" Virikelapsien" äitejä arvostelevat
Ette taida koskaan ottaa huomioon sellaista seikkaa, että äiti mahdollisesti tekee kotona töitä tai opiskelee, kumpikin kun voi olla ihan mahdollista silloin kun kotona on vain ihan pieni vauva, mutta kumpikaan ei oikein suju jos kotona on vauvan lisäksi myös leikki-ikäinen tai muutama.
Minulla on oma firma jota olen kotoa käsin pyörittänyt jonkin aikaa ja isot lapset on ollu hoidossa. Kohta tulee vauva taloon, mutten voi enkä haluakaan firman pyöritystä lopettaa, joten isot jatkaa ihanassa tarhassaan missä viihtyvät ja minä teen kotona töitä sen mitä vauvan hoidolta kykenen.
Kommentit (4)
Harvempi viitsii kenellekään työnteosta tai opiskelusta ä-loma-aikana kertoa, koska jos joku kertoo Kelaan, menettää äiti ä-pvärahat.
jään tyttömäksi. Enkä halua menettää todella hyvää hoitopaikkaa pph.lla. Ja töihin voin joutua/päästä ihan millon vaan takaisin. Mitäs mieltä tästä?
Syynä se, että esikoinen jäljessä motoriikassa ja kielen kehityksessä. Kuopus kotona ja 2v nuorempi, mutta osaa enemmän kuin esikoinen. En katso lapseni olevan virikelapsi, tiedä sitten mikä on virallinen kanta.
lapsi ei ole silloin virikelapsi. Luulen, että yleensä tarkoitetaan sellaisia äitejä, joilla ei ole kotona mitään muuta tekemistä lastenhoidon lisäksi.