Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI aloitus tammikuussa-06

12.12.2005 |

Hei ! Onko kukaan samassa tilanteessa kuin minä, puregonin pistely alkaa joko 2.1. tai 5.1 riippuen siitä milloin naisten vaivat alkaa ?

Me ollaan hoidossa fertinovassa, lapsettomuutta takana maaliskuussa kaksi vuotta. Syy on miehessä, hitaita ja liian vähän uimareita.

Olisi mukava jakaa kokemuksia, sillä tämä on minulle ensimmäinen IVF-hoito.

Jouluisin terveisin, mami

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin toinen ivf alkamassa tammikuussa. Meillä on kolme vuotta lapsettomuutta takana; 2002 syksyllä minulla todettiin endo laparoskopiassa ja sen jälkeen ehkäisyä ei ole käytetty (tai no, välillä endon kuivattelujaksoja joko pillereillä tai zoladexilla). Ensimmäisestä ivf:stä tuli kemiallinen raskaus tuoresiirrosta ja yhdestä passista alkoi raskaus, joka meni melko pian kesken (keskeytynyt keskenmeno -> lääkkeellinen tyhjennys, joka todettiin myöhemmin epäonnistuneeksi ja sitten vielä kaavinta).

Kolme viikkoa sitten olin laparotomiassa, myös suolta jouduttiin poistamaan kymmenen senttiä. Leikkauksen jälkitarkastus on 13.1. ja jos silloin on kaikki kunnossa, niin aloitan sumut (synarela). Pillereitä syön siihen asti, joten menkat ei vaikuta aloitukseen. Edellisessä ivf:ssä minulla oli käytössä menogon, nyt menopur. Ja hoidossa olemme Helsingin naikkarilla.

Vierailija
22/62 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tammikuussa olisi tarkoitus aloitella meidän ensimmäinen IVF. Tänään sain ajan info-käynnille joka on 5.1. Tammikuun menkoista olisi sit tarkotus päästä sumuttelemaan ja pistämään. Punktiota suunniteltu viikolle 9. Täällähän taisi olla muutama muukin jolla suht samanlainen aikataulu...

Meillä lapsettomuutta takana kohtapuolin neljä vuotta, joista kohta puolisentoista vuotta oltu tutkimuksissa ja hoidoissa. (huih, kun tuo aika menee hurjaa vauhtia). Plussan plussaa ei tämän matkan varrelle ole ilmestynyt, ei edes neljässä inssissä mitkä tehty. Hoidoissa ollaan julkisella, Kuopiossa.

Hieman sekavin tuntein tässä ollaan menossa kohti hoitoa. Toisaalta pelottaa aika lailla, varsinkin punktio, toisaalta taas toiveet siitä että vihdoinkin onnistaisi alkavat heräillä. Kiva että täällä on muitakin jotka samassa tilanteessa, hyvä saada purkaa tuntojaan ihmisille jotka tietävät miltä tuntuu.

Tsemppiä kaikille!:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan arkaillen kävin tätä pinoa lukemassa jo alkuviikosta, mutta nyt hyppään mukaan, kerran täällä oli muitakin, joilla punktio on helmikuun puolella! Eli tänään oli ekan ivf:n suunnittelukäynti ja sain mukaani ison pinon reseptejä (tulin apteekista ison muovikassin kanssa, mies jostain syystä nauroi...).

Menkat säädetään primoluteilla alkavaksi pikkuisen ennen tammikuun loppua ja nollaultra on varattu jo 31.1.2006. Hoito tehdään lyhyenä, syyksi sanottiin että mun munasarjat ovat sen tyyppiset, että hyperstimulaation riski on selvästi koholla ja siksi lyhyt on turvallisempi hoito. Punktio olisi sitten viikolla 7. Lääkkeinä Gonal-f, jarruna Cetrotide (onko kukaan muu käyttänyt?? en ole kuullut aikaisemmin), irrotuspiikkinä pregnyl, tukena luget... eli aika normaali coctail vissiin?

Lääkäri oli kovasti luottavainen, sanoi jopa, että näyttäisi siltä, että tulen raskaaksi joka kerta, kun vaan ovuloin (toukokuussa inssistä ku, marraskuussa hoitotauolla luomuovis, siitä plussa ja alkuraskauden km). Niinpä, mutta kunpa ne vaan kestäisivät tai olisivat oikeassa paikassa. Eniten pelkäänkin sitä piina-aikaa, että miten pää kestää - saati sitten, kun plussa tulee... mutta siihen nyt tähdätään, ja pysyvä saisi ollakin!

En muista yhtään, mitä te muut olitte kirjoittaneet, mutta tässä siitäkin edestä tätä omaa napaa. Kiva kun on muitakin!! Tämä on hyvä aika odotella hoitoa, kun on tuo joulukin välissä, niin ei tartte koko ajan vain tuijottaa kalenteria...

Niin, ja takana yritystä nyt jo yli 3 vuotta. Niin se aika rientää...

innoissaan

-Osse

Vierailija
24/62 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka punktio kyllä menee helmikuun puolelle. Katsotaan sitten, tuleeko helmikuulaisille omaa pinoa myöhemmin. Eli tammikuun menkoista lyhyen kaavan icsi. Miehellä 1% normaalimuotoisia, eläviä siittiöitä. Tämä on meidän ensimmäinen hoitomme, toivotaan, että jää viimeiseksi:)

Vierailija
25/62 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen koktaili kuulostaa olevan sulla ku mullaki. Mulle tulee lisäksi vielä estrogeenilaastarit että oikein kunnon tujaus hormooneja tiedossa! :)

Ensimmäinen IVF toteutettiin 3 viikon Suprecur -sumutteella + Menopurilla + Pregnylillä ja nega tuli. Hoito oli julkisella puolella.

Nyt tuleva eli toinen kierros toteutetaan VL:n kautta lyhyellä kaavalla, syön parasta aikaa Primoluteja että saatais menkat alkamaan joulun välipäivien tienoilla. Punktio (ja toivottavasti siirto) on suunniteltu viikolle 2.

Vierailija
26/62 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistuin näiltä sivuilta vähäksi aikaa kun kaksi inssiäni syksyllä ei onnistunut. Aika meni silloin näitä juttuja lukiessa eikä tentteihin luvusta tullut mitään... No, nyt on tentit tältä vuodelta ohi ja tammikuussa kokeillaan ekaa ivf:ta. Se tehdään haluni mukaan lyhyen kaavan mukaan ja punktio olisi viikolla 4. Paitsi että nyt viime viikonloppuna taas tenttiin lukiessani keksin, että kun menkat tuli sopivasti, niin voisin kokeilla vielä yhtä inssiä ilman mitään lääkityksiä! Pregnylin voisin ehkä pistää, mutta muuten vaan niin luomusti kuin pakastetuilla siittiöillä vaan voi... Niinpä sitten joulun jälkeen toivottavasti ovulaatio tulee sopivasti ja pääsen vl:ssa " istutuspuuhiin" . Toiveet tietenkin on tammikuun ivf:ssa, sillä eihän inssi voi mulla toimia kun ei kerta lääkkeelliset inssit aikaisemminkaan... Niin, että ilmoittaudun tähän pinoon ja tervehdys kaikille kanssasisarille!

Vierailija
27/62 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei !

Meitä on täällä piinailemassa tosi monta !!! Olisin kysellyt missä olette hoidossa? Millainen lääkitys ? Kuinka kauan olette lapsettomuushoidoissa käyneet, osa jo vastasikin näihin tossa pinoon liittyessä, kiitos siitä ! ja ikäkin olisi kiva tietää vaikka sillä ei ole mitään merkitystä.

Oma napa : Olen 36 v ensimmäistä lasta on haluttu kohta kaksi vuotta. Olen täälläinen maija-myöhäinen näissä asioissa, silloin mietin et teen kaksi lasta. Nyt olisin tyytyväinen yhteekin. Hoidossa olemme Fertinovalla, olen tykännyt paikasta.(sain myös lähetteen kunnalliselle, naikkarille joka on maaliskuussa-06) Ja puregonin piikittely alkaa näillä näkymin 02.01-06

Hyvää joulua kaikille !!!

T:mami

Vierailija
28/62 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

vähän tuolla olenkin selvitellyt taustoja. Eli 34 vuotta, ja ensimmäistä nyt toivottu 3-vuotta. Naikkarilla hoidoissa. Synarelat alkoi viikko sitten, ja Gonal F kehiin ensi viikolla, eli vissiin aika normaali kaava ensihoidoksi julkisella? Siirto&punktio viikko 2.

Sumuista ei ainakaan ole mitään sivuoireita tullut.

Että tämmöinen tapaus.

Hyvää Joulun & oman nyytin odotusta !

Vierailija
29/62 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrohan sitten, miltä lääkkeet ja hoito tuntuvat, kun ehdit käydä kaikki vaiheet vissiin läpi jo ennen kuin mun hoitoni alkaa! Miksi sulla on tuo estrogeenilaastari, onko sulla ollut limakalvon kanssa ongelmia vai joku muu syy?

Sitten vastauksia mamin kyselyyn.

Hoidossa ollaan TAYSissa. Lääkitys löytyykin tuosta aiemmasta viestistä. Hoidot aloitettiin 9/04, takana ovulaation induktio ja kaksi inssiä (viimeinen 4-5/05). Munikset kasvaa hitaasti, eivät meinaa millään irrota ja sitten on vielä huonoa tuuria. Ikää on 28 vuotta, eli ei vielä hirmuisesti paljon.

Kamalaa tällainen kiire ennen joulua, työt ei tunnu loppuvan millään. No, enpä ehdi paljoa omaa napaani tai tulevaa hoitoa miettimään... rauhallista joulua kaikille!

Vierailija
30/62 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Tarvitsetko Gonal-f:ää. Mulla olisi 11.12. 900:n yksikön avatussa pakkauksessa 300 yksikköä jääkaapissa ylimääräistä jäljellä, jos joku huolii. Mieluummin toivon sen edistävän vauvan hankintaa kuin kuormittavan kaatopaikkaa. Itse en tarvi sitä voimassaoloaikana, sillä pakastimessa odottaa vielä Toivo kera kaverinsa. Jos tarvitset, laita meiliä mari-anne3@luukku.com...

Mari-Anne

Vierailija
31/62 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estradot on laastari ja määrättiin vain ylimäräiseksi lisäksi niin että nyt tulevalla hoitokierroksella ois otettu kaikki mahollinen (ja mahoton) huomioon ja maksimoitais hoidon onnistumisprosentti.

Kerron toki tuntemuksiani kunhan olen päässyt alkuun lääkkeiden kans. Pääsen varmaan ennen vuodenvaihdetta alottaan Gonalin, joten alkuvuodesta tulee viestiä!

Hyvät Joulut sulle + kaikille muillekki pinossa oleville!

Vierailija
32/62 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa joulua ja paljon plussia ensi vuodeksi!

Mari-Anne

Vierailija
33/62 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 26-v ja hoidossa TAYsissa. Tutkimuksiin mentiin loppukesästä ja nyt siis alkoivat hoidot. Lääkkeistä ym. myöhemmin kunhan olen kunnolla perehtynyt asiaan;) Pistelemään alan heti tammikuun alusta, sitä olen jo käynyt harjoittelemassa hyvällä menestyksellä. kaikille Hauskaa Joulua!!

Vierailija
34/62 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tehty 4 inssiä joista 1. kemiallinen rask., muut negaa. Tänään kävin suunnittelukäynnillä. Synerela sumutukset aloittelen tammikuun alkupuolella, punktio pitäisi olla helmikuussa. Aikalailla jännittää ja taitaa vähän pelottaakin.

Anno

Vierailija
35/62 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei teille kaikille,

meitäpä onkin aika monta tässä samaan aikaan hermoilemassa. Itse piikitin jarrun n vko sitten ja menskut alkanevat uuden vuoden huitteissa. Lääkärini (väestöliitto) laski, että punktio osuisi vkolle 3 taikka luultavimmin vkolle 4.

Kolmas kerta menossa; icsi kaksi vuotta sitten ja ivf viime vuonna. Kotona jo " luomuna" syntynyt poika (-99), sen jälkeen kaksi keskenmenoa, toinen sekin " luomu" ja toinen tuosta icsistä. Tässä hoitojen mittaan on alkanut ymmärtää, millainen onnen kantamoinen poikamme oikein onkaan...

Vielä syksyllä olin sitä mieltä, että hoidot saavat nyt loppua! Pettymysten kestäminen on ollut vaikeinta. Jo viimeksi IVFään mennessämme päätin, että nyt en " odota" mitään.. jos onnistuu, niin kiva juttu, mutta jos ei onnaa, niin enpä elättele toiveita etukäteen. Mutta eihän se onnistu.. hetihän sitä alkaa laskeskella mahdollisia syntymäaikoja ja sitä mihin vauvan sänky laitetaan... ja sen jälkeen aina taas romahtaa pilvilinnoistaan.

Päätimme kuitenkin vielä yrittää yhden IVF-sarjan mahdollisine pakastettuine erineen. Eipähän sitten myöhemmin kadu yrittämisen puutetta, eikä meillä ole aikaakaan kovin kauaa enää, koska ikää on kertynyt 37 vuotta, miehellä vähän enemmän.

Kirjoitellaanpa tänne kuulumisia vuodenvaihteen jälkeen, missä vaiheessa itse kukin menee ja toivotaan parasta.

Tässä vaiheessa toivon teille kaikille ' sisarille' oikein hyvää loppuvuotta ja Onnellista Uutta Vuotta..

Kuulumisiin

Vierailija
36/62 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ensimmäinen icsi alkamassa, sumut aloitan 14.1 ja eka ultra olis 1.2. Punktio sitten viikolla 7.

Kääröä yritetty huhtikuussa kolme vuotta ja takana yks inssi, ja yks ivf...molemmat negoja.

Syynä lapsettomuuteen mun endo, jota leikelty jo pariin kertaan.

Hoidossa ollaan oysissa.

Vierailija
37/62 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kolmas ivf alkaa puregonin piikittelyllä ensi viikolla. Jarrupiikin pistin 18.päivä ja ens maanantaina 2.1. on eka ultra. Jos jarru on tehonnut (kuukautiset eivät olleet lainkaan myöhässä...), niin piikittely alkaa sitten samantien. Punktio osuisi sitten viikolle kolme...

Vierailija
38/62 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä kyseessä kolmas IVF-hoito. Julkiselta saatiin nyt lähete VL:ään, kun ollaan sen verran hankalia tapauksia.

Miehellä astenoteratozoospermia ja mulla ongelmia munasolujen määrän ja laadun kanssa. Ekassa iffissä saatiin vain neljä solua joista sitten jäljelle jäi kaksi siirtokelpoista alkiota. Toisessa ivf:ssä otettiin mukaan uusi lääke ja saatiin yli 20 rakkulasta 6 kypsää solua joista kaikki hedelmöittyi, mutta saatiin vain yksi siirtokelpoinen alkio. Muut oli monitumaisia tai fragmentoituneita.

Nyt sitten VL:n lääkäri oli sitä mieltä, että sumut olis voineet aiheuttaa mulla EFS= empty follicle syndromen. Kolmas iffi tehdäänkin nyt lyhyellä kaavalla. Puregonit aloitan kp5 ja sitten orgalutranit jossain vaiheessa ja irroitukseen Pregnyl. Menkat alkoi eilen eli ei ehdi tähän kiertoon vielä aloitus vaan menee seuraavaan.

Kolme inssiäkin tehtiin vuonna-03, kun luultiin häiriötä olevan vain miehessä.

Tämä on viimeinen hoito meille vähään aikaan. Ei enää pää kestä näitä ainaisia pettymyksiä. Kaksi ekaa iffiä tehtiin tänä vuonna. Ja yritystä tuli täyteen kolme vuotta eikä yhtä ainoakaan plussaa ole testissä näkynyt.

Vierailija
39/62 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt saatiin lähete sitten siis Tampereelle VL:ään missä nyt sitten tämä kolmas iffi.

Vierailija
40/62 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös tammikuulle suunniteltu IVF-hoito, ensimmäinen laatuaan. Selittämätöntä lapsettomuutta on takana 2,5 vuotta. Tänä vuonna (05) kolme inssiä mutta ei tulosta.

Punktio on suunniteltu viikolle 4! Tuo punktio jännittää kyllä jo nyt. Ystäväni otti aikoinaan nukutuksen, ja sitä on Väestöliitossakin moneen otteeseen tarjottu, mutta olen torjunut ajatuksen. Jotenkin tuntuu, että jos nyt alkaa hannaamaan, niin sitten asiat vasta vaikeaksi meneekin.

Saa nähdä, ketkä tästä listasta onnistuvat ja ketkä eivät... toivottavasti onni potkisi mahdollisimman montaa!! Ja tietysti hiljaa mielessään toivoo, että kunpa se osuisi myös omalle kohdalle...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän