Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helmikuun pallot keskellä viikkoa, huhuu..

14.12.2005 |

Kerkesimpä ekana...Kirjoittelen kuulumisia pikkusen myöhemmin.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vaan matilda jos minua tarkoitit... Täällä on kiva käydä jutustelemassa!

Tulin juuri lääkärineuvolasta, nyt sielläkin jo alettiin olla sitä mieltä että pitäisi tehdä koko ja painoarvio muutaman viikon päästä. Kun sf-mitta oli nimittäin jo 35! ja viikkoja kuitenkin " vain" 32+2... Että saa nähdä miten iso sieltä olis tulossa. Kyllä helpotti omaa mieltä että lääkäri on samaa mieltä kuin minäkin. Neuvolan täti nimittäin on edelleen sitä mieltä että ei ole iso vauva tulossa... Muuten kaikki masussa hyvin ja alapään tilanne myös vielä kiinni eikä juurikaan pehmennyt.

Ehkäisykeskusteluun kannustan kaikkia kokeilemaan ehkäisyrengasta. Synnytyksen jälkeen oli imetyksen ajan minipillerit, mut huono olo ja päänsärkyä jatkuvasti. Imetyksen loputtua vaihdoin renkaaseen ja olin kyllä tosi tyytyväinen! Ei tartte muistella onko ottanut pillerin vai ei... Ja minä en ainakaan huomannu sen olemassa oloa itsessäni, en normaalisti enkä seksin aikana. Ja jos jota kuta häiritsee voihan sen ottaa siksi aikaa pois.

Mutta nyt taidan hipsiä aamupalalle! Hyvää päivänjatkoa vaan kaikille!

Annukka 32+2

Vierailija
2/30 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaahan tämä sairaslomalla olo, kun ei enää mihinkään satu. Heräsin juuri ja pari hillomunkkia meni aamupalaksi, kohta voisi lähteä koirien kanssa lenkille : )

Fassiloora, meilläkin esikoinen heräili joka yö pahimmillaan tunnin välein. Ei mitään hätää ollut, eikä aina edes itse kunnolla herännyt. Onneksi loppui heti kun hoksattiin siirtää omaan huoneeseensa, sen jälkeen ollaan kaikki nukuttu kunnolla. Aion tämän kakkosenkin laittaa omaan huoneseensa heti kun voin, ja unikoulu jos ei muu auta heti kun syö kiinteitä.

Vähän jännittää miten ihmeessä sitä pärjää sitten kahden kanssa. Kuinka esikoisen kanssa jaksaa touhuta päivät jos vauva valvottaa öisin, miten pääsee kotoa liikkumaan ja millä ne saisi päiväunille samaan aikaan...

Mitenkäs se tamperelaisten tapaaminen, oliko innostuneita?

FannyK 30 + 4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkajaisiksi narinaa...mä olin viime pe sokerirasituksessa ja nyt on vaikeuksia saada tuloksia! Eli maanantaista saakka olen tavoitellut neuvolatätiä, tänään sitten kertoivat että on poissa tämän viikon. Soitin sitten terveyskeskukseen niin siellä joku täti kyllä löysi labratulokseni mutta kun sillä ei ollut mitään hajua niistä normiarvoista. Täytyy vielä iltapäivällä soitella jos saisi jotain tolkkua.

Fassiloora: Meidän poika on 2v2kk ja on eläissään varmaan 10 yötä nukkunut kokonaan ja niistäkin puolet viimeisen kk:n aikana kun siirrettiin siskonsa kanssa samaan huoneeseen. Viime yönä sitten seisoi taas kolmen aikaan meidän sängyn vieressä " moi äiti!" . Sitä on tottunut noihin yöheräilyihin kun ei paremmasta tiedä, mutta meillä ainakin huomaa selvästi että mitä enemmän on illalla remuttu niin sitä huonommaksi menee yöt. Mä olen aina ollut vähän vastaan pojan nukkumista meidän sängyssä, itse kun en saa silloin nukuttua ollenkaan. Etenkin nyt raskausaikana on selkä tullut älyttömän kipeäksi ja jos poika nukkuu meidän sängyssä niin jännitän jotenkin ja tulee vielä kipeämmäksi. Edellisen raskauden aikana oli samanlaista valvomista, silloin valvotti tyttö (silloin 9v) jolla oli joku vaeltamiskausi... ehkä sitten joskus 10 v kuluttua saa nukuttuakin...

No joo, eipä kai sitten muuta, kirjoittelen lisää jos saan sieltä terkkarista jotain tietoa. Annunen tervetuloa minunkin puolestani!

Manna ja eekuli 29+5

Vierailija
4/30 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti aluksi siitä Tamperelasten perjantaisesta lounastapaamisessa eli jokunen siihen oli ilmaantunut. Paikkaa ei ole vielä sovittu, joten jos nyt sitten ehdottaisin vaikka Plevna? Taco House? Se uusi s-bonus buffet paikka siinä Hämeenkadulla, en muista nimeä?

Eilen oli keskustelua jouluvalmisteluista..no siivous nyt jää tietty ihan viime tippaan. Joulukortit edelleen vaiheessa, yritettiin kyllä napsia tytöstä kuvia viikonloppuna..mutta hän katsoi asiakseen virnistellä kuvissa eli josko tänään vielä ottaisi uudemman kerran kuvia. Ruokapuolelta..laatikot tilaan pitopalvelusta (alkoi näet laiskottamaan), äitini on leiponut pikkuleivät. Kinkun paisto jäänee minulle, jotain pientä varmaan leivotaan tytön kanssa sitten aattona..että saadaan jouluiset tuoksut taloon. Sitä energiaa siis tarvitaan täällä Austen taisi joku päivä mainita, että olisi ylimääräistäkin..eli laitas vaan tänne tulemaan.

Vauvan kokoarvioista ja tarjonnasta...myös minulle on väitetty, että olisi kääntynyt raivotarjontaan mutta voimakkaimmat liikkeet tuntuvat ssilti " alapäässä" . Ajattelin kysyä vielä ensi tiistaina lääkärissä asiassa. Sitruuna pohdiskeli eilen " mummotautia" ..itselläni sama ongelma. esikoisesta en niin vastaavaa muista mutta nyt lirahatelee joka paikassa vähän väliä (tai ainakin siltä tuntuu). Siis minä en edes tarvitse mitään potkuja siihen, että jotain valskaa. Olen yrittänyt analysoida noita " päästöjä" : välillä hajutonta/väritöntä välillä ihan selkeästi pissaa. Eli täytynee tämäkin asia ottaa isteen lääkärn kanssa puheeksi ensi viikolla. Painoarvioista on myös ollut jonkin verran puhetta esikoisesta arvio oli reilua viikkoa ennen syntymää 3800g..painoi 3360 (51cm) eli hiukan yläkanttiin tuo arvio oli.

Huomenna minulla olisi sitten se sokerirasitus (& muita verikokeita)

aamusta..mitenkähän sitä muistaa olla syömättä.....syömisestä puheenollen, täytynee valua tuonne alakertaa kattiloiden ääreen : )

Marcel 32+4

Vierailija
5/30 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä viikko töitä, alkaa jo riittää tämä oleilu työpöydän äärellä. Tuntuu ettei saa mitään enää aikaiseksi eikä oikein kiinnostakaan. Ihan kuin oisin vajoamassa omaan umpioon vauvan kanssa, sohvalle pötköttelemään vaan ja silittelemään masua, kuuntelemaan vauvan liikkeitä ja juttelemaan sille... no puoliso sentään pääsee vauvaumpioon silloin tällöin mukaan.

Onko muilla helmikuisilla vatsa vielä laskeutunut? Mulla laskeutui viikonlopun aikana tosi nopeasti ja olen vähän ihmeissäni, ensisynnyttäjänä kun en tiedä milloin sen pitäis laskeutua ja mitä se edes tarkoittaa. Nyt rv 31+5. Masu on siis valahtanut alaspäin ainakin 10 cm, ennen napa osoitti ylöspäin ja nyt se osoittaa lattiaan päin. Tapasin kolme lasta synnyttäneen ystäväni viikonloppuna ja hän tokaisi laskeutuneen mahani nähtyään, että synnytän kohta. Neuvola oli eilen, paikalla nuori sijainen joka ei osannut sanoa siihen mitään, mutta sain ajan ensi viikoksi neuvolalääkärille. Voisko laskeutuminen johtua siitä, jos vauva on kääntynyt? Oli ennen perätilassa nimittäin. Sijainen ei osannut sanoa siihenkään mitään, miten päin vauva on. Vauva on kova liikkumaan ja potkut tuntuvat missä milloinkin, vaikea sen perusteella sanoa mitään.

Supistuksia on tasaseen tahtiin ollut jo usean kuukauden, viimeeksi lääkärillä kuukausi sitten paikat olivat vielä kiinni. Minkkikö se kyseli supistelujen määrästä, mulla on supistellut 30-40 kertaa päivässä jo monta viikkoa, levossa myös. Ja toistaiseksi siis kaikki ollut hyvin.

Vointeja!

tohvi 31+5

Vierailija
6/30 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mun puoliso on jo monta viikkoa kuullut vauvan sydänäänet ihan omalla korvalla vatsan läpi. On kuulemma ihan ihmeellisen kuulosta. Ja ne todella ovat vauvan sykkeet, ei mun, ollaan verrattu. Myös veskipaperirullan avulla saa kuulumaan. Kannattaa kokeilla!

Vierailija
7/30 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki oli ihan tosi hyviä, joten ei huolenhäivää siinä suhteessa. Musta oli tavallaan ihan kivaa olla siellä terkkarissa se pari tuntia jonka se rasituskoe kesti, sai kerrankin rauhassa lueskella kun älysin ottaa kirjan mukaan! Se on tässä vaiheessa otettava ilo irti pikkuasioista!

Jouluvalmisteluista...mulla siis laatikot valmiina pakastimessa, joulukoristeita olen laitellut pikkuhiljaa. Joulukortit on valmiina, osoitteet pitäisi vielä tänään kirjoitella. Siivoamisen jätän sitten ensi viikolle, lapsille lupasin, että pipareita leivotaan lauantaina. Verhoja täytyisi vaihdella ja kaikkea sellaista. Toisaalta ihan kiva touhuta, mutta välillä on niin veto pois ettei millään jaksaisi. Mulla kun tää flunssakin on kestänyt nyt 2,5kk niin alkaa kunto vähitelllen loppua...toivottavasti edes synnytykseen mennessä paranen. Kaikenlaisia synttärijuhliakin on ollut marras-joulukuu täynnä, torstaina seuraavaksi vuorossa miehen kummitytön 10 v. juhlat. Vuoden vaihteen jälkeen juhlat onneksi vähenevät, seuraavaksi onkin sitten miehen synttärit 24.2. mikä on myös mun äidin synttäripäivä ja meidän vaavin la! Joten jos siihen osuu niin saadaankin sitten triplasynttärit!

Nyt työntekoon, inspiraatio nolla kylläkin!

Vierailija
8/30 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että paistaa aurinko, kävin äskön koirien kanssa lenkillä, oli ihana pakkasilma... Ja koiratkin tykkäsi, kun ei jäänyt jokainen lumipallo kiinni turkkiin.

Siitä Tamperelaisten tapaamisesta... Minäkin voisin sinne tulla, vaikken Tampereella asukaan, vaan täällä Hämeenlinnan seudulla... Ja jos huolitte mukaanne?

Masuun kuuluu hyvää, vaikka viime yö taas valvottiin ja pyörittiin koko ajan... Mutta potkuja satelee ihan kiitettävästi, ja nyrkit heiluvat tuonne pissarakkoon, välillä tekisi mieli huutaa. Tässä vaan olen ruvennut miettimään, että onko " normaalia" mennä sinne ultraan, kun ei tää masu ole kovin iso, eikä sf-mittakaan ole kuin tuolla keskikäyrän alapuolella, mutta sitten kuitenkin se sokerirasituskokeen paastoarvo näytti vähän olevan koholla, joten en oikein kyllä usko että on kovin iso vauva tulossa... Sf-mitta oli viimeksi 30+426cm, saa nähdä paljon on kasvanut kun tiistaina seuraava neuvola...

Tänään pääsee vähän irrottautumaan täältä kotinurkilta, taasen, olis työkavereiden kanssa yksi näyttely ja sitten mennään syömään... Njam!

Napero ja masukki 31+6

Vierailija
9/30 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko teillä muuten tuollainen LA-lista+synnytyspaikat? Olis kiva katsoa onko samaan paikkaan sattuvia.... Ja vaikka omatkin tiedot laittaa.

Annukka 32+2

Vierailija
10/30 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään kasvukontrolliultrassa. Vaavi oli kirinyt kasvua, ja painoi nyt 1,4 kg eli jos syntyy laskettuna aikana, niin painaisi silloin arviolta 3,5 kg. Masu mulla on aika pieni, mutta niin oli esikostakin. Mutta, mutta...jottei elämä olisi liian huoletonta, niin joudun taas kolmen viikon kuluttua ultraan, nyt syynä se, että vaavi piti kättään liian kauan auki. Kun olis pitänyt laittaa käden avattuaan sen nopeasti takaisin nyrkkiin...Nyt alkoi taas huolestuttamaan, että jos vauva onkin vammainen. Välillä tuntuu, että olis helpompaa, jos kaikkea ei syynättäisi niin tarkkaan, kun tulee sitten murehdittua, vaikka kuinka yrittäisi olla ajattelematta asiaa. Vaikka kaipa se murehtiminen on meillä äideillä selkäytimessä.

Fassifloora: meillä esikko 1v11kk herää toisinaan kerran yössä, rauhoittuu kyllä nopeasti, kun hänet meidän väliin.

Spiral 30+1

Vierailija
11/30 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ois vielä yks uusi esikoisen odottaja. Viikkoja tänään 32 täynnä! Tällä viikolla alkoi mamma-loma, onko muut vielä alottanu? Olen ollut 20 viikolta asti sairaslomalla supisteluitten takia, joten ei tunnu erilaiselta vaikka äitiysloma alkoikin... Niille jotka oli huolissaan siitä supistelusta, niin olen tosiaan ollu puoli raskautta sairaslomalla supisteluitten takia, joita tulee välillä säännöllisesti, ja välillä epäsäännöllisesti todella paljon päivässä, ja välillä hyvinkin kipeitä... ja kovasti on seurattu kohdunsuun tilannetta, ja eikä ainakkaan viime neuvola kertaan mennessä mitään ollu tapahtunut.. mutta inhottavaa se on kun mitään ei voi tehdä, niin heti supistelee...

Neuvolassa meinasivat että se johtuu siitä kohdun kasvamisesta että supistelee, mut mikä lie syy!? Oon kyllä aika pieni kokoinen alle 160cm, että voi se siitä johtuakin.

miisa ja osku rv32

Vierailija
12/30 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli maanantaina neuvolalääkäri. Paikat oli vielä ihan kiinni ja kaikki arvot muutenkin ok. Vauva liikkuu tosi paljon. Oli raivotarjonnassa edelleen kuten oli jo kk sitten edellisessä neuvolassakin. Mun sf-mitta oli maanantaina 30cm, pikkasen keskikäyrän yläpuolella. Esikoinen painoi 4160g ja tämä pikkukakkonen taitaa jäädä vähän sen alle. Ekassa raskaudessa painoa tuli 21kg ja nyt on tullut vain 9kg tähän mennessä. Ekassa raskaudessa turvotusta oli jo tässä vaiheessa iltaisin tosi paljon (nilkat oli ihan turvoksis joka ilta), nyt ei ole paljoakaan kerännyt nestettä kroppa ja turvotukset on jääneet tosi vähälle. Seuraava neuvola on jo heti joulun jälkeen (28.12.), kun nyt alkoi se vaihe, että neuvolaan 2vk:n välein loppuraskauden ajan.

Varmaan ei vaavi synny ennen kuin vähintään laskettuna aikana, esikoinen syntyi rv40+4 ja ei antanut ennen sitä itsestään mitään syntymisen merkkejä, sitten vaan meni iltaisella lapsivedet ja alkoi pikku hiljaa napakasti supistella ja sitten vauva syntyi seuraavana iltapäivänä alateitse yhden aikaan. Kyllä tässä alkaa jo kovasti olla synnytys mielessä. Aion pyytää tälläkin kertaa epiduraalin jos vaan anestesialääkäri mahdollisesti on paikalla sopivaan aikaan. Se vei kipua niin hyvin pois ja antoi vähän mahiksia levätä supistuksien välissä. Mutta kun eihän sitä tiedä etukäteen millainen tämä toinen synnytys on..eka kesti 12h ja ponnistus turhan kauan (45min.) ja piti tehdä iso episiotomia, kun vauva halusi syntyä kasvotarjonnassa, joten tilaa vaati ulos tuleminen. Voi kun nyt selviäis ilman epparin leikkaamista ja jos vaikka tulis ihan vaan päälaki edellä maailmaan alateitse. No sen näkee sitten. Kivun määrääkin on tullut mietittyä..että miten sitä kestää taas sen kivun siinä avautumisvaiheen loppupäässä, kun on auki jo 8-9cm ja kipu pahimmillaan. No jospa siitä tälläkin kertaa elävien kirjoissa jotenkin selviäis..!!

Täälläkin on muuten rakko kokoajan ihan täysi ja vauva sinne kovasti potkii. saa nähdä milloin koittaa se hetki ettei yksinkertaisesti kerkeä ajoissa vessaan..pidän takin taskussa paperia kokoajan mukana, että esim. ulkoillessa esikoisen ja koiran kanssa jos iskee kauempana kotoa pissahätä niin voi ponkasta metsään pissalle jos tuntuu että rakko halkeaa. Öisin käyn vessassa noin 3-5 krt:aa, päivisin melkein tunnin välein, että usein on päästävä pöntölle liruttelemaan!

Terv. Camilla76 rv33+0 (eli la 1.2.06)

Vierailija
13/30 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitänee minunkin olla nyt niin rohkea, että jotain kirjottelen :) Olen kyllä aivan alusta asti seuraillut kekusteluja täällä vaan en vaan oo joteenkin tullu ite kirjottaneeksi.

Esikoista odotan. Mulla on rv 32+2 niinku näkyy olevan joillain muillakin täällä. Oon voinu koko raskausajan aika hyvin. Hb vaan oli viime th käynnillä laskenu ja aloin syödä rautatabletteja.

Huomenna ois taas neuvolaan meno. Painoa on tullut nyt n 6kg..

Meidän pikkunen potkii kovasti ja on ollu rv27 asti oikein päin masussa. Isukki kuuli ihan korvalla kuuntelemalla vauvan sydänäänet rv31+6.

Sokerirasituksessa kävin rv22 ja kaikki oli ok. Muuten oon käyny vaan ihan normaalit neuvolakäynnit ja kaks kertaa lääkärineuvolassa; alkuraskaudessa kerran ja keskivaiheessa uudestaan, viel loppuraskaudesta on yks. Se on kai jotain rv35.

Ihana saada vauva :)

Vähän joulua olen tässä valmistellut. Joitain koristeita laittanut ja lahjoja paketoinut.

Vierailija
14/30 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa Helmet!

Mä kirjotin jo eilen pitkän siivun tekstiä, mutta sitten iski " Bill Gates" eli painoin jotain, joka teki jotain ja kaikki kirjoittamani teksti katosi. Otti niin pannuun, etten jaksanut sitten aloittaa uudelleen. En ole muutamaan päivään kirjoitellut, mutta nyt taas on jotain asiaa... tai ainakin turhanpäíväistä hölinää :-D

Tänään oli toinen synnytysvalmennus. Tai perhevalmennus. Siellä oli mallivauva, 7vkoa äitinsä kanssa ja kertoivat sitten neuvolan ihmisen kanssa vauvan ensihetkistä ja myös synnytystä käytiin vielä läpi. Jäi jotenkin ihana fiilis. Mulla on nyt viime aikoina ollut joku pakokauhu-vaihe, joka siis tarkoittaa kahta asiaa:

1) Olen aivan vakuuttunut, että vauva on takuulla vammainen tai vakavasti sairas ja jos ei sitä niin vähintään koliikkivauva

2) Olen miettinyt, että " oliko tämä sittenkään järkevä ratkaisu? Olisko pitänyt odottaa vielä pari vuotta ja nauttia pelkästä parisuhteesta?"

*huokaa* Tunnustaako kukaan muu ensisynnyttäjä näitä fiiliksiä??? Olen sinänsä jo ohittanut sen " minusta tulee huono äiti" -vaiheen ajattelemalla, että en varmasti ole huonoimmasta päästä ja kyllä varmaan suoriudun hommastani ok. Mä en tajua, miten mies kykenee olemaan niin järkevä. Se on niin rauhallinen ja down-to-earth ja sanoo, ettei pelota yhtään ja hän on aivan varma, että tämä on ollut elämämme paras ratkaisu... kultainen mies. Olenkin varma, että hänestä tulee super-hyvä iskä.

Masu voi isosti. Tai no, mun mielestä se on valtava ja kaikki tuttavat on vaan " eihän se ole edes iso" -no, mutta on se MUN mielestä iso! Eilen oli neuvola ja SF-mitta oli 28,5 eli piirulleen keskikäyrällä. On meinaan harvinaisen huolellinen kaveri tää meidän napero kun on kasvanut koko ajan keskikäyrällä -ei milliäkään sivussa. Meikäläisen painon nousu meni sitten 10kilon yli *huokaus* -nyt se rajapyykki on ohitettu samoin kuin 80 kilon raja (jo jonkin aikaa sitten)... saas nähdä, mihin sitä lopulta päätyy, jos viimeinen kuukausi on vauvan aktiivista kasvuaikaa siis painon puolesta? Hmm, no varmuuden vuoksi söin tänään Hesburgerissa -saavutetuista linjoista ei pidä tinkiä??? Heh heh

Jouluvalmistelut on aivan vaiheessa. Tai no, me ei jouluruokia tehdä vaan kutsuimme itsemme kylään niin saamme jouluruuan siellä (veljeni luona). Joulutorttuja ajattelin kyllä tehdä ja ehkä pipareitakin yhden pellillisen. Samoin joulukoristeet oveen ja joululiinat pitäisi hakea kellarista -pienetkin asiat tekee joulun. Mä olen ehdottomasti jouluihminen, vaikka ei nyt mitään jouluateriaa tänne loihditakaan.

Eipä muuta. Terkkuja kaikkien masuihin -täällä yksi sitkeä rummuttaja, joka on aivan viime päivinä innostunut huiskimaan oikein hurjana.

rv 32+1

Vierailija
15/30 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fanny k ja sitruuna ja fassiloora ym; mulla potkut tuntuu lähinnä ihan alhaalla, vain tosi harvoin ylhäällä ja välillä sivulla ja vauva on joka ultrassa(4 kertaa,viimeisin viime viikolla) ollut raivotilassa eli pää alaspäin. Se on vaan kaksinkerroin niin potkut ja pää tuntuu samaanpaikkaan.

Kiva lukea esim Matildan viestiä että kaikki jouluvalmistelut jo tehty;

lahjat ostettu, kinnkupakkasessa, kortit postitettu jne. meinaan kun itsellä on yksi lahja ostettu, korteista suunnittelu kenelle lähetän, ja kinkku ei edes mahdu pakastimeen...

Sentään piparit leivoin eilen. Enkä niitäkään ois muuten saanut vielä tehtyä, jos en ois saanut viime viikolla saikkua loppuajaksi.

niisku ja tänään 30+0

Vierailija
16/30 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikäs polilla läyty ja kyllä helpotti, oli aivan ihana kätilö :) Nyt sitten vaan odotellaan synnytystä :) Ja sitä synnytystapa-arvioo , sainkin ajan tammikuun lopulle niin nähdään kuinka kokoinen kaveri on tulossa ja kuinka sitten mahtuu tulemaan.

Meille ei tule kuulemma isoa vauvaa, kyllä helpotti tuo tieto voi sitten olla ihna rauhassa :)

Kätilö sanoi niin ihanasti kun kokeili masua että voi kun on pieni siis sillai ihanan pieni ja perätilassa vielä. siitä tuli mulle tuo hauska aloitus pieni poika perätilassa.

Supistuksista sen verran että ei ne haittaa niinkauan kuin pysyy rajoissa eli ei tee kovin kipeetä . Mullahan paikat jo pehmenneet että se kuulemma on jo ihan suotavaa näillä viikoilla ! Ja lupa tuli synnärille lähteä sitten mielummin hieman ajoissa kuin myöhään , kotiin kuulemma pääsee aina takaisin eikä sitä huonolla täällä katsota.

Napero sulla on samankokoinen masu kuin mulla eli 26 ja sanoivat kyllä tänään että voi kun on vielä pieni vauva !! En odota siis sen isompaa kuin esikoinen oli eli 3400 kg.

kaikille uusille oikein paljon mukavaa tuloa mukaan tänne helmisten joukkoon, joku kyseli siitä la, synnärit listasta. Sitruuna sitä aina päivittää ja se kyllä löyty oliko nyt eilisen päivän kohdalta !

minkki ja oskari 30 tasan

Vierailija
17/30 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joops, eli neuvolassa olin taas tänään. Kivaa jotenkin kun siellä saa/joutuu käymään nyt parin viikon välein. Viimeksi kun kävin oli paino noussut reilu 800g/viikko ja nyt oli vaan 450g!! Jipii! Mä jo pelkäsin et taas on tullut hirmuisesti lisää mutta onneksi ei. No sf mittakin oli tosin vaan parissa viikossa 1,5cm isompi eli nyt on 29,5cm. Keskikäyrällä mennään siis. Alkuraskaus mentiin siellä ihan yläviivalla ja pelkäsin jo että joku extraiso vauva tulossa! =)

Hemppa oli vähän laskenut ja nyt joudun taas syömään sitten 2tabuu päivässä.

Vauva oli hereillä koko neuvolan ajan ja kun terkka yritti kuunnella sydänääniä niin eihän siitä mitään tullu! Tyyppi vaan karkas sen anturin alta koko ajan! Terkkakin nauroi sille! Sen takia varmaan myös sitten kun vihdoin ja viimein ne sydänäänet sieltä saatiin kuulumaan niin ne oli 160-170!!! Tähän asti olleet aina max 145. Raukka siellä yritti karkuun niin rupes sydänkin pamppailemaan lujempaa! =)

Varasin ajan myös synnärille tutustumiskäynnille, se olis 27.12. Kivaa mennä sinne, varmaan taas konkretisoituu tää raskaus enemmän!

Mulla on joululahjat ostettu! Tänään sain viimeisenkin paketin hankittua, ihanaa! Mitään jouluvalmisteluita en tee, ei olla kotonakaan joulua. Ollaan molempien vanhemmilla ja siellä saa sitten syödä jouluruokia ja ne kuitenkin tunkevat kinkkua ja laatikoita mukaan kotiin niin se riittää meille. Laitoin kynttelikön ikkunaan, se on ainoa joulujuttu mikä meillä on! Ehkä sitten ens vuonna laitan kaikkia juttuja kun on lapsi ja varmaan ollaan kotona joulu.

Jaksuja kaikille! Ja tervetuloa mukaan kaikki uudet helmipallot!!

Kisu ja usein hikkaava nappula 32+5

Vierailija
18/30 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvola oli tänään, sf 29 ja täti tuumasi ettei mulla mikään valtava maha vielä ole, tosin lähdin kahvikupin voimalla aamusta liikkeelle, ja mahan paisumisen huomaa illalla kaiken syömisen päälle.

vauva on pää alaspäin mutta kovasti viistossa, peppu tuntuu selvästi toisessa kyljessä, liikkeet tuntuu hyvin ja kantapäätä iskä metsästelee iltaisin, nyrkkeily tuntuu sisäelimissä ja selkärangassa.

synnytystapa-arvioon lähti lähete, se tulee sit tammikuun alkuun, esikoinen leikattiin hätäsektiona.

oletteko käyneet synnytysvalmennuksissa? siis jo lapsia aiemmin saaneet? neuvolan täti ei puhunut mitään valmennuksesta, tosin ei hirveesti kiinnosta lähteä sinne " hengittelemään" , eikä iskäkään ole innostunut, varsinkaan kun esikon kuuden vuoden takaisesta valmennuksesta jäi huonot fiilikset, silloin eri neuvolan täti joka oli ihan " shit" .

joulua oon tehny jonku verran, tosin en ota mitään stressiä siitä, saunan ja vessan siivoan perusteellisesti, ikkunat putsasin jo syksyllä, mutta kaappeihin en koskekaan, ei se joulu kaapissa ole :) leipomisia yritän välttää, kuitenkin saan yksin syödä ne kun muut ei oikein innostu kakuista, pipareita toki tehdään esikoisen kanssa, hän tykkää niitä leipoa ja varsinkin koristella, torttuja tehdään sitä mukaan kun vieraita käy, tosi käteviä ne valmistaikinat, tulee just pellillinen.

tv lapanen rv 32+2 tai jotain

Vierailija
19/30 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi sivusta seurailija liittyy joukkoon! Aika laiska olen kirjoittelemaan, mutta kiva lueskella kuitenkin päivittäin teidän juttuja.

Vielä pari viikkoa sitten vauva oli perätilassa, mutta nyt en kyllä enää tiedä, niin kovasti siellä on muljahdeltu viime aikoina. Perjantaina neuvolassa sitten nähdään mikä on tilanne nyt. Piparintuoksuista joulunodotusta kaikille!

Vierailija
20/30 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjottelin jo tossa päiväsellä, mut jäi vähän kesken...

eli mullaki sf mitta viimeksi viikolla 31 oli 31, mutta neuvolatäti sanoi (tunnustelemalla) ettei vaavi ole mikään iso...?

miten pääsitte synytystapa arviointii? suositteliko joku, vai pyysittekö itse?

Jouluvalmisteluja ei kovin ole tullu tehtyä, noitten supisteluitte takia, mutta tähti on päässy ikkunaan! =)

Mennään kuitenkin aattoa ja pyhiä viettämään vanhempien tykö.Matkaa ois 800km.. mitä luulette miten tämän mahan kans autossa pärjää? tai että onko siitä mitään vaaraa vauvalle?

Nyt lähetään synnytys valmennukseen!