G: Ammatti, jonka toimenkuva on sinulle täysin hämärän peitossa
Kommentit (34)
No minä olen ollut tutkija. En kylläkään naistutkija, vaikka nainen olenkin. Työnsisältö riippuu luonnollisesti tutkimusalasta.
käsittääkseni kirjanpitopäälliköstä vielä vähän korkeempi nimike. Siis kokonaisvastuu kirjanpidosta ja rahoituksesta (itse kirjanpitäjät, assistentit ym. on erikseen). Korjatkaa jos olen väärässä.
Siis sen ammattinimike oikeesti on naistutkija!! Vai oliks se naistentutkija...!???
voisko naistutkija olla henkilö, jonka tutkimusalana on esimerkiksi
- tasa-arvo
- naisten asema jne.
Ihan vaan arvaus, ei tieto :-)
tiedän että liittyy julkasutoimintaan, mutta varsinainen työnkuva epäselvä.
Mua ärsyttää PROJEKTIPÄÄLLIKÖ - nimike. Sekään ei kerro työstä oikeastaan mitään. Mäkin oon - yllätys yllätys - projektipäällikkö, mutta projektejakin on niin miljoonaa erilaista. Vaikka joku tuotekehitysprojekti tai sitten syrjäyneiden työllistämisprojekti... ei oo ihan samanlaista hommaa.
Täällä toinen projektipäällikkö. Samaa mieltä ammattinimikkeen mielekkyydestä. Paitsi, että se ei kerro mitään työnkuvasta, se ei myöskään paljasta edes ammattialaa (tekninen/humanistinen/jotainmuutamitä).
ahtaaja lastaa tai purkaa laivoja, siis kontteja lähinnä. En tiedä mistä nimi tulee. Trukkikuski vois olla ymmärrettävämpi nimi.
Enemmän mua kyllä ärsyttää se, kun joltain AMK opiskelijalta kysyy että mitä sä opiskelet, niin vastaus on joko Ammattikorkeakoulussa tai Stadiassa/Laureassa tms. Noitten amkkilaisten arvostus on kyllä ihan miinuksilla mun silmissä tuon takia. Kuka helvetti antaa tuollaisen vastauksen kysymykseen, MITÄ (ei siis missä) sä opiskelet. Ei kukaan mun amislaisista kavereista tai yliopistokavereistakaan vastaa että opiskelen amiksessa tai opiskelen yliopistossa vaan osaavat vastata kysymykseen MITÄ ihan oikein (eli kertoa mitä alaa he opiskelevat). Amkkilaisten ÄO:lle tuo tuntuu olevan aivan ylivoimaista.
Kohtasin kerran tällaisen henkilön baarissa. Pyysin häntä selittämään mikä ihme tuo ammatti on, mutta ulosantinsa ei ollut kauhean hyvä ja sanoi vain, että valmistaa painopintoja. D' oh.
taitaa tosiaan tutkia naisten asemaa..
mun mielestä toi projektipäällikkö on ihan hyvä nimike. sehän vasta sekottaiskin jos ois erikseen nimikkeet kaikille mahdollisille projekteille. sitä paitsi kai te hyppelehditte projekstista toiseen.. voihan sitä aina tarkentaa että vaikka sosiaalialalla.
Vierailija:
käsittääkseni kirjanpitopäälliköstä vielä vähän korkeempi nimike. Siis kokonaisvastuu kirjanpidosta ja rahoituksesta (itse kirjanpitäjät, assistentit ym. on erikseen). Korjatkaa jos olen väärässä.
Korjaisin sinua! Controller tekee yrityksen johtoa ja päätöksentekoa varten erilaisia laskelmia, esim. kuinka jokin tehty investointi on kannattanut tms. Controller usein työskentelee suoraan toimitusjohtajan lukuun ja saattaa olla eri organisaatiota talousosaston kanssa. Lisäksi eri liiketoimintayksiköillä saattaa olla ns. business controllereja, jotka laskevat tietoa liiketoimintayksiköiden tarpeita varten.
on oppinimi, ei ammattinimike. Kukaan ei voi olla töissä " tradenomina yrityksessä ABC" . Tradenomi on kaupanalan tutkinto ammattikorkeekoulusta (vrt. restonomi tai artenomi, saman tason)