Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI aloitus tammikuussa-06

12.12.2005 |

Hei ! Onko kukaan samassa tilanteessa kuin minä, puregonin pistely alkaa joko 2.1. tai 5.1 riippuen siitä milloin naisten vaivat alkaa ?

Me ollaan hoidossa fertinovassa, lapsettomuutta takana maaliskuussa kaksi vuotta. Syy on miehessä, hitaita ja liian vähän uimareita.

Olisi mukava jakaa kokemuksia, sillä tämä on minulle ensimmäinen IVF-hoito.

Jouluisin terveisin, mami

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitähän on iso porukka yhdessä piinailemassa. Ja ippu67; täällä samassa pinossa taas ollaan:-) Toivotaan, että täällä ei tarvitsisi jatkaa kovin montaa kierrosta...

Lyhyt esittely:

Lapsettomuutta takana 17 vuotta (ei toki jatkuvaa yritystä, mutta tieto asiasta), vaikea endo ja useita leikkauksia, hoitoja ja toimenpiteitä vuosien saatossa. Miehessä ei vikaa. Nyt " viime hetken yritykset" ennen kuin ikä loppuu:

11/2005 IVF:nega

12/2005 PAS: nega

14.1.2006 jarru, josta jatketaan pitkällä kaavalla IVF:ään. Punktio osuu näillä näkymin helmikuun alkupuolelle.

*Kaikille piinailijoille oikein paljon iloa Uudelle Vuodelle ja roppakaupalla onnea yrityksiin!!

Vierailija
42/62 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin meni joulu sitä edeltäneet muuttokiireet eli enpä päässyt joulusta kovinkaan nauttimaan enkä päässyt edes äidin patojen ääreen! Joululahjaksi voisin kyllä mielelläni ottaa onnistuneen inseminaation... Kävin siis pari päivää sitten kolmatta kertaa inssissä, jos vaikka onnistaisi ennen tammikuun ekaa ivf:ta.

Minä (33v) joudun turvautumaan näihin hoitoihin vaikka itsessäni ei pitäisi olla mitään vikaa, sillä mieheni (35v) on onneton mennyt steriloimaan itsensä edellisen liiton lapsiensa jälkeen. Viime syksynä minulle tehtiin kaksi inssiä mieheni pakastetuilla siittiöillä clomifenien, menopurin ja pregnylin kanssa, mutta eihän ne tietenkään onnistuneet vaikka siittiöiden liikkuvuus oli suht ok. Päätin sitten vielä kerran kokeilla kolmatta inssiä ilman lääkkeitä lh-testien avustuksella, kun niitä pakastettuja olkia on vielä tarpeeksi jäljellä. Seuraavista menkoista, jotka alkaa viikolla 2 aloitan kierron 2. päivänä menopur-piikit ja orgalutranin sitten myöhemmin, todennäköisesti ivf tehdään viikolla 4. Homma tehdään siis lyhyen kaavan mukaan vl:ssa. Monet itkut on itketty, kun meidän pitää maksaa aivan kaikki kokonaan itse, kun kela ei korvaa mitään sterilisaation vuoksi. Tuntuu niin epäoikeudenmukaiselta kun minä " syytön" joudun siitä kärsimään. Pitäisi kai kelaa varten aina kuulustella mies ennenkuin valitsee puolisonsa... suututtaa! No, eihän se ole kuin rahaa... toivotaan että hoidot joskus onnistuu.

Oliko tässä pinossa muita lyhyen kaavan kokeneita tai kokemassa olevia? Kai se nyt oikeasti on yhtä hyvä kuin pitempi kaava? Valitsin lyhyen kaavan, kun en tykkää muutenkaan lääkkeiden käytöstä.

Tsemppiä kaikille tässä ringissä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todellakin oikein paljon PLUSSIA tälle vuodelle meille kaikille!!!!

Minulla alkoi tänään 5:es piikitys päivä. Gonal F 225iu annoksena, ja huomenna labraan tsekkaamaan arvoja, ja torstaina ultra, ja silloin selviää punktiopäivä, joka tosiaan lähenee kovaa vauhtia, vko 2!!! Syne-sumut puolittuneet, ja välillä vuotoa tiputtelee, soitin jo NKL:lle ja on kuulema normaalia, kauhuskenaarioita jo päässäni pyöritän, että jospas vasteet on huonot....ja kun oireita ei juurikaan ole muuta kuin itkuherkkyys, ja vatsa vähän turvoksissa, mutta yksilöllisiähän nämä tietty on...Alkaa vaan kelaamaan tässä kohtaa juttuja eritavalla, kun H-hetket lähestyvät.

Positiivisyyden yllä pitäminen on aika tiukassa, vaikkakin lekuri viimeksi sanoi että se minun luomuplussa(tuulimuna)kesäsuussa, on jatkoa ajatellen hyvä juttu....

Kyllä se vetää mielen välillä aikas maihin, kun miettii että JOS se olisi ollut norm.raskaus, sitä olisi helmikuussa äiti....jossitella vois vaikka kuinka, mutta eipä se auta!

Ei muuta kun zemppiä ja jaksamisia meille kaikille!!!

Vierailija
44/62 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei !

Huomenna alkaa puregon piikitys, viime viikolla tilasin meidän " lähi " apteekkiin.( Uusi vuosi alkaa sellaisilla asioilla jota en ole ennen tehnyt...)

Ultra on varmaankin loppuviikosta, en ole ihan varma täytyy soittaa huomenna Fertinovaan. Onko se Orgalutran vaikea pistää ?

Tsepppiä kaikille !!!

Hyvää Uutta Vuotta !!!!

T:mami

Vierailija
45/62 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää Uutta vuotta!!

Myöskin minä ilmoittaudun tähän pinoon!

Toinen ivf alkamassa. Eka oli 8/2005 josta plussa mutta meni kesken, pasiin ei päästy vaikka lääkityksen aloitin, alkiot ei sulatusta kestäneet. Mulla on endo, mies ok. Yritystä takana reilut 2 vuotta.

Ivf valmistautuminen aloitettu jo, 13.12 pistin maha makkaraan Enaton depotin, Synarela alkaa päälle 10.1. Punktiot näillä näkymin suuniteltu vkolle 5.

Täytyy toivoa parempaa vauva onnea tälle vuodelle kaikille. Pakko kait sen on joskus onnistua!!

T. Jasmuli

Vierailija
46/62 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on varmaan aikas yksilöllistä, että mikä sopii kenellekin. Kaksi pitkää kaavaa mulla takana. Eka iffi on sellaista hakuammuntaa. Katsellaan vähän, että miten kroppa reagoi lääkkeisiin ym.

Vierailija
47/62 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistän toisen jarrupiikin ens viikolla, punktio suunnitteilla vko 7 (joku muukin oli ?)

Kyseessä olisi 4. ivf, mitään yhtä selvää ja varmaa syytä ei lapsettomuuteen ole, matkan varrella on selvinnyt ongelmia olevan ainakin solutasolla.

Hoidossa yksityisellä Hgissä.

Hirveästi ei uskalleta odottaa tästäkään, on pettynyt jo monesti, silti sitä niin toivoisi että josko nyt....

Vierailija
48/62 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vähän jo tuossa aattelinki, että nyt kyllä oli tuttu nimi entuudestaan! :D Kiva tavata, jos nyt niin voi sanoo...

Mulla on tänään vuorossa 4. piikki Gonal-F:ää, torstaina meen käymään ultrassa tsekkauttamassa vasteet. Nyt näyttää laskutoimitusten mukaan siltä, että siirto saattaa venähtää tuonne 3. viikon alkuun, kun menkkoja jouduttiin siirtään tuossa ennen joulua.

Kyllä sitä ilokseen pistelee Gonalia verrattuna Menopuriin!

Lapsirikasta vuotta kaikille!

Vierailija
49/62 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotellaan 8. päivää jolloin pääsen sumuttelemaan. Täytyy kyllä sanoa että en muista koska viimeksi olisin mitään näin paljon jännittänyt.

Haluaisin kysyä teiltä IVF:ssä/ICSI:ssä olevilta tai joskus olleilta millaisia sivuvaikutuksia Synerelalla ja Gonal-F:llä on ? Hyperistä tiedän, mutta enemmän arveluttaa nuo mielialan muutokset...

Vierailija
50/62 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdinkin jo kysellä Vko:lle 6 piinisseuraa kun en tätä pinoa huomannut..

Taustaa:

- Selittömästi lapsettomia ollaan

- 4 x IUI -> negaa

- Kesäkuussa 2005 1. IVF -> negaa, alkioita ei saatu pakkaseen asti (pitkä kaava, 12 munista, kahdeksassa oli munasolu, kuusi hedelmöittyi, kuusi lähti jakaantumaan, kaksi (4S2 ja 2S2) selvisivät siirtoon asti)

Lääkäri epäili että jarru veti mun munasarjat syvään uneen, joten seuraava IVF tehdään lyhyellä kaavalla. Nyt menkkoja siirretään vähän teroilla. Ma 23.1 (vko 4) olis eka ultra ja siitä heti kp 2 alan piikittämään gonalia. N. kp 8 rinnalle tulee " jarrupiikki" muutamalle päivälle ettei munikset irtoa ennen aikoja ja viikolle 6 on alustavasti sunniteltu siirto :) Ja odottevan aika on niin mahottoman pitkä!!!

Vierailija
51/62 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin menin tuonne vko 6 pinoon, taitaa olla että tämä kasa paisuu aika pitkäksi! Olisiko täällä tarpeeksi porukkaa omaan vko 6 pinoon? Roikutaan sillä välin molemmissa:)

Meillä siis punktio vko 6, lyhyen kaavan ivf + icsi.

Vierailija
52/62 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sulla oli viimeks Menopur ja nyt Gonal-F...kerro mitä eroa olet huomannut. Millaisella annoksella pistät? Mulla ollut Gonal-F ja aloitan myös tällä kertaa sillä(225 IU/pvä). Toivottavasti sulla ultrassa kaikki niin kuin pitääkin:-)

Vierailija
53/62 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ultriin ja sen semmoista??? :)

Vierailija
54/62 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Hyvää Uutta Vuotta teille kaikille!

Tulkoon tästä vuodesta plussarikas meille kaikille!

Ketju on kasvanut hurjan pitkäksi, hyvä niin.

Bertta71, samoissa aikatauluissa menemme, minä vain päivän jäljessä. Punktio tulossa viikolla 2 eli siis jo ensi viikolla. Hurjaa! Nopeasti aika on kulunut. Ja tää loppu on aina kaikkein jännittävintä. :O) Gonal-F:ää tuikkaan vatsaan ja kylmät väreet kulkevat pitkin selkää. Synarelan aiheuttama unettomuus ja kuumat aallot eivät ole olleet kovin mukavia. :O( Mutta Gonalin ansiosta hormonitoiminta pääse taas vauhtiin, joten olo helpottuu toisaalta. Nyt on vuorossa sitten munasarjojen jomotus. Kaikkea sitä joutuu kestämään. :O)

Tsempitykset kaikille hoitoihin ja hoitojen aloitukseen!

Vierailija
55/62 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sama annos Gonalia on mullaki eli 225/päivä. Gonal on todella helppo käyttää kun ei tarvi sekotella nesteitä ja kuiva-aineita niinku oli Menopurin kans eli sen takia tykkään enemmän tästä Gonalista.

Nyt alkaa jo maha tuntua pinkeeltä ja isohkolta vaikka vasta 4 piikkiä on takana. Saa nähä miten sitä mahtuu loppupiikkien aikaan huosuihin ;D

Joku tuossa mainitsi että munikset oli ehkä menneet liian syvään unitilaan sumuttelun ansiosta ja siksi ei ollu saatu toivottua vastetta stimulaatiolla. Mun kohalla VL:n lääkäri epäili samaa asiaa. Ja minä raukka jouduin aikatauluongelmien takia sumuttelemaan ensimmäisen hoidon aikana yhen ylimääräsen viikon eli 3 viikkoo ennen Menopuria, jossa oli oikein hevosannos (6 x 300 ja 6 x 375!!!). Nyt onki mielenkiintosta nähä miten Gonal vaikuttaa. Muuten en oo huomannu mitään eroo aineissa. Samaan tapaanhan sitä reijän mahaansa joutuu pistämään... :D

Vierailija
56/62 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui äsken kysyä, että missäs sinä luuraat? Jokos oot päässy piikittään? Miten on menny?

Vierailija
57/62 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävin nollaultrassa ja siellä kaikki sopivan hiljaista:)Huomenna aloitan piikkitykset puregonilla annoksella 175 IUI, kuudentena piikityspäivänä nostan annoksen 200 IUI:hin.Viikon päästä tiistaina eka munintatuloksen tarkistusultra. Näin se sitten lähtee kolmas ja viimeinen ivf!

Vierailija
58/62 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuru, mennään näköjään sit aika samoissa!

Eilen oli labra, ja Gonal nostettiin 300/iu, ja torstaina on sitten ultra, ja selviää punktio pvä sit ens viikolle.

Näin se aika mennyt tosi hujauksessa, ja ILMAN oireita, hmm, onkohan hulestutavaa......

Ainoa mikä on, niin itkuherkkyys lisääntynyt, ja vähän ehkä tuntuu maha pinkeeltä, mutta siinä kaikki, ja minä piikkikammonen selvinnyt jopa hyvin ite pistämisen kanssa ; )

Jännäx menee kun H-hetket lähestyy!

Vierailija
59/62 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen selvisi että meille osuu punktio viikolle 6 myöskin joten taidan liittyä seuraanne! Täytyy yrittää ottaa tästä icsi-hoidosta ilo irti vaikka palstalla notkumalla.

Meillä on jo hieman hoitohistoriaakin, tehtiin kaksi icsiä vuonna2003 , joista toisesta tuli ihana tyttö (1,5 v). Sitä ennen oli tehty inssejä tuloksetta. Vuoden 2003 icsistä oli jäänyt pakkaseen muutamaa " yritys" , joita käytiin houkuttelemassa mukaan syyskuussa 05, mutta meni kesken lokakuussa.

Sumutus alkaa viikon päästä. Jännittävää punktion odotuksen aikaa kaikille meille!

Vierailija
60/62 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkamassa eka IVF, sumuttelut synarelalla aloitin 30.12, ultra varattu 18.1. Pitkän kaavan mukaan siis mennään.. Punktio on suunniteltu vkolle 5. Täällä taisi olla muitakin, joilla punktoi samalla viikolla!

Lapsettomuutta takana 1v 8 kk, 2 inssiä ja clomeja kokeiltu, 2 kpl laparoskopioita myös, toistaiseksi tuloksetta. Mulla on endo, mies ok!

Hoidossa ollaan Kys:ssä Kuopiossa.

Jännittää...!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi