**MAANANTAITA JOULUISET**
Minä täällä taas pinoudun heti näin vuorokauden vaihduttua! :D
TYTÖT, mistä lyödään vetoa että mä olen jouluisten viimeinen joka saa nyyttinsä?!? Yritän ottaa tässä sen asenteen että meillä ei nyyttiä näy kun vasta tammikuun 12. päivän jälkeen. Nyt kun se sais tulla pois, niin ei sitten millään tule! :/ Kehtasivat neuvolassa jo viikoilta 32 ruveta pelottelemaan että nyt rauhassa ettei se sieltä vielä tulis..ja sanoivat niin varmoina ettei se sielä riittävän kauan pysy! Ja ny kun se sais tulla niin mitään ei tapahdu! Ei supistuksen supistusta, ei mitään!
Kaiken hyvän lisäksi, en saa aikaani mitenkään kulumaan päivisin. Himassa pitää istua kun ei varaa lähteä mihinkään kun autokin hajos ja on jo romuttamolla :/ Ja kaikki kaverit on töissä päivisin..YHYY on tää elämä NIIN epäreilua!
Nyt ryhdistäydyn..antakaapa vinkkejä miten saisin ajan kulumaan?!? Siivonnut olen, kirjoja lukenut ja leffoja kattonut..niin ja kävelemässäkin olen käynyt, mut silti tuntuu ettei aika kulu sitten millään..
Miten muut voitte? Montakohan kääröä on viikonloppuna tullut?!? :)
Mun valituksista huolimatta, oikein HYVÄÄ viikon alkua!! :D
t: Tellukka& Jäppinen, jolla ei ole kiire mihinkään (rv37+4) :D
Kommentit (23)
Käytiin sitten Kättärillä harjoitusreissulla.... Illalla alkoi supistelemaan yhdeksän maissa, suppareita tuli 4 minuutin välein. Yritin nukkua kun väsytti niin kamalasti edellisyön valvomisen takia, mutta eihän se onnistunut. Puoleltaöin soitin lopulta Kättärille Haikaranpesään ja sieltä pyydettiin tulemaan. Eiku mummolle soitto ja laukku valmiiksi... Alkoi yhtäkkiä pelottamaan ihan kamalasti -eihän vaavi vielä voi syntyä kun olen asennoitunut synnyttämään vasta tammikuussa ;)
Päästiin samaan synnytyshuoneeseen jossa tyttö syntyi runsas vuosi sitten. Mut laitettiin käyrille ja kätilö teki sisätutkimuksen. Kanavaa oli vielä jäljellä ja kohdunsuu niin takana ettei kätilö edes ylettynyt sinne. Painoarvio vaaville oli 3600g eli tosi hyvänkokoinen jo nyt =) Puoli tuntia istuin keinutuolissa käyrillä ja mies NUKKUI koko ajan. Ihana tukihenkilö... ;) Supparit heikkeni tasaisesti. Kätilö teki puolen tunnin jälkeen uudestaan sisätutkimuksen, nyt löysi kohdunsuun, auki kahdelle sormelle... Lähdettiin sitten kotiin kahden jälkeen kun ei tilanne ollut sen kummempi.
Mitäköhän kivaa ensi yönä... Voi kun saisi nukuttua edes yhden yön normaalisti -siis että heräisi " vain" sen normaalin 10 kertaa vessaan mutta ei muuten joutuis valvomaan.
Että sellaista täällä... Olipas muuten aika jännä juttu etteivät mitanneet Kättärillä mun verenpainetta vaikka kerroin myrkytysepäilystä. No, tunnin kuluttua menen neuvolaan ja siellähän se selviää.
Nyt menenkin syöttämään tytön että päästän ajoissa liikkeelle. Mukavaa viikonalkua kaikille! Palailen myöhemmin kertomaan neuvolakuulumisia.
Tansku & vaavi rv 38+3
Minneköhän se mun eka viesti lähti, varmaan jonnekin ulkoavaruuteen...
Mulla on vapaapäivä! Tytsi meni päiväkotiin ja isäntä töihin, kerrankin on siivottu jo valmiiksi eikä ole pyykkiäkään pestävänä. Mitä ihmettä sitä tekisikään? Synnyttämään vois tietysti lähteä, mutta eipä taida sekään onnistua...
Tellukka: jos on yhtään jauhopeukalon vikaa, niin leivo aikasi kuluksi pakastin täyteen herkkuja. Saapi sieltä sitten sulatella, kun käy vieraita vaavia katsomassa. Minäkin ajattelin leipoa tänään, mutta huomasin ettei ole tarpeeksi jauhoja, ja ukko vei auton, pitää keksiä muuta. Ja yksi mikä auttaa yksinäisyyteenkin, on kirjoittaa kirje, ihan tavallinen etanapostikirje, ilahduttaa myös saajaa! (vaikka siihen varmaan tuleekin aika paljon odotus- ja vauvajuttua)
Saatiin eilen tytön kanssa joululahjat valmiiksi. Ollaan askarreltu taikataikinasta kuusenkoristeita, jotka tyttö on maalannut sormiväreillä, ja minä sitten lakannut päälle. Tehtiin kummeille ja mummeille, sekä päiväkodin hoitajille. Joulukortit ahersimme jo perjantaina. Kaikki siis valmiina joulua ajatellen.
Mulla supisteli eilen koko illan tasaseen tahtiin 10 minuutin välein, lopuksi tais olla 7-8 minuuttia. Mutta kas kummaa ne taas lopahti ennen kuin edes nukkumaan pääsin. Arvasinkin sen kyllä, jotenkin jo toivo mennyt. Taitaa olla mun masussa semmonen mammanpoika, että saa veitsen ja saksien kans erottaa äitistään. Jotenkin tulee turhauttava olo, kun supistuksia tulee, mutta tietää että ne ei johda siihen mihin pitäisi. Laskettu aika olis huomenna, että sopisi niinku tulla jo!
Oikein mukavaa alkanutta viikkoa joulumuoreille, koittakaahan jaksella!
T:Emppu&" Nestori"
Meillä on kyllä huonossa paikassa tämä tietsikka, tässä keittiön pöydän ääressä, joten koko ajan tulee vain hengailtua täällä palstalla eikä ne viikot etene yhtään sen nopeammin. Nyt siis 37+6 ja huomenna sitten jo 38+0, jee... Oon kyllä niin varma, ettei tämä ymmärrä itsekseen ulos tulla ja ahdistaa se käynnistys jo etukäteen.
Sellastakin mietin, että kun se käynnistys olisi 12.1, niin lapsi syntyisi sitten mitä todennäköisimmin perjantaina 13. päivä! Hm... Täytyisi ehkä hetkeksi unohtaa tämä odotus :)
Tansku, jännittävää, että jotain sentään tapahtuu! Jospa se vauva sittenkin saapuu ennen tammikuuta! Ja oli tosiaan outoa, ettei verenpaineita mitattu. Mutta eiköhän kaikki ihan hyvin ole, kohtahan seulla onkin se neuvola.
No mutta, mukavaa viikon alkua koko poppoolle, lisää vaan vauvoja meille!
kaaka ja Tilkku 37+6
Pikaisesti ilmoitan että sain lähetteen Kättärille raskausmyrkytysepäilyn takia ja kohta lähdetään sinne. Valkuaista oli pissassa +2 ja paineet korkeammat kuin perjantaina. Saas nähdä käynnistetäänkö synnytys jo tänään, kääääääk!
Peukut pystyyn et kaikki on ok =) Ja tsemppiä kaikille jotka lähtevät tänään synnyttämään!
Tansku
Tanskulle peukutukset! Voipi olla että käynnistävät tänään synnytyksen.Sullahan oli viime yönä suht lupaava reissu kättärille.Paikatki on jo kypsät käynnistykselle.
Mä olen jotenki Super kiukkunen ampiainen! On mieski saanu siitä osansa;) Ihan ihmeissään ku yleensä ei kiukuttelua saa paljoa?! kai;)
Kävin just tossa pihalla tappelemassa sellasen " teltta" autokatoksen kanssa.Meillä on vaan 1 autotalli/katoapaikka ja ostettiin miehen autolel sellanen autotalliteltta.Eilen se kasattiin.Tänä aamuna tuuli niin kamalasti että teltta näytti uhkaavasti kaatuvan kyljelleen tai lähtevän lentoon.Siinä tuli mukana sellaset raudat(samanlaiset ku oikeessa teltassakin) jotka pitäis maahan hakkaa,mutta maa on jäässä.
Mä sitte kaikella raivollani yksin siirsin sen autokatoksen eteen ja viritin se käydellä kiinni autokatokseen!:D :) mut nyt oon ihan voimaton:(
Oma äiti tulee illalla miehen kyydissä tänne ja jää sitte melko pitkään.Ilmeisesti jouluun saakka.No apua ainakin tarvitaan ku pe menen sinne käynnistykseen.Mutta eriasia on miten jaksan äitiäni;) Onneks on se käynnistys ni ei tartte mutsin kanssa ihmetellä koska tulee lähtö.
Kamera pitäis katsoa kuntoon.Patterit on ladattu,mutta pitää testata kuvia.Mitään asetuksia en ole muuttanu,mutta viime kuvia ku yritin tilata Eirin kautta ni se ohjelma sanoi että kuvan laatu on liian huono kuvan teettämiseksi???! häh? Ja ku omalla koneella katselen kuvia ni niissä ei näy mitään vikaa!
Sitte pitäis miehen kamera tyhjentää ja ladata.Kai se on tämänkin pikkuisen syntymä otettava videole ku kerran pikku kakkosenki syntymä on nauhalla.
Mites muilla? meinaatteko ottaa videolle tai kuvata syntymän? ja jo synnyttäneet?
Itse en halunnut että kuvataan sieltä jalkovälistä!Tosi ihana se video oli.Kuvatttu sivusta;)Ihme että edes ehdittiin kuvaamaan viimeksi :O
Kaaka: vaikka meillä on mun tietokone yläkerrassa ni silti käyn koneella kurkkimassa vähä väliä;)
Kaikilla tuntuu supistelevan paljon.Kyllä me kohta kaikki päästään tosi toimiin.Mä en uskalla nyt toivoa supistuksia itselleni ku olen yksin kotona lasten kanssa. Mutta voisin toivoa pieniä kypsyttäviä supistuksia ke ja to illalksi ja to voi tulal vaikka yölläkin.
Omaa sairaalakassia olen pikku hiljaa alkanu pakkailemaan.Kai sitä pitäis vauanki kotiintulo vaatteet katsoa.
Iski muuten silmään oman sairaalan esitteessä että lastenlääkäri tarkistaa vauvat joka ti ja pe!
Mutta pari kohtaa alempana lukee että kaikkina päivinä saa kotiutua kuhan äidillä on hakija.
Siis jos pe synnytän ni pitääkö mun olla sairaalassa ti asti että lastenlääkräi tarkistaa vauvan?!?
En oikeesti halua olla niin kauan jos kaikki on hyvin.Viime kerralla olin 2 päivää ja olivat kättäriltä jo kotiuttamassa ekan päivän jälkeen.
Voiko lastenlääkräi tehdä sen tarkistuksen jo ensimmäisenä päivänä? siis jos vauva syntyy pe ennen lastenlääkärin kierrosta;) Vai onko siinä joku tietty päivä jolloin se voidaan tehdä?
No eiköhän ne selviä pian.Huomenna mulla on neuvola ja varmaan hekin osaa vastailla.
Ihan ensin: Tansku oletkin jo ehkä Kättärillä! Siltä varalta, että luet tämän: Onnea ja tsemppiä :) Toivottavasti kaikki sujuu hyvin!
Aika jännää, miten erilaiseksi samankaltainen tilanne voi kehittyä. Minullahan oli Tanskun tavoin viime viikon neuvolassa verenpaine nousussa ja kova päänsärky. Päänsärky vaivaa edelleenkin. Tulin juuri neuvolasta ja nyt verenpaine oli hieman laskenut. Se on edelleenkin korkea ja sitä pitää käydä mittauttamassa viikollakin ennen seuraavaa neuvolaa. Turvotus sen sijaan on poissa, koska paino oli pudonnut viime torstaista 900 grammaa - hyvä juttu! Valkuaisen kanssa on vähän niin ja näin. Sain kotiin indikaattoriliuskoja, joilla voin ennen tulevan perjantain neuvolakäyntiä mitata pissan valkuaista itse. Paikalla oli kaksikin terkkaria, jotka molemmat käskivät minun soittaa heti, jos päänsärky kovenee. Hmm, tätä samaa tämä on ollut koko ajan ja aina vaan pitää soitella! Vauvalla kaikki tuntuu kuitenkin ja ONNEKSI olevan hyvin :) Ja viime yönä olin tuntevinani yhden ihkaoikean supistuksenkin. Tuli sellainen vihlova tunne sekä alaselkään että -mahaan. Jee.
Laskettuun aikaan on kaksi päivää ja päänsäryn vuoksi oloni on huolestunut. Täytyy luottaa siihen, että neuvolassa pidetään hyvää huolta.
Tuosta synnytyksen kuvaamisesta vielä: Itse en missään nimessä halua synnytystä videolle/dvd:lle. Tavallisen digikameran toki otamme mukaan, koska haluamme paljon ensikuvia vauvasta.
Hyvää vointia kaikille jouluisille nyt maanantaina!
SnowApple ja masukki 39+5
Tänään olisi sitten ERÄPÄIVÄ!!! Huomenna olen sitten jo vanhentunut ja millään ei ole enää mitään kiirettä...Mä en tajuu näitä lapsia, ei väliä vaikka eivät syntyisi etuajassa mutta tulis nyt edes silloin kun on sovittu eli laskettuna päivänä.... NO JOO !!!! En olis uskonut että yliaikaiseksi menee mutta näillä näkymin mennään ja kovaa....
Ei edes supistele, armoton painon tunne on vaan alavatsassa ja selkä tulessa mutta ei supistele. No täytyy toivoa että se sen pikkasen myöhästyy niin kuin äitinsäkin, olen aina myöhässä joka paikasta ainakin 5 minuuttia =)
Tsemppiä Tanskulle, toivottavasti minä pääsisin kanssa sinun perässä sinne kättärille pian. Jos tulen tänään sinne niin huhuilen sinua siellä synnytysosastolla =) =))
Aloitin äsken kylpyhuoneen kuurauksen mutta oli pakko tulla pitää tauko ja tulla kattomaan miten te muut jaksatte? Om ainakin viimeseen asti siivottu paikkoja kuntoon vauvaa varten.... Välillä vaan tuntuu toivottomalta kun saat yhden paikan siivottua läpi kotoisin niin se on viikon päästä jo samannäköinen, no joo...
Kai se on pakko lähteä jatkamaan ennenkuin ihan veltostuu.
Tsemppiä taas kaikille, tulen kertomaan jos jotain tapahtuu...
Myy81+ junior 40 TASAN!!!!
Onhan tässä jo kohta yheksän kuukautta seurailtu taustalla teitien keskusteluja. Nyt voi laittaa jo kortensa itsekin kekoon.
Uhkaavasti nämä jouluisten keot näyttää vaan pienenevän.
Ihan masentaa kattoa, ku ei kellään näytä olevan pitemmällä ku mulla...
Mahakin niin typerän pieni, että jokaine vastaantulija ihmettelee, voiko siellä muka olla täysikäinen vaavi. Vyöhyketerapeuttikin kyseli, josko lääkärit erehtyneet ajassa... Huoh. Itelläki alkaa usko hiipumaan, vaikka kuinka ultraavat, että on yli kolme kiloa. Saas nähä, kuka tässä ketä huijaa - juhannusta vai jouluako tää beibi oottelee...
Laskettu aika meni perjantaina. Ja sen päivän vyöhyketerapiat ei auttanut mulla niin ku monella muulla. Seuraavan vuorokauden tuli supistuksia säännöllisesti. Mutta ei kippeitä, eikä tuskasia. Kahajoksiha tässä muuttuu, ku naama onnellisessa virneessä, ku vähääkään enemmän sattuu. Kivun ystävä, ainki viel tässä vaiheessa...
Kadunkohan synnytyksessä näitä kivun toiveita...
Menneitä ei nyt paljo kehitä miettiä, mutta 24 viikon jälkeen alko täällä suunnassa supistella ja muka paikat aukeilla, jonka vuoksi sairaslomalla äitiyslomaan asti. Nooh - tää on saanut sitte mahollisimman pitkän loman... pikkuhiljaa vois kyllä alkaa urakoimaan ja öitä valvomaan lapsonen vieressä. Antakaapa hyviä vinkkejä viestitä tuolle pikkukaverille, mistä suunnasta ja HETI tulla ulos.
Paljolti ajatukset liikkuu samassa asiassa... Parempi lopettaa ja tyytyä lukemaan toisten synnäritarinoita. Koenkohan tuota synnytystä koskaan? Epäilyttää. Miten tuo nyt yhtäkkiä vois ulos tulla, kun yheksän kuukautta tyytyväisenä siellä rummuttanu. Ei meiän Murmeli niin hevin yksiöstään luovu. Jos on itepäinen äiti ja isä, niin voiko muuta oottaa??!!
Niin tosiaan ensimmäistä täällä Oulun suunnassa ootellaan...
Niks ja Murmeli 40+3
Johan teillä kovin supistaa:) Täytyy kyllä myöntää että viime yönä kuulostelin minäkin supistusta, mutta se nyt oli vaan sellaista menkkakipua selässä, ja tulivat vain noin 5 kertaa aika pitkän ajan kuluessa. Tuollaista on ollut aiemminkin, mutta paikat on ihan epäkypsät. Toivois että tämä tulis hyvissä ajoin ennen joulua, mutta ei..
21. päivä menen äitipolille ihmettelemään, jos vauva on iso niin sitten sovitaan kai sektiota kun oon niin ahdasmielinen;) En kyllä haluais käynnistykseenkään, koska sitten menee joulu osastolla ja haluaisin kyllä lasten joulun nähdä kotona. Toivois että menis tammikuun puolelle, mutta vaivoja on aika ajoin niin paljon että oksat pois. Kylkeä joudun kääntämään öisin tosi usein kun jalat puutuu, ja se jos mikä on rankkaa...
Joku kyseli tekemisvinkkejä... Elokuvia oon tosiaan minäkin katsellut, pelaillut netissä (alypaa.com:)), tehnyt lumitöitä (PAKKO!!), askarrellut joulukortit, ja leiponut. Ja päiväunet on kans poikaa, nukkukaatten nyt kun voitte..
Ei mutta nyt taidan keksiä taas jotain muuta, vointeja ja synnytyksiä kaikille!!! rocka 37+2...
Moikka täältäkin.
Kovin on tavallinen olo. Eikö kellään muulla ole samanlainen olotila? Taitaa muilla supistella. Sen jälkeen, kun vauva kääntyi raivotarjontaan (joskus viime viikolla) on olo tosiaan ollut sellainen aika kivuton ja tavallinen.. Ei supista, eikä ole ala- eikä ylämahakipeä, henki kulkee paremmin istuessa ja nukkuessa, jne. Olen jopa nukkunutkin nyt paremmin, mutta menikin tuon flunssan takia viime viikonpuolella monta yötä harakoille.
Ainoa mikä on, niin vauva vissiin painaa välillä jotakin hermoa, kun tuntuu välillä, että toiseen nivuseen tulee sähköisku ja jalka lähtee alta. Tätä on ollut erityisesti viime viikosta saakka. Kummallista. Ilmeisesti vaavin on parempi olla pääalaspäin, kun äidilläkin nyt on.
Olo on siis sellainen, että täällä odotellaan vielä vuonna 2006:)
Aamulla kävin neuvolassa ja kaik oli ok (verenpaine, liikkeet, sykkeet, jne.) Ei siis oikeastaan mitään ihmeellisempää kerrottavaa.
Auringon Tytär: tuskailit kamerasi kanssa. En ole varma ymmärsinkö oikein, että sinulla on digikamera? Jos on, niin ainakin omassa kamerassani (Sonyn karvalakkimalli) jos kuvien pikselitarkkuus on alhainen esim. VGA, tulee herkästi epätarkkoja ja huonolaatuisia kuvia. Kun kääntää pikselitarkkuuden esim. 1,2 Mt, tulee tarkempia. Sen tarkemmaksi ei välttämättä kannata säätää, kun jos lähettää kuvia vaikka sähköpostilla, tahtoo s-posti tökkiä ja täyttää vastaanottajankin s-postin. Itse olen teettänyt kuvat Ifillä ja sinne kyllä kelpaavat nuo VGA-kuvatkin, eri asia onko itse sitten liikahtaneen näköisiin kuviin tyytyväinen:)
Voikaatte hyvin!
t. Edelleen omilla odotusennätysviikoilla etenenvä Vipeka rv 38+1
Pari viikkoa sitten lääkäri pelotteli jo kassin pakkaamisella, kun ei ollut kanavaa yhtään jäljellä ja sitten asennoiduin siihen, et vauva voi tulla tupsahtaa hetkenä minä hyvänsä. Ja nyt siis pari viikkoa kulunut eikä vauvaa kuulu eikä näy! Plaah. Kyllä se on totta, että odottavan aika on pitkä...
mamma03: Mulla on kanssa maha ihan sekaisin. En tiedä mistä johtuu. Jospa vaikka synnytys lähestyisi... vai jännittääkö sitä sitten niin paljon, että vatsa reagoi. Tiedä näistä, kun ekaa odotellaan.
Kovasti mulla päivän mittaan ja iltaisin on maha pinkeenä, mutta varsinaista KIPUA en oo havainnut. Alaselkää on jomotellut jo muutaman viikon ajan - kuin olisi ikuiset menkat. Nyt on eilisestä asti vihlonut nivusien kohdalle ja istuminen on aika tukalaa - etenkin autossa. Jospa sitä kohta pääsis synnyttään, niin olis jouluksi kotona -HIHII! Toiveajattelua...
Huomenna olisi vielä tentti koululla. Ei oikein tahdo lukemisesta tulla mitään, kun ajatukset on synnytyksessä ja vauva-asioissa. Joululahjat on kaikki hankittu ja paketoitu ja joulukorteista puuttuu enää tekstit. Voisinkin lähteä tonne kellariin etsimään muutamia joulukoristeita vielä...
Paljon tsemppiä Tanskulle!!Jänskättää! Ei ole vielä kuulunut viikonlopun vauvasaldoa - onkohan kuinka monta tonttua tullut maailmaa ihmettelemään??
Talvisin terveisin ghiaggio ja beebi rv 39+0 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)
Ärsyttävä keli, vettä sataa ja ihan kaljamalla kaikki tiet, sai kieli keskellä suuta ajaa kirkonkyläreissun.
Eilen illalla supisteli tosiaan Idolsien ajan ja siitä eteenpäin, nukkumaan kun laitoin niin tuli oikeen sellaisia jotka kirrasi selässä saakka vaan niin nukahdin ja aamulla vasta heräsin.. Kävin siellä terapeutilla ja siellä tuli muutama tosi karsee suppari, jännän näkönen kun koko maha ihan nousi ja toista minuuttia pysyi kivikovana. Tulleehan noita hissukseen koko ajan mutta niitä ihan tavallisia, ei mitään mitkä lupaisi mitään.
Aloinkin tuossa miettimään kun huomenna on 13.pvä ja molemmilla edellisillä on kolmonen syntymäpäivässä(13.7 ja 3.5) niin passaisi vauvalle syntymäpäiväksi, jatkuisi " perinne" ...Toisaalta 23.pväkin tekisi saman..
Sitten jos laskee saman kaavan mukaan kun edelliset on syntyneet, 9kk2pvä oviksesta niin tämän pitäisi syntyä 29.12.. Se oikeasti olisi sellainen päivä johon uskon, siis ilman käynnistelyjä niillämain syntyisi. kaikki kolme ovat saaneet alkunsa sunnuntaina, poika syntyi tortaina ja tyttö tiistaina käynnistämällä joten ehkä olisi sekin syntynyt torstai-päivänä. 29pvä taitaa olla torstai. Lahjan logiikkaa taas.
Mitenkähän Tanskulla lienee asiat? Aikamoinen ylläri kun tammikuulla odottaa synnyttävänsä ja sitten ykskaks yllättäen " suunnitelmat muuttuu" . Vaan eipä näitä etukäteen suunnitella.
Tänne ei siis mitään uutta kuulu, rauhaisaa odotusta ja mitä pidemmälle viikko kuluu, sen enemmän alan hermoilla ja sairastaa löysää mahaa.. JOS vauva ei ole iso niin taidan pyytää lykkäystä ensi viikolle.......... olisi niin ihana päästä pojan joulujuhliin maanantai-iltana, niillä on siellä joku esityskin. Jos sitten tiistaiaamuna luovuttaisi odottamasta, että vaavi itekseen syntyy... Ei kai parissa päivässä niin hirveitä kerkeä kasvamaan..
Ei vaan, kyllä se on otettava härkää sarvista ja mentävä synnyttämään, ei auta perua kun vauva masussa odottaa posipääsyä.. Olisi pitänyt aikanaan miettiä, että se tosiaan täytyy synnttää joskus.,.
Lahja rv 39+3
Vipeka:jeps digikamera mulla ja tosiaan en ole menny kuvantason/laadun asetuksia muuttamaan.Mutta viime kerralla ku tilasin kuvia Eirin kautta ni viimisimmät kuvat oli muka lian heikkolaatuisia kuvan kehittämiseen.En todellkaan tiedä mistä mysteeri?!
Ku asetukset on kamerassa ok ja ne kuvat on ok.Liekö sitte Eirin päässä ollu joku häikkä sillä hetkellä.Tilasin paljon kuvia ja kaikki kuvat samoilla asetuksilla otettu.Sain paljon tilattua kuvia ja niissä kuvan laatu erinomainen Eirin mukaan....ja sitte se alko kettuilee.
Nyt vaan tuskailen ettei vaan käy niin että kaikki vauvasta otetut ensikuvat on huonolaatuisia! :( no onneks on miehen mega hieno kamera mutta sitä en mielelläni sairaalaan ottais.
Tulihan taas käytyä Kättärillä =) Valkuaista on tosiaan pissassa aika paljon mutta paineet oli Kättärin mittarilla mitattuna vähän alhaisemmat kuin neuvolassa. Sain kaksi isoa pissapurkkia kotiin ja nyt kerään kaiken pisun mikä meikäläisestä irti lähtee seuraavan 24 tunnin aikana. Huomenna sitten vien sen Kättärille. Täytyy valmistautua siihen että jään huomenna sinne seurantaan jos valkuaista on enemmän kuin tänään. Ja täytyy varautua myös mahdolliseen käynnistykseen, kääk... Lekuri teki painoarvion ultralla: 3,3 kiloa eli vähän vähemmän kuin kätilö yöllä käsin. Lapsivettä ei kuulemma ole normaalisti vaan vähän vähemmän joten sitäkin seurataan. Muuten kaikki ok; istukka toimii hyvin ja napaverivirtaus ok, myös vaavin sydän- ja hengitysäänet ok. Lääkärin mukaan kohdunsuu on auki yhdelle sormelle (jee...:/) eli vähemmän kuin kätilön mukaan. Kyllä se lääkäri yritti kovasti piristää mua sanomalla että ehkä synnytys alkaa lähipäivinä itsestään... Joo, niinpä niin, ei se kuitenkaan ala.
No, joka tapauksessa kotona ollaan ja huomenna mennään puolilta päivin uudestaan Kättärille -ELLEI jotain tässä välissä tapahdu... ;)
Kuvauksesta. Me otetaan digikamera mukaan. Halutaan ottaa paljon kuvia jo synnytyshuoneessa uudesta tulokkaasta. Itse synnytyksestä en halua kuvan kuvaa, kyllä mä muistan sen ilmankin ;)
Että sellaista täällä, mukavaa maanantain jatkoa kaikille!
Tansku & vaavi rv 38+3 (edelleen =))
Eikä toivoakaan että synnytys olisi mahdollisesti pian käsillä... Täälläkin olo on siis varsin tavallinen. Ei supistele kummemmin, eikä oikein mitään muutakaan.. No, välillä tosin vauva taitaa sahailla jollain veittellä jalkoväliä, uuh.. Mistä herääkin kysymys, että mistä lie sellaisen pieneen kätöseensä saanut..? Ja on tuo kalvo vaan ihme ainetta, kun ei mee rikki vaikka teräaseella tökitään :/
Kelikin on aivan karsee, vaihteeksi. Tiet ihan peilijäässä ja tuulee jokseenkin reippaasti, mukava vesikerroskin on tielle liukasteeksi ripsutellut :S Saas nähdä kuinka mamma sutii tuota mäkee pian ylöspäin, pitäis varmaan käydä jo nakkaamassa hepoille lisää heiniä. Saavatpahan polletkin vaihteeksi liikuntaa, kun joutuvat juoksemaan heinänsä kiinni...
Neuvolassa tuli taas vaihteeksi käytyä, nyt onneksi rr oli hiukan laskenut eikä pissassakaan ollut tällä kertaa mitään. Mutta edelleen ohjeistuksena seurailla mahdollisia päänsärkyjä tms. Tuntuu tuota mahdollista r.myrkytysvaaraa olevan täällä muillakin.. Toivottavasti kaikki säästymme siltä!
Huomenna on tulossa lastenneuvolan puolelta th käymään meillä, tulee katteleen hieman, et mitä vauvalle on valmiina ja miten ja missä ym.. Onko muualla tällasta käytäntöö? Ei oo ainakaan pistäny simään, et kukaan ois moisesta kirjotellu. Ei sillä, ihan jees juttu se mun mielestä on, ei haittaa mitenkään. Päin vastoin, ehtiipä vielä (tod.näk.) hommailla juttuja tai muuttaa järjestyksiä ym. jos on parempia ideoita tarjolla.
Joskohan sitä kuitenkin pyyhkäsis vielä enimmät pölyt kirjahyllystä pois, ettei th vallan kauhistu... ;P
Lizzbeth ja myyryläinen 38+6
En ole kyllä ennen kuullutkaan, että th kävis jo ennen synnytystä kotona. Meillä ei tosin käyny kummankaan poitsun syntymän jälkeenkään. Nyt varmaankin olis tulossa, kun ollaan muutettu kakkosen syntymän jälkeen. Mä kyllä menisin ite mielummin neuvolaan sen ekan kerranki, mulle kun iskee varmasti paniikki, et joka paikan pitää kiiltää, jos th meille kotiin tulis.
Tansku, vitsi sä jo teet lähtöä synnärille. Meillähän on sama la. Mä haluun kyllä kans jo. Tajusinki, et ensviikollahan se la päivä jo olis... Enemmän alkaa koko ajan taas jännittämään loppuakohden. Mä kyl välillä oon aivan varma, et aattona tää syntyy tai ainakin niin, et aatto vietetään Kättärillä.
Mä muuten en edes tiedä, mistä ovesta meidän pitää mennä sisälle siellä. Kai pääovesta? Vai onko siellä jossain joku toinen ovi, mistä sisälle mennään, kun synnyttämään ollaan menossa. Voin vaan kuvitella, et me pyöritään joskus yöllä ympäri Kättäriä ja etitään ovee..heh heh. Pojat oon synnyttäny Jorvissa.
Kuvaamisesta oli puhetta. Joudun varmaan ite huolehtimaan taas, että mies edes tajuaa ottaa yhtään kuvaa. Me otetaan kyllä videokamerakin mukaan, mut en halua, et synnytystä kuvataan. Varmaan niinkuin edellisestäkin,siinä vaiheessa vasta alkaa filmaamaan videolle, kun vauvaa kylvetetään. Ei ole muuten meillä tarjottu miehelle kummallakaan kerralla sitä hommaa, saas nähdä, kuin nyt käy. Vai miten teillä muilla, onko mies saanu tehdä ensikylvetyksen? Napanuoran kyllä esikoiselta sai katkasta.
Jeps, nyt on mullakin sitten vauvaa varten kaikki valmiina. Saa mies vaan heittää sitten kassiin vaatteet vauvalle, kunhan lähtee meitä hakemaan. Pinossa odottaa valmiina.
Ruoan laittoon pitää taas mennä!
-smiigus rv38+3
kuulostaa kyllä tois oudolle että th käy kotona enenn syntymää.
Meillä on käyny kotikäynnillä vauvaa katsomassa ja punnitesemassa.
Nytkin täällä uudella paikkakunnalla käydään kotikäynnillä syntymän jälkeen.
Tänään ku peruin neuvolaa joka on huomenna ni th sano että voisi tulla jo ensi viikon ti kotiköäynnille.
Kättärillä viimeksi synnytin ja mies sai katkaista napanuoran ja kylvettää.
Alakuloinen päivä täällä.. monia juttuja tullut taas vasten kasvoja, en viitsi niistä sen enempää kirjoitella kun kyttä-kaverini tunnisti minut muutenkin täällä :(
Massussa kaikki ok. Viiltäviä häpyluun kipuja on ollut ja mieli on todella herkässä. Nyt on sellainen päivä että parempi ettei ole kenenkään kanssa tekemisissä... :))
Kaipa tästä joskus synnyttämään pääsee.. tosin nyt on alkanut jo vähän jännittämäänkin.
beal rv 38+2
onnea kovasti tanskulle...
muakin kauheesti jännittää, kun on ollut ihan mahtavia supistuksia jo useamman päivän ja niitä kummallisia viiltelyjä. vaikka toi esikoinen tossa onkin niin tää kaikki tuntuu niin ihmeen uudelta.. ensimmäisestä ei supistanut oikeestaan ollenkaan. ainoastaan sillon kun kiipesin jyrkkiä portaita tms. mut ne ei sattunut ollenkaan..
kaaka: meillä taitaakin olla samoissa noi päivät. mäkin olen ollut melkeen varma että käynnistykseen lähdetään, tähän asti siis. ja sehän olis hieno päivä saada vauva, perjantai 13. ollaan samana päivänä yhdeksän vuotta sitten tavattu mieheni kanssa. se olis sinänsä aika hauskaa.. tosin epäilenpä että tulee ulos ennen sitä...
katotaan kumpi ehtii ensin.
mulla on huomenna lääkäri ja kauheesti toivon ettei tarvis pettyä... kuitenkin se sanoo että tiukasti kiinni ollaan... jännää...
En nukkunut viimeyönä juuri ollenkaan. Illalla maha ihan sekaisin ja yön ravasin pissalla. Aamuyöllä heräsin tosi kipeeseen supistukseen ja niitä tuli sitten 8-10min välein. Mutta tietenkin ne loppu:( Nyt nukuttaa aivan hirveesti joten taidanpa painua takaisin oman peiton alle ja kuullostella tilannetta.
mamma03 ja rv 38+4