Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimeentulotukea joulun " kunniaksi" ?

Vierailija
12.12.2005 |

Kuinka haetaan sitä harkinnanvaraista toimeentulotukea? Olisiko mahdollsita saada näin joulun alla kun lapsi tarvitsisi uuden haalarin, kengät ym. ja kiva lisi pari lahjaakin ostaa ja jouluruokaa laittaa.

Onko mitää spektejä, ett saisko noihin edellä mainitsemiin lisäavustusta?! Muutoin en tässä kuussa saisi kun tuli just sen verran veronpalautuksia, mutta nehän kuitenkin kului normi-elämiseen ja ny ei oo sit jouluks senttiäkään " ylimääräistä" .

Pikaista tietoa kaipaisin ett ehtisin viä hakeakin

- kiitos-

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pitkiä ja voi venyä ensi vuoden puolelle...Mutta entä seurakunta? Srk myöntää myös pieniä avustuksia ja joulupaketteja tms. Sieltä saa nopeammin pientä rahallista apua kuin sossusta.

Vierailija
2/9 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on pieni paikkakunta, täällä ei srk eikä MLL lahjoita kuin pari lahjakorttia ruokakauppaan ja nekin henkilöt he valitsevat itse. Itse kun en ole kirkonmenoissa mukana lainkaan ja MLL ei ole muuten tuttu, ett ei niiltä mitään.

Sossusta saan kuulemma rahat takautuvasti ostokuitteja vastaan, asetti hintarajan kullekin hankinnalle. Sen summan saan mut jos yli menee niin omakustanteista sittten.

Veronpalautukset kului tasantarkkaan vuokraan, sähkö- ja vakuutusmaksuun, eikä jäänyt kuin 2¿ vajaaksi ne sossun perusmenot. Tuota 2euroa eivät edes laittaneet tilille. Joululahjoja on onneksi tullut hankittua jo aiemmin kun suurinpiirtein tiesinkin joulukuun tilanteeni. Poitsun haalari ei kyllä enää paljo lämmitä eikä kenkiinkään mahdu villasukka, joten ne on pakko hankkia ja mielelläni ostan ne ennenkuin kasan euron pilipali-leluja pukinkonttiin.

Hyvää ja rauhallista joulun odotusta av-laisille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani ei saanut harkinnanvaraista edes silloin,kun joutui yllättäen sairaalaan lähes viikoksi ja laskun päälle tuli vielä kalliit lääkkeet maksettaviksi.

Eikö olisi kannattanut niillä veronpalautuksilla ostella ne lahjat,niin ei tarvitsisi olla nyt sossuun päin käsi ojolla?

Vierailija
4/9 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttavalta varastettiin rattaat, lapsi oli 1v, mutteivat antaneet rahaa uusiin. Tai edes käytettyihin.

Vierailija
5/9 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitä en usko että saat ennen joulua, tuskin ehtivät päätöstä tekemään. Voit myös laittaa tavalliseen hakemukseen että tarvitsisit lapsellesi ulkovaatteet, saattavat auttaa.

Vierailija
6/9 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin nuo rahoja vartioivat, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Et saa ainakaan, ellet yritä lainkaan. Parempi edes kokeilla onneaan.

Vierailija
7/9 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäjiä on miljoona ja ne sossut joissa olen ollut töissä ohjeistaa jo hyvissä ajoin ennen joulua ettei mitään ylimääräisä tukia jouluksi. Lastensuojelun asiakkaat ovat asia erikseen. Itse yleensä ohjaan joulurahanpyytäjät hakemaan liitoila esim. rotaryt, MLL, Pela jne.

Vierailija
8/9 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten noilta yhdistyksiltä voi sitten hakea? Pitääkö olla juuri jonkun sosiaalityöntekijän kautta vai miten.

-tarvitsija-

Vierailija
9/9 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupungissa esim. Pelan puheenjohtajaan voi ottaa yhteyttä ja kertoa asiansa ja saada tukea sitä kautta. Toisaalta Pela useissa kaupungissa tekee niin, että antaa sossulle paljon lahjakortteja jotka sossu voi antaa valitsemilleen perheille. Mutta kuten jo aiemmin kerroin ls-perheet ne yleensä saavat. Kannattaa kysyä suoraan liitoilta jos et ole sossun vakiasiakas, jos olet niin sossun kauttakin onnistuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi