Lapset pienellä ikäerolla - Milloin helpottaa?
Lapsillani on reilu puolitoista vuotta ikäeroa, nuorempi on nyt neljä kuukautta. Ja minä en jaksa! Olen aivan poikki! Milloin helpottaa? Pidin ensimmäisenä rajapyykkinä kolmea kuukautta, mutta oikeastaan pahemmaksi on vaan mennyt... No josko sitten puolen vuoden jälkeen?
(Ja yhtään mitäs teit lapset niin pienellä ikäerolla -vastausta en tarvitse, kiitos)
Kommentit (23)
Nyt on jo tosi helppoa kun ovat 6v ja 5v,parhaimmat kaverit :)
Toinen raskaus oli vahinko,tarkoituksella en olisi noin pientä ikäeroa halunnut.Siitäkin ollaan selvitty!
Voimia!
joka ikävaiheeseen kuulunee nuo helppoudet ja vaikeudet. Älä ap itseäsi ainakaan soimaa. Tuossa vaiheessa varmaan kaikki kokee tilanteen raskaana ja väsyttävänä!
Meillä on 1v 3kk ja 3v lapset. Nyt on pinna ollut kireellä, kun kuopus herää aikaisin aamuisin kiukkuisena huutaen (hamapaita..) ja esikoinen hetii ronkkimaan joka paikkaan ... Mutta periaatteessa on jo paljon helpompaa kuin tuolloin kuopuksen vauva-aikoina! Uskon, että se tästä vaan helpottuu edelleen, kun kuopus oppii itsenäisemmäksi ja itsenäisemmäksi (kantamiset ja nostamiset jää, vierastamiset helpottaa..) Toki on sisarkateutta ja riitoja leluista koko ajan, mutta se ei tunnu nyt niin pahalta, kun kuopus osaa jo pitää puolensa (äänen volyymi..).
Tsemppiä!
Ja minulla oli synnytyksenjälkeinenmasennus. Nyt kun olen syönyt viisi viikkoa mielialalääkkeitä ja puhunut asiasta useaan otteeseen mieheni kanssa, niin nyt alkaa selkeästi helpottamaan.
Ei kannata jättää masennusta hoitamatta. Siitä tuskin kenenkään sädekehä kiillottuu, vaikka hampaat irvessä puskisiki päivästä toiseen ilman apua. Just viikonloppuna itse mietin, että olipa hyvä, kun sain lääkkeet. Koen itseni taas omaksi itsekseni (vaikka imetänkin).
Tsemppiä sinulle!