Onko totta, että poikien äiti selviää
huomattavasti halvemmalla, etenkin murrosikäisten kanssa? Tutut, joilla on tyttöjä, sanovat, että tulevat erittäin kalliiksi.
Kommentit (7)
Tytöt varmaan yleisesti haluavat enemmän uusia vaatteita tms.. mut ei voi tietää.
Mutta ei ole millään tavalla välttämätöntä omistaa kahtatoista paria farkkuja, eikä meikkejen tarvitse olla niitä ökyhinnoiteltuja.
Ja kyllä jääkiekko, laskettelu ym. urheiluharrastuksetkin kalliiksi tulee. Mutta eiköhän ne lapset tule keskimäärin yhtä " kalliiksi" ovatpa tyttöjä tai poikia ja harrastavatpa mitä tahansa. Johonkinhan sitä rahaa saa aina menemään.
En ole katkera, sillä ovat hankkineet aikanaan minullekin mitä olen tarvinnut. Pikkuveljelläni useita kalliita harrastuksia, joihin pitää vuosittain hankkia uusia varusteita, hallivuokria, hissilippuja ym. Ja vaatemaku ei ole miehenalulla halvimmasta päästä. Lisäksi pc-pelit ym.
Mulla on muutenkin tästä asiasta vähän päinvastainen käsitys, jotenkin tuntuu, että poikien harrastuksiin ollaan valmiimpia satsaamaan suurempia summia.
Pojat vaikuttavat vilkkaammille, joten vaatteita ainakin kuluu meilläkin tällä hetkellä jo melkoiset määrät. Onhan vaatteissa erojakin : pojat eivät voi pitää esim. sukkahousuja vaan pitää olla sukat ja kalsarit ts. hinta keskimäärin väh. 7-8 euroa. Ruokakin maistuu ihan hyvin, harrastukset kanssa.
Vaikka siis poikamme on vasta vuoden ikäinen niin tälläsiä ajattelen aloituksestasi. Ihmeellistä miten maailma muuttunut yhtäkkiä sellaiseksi " kulutuspaikaksi" että kauppareissullakin jatkuvasti saa olla ostamassa useammalla kympillä eikä enää vain itselle. Joten tuskinpa se kellekään " halpaa" on Suomessa.
Minusta taas tuntuu, että asia on päinvastoin. Tyypilliset poikien harrastukset ovat ainakin kalliita. Tietysti niitä voi tytötkin harrastaa. Mutta faktaa minulla ei ole, pelkkä arvaus :-)