IVF/ICSI aloitus tammikuussa-06
Hei ! Onko kukaan samassa tilanteessa kuin minä, puregonin pistely alkaa joko 2.1. tai 5.1 riippuen siitä milloin naisten vaivat alkaa ?
Me ollaan hoidossa fertinovassa, lapsettomuutta takana maaliskuussa kaksi vuotta. Syy on miehessä, hitaita ja liian vähän uimareita.
Olisi mukava jakaa kokemuksia, sillä tämä on minulle ensimmäinen IVF-hoito.
Jouluisin terveisin, mami
Kommentit (62)
Mulla alkaa sumuttelu tuossa 30.12. ja sitten pistely tossa 11.1. Meillä ensimmäinen IVF-hoito menossa, minussa vika, munasarjat tukossa eikä niitä saada auki. Jännittää todella paljon. Ollaan Oulun VL:ssa hoidossa.
Meillä tilanne se, että ICSI hoitoa suositellaan ja hoito alkaa mahdollisimman pian. Lääkärinkäynti on jo vkon päästä, jotenka miten pian päästään aloittamaan jos siihen uskallan/tohdin lähteä, se selviää pian. Kuinka olette asennoituneet hoitoja ajatellen, itseäni pelottaa jotenka olen hyvin sekavassa tilassa kun päässä pyörii koko ajan tämä asia. Meillä siis yksi ihme jo kotona ja nyt miehen simpoista löytyi vikaa. Hoitona lääkärin mukaan vain ICSI hoito.
Mulle tehtiin IVF 11/05 josta testasin negan pp14. Nyt on toinen kierros alkamassa:
Menkkoja siirretään Primoluteilla nyt ennen joulua, välipäivien tienoilla pitäis alkaa menkat ja toisena vuotopäivänä alotan Gonal-F -pistokset. Sitte normaaliin tahtiin ultrat piikkipäivinä 6 ja 9, punktio ja siirto tullee viikolle 2. Tampereen VL:ssa ollaan nyt tätä toista kierrosta toteuttamassa ja innolla odotan tuloksia. Ensimmäinen hoito tehtiin julkisella puolella ja systeemikin oli vähän eri...
... mulla alkaa 5. ICSI-hoito todennäköisesti tammikuun puolessa välissä...
Hyvät joulunalusajat myös muille " hoidokeille" :-)
Eemeli, 42 v.
(mun yleinen mainospätkä: 4*ICSI takana, otetaan lahjoituksena vastaan ylijäämälääkkeitä ulkomailla tammikuun (?) puolessavälissä alkavaan hoitoon: Menopur tai Menogon ja Orgalutran sekä kuukauden lykkäämisen takia myös Gracial-e-pillereitä yksi kierros... mailaile:
eemelikaksi@hotmail.com)
Liityn joukkoon tummaan...IVF-hoito tulossa ja ensimmäinen sellainen! Hui, vähän jo jännittää ku saa tulla tällaiseen pinoon mukaan... ;-) Tosin aloitan vasta tammikuun lopussa sumut (riippuen kierrosta) ja piikitykset sen jälkeen. Punktiota on kaavailtu viikolle 9...
Vikaa on miehen hitaissa ja vähäisissä siittiöissä.
Tsemppiä kaikille hoitolaisille!!!
Meillä alkaa toinen icsi-> sumut aloitan 23.12 ja sitten kaavailtu punktio/siirto viikolla 4 , takana yksi icsi ja neljä passia kaikista nega ei sitten haamun haamua mulla endoa ja miehellä vähän tavaraa ja huonolaatuista että sellaisella mennään eteenpäin olen jo toivoni jokseenkin menettänyt kun ei edes minkäänlaista kiinnittymisyritystä noissa aikaisemmissa... mut kelkassa mukana
-milli-
Samoissa aikatauluissa mennään täälläkin. 5. ivf tulossa. Aloitusultra 19.12. ja sumut alkanevat silloin. Siten punktio tullee viikolle 2 tai 3.
Selittämättömiä ollaan ja eka kertaa kokeillaan lääkkeenä Menopuria. (Kaikki aiemmat hoidot olivat Puregonilla.) Toivottavasti se parantaisi mun munasolujen laatua...
Mukavaa joulun ja hoidon odotusta kaikille!
alkamassa tammikuussa hoidot. Miehellä siittiöitä (eläviä sellaisia) näytteessä 11 kappaletta, joten ICSI meidän ainoa vaihtoehto. Tammikuussa siis eka suunnittelukäynti ja siitä se sitten lähtee. Hermostuttaa vähän... Kertoisko joku vähän, miten se ICSI niinku käytännössä lähtee käyntiin? Oon toki tuolta nettisivuilta lukenu, joten suurin piirtein tiiän, mutta kiinnostais ehdottomasti kuulla kokemuksia. Mitä sillon ekalla kerralla tehään?
Niin, ja meillä siis yritystä takana kolmisen vuotta, ja lapsettomuuden todennäköisin syy on miehessä...
äippä2002:
Kuinka olette asennoituneet hoitoja ajatellen, itseäni pelottaa jotenka olen hyvin sekavassa tilassa kun päässä pyörii koko ajan tämä asia. Meillä siis yksi ihme jo kotona ja nyt miehen simpoista löytyi vikaa. Hoitona lääkärin mukaan vain ICSI hoito.
Hei taas!
Täytyi kommentoida vielä tuota äippä2002:n viestiä, nimittäin omat tunteet risteilevät laidasta laitaan, ensin olin toivoa täynnä ja mitä enemmän lukee jne, sitä enemmän tulee toivoton olo että tämä ei taatusti onnistu... eikä tuo asenne ainakaan auta yhtään! se toivo on vaan niin suuri ja epäonnistumisen pelko nostaa päätään. en tiedä miten oman asenteen saisi sellaiseksi että tämä voi ihan hyvin onnistuakin?! mutta kai tällä hoidolla on joskus onnistuneet hekin, jotka ovat näissä tunnelmissa rypeneet......!? noh, odottelen sitä iloista ja toiveikasta vaihetta! :)
Ilmottaudun myös tähän tammikuun " hoitoketjuun" . Sumuttelut alkaa ke 14.12, punktio ja siirto viikolla 2! Hoidossa julkisella NKL:lla, ja ke lykätään sitten reseptit käteen, ja siitä se lähtee, hui! Lapsettomuutta takana 3-vuotta, selittämätön sellainen. IVF piti alkaa 07/2005, mutta 06/2005 sain elämäni ensimmäisen plussan ( kun ei enään odottanut ?!), mutta se onni päättyi viikolle 13+3. NP-ultrassa todettiin tuulimuna, ja siitä kaavintaan. Että tälläinen tarina.....Täytyy vaan aina koittaa jostain ammentaa sitä toivoa parempaan. Mutta hei gimmat, nyt ollaan samassa veneessä, ja lippu korkealla !!!
Hei!
Kiva, että tällainen ketju on saanut alkunsa.
Meillä on vuorossa toinen IVF, takana siis tuoresiirto ja kolme PAS siirtoa. Ei plussan plussaa niistä. Tuolloin oli antagonistinen hoito.
Nyt olemme uudella klinikalla hoidossa ja tuntuu hyvältä, uudet kuviot hoidoissa. Tällä kertaa kokeillaan sitä perinteistä pitkää muotoa.
Sumut menevät jo toista viikkoa (endoa kuivatellaan) ja punktio ajoittuu viikolle 2. Uusi vuosi alkaa jännittävissä merkeissä. :O)
Mukavaa Joulun odotusta teille kaikille ja tsemppiä hoitoihin meille kaikille.
Moikka !
Voi meitähän on monta jotka ovat hoitoa aloittamassa tai jatkamassa tammikuussa. Mukavaa et voidaan vaihtaa ajatuksia ja mikä parasta, on muita kohtalo tovereita. En tiedä teistä muista, mutta itse en ole kertonut tästä kuin yhdelle ystävälle. Siksi on mukava et voi kertoa fiiliksiä....
T:mami
Täällähän on käynyt valtaisa yleisömenestys täällä pinossa! :) Mahtavaa, että meitä on näin paljon, jotka saa jännittää heti uuden vuoden alussa tulevaa nyyttiä.
Minä alan siirtään menkkojani siis huomenna ja joulun välipäivien aikoihin pitäis alkaa sitte Gonal-F -piikit suoraan omien hormoonien lisäksi ;)
On tosi mielenkiintosta seurata, miten eri tyylejä ja tapoja on järjestää näitä hoitoja ja lääkityksiä, kun on 1 kokemus julkiselta ja nyt ollaan siis VL:n listoilla. Tästä jälkimmäisestä voin kyllä sanoo jo tässä vaiheessa, että loistovalinta verrattuna julkiseen... on tullu jo pari sellasta asiaa eteen, joissa VL:n lääkäri ois alunperinki tehny toisenlaiset ratkasut kuin mihin julkisen puolen kolleega päätyi!
Feledith: Meillä ihan samoihin aikoihin alkamassa myös ensimmäinen IVF-hoitosarja. Tänään juuri sain varmistuksen, että tammikuun (27.1)lopulla alkaa ne sumuttelut.
Mulla on pari viikkoa sitten tehty laparoskopia endometrioosin varmistamiseksi ja kolmen endometriooma-kystan poistamiseksi. Lisäksi mulla on PCO. Munatorvet auki, mutta silti lähetään kiireellä IVF-hoitoja tekemään. Miehessä ei mitään vikaa.
Jännittää tosiaan, millainen kevät sitä onkaan edessä. Me ollaan yritetty lasta nyt kohta kaksi vuotta, jona aikana oon saanu yhden keskenmenon. Eniten mua pelottaakin se, että jos taas tulee keskenmenoja vaikka kuinka hoidot muuten onnistuiskin. Endometrioosi ja pco molemmat korottaa sitä riskiä. Jotenki mulla on muutenki edenny tää lapsettomuusdiagnoosi koko ajan pahempaan ja pahempaan suuntaan, joka taas on saanu mut tosi pessimistiseksi. Valmistaudun tosiaan jo nyt siihen hyperstimulaatioon, koska jos alamäki jatkuu, niin sehän se seuraavana tietysti napsahtaa omalle kohdalle... :/
No, onneksi joulun ajan saa vielä olla " rauhassa" ilman kuumia aaltoja (tuttuja Clomifen-ajoilta, tunnekuohuja yms..) Jatkossa piinaillaan sitten yhdessä!
Meillä alkaa eka ivf ja tänään mennään lääkärille kuulemaan ohjeita. Jännittää vähäsen, kun ollaan aika vasta-alkajia näissä hoidoissa. takana lapsettomuutta jo 2,5 vuotta, mutta tutkimuksiin mentiin vasta kesällä. Meillä ei edes yhtään km takana ja miehen simpoista löytyi sitten vika.
Oonkin jo ootellu et millon tulee tammikuun pino.eli meillä alkaa isci hoidot tammikuussa.menkat pitäs tupsahtaa tossa tän kuun viimeisellä viikolla(ovat siis säännölliset,mussa ei mitään vikaan.) ja siitä sitten summuttelut alkaisivat kp 21 eli kaiketi n.19-21.1.06 .
ihan eka hoito on ja olemme lasta yrittäneet vuodesta 2002 asti. lapsettomuus hoitoihin hakeuduin 26.9.05 ja nyt 5.12 pääsin lapsettomuus lääkärin puheille.että aika rivakkaa tahtia ollaan ainakin meidän kohdalla edetty,ottaen huomioon että ollaan hoidossa kunnallisella puolella.
AliinaK ja Feledith, luultavasti aika samassa aikataulussa mennään. Käytiin juuri naikkarilla keskustelussa ja sanottiin että hoidot alkavat tammikuun menkkojen jälkeen. Sain luvan soittaa jo tämän kuun menkoista (jotka alkaa kohta) mutta sanoi että tuskin päästään vielä tässä kuussa hoitoihin.
Heippa,
nyt alkaa sitten tänä iltana sumuttelut, ja GonalF tulee mukaan kuvioihin 27.12, jolloin onkin seuraava käynti lekurissa. *apua* piikkikammoinen, mutta mitäpä sitä ei tekisi, jos lopputulos on posittivinen!
Taas oli aika myöhässä, ja yllätäen kyllä sama lekuri kuin viime käynnillä, ihme! Tämä on varmaan se 1 huono puoli verrattuna yksityiseen, mutta katsotaan tämä nyt loppuun, kun hoitoon vihdoin pääsi. 9kk alkujaan oltiin jonossa, mutta se raskaus, tuulimuna siirsi tätä aloitusta nyt reiluun vuoteen, mutta hyvä nyt näin.
Minulta ainakin nyt tällä hetkellä jäi se suurin ressi, ja pelkästään tämän asian " pyöritys" päässäni, kun hoidot alkoivat. On tämä ihmismieli jännä....
Mukavaa illan jatkoa ; )
Tänään sain tietää aikataulua ja 4 IVF-hoito alkaa tammikuussa. Taustasta sen verran että lapsettomuutta takana neljä vuotta, johon mahtuu pitkien alkuselvittelyjen jälkeen laparotomia ja sen jälkeen alkoivat hoidot.
1. IVF 10/2004 nega
2. IVF 1/2005 nega
3. IVF 6/2005 nega
eka pas 8/2005 ja elämäni ensimmäinen +
mutta ikävä kyllä todettiin viikoilla 6+4 kohdunulkoiseksi ja 7+2
tähystys, jossa poistettiin oikea munajohdin, jossa alkio oli kiinni.
Vasen munajohdin olisi poistettu samalla mutta oli niin kiinnikkeinen,
että ilman avoleikkausta ei olisi voinut poistaa.
Tarkoitus oli siirtyä yksityiselle, koska nyt ne kolme hoitoa on käytetty julkisella mutta suureksi ihmeeksi halusivat julkisella (NKL) tehdä vielä yhden hoidon.
Sumut alkaa 17.1, pistokset 1.2 ja punktio on viikolla 7. Syön pillereitä endon takia, joten siksi sain tänään tietää aika tarkan aikataulun, voi tietty heittää vielä vähän.
Tsemiä vaan kaikille ja joulun odotusta.
Päivänsäde72
Hei hei!!
Hyppään mukaan, meillä ivf-hoito näillä näkymin alkaa myös tammikuussa, ehkä viikolla 1. Lapsettomuutta takana 1,5 vuotta, syynä minun pco. Kyseessä myös meidän ensimmäinen ivf-hoito, jota pelolla ja jännityksellä odottelen...!