Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ostatte miehellenne joululahjaksi?

12.12.2005 |

Taas on sama ongelma, joka tuntuu toistuvan liian usein, kuten jouluna, syntymäpäivänä... En millään keksi lahjaideaa. Ei tuu mieleen mitä mies tarvitsisi. Kertokaa te ostoksistanne, josko sieltä löytyisi hyviä ideoita.

Tinttu81

rv 25+4

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni saa lahjaksi

-alkometrin (on sitä kovasti pitkään jo toivonut)

-punaisen hupparin

-aku ankan taskukirjan (vakkarilahja)

-sudoku-lehtiä, joihin hän on aivan hurahtanut

saunan lauteet lupasin myös uudet maksaa, kunhan hän itse saa ne aikaiseksi hommata : )

Vierailija
2/24 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän sellasta vikaa, että ostan kaikkea mitä haluan (vaikkei budjetti periksi antaisikaan). Nyt jo olen ostanut kirjan, hajua, sukkia ja teetä ja teepallon (vai mikä lie). Ajattelin vielä ostaa geisha-suklaata kun siitä niin paljon tuntuu tykkäävän. Ainiin ja sitten vielä isukki-t-paidan. Synttärit on maaliskuussa ja ajattelin jättää sinne kylpytakin oston, kun pari kuukautta sitten muuton yhteydessä heitin vanhan pois =)

Iglu ja Kepa rv23+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies jo kysyikin, että " mitä sä söit tässä välissä kun yhtäkkiä alkoi tulemaan loistavia ideoita?"

Taas kerran vauvanetistä oli todellista hyötyä :-)))

Vierailija
4/24 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän isi saa tänä vuonna farkut, villaisen ja puuvillaisen neuleen, kuudet boxerit ja 12 paria sukkia, laitoin vielä mukaan pari neuleisiin sopivaa kauluspaitaa. Ostamatta on vielä erityismaininnalla toivotut Iron Maiden-musa dvd ja Juha Vuorisen vaippaihottuma-kirja.

Joku ylempänä tuskaili " aina boxerit" jutulla, koska olen miestenvaateliikkeessä töissä voin varmuudella teille rakkaat siskot kertoa, että miehet odottavat saavansa lahjaksi alushousuja ja uusia sukkia. Oikeasti lopettavat niiden osatamisen joskus lokakuussa, koska joulupukki tuo niitä!!

Peppinetta 24+6

Vierailija
5/24 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupukin konttiin olen hommannut nyt fleecepaidan, sukat (" yllättävää" ?) ja web-kameran. Viimeksi mainittu oli semmonen heräteostos eikä sellaisen hankkimisesta ole edes puhuttu, että saa nähdä mitä meinaa. Vielä ajattelin jotain pientä kivaa ostaa, jos löytyy...

Vierailija
6/24 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirmu paljon lahjoja ostelette :). Me sovittiin viime jouluna ettei osteta toisillemme mitään, koska oli just ostettu tietokone ja digikamera. Tänä jouluna olen hommannut käsintehdyn kalastuspuukon. Ruostumatonta terästä ja kelluu vedessä ja se toinen pää on sellanen, että sillä on helppo vetää ne kalan sisukset ulos. :) Tupessa on sitten nimikirjaimensa... Sitten vielä ajattelin niitä sukkia ja alkkareita hommata. Synttärit tammikuussa, joten uudet pähkäilyt sitten.

Isänpäivälahja housut on vielä kaupassa, kun en ole häntä vielä kauppaan saanut... ;)

Mutta meillä on täysin yhteiset rahat ja siinä mielessä erityistä budjettia ei oo. Jos ite toivoo jotain niin tietää että se on meidän yhteisestä rahasta pois. Aika käytännöllisiä lahjajuttuja siis harrastetaan.

Vierailija
7/24 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on itse itselleen ostanut jonku paketin jotai poranteriä tai ruuveja tai jotai mitä mä en tietty ostais. Olin ajatellut hankkia vohveliraudan (kuuluu mukavaan elämään), mut kun kysyin hintaluokkaa äiteeltä niin sain vastauksen et meillä on käyttämätön kaapissa, laita se pakettiin. Idea vesittyi... mut saadaan vohvelirauta ilmaiseksi.

Keskeinen englannin sanasto (ei sanakirja vaan kirja jossa on jokunen tuhat keskeisintä sanaa jotka osaamalla voi käyttää arkikieltä kohtuu sujuvasti) on listalla myös, en tiedä vaan onko liian tylsä lahja, tarpeellinen olis.

Sit vielä jotai kivaa, mut enpä keksi kovin. Täytyy vielä katsastella...

Vierailija
8/24 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ukolle ostellut iskuporakoneen ja erilaisia työkalusarjoja, parranajokoneen,vaatteita..nyt on ideat jo hukassa tälle joululle meidän isäntä ei ole niin sanottu snobi tyyppi ei kelpaa kirjat kalvosinnapit sun muutkaa hienostuneet hömpötykset:( tosi vaikea keksiä mitä ostais muutako niitä ainaisia boksereita:O)

Vierailija
9/24 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on kuitenkin ystävällisesti itse kertonut muutamia toiveitaan. Hius- ja partatrimmeri (sellaisen ostinkin jo pari viikkoa sitten, kun hän vietti synttäreitään), Civilization IV -tietokonepeli (jota en tavallisesti ostaisi aikuiselle ihmiselle, mutta nyt olen alkanut ajatella, että lahjan saajan mielipidettä siinä pitää ajatella eikä omaa " voi-vitsi-kun-mieheni-pelaa-tietokoneella-aika-lapsellista" naputusta). Sitten hän on toivonut Bossin Dark blue -hajuvettä (tai miksikä niitä miehillä kutsutaankaan). Ja vielä toivomuslistalla ovat bokserit:) Raaskisi sitten kuulemma heittää vanhoja huonoja pois, heh.

Jos miehesi on lukumiehiä, niin meillä kestosuosikkilahja on ollut kulloinkin uusin Tom Clancyn pokkari englanniksi. Ne on niin järkälemäisen paksuja, että lukemista riittää loman ylikin.

Näin meillä.

T: Suippo ja Eppu rv9

Vierailija
10/24 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee vähän toisinpäin, olisi paljonkin ideoita mitä voisi miehelle antaa lahjaksi, mutta kun en ole miljonääri, en voi kaikkea ajateltua antaa. Ainakaan yhtenä jouluna. Eli päädyin tänä jouluna rannekelloon. Entinen meni rikki, niin ihan tarpeeseen tulee. Citizenin titaanikello, luulisin hänen ihastuvan siihen. Sitten ostin tietty ne jokajouluiset boxerit. Niitä menee. Tänä jouluna löysin viivi&wagner aiheiset, ihan hassut ja hyvän malliset niin ne meni pakettiin myös. DVD-elokuva ja suklaata. Siitä lahjasta on hyötyä itsellekin ;)

RC-autoja hän myös kuolaa, mutta katsotaan radio-ohjattavia vaikka sitten synttäreille... Ja uuden kännynkin hän tarvis, kun tuoa ikivanha on alkanut tilttaileen eikä kaikki napit ota kunnolla enää..

jospa jotain ideaa tuli muillekin..

Rouva 36+0

Vierailija
11/24 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mun miehen paketeista löytyy jo seuraavanlaista: emendon jalkojenhoitopakkaus sekä snapsilaseja kuusi kipaletta. Tarkoituksena olis hankkia vielä Ristomatti Ratian flanellipyjama, joka kyllä ylittää lahjabudjetin, mutta kun mieli tekee! Olen joskus tehnyt miehelleni jalkahoidon ja tykkäsi siitä kovasti, joten ainakin tuo osa lahjaa on mieluinen. Miehellä synttärit sitten kuukauden päästä joulusta ja aion antaa lahjakortin ihonpuhdistukseen, kun on itse sitä toivonut. Vuosi vuodelta tuntuu lahjan osto olevan vaikeampaa!

Vierailija
12/24 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ku luin teidän lahjoja, ne on tosi hyviä, mutta vaikee soveltaa mun mieheen...

Hiustrimmeri ja partakone meillä on jo, tietokonepeli vois olla ok, mutta tosi vaikee keksiä hyvä sellanen... Viime jouluna ostin Hugo Bossin tuoksusetin, joten ei tänä vuonna voitehdä samaa... :) Kirjoja mieheni ei lue. Erehdyin muutama vuosi sitten ostamaan sille kirjan joululahjaksi ja todellakin luulin ja uskoin sen lukevan sen, mutta jäänyt on. On se aloittanut sen lukemisen, mutta kesken on, vaikka oon maininnu sille siitä.

Kelloa en voi ostaa, miehelläni olisi kunnon kello kotona, mutta ei se tykkää pitää sitä, ku on kännykäs kello. Samoi kännykkää ei voi ostaa, kun mies on töitten puolesta niitten kans tekemisis paljon, eikä tavallinen riitä... Boxereitakin ajattelin, mutta ne on just ne perinteiset eli lahjapaketista " aina" löytyy boxerit.

Yöpaitaa mieheni ei pidä, vaan käyttää T-paitaa. Jalkahoitoon tai kasvohoitoon miestäni ei edes saa, ellen tee sitä itse kotona ja vain jaloille.

Tää on vaikeeta!

Yrittää ostaa jotain tarppeellista, mutta sillä on jo " kaikkea" . Tottahan sillä olis toivomuksia, mutta ne maksaa liikaa...

Olisko vielä ehdotuksia? :)

Vierailija
13/24 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi joku dvd-boxi? cd-levy?

Vierailija
14/24 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on lapsellisia aina ja minusta jotkut pelit eivät edes ole mitään lapsellisia.

minun mieheni saa tänä vuonna minulta

pipo ja kaulaliina

studio julmahovi dvd-boxi :) (tässä näette)

kännykkä

huojuva torni peli

Ja minusta joku sykemittarikin tai urheilu asusteet ovat hyviä,jos vain tykkää urheilusta :)

Vierailija
15/24 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun miehelläni on synttärit heti joulun perään, joten kaikki lahjaongelmat ovat samassa kasassa...

Nyt on hankittuna Kalevan karhu - kalvosinnapit, hopeiset (solmioneula on ennestään) ja levylahjakortti. Eilen juuri kuulin miehen kovaan ääneen ihmettelevän lapselle, että toiskohan joulupukki meille Teräsbetonin levyn (muuten ihan mukava mies, mutta hurahtanut heviin ;). Olisko tuo ollut vihje? Vaikea uskoa, että mies osaisi vihjailla...

Lahjakortti oli siis jo ostettuna, en tiedä pitäisikö vielä joulupakettiin hommata tuo levy ja laittaa lahjakortti synttäripaperiin. Sattui vielä kolmenkympin arvoinen, kun täyttää kolmekymmentä. Ei kauhean kekseliästä, mutta nyt on hyvät ideat vähissä, pitää tyytyä huonoihin.

Vierailija
16/24 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin,

tuli vielä mieleen lautapelit. Carcassonne tms. strategiapelit, joita voi pelata kaksinkin.

Sitten yksi tosi kiva juttu on Parisuhteen keittokirja (Ben Furman). Jos olette /miehesi on vähääkään kokkaajatyyppi. Kirja, jossa on siis päivällis- /illallisohjeita ja keskusteluaiheita niin ruuanlaiton kuin ruokailunkin ajaksi. Aikuisten omaa aikaa, etenkin, jos odotatte tällä hetkellä esikoista niin nyt voisi olla vielä aikaa kokeilla näitä!

Vierailija
17/24 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me sovittiin miehen kanssa, että ei hommata toisillemme mitään. Käytetän ne rahat sitten johonkin yhteiseen kivaan, esim syömään tms. Mielestäni ihan hyvä vaihtoehto, niin säästyy siltä päänsäryltä!=)

Miisa ja pikkuneiti 17vrk

Vierailija
18/24 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää käydä varmaanki kattomas leffatarjontaa, josko sieltä löytyis jotain. Saispahan itekin hyödyntää sitä. :) Sit vois käydä kattomas, josko löytyis jotain siistejä vaateita... Toivottavasti tulee ideoita kaupungilla ollessa. Kiitos teille vastauksista!

Vierailija
19/24 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on paketissa vasta hiihtohanskat, mies kun on hurahtanut hiihtämiseen ja odottaa jo kovin tänne etelään latuja. Tuli vain mieleen, että urheilumiehelle voi antaa esim. lippuja lätkämatsiin. Itse viime vuonna varasin netin kautta pari lippua miehelle ja kun en niitä ennen joulua saanut (matsit olivat tammikuussa), annoin sitten kirjekuoressa kortin, jossa oli päivämäärä ym tiedot matsista. Ja pari lippua, että sai sitten pyytää mieleistään seuraa mukaan.

Kaveri oli tilannut miehelleen Veikkaus-lehden, urheiluhullu pitkävedon ystävä kun miehensä on.

Itse varmaan hommaan tälle joululle miehelle jonkun kirjan vielä ja muumipappa-mukin, meillä kun kerätään noita Arabian muumimukeja :) Ja sitten ne tavalliset, sukkia ja alushousuja,niistähän on aina iloa vaikka tylsiltä lahjoilta tuntuisivatkin.

Mandi ja kuutonen 21+4

Vierailija
20/24 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Metallica-bändin kirjan (kaikki levyt kun on jo) ja NHL06- tietsikkapelin (on meinannut sen jo monesti itse ostaa). Luulisin, että tykkää. Itse en perusta tietokonepeleihin, mutta on mullakin monta juttua, joita mies ei tajua. Sinällään vähän riski lahja, kun sitten kaikki miehen huomio kiinnittyy peliin eikä minuun... :) Paras joululahja taitaa kuitenkin olla tuleva vauvamme - la 20.12. :)