Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kun ihmiset tunkee lähijunan ovesta sisään ennen kuin pois ennen kuin muut on päässeet ulos

Vierailija
11.07.2026 |

Otsikossa ärsytyksen aiheeni. Moni tunkee sisään ennen kuin pois jäävät ovat päässeet ulos. Varsinkin täysissä junissa tämä on suunnattoman ärsyttävää kun lauma ihmisiä tukkii oviaukon. 

Pieni juttu mutta suunnattoman ärsyttävää. Onko tosiaan niin hankala odottaa odottaa oviaukon sivussa?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taipeissa piti seistä jonossa merkityssä paikassa ja ei ollut mitään ongelmia. Kaikki noudatti tätä ja ketään ei ärsyttänyt. Ihmeellistä ettei noin yksinkertaista juttua saa toimimaan länsimaissa kun kaikki on vitt**ntuneita.

Vierailija
2/23 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuisuusongelma, junttikansa ei tajua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lampaat elävät vaistoillaan mitään miettimättä. Laumaan pyritään jatkuvasti.

Vierailija
4/23 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, käytän säännöllisesti lähijunaa välillä Leppävaara-Helsingin keskusta eikä mitään ongelmaa tämän suhteen. 

Vierailija
5/23 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, käytän säännöllisesti lähijunaa välillä Leppävaara-Helsingin keskusta eikä mitään ongelmaa tämän suhteen. 

Valehtelet

Vierailija
6/23 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki riikkaakin ärsytti.

Vierailija
7/23 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimimerkki riikkaakin ärsytti.

Nimimerkki riikka onkin varsin sairas tapaus

Vierailija
8/23 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa Riikka itse olla täällä trollaamassa

Vierailija
9/23 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaamamma tässä. Oletan, että suomalaiset ovat tässä tilanteessa suppusuina. Yleensä ovat - ja mieluummin valittavat selän takana kuten tällä palstalla. IHMEELLISESTI sama ongelma on monta kertaa ratkennut Saksassa ihan heidän omalla kielellään (jota osaan hyvin) kun olen kuuluvalla äänellä mutta kohteliaasti sanonut BITTE KÖNNEN SIE UNS ERSTMAL RAUSLASSEN, DANKE! 
Eikö Suomessa voi sanoa: PÄÄSTÄKÄÄ NYT ENSIN MEIDÄT ULOS, KIITOS. 
?

Vierailija
10/23 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunge kovempaa vastaan

Vierailija
11/23 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaamamma tässä. Oletan, että suomalaiset ovat tässä tilanteessa suppusuina. Yleensä ovat - ja mieluummin valittavat selän takana kuten tällä palstalla. IHMEELLISESTI sama ongelma on monta kertaa ratkennut Saksassa ihan heidän omalla kielellään (jota osaan hyvin) kun olen kuuluvalla äänellä mutta kohteliaasti sanonut BITTE KÖNNEN SIE UNS ERSTMAL RAUSLASSEN, DANKE! 
?

Mä olen sanonut noin. Ei auta. Kerran jopa hissiin tunki nainen vaikka minä olin ovensuussa kainalosauvojen kanssa menossa ulos. Seisoin siinä sitten kun se melkein joutui kepin yli kiipeämään ja sanoin helpompi olisi jos päästäisit minut ensin ulos. Se tuhahti vaan niinkuin minä olisin tehnyt jotain väärin. Em ymmärrä sitten yhtään

Vierailija
12/23 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadissa ratikkaan ja bussiin mennään vasta toisten tultua ulos, onpa huonosti käyttäytyvää porukkaa jos noin tungeksitaan.  Silloin on syytä huomauttaa asiasta. 

Vierailija
13/23 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lähijunissa on myös ihmisiä jotka eivät pidä mitään kiirettä sen poistumisen kanssa. Jos poistuvaan ihmisvirtaan tulee katkos niin oletan että kaikki ovat jo poistuneet ja voin nousta itse kyytiin, mutta yleensä sieltä könyää ulos vielä jokunen sen katkoksenkin jälkeen. Ja nämä sitten ovat niitä tuhisijoita.

Vierailija
14/23 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttuhan se on markettien parkkipaikoillakin. Kun yrittää lähteä autoineen pois, on joku jo tunkemassa siihen samaan ruutuun, niin että eipä onnistukaan, kun siihen vielä toiselta puolelta yrittää toinen kiilata itseään. Siinäpä sitten istutaan ja ihmetellään, kunnes jonkun on pakko pakittaa. Aina löytyy autolle paikka, kun päästät jo asioineet ensin lähtemään. Näin se parkki tyhjenee.

Vierailija
15/23 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

?

Mä olen sanonut noin. Ei auta. Kerran jopa hissiin tunki nainen vaikka minä olin ovensuussa kainalosauvojen kanssa menossa ulos. Seisoin siinä sitten kun se melkein joutui kepin yli kiipeämään ja sanoin helpompi olisi jos päästäisit minut ensin ulos. Se tuhahti vaan niinkuin minä olisin tehnyt jotain väärin. Em ymmärrä sitten yhtään

Tämän olen kokenut moneen kertaan. Liikun itsekin kepin kanssa. Ja niin itsestään selvä asia, ettei toista. Mutta eiku vaan pitää ängetä päälle.

Suojatiet ovat klassikko. Vaikka siirryt ihan toiseen laitaan ihmisvirrasta, niin aina syöksyy joku suoraan päin. Mä jään jopa seisomaan ihan sinne laidalle, kun oletan, ettei seisovan ihmisen päälle tulla, mutta ei auta yhtään, tönien rynnitään syrjään.

Vierailija
16/23 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama metrossa. Ja liukuportaissa seistään ääliöinä vierekkäin /väärällä puolella ja tukitaan se kävelyväylä. Saatanan juntit, pysykää kotonanne. 

Vierailija
17/23 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on niitä heti mulle kaikki tänne -tyyppejä. Joka paikassa pitää etuilla ja kiilata.

Vierailija
18/23 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on niitä heti mulle kaikki tänne -tyyppejä. Joka paikassa pitää etuilla ja kiilata.

Eikä sellaista kauppareissua olekaan, etteikö joku juoksisi röyhkeästi ostoskorinsa kanssa eteen, juuri kun olet astumassa siihen kassajonoon, omalla vuorollasi. Mutta kun siinä on vielä se metrin rako, niin eteen vaan, "kun mä ehdin ensin", vaikka mitään epäselvyyttä ei ole mitä on tapahtumassa, eli oma paikka olisi ollut sen eteen kiilatun takana. Jotkut oikein työntyy olkapää edellä, samalla jotain kiireestä mutisten.

Vierailija
19/23 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lähijunissa on myös ihmisiä jotka eivät pidä mitään kiirettä sen poistumisen kanssa. Jos poistuvaan ihmisvirtaan tulee katkos niin oletan että kaikki ovat jo poistuneet ja voin nousta itse kyytiin, mutta yleensä sieltä könyää ulos vielä jokunen sen katkoksenkin jälkeen. Ja nämä sitten ovat niitä tuhisijoita.

Tämä. Oma kokemukseni on, että pk-seudulla matkustajat kiltisti siirtyvät ulko-ovien sivuun ja päästävät junan sisältä muut ulos. Mutta jos joku lähtee paikaltaan liikkeelle vasta tovin kun juna on pysähtynyt asemalle, niin hitustakaan sitä tietää, että joku vielä haluaa ulos.

Vierailija
20/23 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ongelmaa. Kävelen suoraan ovesta ulos. Tähän asti on aina väylä auennut.

185/95