Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riisipuuroriisiä Englannissa?

14.12.2005 |

Olen yrittänyt lähikauposta etsiä riisiä, joka soveltuisi riisipuuron keittämiseen ja karjalanpiirakoiden täytteeksi, kun pääsi Suomesta tuotu puuroriisi loppumaan. En ole vielä löytänyt. Oletteko te? Jos, niin mistä. Tähän mennessä lähimpänä ulkonäöllisesti on ollut italialainen risottoriisi, mutta en uskaltanut ostaa. Soveltuisikohan se tarkoitukseen maitoon keitettynä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

..löytyy riisihyllystä tai leivontahyllystä tai lähimaastosta ainakin Asdasta ja Tescosta. Siitä minä tein piirakoita ja maksalaatikot ja porkkanalaatikot ja hyvin onnistui. Ihan vaikuttaa samalta riisiltä kuin Suomen puuroriisi! Jouluksi kyllä riisipuuroon pyysin anoppia tuomaan kunnon suomalaista risellaa, en tiedä onko ihan samaa tavaraa, mut tiedän et siitä saa kunnon ainakin kunnon riisipuuron. Toivottavasti löydät! Rauhaisaa joulun odotusta!

Vierailija
2/5 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kuten Hyrre sanoi, pudding rice vastaa suomalaista puuroriisiä ja sitä saanee lähes joka puodista. Näin minulle kertoivat myös maassa vuosikymmeniä asustelleet suomalaisrouvat. Taidanpa itsekin keittää riisipuuron rusinasopan kera viikonloppuna ja tietysti mantelin!

Iloista joulunodotusta brittiäidit ja muutkin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keittänyt risottoriisistä puuroa. En tiedä kuinka montaa sorttia sitäkin on mutta se on ollut pyöreäjyväistä riisiä, Arborio-riisiä. En asu kyllä Englannissa, mutta luulen että risottoriisiä sieltäkin löytyy. Tosin saithan jo vihjeitä mutta ajattelin vielä laittaa tähän vihjeen.

Vierailija
4/5 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvaa on tullut!!

Sita tosiaankin loytyy eri paikasta kuin muut riisit ja pastat. Tescosta ostaessa oli esim. custard jauhojen ja longlife maidon vieressa.

Jihuu, 6h paasta lahdetaan Suomeen!

Hyvat joulut kaikille!

Vierailija
5/5 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin myyjältä ja siellähän niitä oli jälkiruokaosastolla. Puuroriisiä ja Valmista puuroa tölkissäkin. :-)

(Hyvää matkaa Ninsku ja tytöt, nauttikaa olostanne Suomessa! Tuli hieman haikea olo, kun tänä aamuna näytettiin kuvia Suomen Lapista aamutelkkarissa...)