Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi äitiyspakkaus

13.12.2005 |

Onkohan täällä palstalaisilla vielä kellään mitään sisäpiiritietoa tulevasta vuoden 2006 äitiyspakkauksesta? Eikö se kohta ole päätetty ja melkein tehtykin, vaikka tuleekin jakoon vasta maaliskuussa? Meille siis heinävauva tulossa, joten vielä rutkasti aikaa, mutta kiinnostaisi vain kovasti.. Siis värit ym. Jos joku kuulee jotain, kerrothan tänne! Kiitos! :)

Tuulis81 rv10+2

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään kyllä violetista kovasti, toivottavasti ois sen väriset. Nykyisissä haalareissa se raitaosio ei iske sit yhtään!

Meillä la myös heinäkuussa, joten uskon et saadaan uudet pakkaukset, eiköhän ne vanhat maalis-huhtikuun aikana jaeta jo pois.

Vierailija
2/27 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten mutta kun tuo esikoisenkin paketti oli violetti.. Olen muutenkin kahden vaiheilla paketin kanssa, enkä oikeasti valita mutta ehkä enemmänkin naurattaa että aina kun " me tehdään" lapsia niin paketin väri olisi violetti.. :D

Jos päättää saisi, niin haluaisin ruskeaa ja oranssia. Reiluja värejä, mutta ei selviä pinkkejä tai vaaleansinisiä. Mutta jostainkumman syystä siihen voi varmaan olla vaikeaa vaikuttaa. " Muutama" äiti esittää oman mielipiteensä mitä haluaa, tuloksena olisi sateenkaaren värisiä vaatteita :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo huhu lilasta puvusta paikkansa pitäisi, se olisi musta tosi hauskaa, olen nimittäin katellut vanhojen pakkausten vaatteita ja yksi suosikeista on ollut tuo vuoden 2003 lila pakkaus.. Tosin pidän paljon tämän vuoden pakkauksestakin, varsinkin kevyttoppapuvusta ja monista potkuhousuista. Mutta ois varmasti hassua Jenni, jos toiselle lapselle tulis taas samat värit.. Kohtalo.. ;) Olen samaa mieltä sun kans, että enemmän vois olla rohkeita värejä pakkauksissa, toisaalta minä toivoisin reiluja värejä, kuten t.sinistä, punaista ym. Mutta valittaa en halua, tulee pakkauksesta sitten minkävärinen tahansa, olemme onnekkaita, että meillä on mahdollisuus pakkaus saada. Varsinkin esikoisen kohdalla se on kyllä ihan ehdoton! Jos joku kuulee edelleenkin lisää infoa uudesta pakkauksesta (esim. kelalla työskentelevät kyselkää!!!), tulethan jakamaan tietosi nuo. Tässä pahoinvoinnin keskellä pienetkin ilot ovat suuria! :)

Tuulis81 rv10+5

Vierailija
4/27 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on esikoisella tuo 2003 lilapakkaus ja nyt olen pähkäillyt että otanko kakkoselle pakkausen vai rahan. La on juhannuksen tienoilla ja silloin vielä saattaa saada tuota nykyistä pakkausta,joka ei kyllä innosta... Toisaalta esioisen vaatteet olis ihan hyvät, sillä rahalla vois ostaa vauvalle paremman turvakaukalon, kun esikoisen maxi-cosi on vanha, käytettynä saatu ja hankala käytössä, tekisi mieli sitä auto-babya, missä erikseen alusta...

Vierailija
5/27 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan, jotta meidät huomataan! :)

Vierailija
6/27 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen pakkauksessa oli aika hailakat beigen ja keltaisen sävyt (2001). Mielestäni ne värit oli aika ällöt, kun sattui melkein kaikki sellaisia mistä en henk.koht. pitänyt sitten yhtään.

Äitini kertoi, että minut saadessaan (1983) kaikki pakkauksessa oli ruskean eri sävyjä, mm. vieläkin tallessa oleva makuupussi oli täysin tumman ruskea. Äitini ei voi sietää ruskeaa ;) Samoin pikkusiskon ja pikkuveljen syntyessä se oli jotain sellaista väriä mitä äitini inhosi..Taisi olla joku keltainen tai ruskea..

Joten olisi todella mukava, jos värinä olisi violetti :)

Vierailija
7/27 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta toisesta äitiyspakkausketjusta luin, että uuteen pakkaukseen olisi tulossa kestovaippa-starttipaketti. Ihan kiva juttu, olen kiinnostunut kokeilemaan, vaikka se ei mulle mikään ideologinen pakko kyllä ole. Voisin innostua kesto- ja kertakäyttövaippojen yhteiskäyttöön. Ainoa asia, mikä vähän mietityttää, että mitenkähän paljon kestovaippa vähentää muuta vaatetta pakkauksessa, kun se ei voi kuitenkaan olla mikään halpa juttu siellä. No, kylläpä siellä kaikki välttämättömin varmasti pysyy ja vaatteita kyllä aina saa. Samaisesta jutusta sai myös tiedon, että vuoden loppuun mennessä kaikki on lyöty lukkoon pakkauksen osalta, joten huhumyllyt pyörimään, jos kuulette värimaailmasta! :)

Vierailija
8/27 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä homma mielestäni! Kuhan tosiaan ei paljoa karsi sitten itse vaatteiden määrää. Kestothan olisi paljon järkevämpi valinta tuollaiseen pakkaukseen jonka kuuluu antaa apua, kun se määrä kertiksiä mikä pakkauksessa on, kestävää vain hetken. Mutta edelleen innolla odotan varmaa tietoa pakkauksen väri valinnasta.

Vierailija
9/27 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

haukun tuon kestovaipan jos sen takia jää vaatteita enemmänkin pois.. Jokainen joka haluaa valita sen vaihtoehdon niin ostakoot tai tehkööt ne. Meillä se tulee olemaan turha. Ja jos näytevaipatkin jäisivät pois niin ei haittaisi. Eipä ne auta myöskään meitä.

Vierailija
10/27 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämän vuoden äitiyspakkauksen toppapuku sama kaikille? Käsittääkseni joka vuosi on ollut ainakin 2000-luvulla aina kaksi eri pukua, jotteivät kaikki vauvat näytä samanlaisilta... Esim. sen lila-puvun kanssa samana vuonna 2003 oli vaaleanvihreä-valk. puku ja viime vuonnahan ne värit vaihtoi puvussa/töppösissä paikkaa loppuvuodesta. Ja muistaako muuten kukaan, milloin oli äitiyspakkauksen puku sellanen hyvän vihreä, kolme-neljä vuotta sitten varmaankin? Se on ollut myös yksi suosikeistani värinsä puolesta. Sen tiedän, että loppuvuodesta 2002 jaettiin vaaleankelta-valkoista pukua, olikohan se vihreä samana vuonna alkuvuodesta? Joo, tiedetään, olen vähän friikki, mutta olen ollut jo vuosia kiinnostunut äitiyspakkauksen värivalinnoista ym. ja nyt kun se ajankohtaista omallekin vauvalle, kaikki kiinnostaa vielä lisää! :)

Aikaisempina vuosina käytettiin kyllä enemmän reiluja värejä ja nyt on siirrytty tosi pastelleihin. Ja minkähän takia ei tule tyttöjen/poikien pakkauksia erikseen, jos kuitenkin toppapukuja on useimmiten kaksi erilaista.. Samallahan pakkauksessa voisi vaihtua vaikka muutama vaate juuri tytölle/pojalle... No, se on varmaan ikuisuuskysymys, joka ei koskaan muutu...

Vierailija
11/27 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

huhu toiselta listalta... kestovaippojen takia taitavat tosiaan vähentää vaatteiden määrää pakkauksessa... En itse ainakaan tällä hetkellä ole innostunut kestovaipoista, joten vähän harmillinen juttu... Sen takia taidankin taktikoida sen verran, että haen tuota pakkausta mahdollisimman aikaisin, jolloin ehkä on mahdollista saada vielä vuoden 2005 malli (joka noin ulkonäöllisesti on omasta mielestä ihan ok).

Vierailija
12/27 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain sen verran pakko kommentoida, että se vihreä-valkoinen toppapuku on itseasiassa vuoden 2002 pakkauksesta. Meillä esikko syntyi kesäkuun lopussa 2003 ja sai vielä edellis vuotisen pakkauksen eli em. puvun ym. Vanhat pakkaukset jaetaan ensin alta pois, ja vaihtelevasti noita vanhoja pakkauksia voi olla jaossa melko pitkäänkin.. Itseäni ei kyllä " edellisvuoden" pakkaus haitannut, sillä oli mielestäni lilaa (vm.2003) pakkausta kivempi..

Vierailija
13/27 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.huvitutti.net/arki/tavarat/vaatteet1.html

Aika kivoja ovat mielestäni kaikki olleet.. Eiköhän uusikin pakkaus tule olemaan. Aina kuitenkin hieman mielipiteitä jakavat..

Vierailija
14/27 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata murehtia, jos yksi tai kaksi paitaa tai potkaria jää pois sen takia tai ne kertikset... Itsellä kun tuli poika, ja pakkauksessa paljon vaaleankeltaista ja jossain housussa jopa röyhelöt punteissa, niin ei niin kovin paljon käytössä ollut... Oli myös turkoosin sävyjä jonkin verran ja valkovoittoista. Itse seuraaville otin rahana ja ostin, mitä kaipasin lisää. Kirppareiltakin ja tuttavilta saa haalareita, jos toiset tarvii.

Kestovaippoja käytin ekalla, meni ihan hyvin, kun hoksasin yöksi sentään laittaa kertakäyttöset. Toisilla kun käytin kertiksiä, niin oikein alkuun järkytyin, kuin paljon sitä jätevuorta niistä kertyi... Samalla kuin muu vauvapyykki, ne kertiksetkin meni. Eikä tullu hankautumajälkiä tai ihottumaa rikkoutuneista vaipoista (muinoin ainakin muumivaipat ja väliin myös liberot rikkoutui turhan herkästi ja rakeet tuli ulos)... Mut kylhän se kunnon pesutilat ja energiaakin vaatii hiukka enemmän. Mut kannattaa kokeilla vaikka esim. viikon. Ja kysyä käyttöneuvoja/vinkkejä muilta.

PS. Ruskean ja keltaisen voimakkaat sävyt saavat monet lapset näyttämään kalpeilta, siksi ehkä niitä ei enää suosita.

Vierailija
15/27 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sain vasta vuoden 2005 äitiyspakkauksen ja siinä oli kestovaippoja. Siis on jo tämän vuoden pakkauksessa. Vaatteet ovat aivan hyviä, ainaki meillä varmasti tulee käytettyä. Itse aion käyttää kestovaippoja esim. pukluliinoina ku ei tuo kestovaippailu innosta.

Vierailija
16/27 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyyli-täti:

että sain vasta vuoden 2005 äitiyspakkauksen ja siinä oli kestovaippoja. Siis on jo tämän vuoden pakkauksessa. Vaatteet ovat aivan hyviä, ainaki meillä varmasti tulee käytettyä. Itse aion käyttää kestovaippoja esim. pukluliinoina ku ei tuo kestovaippailu innosta.

Tota noin niin kun ne sideharsothan ei nyt ole ihan sellaisenaan kestovaippoja.. Vaikka tokihan 25-vuotta sitten sideharso+muovinpalanen oli kestovaippa.

(Itse sain pakkauksen maanantaina ja ei siinä ainakaa ollut sideharsoa kummempaa.)

Vierailija
17/27 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vuoden pakkaukseen siis tulossa harsojen lisäksi kestovaippakuoria ja niihin sisävaippoja, harsoilla voi toki kestoilla villahousujen kanssa niinkuin monet tekevätkin. Onhan se toisaalta jännä, että kaikki saavat nyt kestovaipat, kun kuitenkaan monet eivät varmasti ole kiinnostuneita kokeilemaan. Mutta toisaalta, ehkä useampi silti kokeilee nyt, kuin ilman tämänkaltaista panostusta, ja vaikka käyttäisi vain yhden keston päivässä, vuodessa tulisi 365 kertistä vähemmän roskiin ja se tuntuu jo tosi paljolta. Ehkä ainakin sen verran voisi jaksaa ympäristöä säästää. (Täysin kestoilemallahan säästäisi myös paljon rahaa, mutta itse kyllä haluan vaipalta TOSI hyvää imukykyä ym., mikä kuitenkin kertiksillä ehkä varmempaa..)

Vierailija
18/27 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jos päädyn tuohon pakettiin niin en harmittele vaatteiden vähentymistä kestojen vuoksi, kun noita vaatteita esikoisesta hirmusesti jäi. Mutta ymmärrän kyllä muiden harmistuneisuuden. Ehkä olisi hyvä jos saisi vaikuttaa siihen että ottaako kestovaippa+vähemmän vaatteita-paketin vaiko kertikset+enemmän vaatteita. Ja katsottaisiin että kumpi paketti olisi suositumpi ja jatkettaisiin sitten sillä tulevat vuodet. Ehkä tuokin mahdotonta järjestää, mutta tulipahan taas mieleen :)

Oliko muuten niin että tulevassa paketissa ei ole yhtään kertiksiä sitten enää? Sori jos siitä sanottiinkin jo ja tyhmänä kyselen..

Vierailija
19/27 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pakkaukseen tulee kestovaippa. Ainakin vielä tässä vaiheessa ajatuksena on, että pääsääntöisesti kestoiltaisiin.

mallariina rv10+

Vierailija
20/27 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni jutun perusteella uuteen pakkaukseen tulee yksi kestovaippa sisältäen sisävaipan, housut ja hoitoliinan. Hinta ilman arvonlisäveroa 5,36 euroa. Ei pitäisi vähentää kovin monta vaatetta.

Jotka olette saaneet pakkauksen minkä värinen teillä on ollut toppapuku?

Terv. belinda