!!

Minni 11+5

Vierailija
33/36 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli mukana kun kävin rv 7+ ultrassa ja sattui olemaan juuri niin että näki suoraan mitä haaroissa tapahtuu... tokaisi vain sitten kotimatkalla, että " empä ole aikaisemmin sitä sisältäpäin nähnytkään" :D noh.. nyt on miehelläkin anatomia vähän selvempi.(tietää täsmälleen jos puhutaan kohdun kaulasta /napukasta). Minusta on hyvä että mieskin tietää mitä kaikkea naisen elämään kuuluu....

Ostin miehelleni joululahjaksi " Baby Blues" kirjoja... joita joskus vissiin toivoikin saavansa.

Ninni rv 11+6

Vierailija
34/36 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs muistanutkaan miten kamalaa on olla raskaana! Siis niin järkyttävä pahoinvointi (=oksentaminen!). Yhtään mikään ei pysy sisällä ja muutenkin viihtyis parhaiten tuolla sängyn pohjalla=( Toivottavasti tämä nyt helpottaa. Esikoisella kun ei helpottanut koko raskauden aikana, vaan sitä rampattiin tipassa ja lopussa sainkin sit jo refluksi lääkkeet. YÖKS!

Tänään oli varmaan elämäni noloin päivä!! Eräs henkilö vieressä haisi niin kaameelle tupakalle ja vanhalle viinalle, että multa pääs oksennus sinne kauppaan=( En kyllä ikinä enää kehtaa mennä siihen kauppaan uudestaan! Onneks ei siellä ollut paljon ihmisiä, mutta nekin muutamat katto kyllä aika kieroon. Olin siinä esikoisen kanssa ja varmaan luuli, että siinä äiti krapuloissaan tärisee ja oksentaa. Meillä lähestyy loma loppuaan täällä mummolassa (ihana rentoustusloma onkin ollut!) ja huomenna pitäis lähteä kotia kohti. Ikävä tulee taas Suomea=( Vaan kiva se on kotia päästä, kun on miestä jo niin kova ikävä!! Nyt taitaa kuulua heräämisen ääniä.. Seuraavaksi pinoudunkin sit Saksasta käsin..

Wekku (jonka rv:tä arvaillaan, mutta toiv. ens viikolla selviää..)

Vierailija
35/36 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli eilen eka lääkärineuvola ja sykekin kuului :). Tosi kiva, kun vähän pelkäsin ettei vielä kuuluis. Lääkäri sanoi, että kohtu on kasvanut hyvin ja on jopa ehkä isompi viikkoihin nähden, mutta voi johtua siitä että kohtu on kuulemma kallistunut vähän eteenpäin. Mutta onneksi en ole vielä tarvinnut mammahousuja, ja jos vaikka saisin hakemani työpaikan, ois kiva kun ei vielä näkyis. Ens viikolla on jo np-ultrakin, senkin ajoitus on tosi kiva, kun on ennen joulua, voi sitten lopuillekin kertoa vauvauutiset jos kaikki on ok.

Saaralle pidin peukkuja minäkin...mitenköhän meni?? Toiv. hyvin.

Meri05 11+0

Vierailija
36/36 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka taas!

En työkiireiltäni ole kerta kaikkiaan ehtinyt tiistain jälkeen käymään täällä kertomassa huippuhyviä uutisia. Vatsassa on kuin onkin ELÄVÄ SIKIÖ, jee! Onnittelut myös Liinaharjalle hyvistä uutisista sekä kaikille valmistuneille.

Uskomatona, miten mahtava olo (vaikka vielä tässä pitää viikkoja kerätä, mut silti!). Usko onnistumiseen on kyllä vahva tällä kertaa!

Ultran mukaan tällä hetkellä sikiö on viikkoa pienempi kuin raskausviikot, mitä vähän ounastelinkin niiden ensimmäisten negatiivisten raskaustestien jälkeen. Tilannetta tarkkaillaan ultralla vielä eikä la aika muuttunut ainakaan vielä.

Vatsallaan nukkumisesta, ei kyllä onnistu enää täälläkään. Kyljellään kaikista paras.

Kuinkas teillä on painonnousut? Täällä on tullut 600 grammaa, toivottavasti nousisikin yhtä maltillisesti.

Nyt on kyllä MAHTAVAT FIILIKSET ja huomenna viimeinen työpäivä ja sitten alkaa ansaittu loma!