Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä itua on kaksiosaisissa, väliviivallisissa nimissä?

Vierailija
14.12.2005 |

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksiosainen väliviivallinen nim ja se on ihan yhtä hyvä nimi kuin mikä tahansa muukin. Vanhempani ovat katsoneet tarpeelliseksi sellaisen minulle antaa :-)

Mikä olikaan kysymyksen tarkoitus?

Vierailija
2/9 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoo sellaisen omistava. Hankaloittaa vaan, kun pitää aina sanoa, että väliviivalla kirjoitetaan. Nimi on nimittäin sellainen, joka usein kirjoitetaan myös yhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mikä olikaan kysymyksen tarkoitus?

No tuli vaan mieleen kun tuossa taannoisessa Vauva-lehdessä oli perhe jossa oli seitsemän lasta, ja kaikilla oli kaksiosainen nimi. En vain ole oikein koskaan ymmärtänyt sellaisen pointtia. Yleensähän kuitenkin käytetään sitä ensimmäistä nimeä. Muutenkin se kuulostaa hankalalta ja vähän turhalta. Piia-Nooran lapsilla taitaa olla myös kaksiosaiset nimet.

ap

Vierailija
4/9 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: Eeva-Systeri Kanala-Virtanen

Vierailija
5/9 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
6/9 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota käyttää vain ja ainoastaan mummini! En itse viitsi eikä kukaan muu viitsi...vaikkei nimessä mitään vikaa ole, mul on melko pitkä nimi jos kokonaan tarttee jonnekin laittaa...

Vierailija
7/9 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän erään perheen, jossa nimet ovat väliviivallisia jo kolmannessa polvessa. Ymmärrän perinteiset Marja-Liisat yms mutta sitten tyylin Kyllikki-Liisa menee todella yli.

Etenkin, kun sukunimi on vielä kaksiosianen ja ottaa sitten vielä avioituessaan kaksiosaisen sukunimen esim. Pirkko-Hillevi Ala-Hintikka-Latva-Äijö

En ymmärrä, muttei minun varmaan tarvitsekkaan...

Vierailija
8/9 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on väliviivanimi, eikä kenelläkään ole toista samanlaista vaikka ihan normaalinimet erikseen ovatkin

Vierailija
9/9 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lapsellani on kaksiosainen nimi. Kutsumme myös koko etunimellä. Tuskimpa se kovasti elämää hankaloittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä