Helmikuun pallot keskellä viikkoa, huhuu..
Kerkesimpä ekana...Kirjoittelen kuulumisia pikkusen myöhemmin.
Kommentit (30)
Tällä viikolla tohtori sit laittoi sairaslomalle äitiysloman alkuun. Kylläpä sitä jo kaipasinkin. Helpotti ihan mielettömästi kun ei tarvi lähteä rehkimään joulukiireisiin raatamaan tän vatsan kanssa enää. Voimat on ollu ihan loppu. Lääkäri meinas jo osastolle ottaa lepäämään mutta sanoin yrittäväni ensin kotona- eli ei mitään mattojen tamppauksia eikä verhojen vaihtoa.
Joulua ei ole laitettu eikä laiteta koska lähdemme sukulaisiin kuokkimaan..meilläkin matkaa kertyy satoja kilometrejä.
Kokoarvioon menen rv35 ja sit mahdollisesti vielä viikkoa, kahta ennen laskettua aikaa. Odotettavissa mukavan kokoinen helmikuinen.
Kiireetöntä joulunalusaikaa kaikille!
T. Neppis ja Nysä32+2
Söin äsken ison lautasellisen jauhelihakeittoa + ison uunituoreen sämpylän ja nyt en jaksa edes istua. Maha on niin täynnä! Hassua vaan, kun maha ei vedä niin kuin ennen. Mitenköhän joulupöydässä käy, kun yleensä siinä tulee ahmittua mielettömiä määriä. harmittaa vähän, kun en uskalla syödä graavilohta, vaikka se on mun herkkua. Maksapasteijaa sen sijaan aion syödä.
LAPANEN: Meillä ei ole mitään synnytysvalmennuksia uudelleen synnyttäjille. Haikaranpesässä käydään sentään kerran juttelemassa ja tekemässä se " synnytyssuunnitelma" .
MINKKI: Unikoulua ollaan kokeiltu moneen kertaan, mutta mulla ei oo sydäntä huudattaa poikaa yli puolta tuntia. Ja kun itku on tietynlaista, tiedän, että poika huutaa vaikka koko yön putkeen =( Mutta tietyt itkut taas loppuvat itsekseen ja niihin ei puututakaan. Viime yö meni todella hyvin, kun poika huusi vain ehkä 10 min. puolen yön kieppeillä ja sen jälkeen heräsi vasta klo 7 ja hain viereen. Mä en voi nukkua yöllä, jos poika nukkuu vieressä, koska nukkuu niin levottomasti ja koko ajan poikittain jalat mun päässä yms. Mutta aamulla nukkuu paljon rauhallisemmin ja yleensä nukkuukin mun vieressä about klo 7-9. Se on musta ihanaa!
Nyt mennään pojan kanssa tekemään loput joulukortit ja sitten tehdään taikataikinasta joulukuusen koristeita vähän lahjaksi.
T:Fassiloora rv 30+3
Maha vaan kasvaa, mutta olo on ihan hyvä. Alaselkään vähän alkaa töissä olo ottamaan, mutta eihän tässä enää montaa päivää olekaan ennen lomaa ja äitiyslomaa! Odottelen malttamattomana!
oodi77: Mulla on vähän samanlaiset fiilikset sen suhteen, että mietin, oliko tää vauva tässä vaiheessa järkevä ratkaisu vai ei. Olishan sitä ollut kiva keskittyä vielä parisuhteeseen, työhön ja opiskeluun. Välillä tulee mietittyä sitä, että oonko valmis äidiksi... Ei siti, innoissani kuitenkin vauvaa odottelen, mutta kuitenkin vähän mietityttää edessä oleva elämänmuutos. Kai aika luonnollista pohtia tällaisia asioita ennen ekaa lasta.
Tamperelaisten tapaamiseen en tällä kertaa pääse. Kenties ensi kerrallla sitten, kun en ole enää töissäkään. Sittenhän pitäisi ehtiä päivisinkin! Pitäkää hauskaa (harmittaa kun jää naurut tällä kertaa väliin...)
rv 31+3
Maha kasvaa täälläkin hurjaa vauhtia, yhdet mammahousutkin jäi jo pieneksi! Ei uskoisi, että vauvan painoarvio on liian pieni. Vaavi on raivotarjonnassa ja potkii ja tunkee pyllyään ihan tuohon ylämahalle. Ihanaa, kun voi tunnustella pieniä kantapäitä=) Oma olo on todella hyvä, paitsi alaselkää vihloo välillä ikävästi, eikä kävelyvauhtikaan ole enää entisensä. Huomenna olisi aamupäivällä taas neuvola, voisikohan sen punnituksen jättää väliin...
Tervetuloa uusille helmenkantajille!
Tamperelaisten tapaamiseen en minäkään tällä kertaa valitettavasti pääse. Saamme huomenna avaimet uuteen asuntoon, joten kaikki aika menee nyt muutaman päivän siinä muuttamisessa. Mielelläni olisin kyllä tullut, pitäkää hauskaa!
Lapanen kyseli uudelleensynnyttäjien synnytysvalmennuksesta. Täällä Tampereella valmennus ainakin on lähinnä ensisynnyttäjille. Taysissa kyllä voi ymmärtääkseni käydä tutustumiskierroksella, jos on synnyttänyt edellisen lapsen toisessa sairaalassa.
Jospa jatkaisi pakkaamista, sitä riittää...
nonnu78 rv 31+3
juups, mietein sitä kun esikko syntyi sektiolla ja väliä tulee kuus vuotta, mutta ei mua hirveesti kiinnosta lähtee mihinkään ryhmään hengitteleen ja videoita kattomaan, varsinkin kun iskä on samaa mieltä.
ja kun vielä tehdään synnytystapa-arvio niin sittenhän sen näkee aletaanko punnaamaan alakautta vai leikataanko suosiolla, enpä siihen sektioon mitään valmennusta tarvi?
juu mutta nyt saunaan ja sitte petiin, masussa hillutaan niin että parasta päästä lauteille rentoutumaan.
Joka päivä viikon ajan oon aikonu kirjottaa, mutta en ole sitten kumminkaan kerennyt/jaksanut, muiden kuulumisia oon lukenu kyllä.
Viimeviikolla oli neuvola ja sf-mitta oli taas vaihteeksi pienempi kuin edellisellä kerralla. Kuulemma vauvan asento vaikuttaa mittaan. Epäilen että masussa oleillaan nyt pää alaspäin, aika korkealla tosin ja olo on aika tukala. Eilisen päivän oli tosi kova myllerrys kokoajan menossa vaikka yleensä on ollut hyvinkin hiljaista. Mistä lie innostunut..
Painoa on tullut 14-15 kiloa lähtöpainosta ja hemppa oli taas puonnu 100:n. Rautaa menee nyt 2 tabua/pv.
Jouluvalmisteluista...Kortit vein perjantaina postiin, tosin muutama kortti lähtee vasta tänään kun unohtu...Lahjat suurimmaksi osaksi ostettu, muutama pieni paketti ja suklaat pitää vielä ostaa. kinkku pakastimessa ja piparit leivottu. Torttuja pitäs tehä kun kehtais alottaa ja laatikkoainekset ajattelin tänään kaupasta hakea. Vielä kun jaksasi siivota niin hyvä tulis. Niin ja pittäähän se pukkiki jostain hommata.
Kovasti närästää ja supistelee tosi paljon. Samoin alaselkä on aivan tohjona iltaisin.
Meilläkin tyttö on juoksuttanu ja herätelly mua pienen ikänsä, mutta nyt on nukkunut paremmin jo jonku aikaa. Ite oon heränny nyt parina yönä turtaan olotilaan selällään. kaikki raajat ihan tunnottomina, selällään kun mulla on tapana nukkua. Oon koittanu " pönkätä" ittiä kylelleen kun tuo tunnottomuus on tosi ahistava tila, mutta huonolla menestyksellä...
Nyt pitää mennä...
matilda 32+2 (tervetuloa uusi, joka olit muuten samoilla viikoilla...nimeä en enää muista..)
FASSILOORA: Mulla tuntuu kans potkut alhaalla ja sitten toisella sivulla, mutta eilenkin neuvolatäti sanoi vauvan olevan raivotarjonnassa ja olleen sitä edelliselläkin kerralla. En ole ylhäällä kovin usein potkuja tuntenutkaan. Ehkä se on siellä jonkin sortin linkkuveitsi asennossa jalat suorina tai jotain.. Olen nyt päättänyt olla miettimättä vauvan asentoa, kun sille en mitään voi. Kun se haikaranpesän paikka on vaan kiinni sitten siitä perätilastakin niin on mietityttänyt tähän mennessä.. Mies kyllä kuulee sydänääniä navan alapuolelta, mutta neuvolatäti hakee ne usein navan vierestä. Kantsii pistää mies höristelemään, mistä kuuluvat.. ;)
Ihanaa tänään tulee yökylään lapsuuden paras kaverini, joka on myös raskaana, la maaliskuussa. Saadaan sitten höpöttää yhdessä ummet ja lammet.
Hyvää keskiviikkoa kaikille helmiksille!
Alkoi kiinnostaa millä miehesi sydänääniä kuuntelee? Eikai pelkällä korvalla sentään?
Mullakin tekis mieli päästä ultraan vielä kurkkaamaan kaveria, mutta ei taida olla mahollista ellei mene yksityiselle, enkä taida raskia...
Tuntuu että mahassa asuu iso mötkäle kun jalat ja kädet (tai niiksi niitä luulen) tuntuu tosi isoilta kun heilu.. Olis kiva tietää jotain kokoarviota muttatunnustelemalla tehtyyn en luota, esikoiselta heitti melkein kilon. Kakkoselle tehtiin ultralla painoarvio joka oli 3600-3700 ja poika painoi 3630g. Eli nappiin meni.
Toivottavasti tämäkin jäisi alle neljän kilon...
Ja tänään äippäpolille meno klo. 13 sinne kätilön juttusille , hui mua jännittää ja en saanu nukuttua viime yönä ja näin kamalia painajaisia :( Ihan sekoja sellaisia hui...
Kanssasisaret mitä mieltä olette kun mua supistelee jatkuvasti, koko ajan lisääntyy , eilen illalla sohvalla sain noin 20 supistusta kun katsoin telkkaa ja sit päivällä niitä satelee aina kun liikkuu eli maha on KOVANA koko ajan kun on liikkeessä ????
Kannattaisko puhua tänään sille kätilölle, tietää kuitenkin varmaan asiasta aika paljon ?? Onko normaalia et näillä viikoilla tulee päivittäin yli 30 supparii ainakin.. Välillä pitää ihan haukkoa henkeä kun ei edes happi kulje :(
Fassiloora luin sun eilistä viestiä niin olen kyllä sitä mieltä että 2,5 vuotiaan täytyisi jo nukkua yönsä kokanaan heräämättä . esim. vessahätään voi herätä mut mun mielestä ei kyllä huutaa pitäisi. Oletteko ajatelleet unikoulua ?? Toki aika hurjaa se on mut mun ystävällä auttoi 3 vuotiaalle ja kesti kaikkiaan viikon. Meidän esikoinen huusi 4 kk vauvana läpi yöt ja se loppui toisin kuin seinään että vaikea kuvitella jos vielä valvottais. Tosin pikkuneiti lopetti päiväunet jo kaksi vuotiaana että silläkin varmaan nukkuu 12 h yössä.
Sulle paljon voimia valvomiseen ;)
Nyt hiukan kotitöiden pariin ( pakko tehdä kun on taas jääny tekemättä )
minkki ja oskari 30 tasan
Lapanen me ei mennä valmennukseen vaikka olis päästy. Katsottiin yhdellä terkkari käynnillä vaan synnäri filmi ei muuta ! Se riittäköön.
Midzi mä pääsin siihen arvioon pelkopolin kautta ja sitten kun esikoista pohdittiin aikansa että mahtuuko tulemaan niin kai sekin sitten se syy . Tarkistavat varmuudella että ei tuu jättiläistä :) Tämän päivän perusteella pieni tulee olemaan kuulemma.
minkki 30+