Heinäsirkkojen maanantai-pulinat!
Kommentit (25)
Sain aamulla aikaiseksi käydä labrassa, meidän kunnassa nimittäin katsotaan bakteeriviljely pissasta alkuraskauden aikana. Piilevä tulehdus on kuulema monen vaivan takana? Tiiä tuota mutta eipä tuo ollut suuri vaiva pissiä purkkiin.
Viime to löytyi ultrassa kaksoset, mutta toista ei saatu kuvaan. On jäänyt kesken tai oli sen verran takana, ettei sen takia onnistunut. Sain jopa vihdoin neuvolasta ihmisen kiinni, joka selitti, miten toimitaan. Piti mennä sinne kysymään... Tänään lähtee lähete ja ei pitäisi kauan mennä, että pääsee äitipolille. " Kauan" on suhteellinen käsite, kun on vähän huolta toisen pienen tilanteesta. Ja siitä toisestakin on huolta, että mitä jos toinen tulee kesken, niin miten hälle käy..
Maha pullottaa sen verran, että taidan lähteä katselemaan mammahousuja. Sen kokoinen pallo on kuin edellisistä vasta 15-16 viikolla. Melkein kaikki oireet on loppuneet. Ruokahalu on palautunut, tosin en vain pysty syömään joitain ruokia, mistä ennen tykkäsin. Huonoa oloakaan ei enää pahemmin ole :) Väsymystä en edes laske enää oireeksi, siitä on tullut pysyvä olotila ;)
Ei sitten vielä päättynytkään tämä pahoinvointi, vaikka jo eilen niin toivoin. Tänä aamuna heräsin taas mielettömään kuvotukseen. Selvästi mulla vaikuttaa tähän pahoinvointiin se, miten paljon saan nukuttua. Olo on siis aina pahempi huonosti nukutun yön jälkeen.
Minä en ole tehnyt vielä minkäänlaisia jouluvalmisteluja ja nyt alkaa sekin stressaamaan. Joululahjat on ostamatta ja kortitkin kirjoittamatta. Saati että olisin jaksanut kaivaa joulukoristeet esiin. Mua tai miestä se ei haittaa, mut esikoinen kysyi jo eilen et milloin me äiti laitetaan joulukoristeet ikkunoihin....
Millä viikoilla teillä on np-ultra? Muistelisin, että neuvolassa sanoivat et se tehdään ennen kun 12 raskausviikkoa täyttyy. Jos näin on, minä pääsen sinne sitten jo ennen joulua.
Evius 10+0
Pikaisesti...poika nyhryää kyljessä...
Eli elämä alkaa voittaa! Ekan kerran heräsin EI-väsyneenä, vaikka poika herättikin yöllä. Jaksoin jopa imuroida äsken ja vaihtaa petivaatteet. Jee!! Muutenkin alakulo alkaa helpottaa ja pahaoloa väistyä. Ihanaa. Saa taas alkaa olla äiti esikoiselle. Tuntuu, etten ole kahteen kuukauteen jaksanut tehdä mitään, olen vain apaattisena seuraillut pojan leikkiä ja koittanut selviytyä iltaan asti. :)
Mulla siis joo massu on kanssa jo aika pallo! Jouluksi en tiedä, mitä pukea päälle juhlapöytään, kun mitään vaatetta ei ole, joka mahtuisi! Päivät hillun vaan verkkareissa kotona...(mies raukka)=)
No, mutta tälläistä täällä. Nyt kirjastoon ja ulkoilemaan!
Sitruska rv 10+2
Väsymyksestä edellinen kirjoitti (anteeksi, nimi unohtui), ettei laske sitä enää edes oireeksi. Eilen juuri miehelle naureskelin, kun yhdessä neuvolassa saaduista vihkosista lukee näin: " Jos väsymys kestää parikin viikkoa, on hyvä neuvotella asiasta lääkärin kanssa." Luulisi, että näillä ohjeilla yksi ja toinen saisi ravata lääkärissä yhtenään :) Eli sama juttu väsymyksen kanssa - pysyväisolotila ennemmin kuin oire.
Viime torstaina oli eka neuvola. Laitoin tuonne palstalle aloituksen sydänäänien kuuntelusta mahan päältä, koska sellainen asia nyt arveluttaa. Eli lyhyesti siis: kun en ole alkuraskauden ultrassa käynyt, niin neuvolatäti oma-aloitteisesti ehdotti, että voisin tavata nlalääkärin jo ensi viikolla, eli kymmenennen viikon lopussa. Terkkari arveli, että saisin rauhallisemman joulumielen, jos raskaus pystyttäisiin varmistamaan (kerroin hänelle kaikesta panikoinnistani :) ). Lääkäri varmasti pystyy tutkimaan kohdun kokoa (mutta se ei sinänsä rauhoita mieltä, koska edellinen menehtyi kohtuun ja huomattiin vasta kuukautta myöhemmin ultrassa). Terkkari arveli, että hoikka kun olen, niin sydänäänet voisivat jo kuulua. Mahtaako olla niin? Luulen, että rauhallinen joulumieli pujahtaa nurkan taa, jos yritetään kuunnella sydäntä muttei saada kuuluville. Eli onko kokeneemmilla kokemuksia sydämen kuuntelusta näin aikaisin?
Kuten pinon aloittaja (en ole kovin hyvä näissä nimen muistamisissa...) totesi, enää viikko koulua. Keväällä onkin edessä osa-aikainen työharjoittelu ja kaksi kurssia koululla. Sen jälkeen, eli vauvan jälkeen, pitäisi vielä tehdä opinnäytetyö ja sitten olisi valmis. Mutta tällä hetkellä riemuitsen täysillä vain lukukauden päättymisestä, on tässä jo töitä paiskittukin :)
Hyvinvointia kaikkien heinäkuun pikkuihmeiden odottajille!
T: Suippo ja Eppu rv9
Tänään on sitten mentävä töihin...mutta ehkäpä käyn taas salaa kurkkaamassa mitä masuasukille kuuluu sillä meidän pienellä ultralla, joka varastossa könöttää.
Heddastiina: Toivotaan että saat pian ajan... tietämättömyys tilanteesta on kaikkein pahinta. Onneksi masusi kuitenkin on kasvanut kovasti, joten eiköhän siellä kaikki ole hyvin. Sitä itse on törmännyt pariin kertaan (jolloin itsellä ollut km) asenteeseen polilla (ja tk:ssa) että eihän sille mitään voi.. menee kesken jos on mennäkseen... joten eivät välttämättä pidä kiirreellisenä asiana jos ei ole kovia kipuja tai vuotoja.
Käsittääkseni toinen kaksosista voi piileskellä jossain jemmassa hyvinkin kauan, kun on ollut raskauksia missä vasta rakenne-ultrassa selviää että siellä onkin kaksi.
Oletteko muuten jatkaneet normaalisti urheilua nyt raskauden aikana? Onko tullut mitään esteitä? Itse käyn ratsastamassa, mutta olen vähentänyt sen n. 2-3 kertaa viikossa. Vielä ei ole tullut mitään ihmeempiä esteitä... ja unohdankin välillä ratsastaessa että kyydissä on myös joku toinen. Jotenkin tuntuu että se helpottaa mahan pingottamista ja painontunnettkain niin että hepan selässä on mukava olla. Kaipa se on se asento.
Ninni RV 11+2
Tässä pikainen pinoutuminen kun kaupareissulle pitäisi mennä. Poika tuossa leikkii tuossa autoillaan eli saan ehkä jotain kirjoiteltua.
Joku kyseli np-ultrasta. Täällä meillä päin se tehdään rv 12 - 13+6. Sitä ennen ei tehdä, että vauva on tarpeeksi kehittynyt ja kaikki elimet yms näkyisivät kunnolla. Minulla itselläni ultra taitaa olla 12+6 ja siihen on siis aikaa... No saapa ennen uutta vuotta tietää onko vauva kunnossa.
Olo ollut taas parempi. Viime viikolla oksentelin öisin ja valvoin myös sen takia. Nyt olen pari yötä nukkunut kunnolla ja olo pirteämpi. Etova olo tulee helposti ja syödä saa usein. Makea ei oikein maistu, mutta muuten ruoka menee jo helpommin.
Nyt pitää mennä....
Kidelma rv 10+2
Töissä taas,viiden päivän saikun jälkeen. Nyt kun jaksaisi nämä yhdeksän päivää.
Kiitokset kaikille jotka keskiviikkona vastailivat ja kertoilivat rokoista. Nyt vaan mietin testataanto pavro(?)rokko automaattisesti kaikilta kun verikokeita otetaan?
Oma olo alkaa pikkuhiljaa kohentua,edelleen pöntön halailua iltaisin,mutta päivät alkavat jo sujua ilman kuvotusta.
Esikoisen riemuksi jaksoin joulukoristeita jo hiukan laitella ja pipareita leivottiin.
Perjantaina on aika ultraan,varasin yksityiselle kun kunnalliseen sain ajan vasta joulun jälkeen ja en tahdo odottaa. On omat epäilyksensä masu-asukkien lukumäärästä ja siihen tahdon varmistuksen pian.
Nyt takaisin töiden pariin
pupu ja ötis 10+4
Ai kauhee kun on flunssanen olo ollut koko viikonlopun mutta mittari näytti max.37astetta. Väsyttääkin ihan pirusti.Mutta se kyllä johtuu siitä että kahvikin vietiin minulta. Ei ole enään mitään paheita hittolainen :)
Meillä on tällä viikolla perjantaina alkuraskauden ultra tai ollaan silloin 8+1,joten oletan että jotain kuuluu. Toisinaan minulla ei ole yhtään huono olo,tuntuu että ei tässä raskaana ollakkaan ja melkein jo vaivun itsesääliin " sikiö on kuollut tms" mutta sitten ykskaks iskee taas huono olo.Tosin oksentamassa en ole käynyt vielä.
Haluaisin unohtaa raskauden hetkeksi ja elää päivä kerrallaan ja huomata sitten yht' äkkiä että nyt on pahin riskiaika ohitse. Meinaan on ihan tuskaa ajatella koko ajan sitä pientä öttiäistä tuolla masussa,että näemmekö sen! Tiedätte kyllä mitä tarkoitan.
Mutta minä sekä mies odotetaan sitä ultraa ihan vesikielellä.Se jotenkin helpottaa,ainankin minua että näkee pienen sydämen sykkivän.
Oumai rv 7+4
Eilinen pvä joutaa kauhugalleriaan huonoinen oloineen. Koko päivä meni sängyn ja vessan väliä ravaten. Välillä yritin käydä ulkona sillä seuraamuksella että oksensin meidän orapihlaja aidan viereen. Sen jälkeen alkoi taas pyörryttää niin paljon että mies joutui kantamaan sisälle.
Meidän tyttö (2-vuotias) on jo alkanut tottua mun huono vointisuuteen. Koputtelee aina vessan oveen ja sanoo,äiti mitä kuuluu,kukkuluuruu!Mitäs sanoo vessanpönttö,kukkuluuruu.. Äitin mahassa asuu vauva joka pyörii massussa ja äitiä se kutittaa..:)
Vähän kammoksuttaa mennä tänään vielä töihin. On sen verran heikko olo ja jos alkaa samanlainen oksennus/pyörtyilyrumba kuin eilen,niin mitähän töistä tulee? Pakko kuitenkin yrittää!
Onko muille tullut jo poika/tyttö olotiloja? Mulla oli viimeksi heti sellainen olo,että tyttö tulee. Jotkut puhuvat että suklaan ja makean syöminen on tyttövauvan merkki. Ja ainakin mulla piti viimeksi paikkaansa merkit. En ole ikinä ollut niin paljoa makean perään kuin viime raskaudessa. Nyt taas mulla on koko ajan ollut poikavauva olotila. Pelkkä makean ajatus kauhistuttaa ja ruisleipä on ainut mitä mieli tekee.Raskausoireet on olleet täysin erillaiset(jos niitä voi vertailla).Vaikka alussa herättelin mielikuvia ihanista tytöistä jotka ah,niin kiltisti leikkivät söpösti nukeilla,niin silti mulla on koko ajan sellainen olo että poika täällä kuitenkin on. VAikkei sillä nyt merkitystä ole,kunhan on terveitä!
Me ollaan päätetty käydä 3d-ultrassa. Viimeksi ei käyty,mutta kätilöltä lipsahti että tyttö tulee. Nyt mies haluaa mennä ja ei mullakaan sitä mitään vastaan ole. Vaikkei se niin paikkaansa pidä! Ystävät kävivät ja heille sanottiin,että tyttö tulee ja niin vain potra poika syntyi...
Pakko kai sitä on töihin raahautua! Parempia vointeja muille..
-sushiko-
Enää kaksi yötä ultraan!! En siis ole käynyt vielä yhdessäkään, kun yksityiselle ei ole ollut nyt varaa ja meillä neuvolassa eka on näin myöhään.
Edelleen mietityttää seulonta & raskaudesta kertominen. Meillä on se ainoa seulonta siis rv 15, mikä sattuu meillä tammikuun alkuviikoille. Eihän sitä tiedä, voisinko kuitenkaan keskeyttää, mutta olisi vaan ihana tietää sen veriseulonnan tulos ennen kuin kertoo perheille. Meillä vasta harvat mun ystävät tietää, joku neljä muistaakseni. Uutinen olisi ihana joululahja, mutta mutta... Miten siis te muut (kysyn samaa teiltä päivästä toiseen, sorry, mutta kun niin mietin...)?
(.) Omaa napaa sitten: paha olo on ihan minimissä, välillä vaan heikottaa ja väsyttää tietenkin koko ajan (pysyvä olotila kuten muillakin).
Ultraa odotellessa ja tenttiin lukiessa (blääh),
Liinaharja 11+4
Minäkin täällä ja ainakin vielä hengissä ;) Eilen oli yhdet 50-vuotisjuhlat ja arvatkaas meinasiko siellä iskeä heikotus, kun alkoi nälkä yllättämään.. :( No, onneksi ei kuitenkaan tarttenut käydä yökkäämässä, joten vielä pysyi ainakin siltä porukalta salassa..
Enkun koekin meni aamulle miten meni, kun en jaksanut lauantaina panostaa siihen yhtään, kun aina tuli uni..
Vähän on tuollainen heikotusolo koko ajan päällä. Minä niin todella odotan, että nämä 7 koulupäivää menisivät nopsaan ja pääsisi lomalle. Meidän koulu loppuu siis vasta 21 pvä.. :( Mutta sitten jatkuukin vasta 16 tammikuuta :D
Tänään minun PITÄÄ muistaa soittaa se aika siihen varhaisultraan, joka jännittää edelleenkin ihan kamalasti. Ei varmaan itse se ultra, mutta se kun se tehdään alakautta. Ei oo ennen tarttenut tehdä :(
~suviande ja öttiäinen 10+1~
Tulin pikasesti jotain raapustelemaan..Olisin kirjotellu jo aikasemmin mut ku nää sivut oli vähä tiltis.
Liinaharja: Ei teil mun mielest kovin myöhään toi ultra oo.. Mä pääsen vast 18 viikolla,helmikuussa et siihen asti joudun odottelee.. :/
Mut onnea ultraan sulle!!! :)
Ninni-78: Kiva jos sul on jo parempi olo.Toivottavast mullaki kohentuu pikkuhiljaa.Tuntuu olevan aika sitkee flunssa.
Omasta navasta.. Vähän tuntuis et pahoinvointi ois helpottumassa,mut tänää aamul tuli sellain ihme kohtaus et jouduin jo menee vessan lattialle istuksiin,mut ei onneks sit oksennus tullutkaan.ei ihmeempiä kuulu omaan tilaan. närästys on alkanu jo vaivaamaan.nytkin närästää.
Luulin et alkais vast loppuraskaudessa,mut ei ihan.
no nyt menen..
laura rv 9+1
...tuun kertomaan, että sain varattua np-ultran 30.12, silloin rv 12+2. heti kun soittoaika alkoi niin puol tuntia yritin ja varattua koko ajan. Aivan säikähdin kun sieltä viimein vastattiinkin! :)
Eikä pahoinvointia koko päivänä!! Jee!
Pakko tulla purnuttamaan.
Minä olen odottanut ja laskenut päiviä ensiviikon ensimmäiseen neuvolaan.Vaikka eihän siellä juuri paljon mitään tehdä mutta jotenkin siitä se odotus virallisesti lähtee.
Soittivat äsken sieltä että olen varannut väärään paikkaan ajan kun asun kauoungin tällä puolella. Minä olin sitten ihan hoomoilasena että en kyllä lähempääkään neuvolaa löytänyt,minne minun pitää sitten soittaa ?
Täti sanoo että talo on sama mutta huone vain viereinen.Voi helvetti.. vai on siellä 2 neuvolaa ja minä soitin väärään huoneeseen. Mistäs tuon olisin tiennyt ja nyt sitten jouduin perumaan aikani ja huomenna minun pitää soittaa oikeaan huoneeseen ja varata uusi aika..höhpöhtöhnöhpöh!
Epäilemättä minä neuvolaan aikanaan pääsen mutta kaikki on niin tärkeää kun ensimmäistä odottaa.
Oumai rv 7+4
väsymys ja saamattomuus on tuttu olotila.
Np ultraa meille ei tarjota mutta tuohon seerumiseulaan olisi mahdollisuus mennä... me ei vaan mennä. Ei esikoiseltakaan käyty eikä nytkään mennä.
Nyt ajatuskatkesi kun mies tuli töistä kotiin ja höpötti mulle omia juttujaa.
Jouluna paljastetaan tämä uutinen miun vanhemmille ja vuodenvaihteessa sitten miehen vanhemmille. Loput saavat tietää sitten joskus.... pari kaveria tietää nyt asiasta.
Mammahousut tilasin itselleni ja niiden pitäisi tälläviikolla tulla. Ihan hyvä niin saa jouluksi päällensä farkut mitkä mahtuu.
Torstaina on lääkärineuvola. Mukava päästä sinne, lähinnä sen takia että kuulen toivottavasti että seurataanko tätä raskauttani nyt miten..kun esikoiselta tuli raskausmyrkytys ja tyttö oli niin pieni syntyessään...
t: Marenda ja mussukka rv 10+2
Heip!
Mulla tää viikonalku toi helpotuksen. Ei niinkään olon kannalta, joka on edelleen huono, mutta koko viikonloppu oli niin tuskaa noitten tuhansien kouluhommien kanssa. On mulla vieläkin yks tentti, joka on jo uusinta, kun en huonovointisuuden takia ekaan saanu luettuu, mutta ei stressaa enää ihan niin paljon, kun on saanu noi isotöisimmät jutut pois alta.
Tänään tehäänkin miehen kanssa nachoja (toivottavasti menee mullakin alas) ja muita herkkuja ja pidetään leffailtaa kotona. On se ansaittukin.
Mä en noista kertomisista niin stressaa, niinku kirjotin jo aikasemmin, meillä aika moni tietää jo. Jos jotain käy niin kyllä kaikki ymmärtää ja eipähän tarvi yksin kärsii. Ei nyt kuitenkaan aiota kuuluttaa koko maailmalle, kun vata vuodenvaihteen jälkeen.
Joku siitä liikunnasta kyseli. Mä oon aina ollut tosi ahkera jumppailija, mutta nyt en oo koko tähän pariin kuukauteen saanut näitten olojen takii mitään tehtyy. Kävelykin tuntuu usein liian rasittavalta. Toiveena kyllä, että Joulun jälkeen olo paranis ja keväällä kerkeis hyvin treena alaselän lihakset ainakin kuntoon, että jaksaa sitten mahaa kannella. Suunnitteilla on myös tuo lantionphjalihasten treenamisen ottaminen semmoseks iltajumpaks, kunhan olo vaan helpottaa.
Manteli, 10+2
Mä muuten huomaan, että aika moni menee meiän kaa aika samoilla viikoilla... onko kukaan menossa kättärille synnyttämään sillon 8.7 aikoihin?
Neuvolassa vierähti sit tänään tunti ja kaikkea jutskailtiin ja täyteltiin..sydänääniä ei saatu kuuluviin :( Nooh, ei auta ku ootella ens viikon lääkärineuvolaa! Sit mulle tulee lähete np-ultraan kai piakkoin ja samalla sit tieto milloin on rakenneultra. Ajat kuulemma vähissä. np-ultra on meillä 11+2 -- 12+6 viikoilla eli varmaan parin viikon sisään pääsen.Aamupissa pitäis kans viedä labraan et on tulokset sit valmiina lääkärillä ens viikolla. Ois vaan kiva nähdä pian vaavi tai edes kuulla ne sydänäänet *huokaus*
Eilisilta meni aika mielenkiintoisesti..yritettiin jätkä laittaa nukkumaan kymmenen maissa kun oli muutenkin jo niin myöhä.. noh, hän sitten vaan itki sängyssä vaikka kuinka kauan ja miehen kans yritettiin vuorotellen nukuttaa! Joskus 12 maissa yöllä meni hermot, nostin pojan olohuoneeseen ja heti alkoi leikkimään. Annoin vähän aikaa katsella, sit alkoi leikkiessä piereskelemään oikeen urakalla ja mietin et tais olla maha kipeänä. No niin tais mahanpuruja olla kun sit sänkyyn laitoin, annoin maitoa ja menin itsekin nukkumaan niin poju nukahti samantien maidon juotuaan Nukkui sit aamulla puol yhteentoista
Emilia 10+1
Marenda: Mistä tilasit mamma-farkut? Itse olen nyt tyytyväisenä käyttänyt perjantaina postista tupsahtaneita Missymom " Teeri" farkkuja ja hyvältä näyttää. AInakin on kasvuvaraa, mutta hyvin saa säädettyä nyt pieneen mahaan sopien. Ovat sellaiset lanne-malliset .. että näyttävät nytkin hyvältä vaikka paidat alkaa olla etuhelmasta liian pieniä...niin että farkku ja kivavyö pilkistää kivasti.
Tässä pitäisi kohta lähteä töihin ja äskön istuin 15 minuuttia p****lla ...käytiin ulkona syömässä ja kotiin tullessa sitten luonto kutsui pahemman kerran niin että lorina vain kävi... ihan kivaa vaihtelua tuon viikkokausia kestäneen ummetuksen jälkeen :D .. mutta toivotaan ettei enää töissä tarvitsisi kyykkiä.
Ninni rv 11+2
Pääsen aina vasta illemmalla pinon pariin, mutta toisaalta on mukava lueskella kuulumisia muilta ensin. Pakko sanoa:
Oumai: Olin tosi tyytyväinen itse kun multa tentattiin tosi tarkkaan jo neuvolaan soittaessa osoite, jonka kautta meillä TH määräytyy. Meni ainakin oikein. Kyllä harmittaa sun puolesta että joudut perumaan ja varaamaan ajan uudelleen.
Manteli4: Meillä on LA 10.7. (ultrassa ei vielä olla käyty) ja kättärille ollaan menossa.
Meillä on mietitty kummi-asiaa viime päivinä, onkos muilla selvät sävelet? Mies kuuluu kirkkoon, minä en. Itsellä ei ole mitään hinkua kastetilaisuuteen(en tosin ole sitä vastaankaan), mutta miehellä hiukan on. Kavereista viimeisetkin laittoivat kuukausi sitten tekstarin että jee, nyt on ero kirkosta selvä! Joten ei ollut miehelläkään oikein ratkaisua kun yritin kysellä että jos lapsi pitää kastaa niin kukas kummiksi laitetaan, kun pakana ei vissiin kelpaa.
Muuten olo on ollut hyvä, nälkä vaan meinaa olla koko ajan. Siihen on onneksi ratkaisu... pikkuhiljaa olen oppinut pitämään ainakin hedelmiä eväänä. Keskusteluissa olikin jo liikunnan harrastamisesta; olen käynyt tanssitunneilla aivan normaalisti 3-4 kertaa viikossa, kunnon hikitreeniä ja hyppelyitä. Niin kauan kun tuntuu mukavalta, aion jatkaa. Samaa sanoi TH: " Ei mitään estettä liikunnalle, kaikki seksistä urheiluun käy!" Mies varsinkin on muistellut tätä lausetta ihan ääneenkin viime torstain neuvolakäynnin jälkeen... ;)
Illanjatkoa! Pidä huoli, älä huolehdi.
Lorena rv 10 - pikkuhiljaa helpottaa...
Taas uusi viikko alkaa. Onneksi opiskelut loppuu perjantaina eikä tarvi siitä enää stressata!
Kävin perjantaina ekalla neuvolakäynnillä. Sydänääniä ei kuunneltu, vaikka kai oltaisiinkin voitu, mutta itse ainakin tyytyväinen kun ei yritettty, kun kohtu on taakse kallistunut niin ei kuitenkaan olis kuulunu mitään. Terkkari yritti ottaa verikokeita multa, mutta sai aikaan vain mustelmat. Aikani varoittelin, että pitää olla hyvä ottaja joka multa saa verta tulemaan, mutta eipä uskonut joten täänään käytävä labrassa!
Oli näemmä ollut viikonlopun aikana keskustelua sikiöseulonnoista. Kuulun Seinäjoen alueelle niin täällähän on otettu käyttöön semmonen uusi seulontamenetelmä, jossa rv 9-12 otetaan verestä seerumiseulanäyte ja yhdessä np-ultran kanssa rv 9-12+6 niistä saadaan luku, joka on riskikerroin kuinka suuri mahdollisuus on saada esim Down-lapsi. Tänään käyn siinä verikokees samalla, kun niitä muitakin otetaan.
Jos nyt vielä siitä käynnistä jotain... Laskettu aika siirtyi 11.7, mutta jotenkin en tuohon luota, joten odotan sitä np-ultraa. Ja rv:t heitti yhen päivän eteenpäin. Hemoglobiini oli 147 ettei ainakaan heti mitään hätää ole sen suhteen. Odotin, että terkkari olis vähän enemmän kertonut asioista, mutta kaiken sai itte kysyä, siihen vähän petyin.
Vointi on itellä ollut suhteellisen hyvä nyt muutaman päivän ajan, mutta tietenkin tänään palauttaa etomisen korkoineen!
AnnaMaria ja salarakas 9+5