Pikaisesti!! Mielipiteitä kaipailen!
Meillä uusperhe, minun 5v lapsi asuu meillä, siis minun ja mieheni kotona.
Miehelläni on 4v lapsi, joka asuu äidillään, 400 km päässä meistä.
Minä raskaana rv 14.
Ollaan asuttu yhdessä 2 vuotta.
Nyt mies on puhunut ex:nsä kanssa että mies menisi HEILLE jouluksi!!!
Ex on puhunut, kuinka tärkeää olisi isän viettää lapsensa kanssa tämä joulu, onhan tämä viimeinen joulu ennen kuin meidän yhteinen vauva syntyy..
Mies ihan tosissaan on ajatellut sinne lähtevänsä, olisi siellä jouluaaton ja -päivän!!
Minä olen käärmeissäni (lievästi sanottuna..)!
Eikö ME olla miehen perhe?? Eikö minun lapsellani ole väliä?? Hän pitää meitä perheenä, miestäni isäpuolenaan.Miten selitän hänelle että iskä meneekin toiseen perheeseen jouluksi??
Olenko kohtuuton kun vaadin että mieheni on meidän kanssa?
Mielestäni me ollaan nyt se perhe, joka tulee etusijalla.
Kommentit (31)
Minun mielestäni ap:n mies on tossukka, joka edelleen tanssii exän pillin mukaan... Jos ex kerran vielä haikailee miehen perään, en missään tapauksessa päästäisi miestä hänen luokseen jouluksi. Luojan tähden, mikä helvetti tätä palstaa vaivaa, kun AINA aloituksen tekijä on jutussa muka se typerin. Kuinka moni tähänkin vastanneista OIKEASTI päästäisi oman miehensä jouluksi miestä haikailevan exän luokse...?!? Ja jos ex ja mies ei edes tule toimeen keskenään, onpa lapsella tosiaan todella ihana joulutunnelma vanhempiensa kanssa... Hoh hoijaa.
Vierailija:
Ajattelepa omalle kohdallesi, miehesi häipyisi esim. entisen tyttöystävänsä luo joulua viettämään.. etkö sinäkin huutaisi että " MINÄ haluan olla joulun mieheni kanssa" ?
Musta ap kuulostaa hyvin itsekkäältä hän katsoo asiaa vain MINÄ vinkkelistä, mikä ei mielestäni sovi vanhemmalle. Tässä on kyse yhdestä ja viimeisestä joulusta 4-vuotiaalle lapselle, jota ap ei voi mustasukkaisuudessaan suoda.
Ja sen jälkeen kun yhteinen lapsi on syntynyt, se tulee kumminkin käytännössä aina ensimmäisenä.
Mies EI ole menossa viettämään joulua ex kanssa, vaan tällähetkellä ainoan lapsensa kanssa. Ap:n lapsella on isäpuoli 358 päivää vuodessa, se että oma lapsi saa kerrankin kaksi päivää täysin oman isänsä huomion ei pitäisi katkeroittaa ap:ta noin paljon.
Uusperheen arjessa, se aikuinen ei voi vaan koko aikaa huutaa MINÄ.
Ap:n mies kuulostaa erittäin vastuulliselta mieheltä ja isältä vaikeassa tilanteessa.
17
Eiköhän jokainen vanhempi rakasta lastaan enemmän kuin puolisoaan, vaikka suhde olisi miten onnistunut hyvänsä. Eli totta kai on täysin ymmärretävää että miehesi haluaa viettää joulua oman lapsensa kanssa, lisäksi se on myös lapsen oikeus. Mitä teidän tulevaan yhteiseen lapseen tulee, niin tuskin miehesi arvottaa kumpaakaan lastaan jonkinlaiseen arvojärjestykseen, eli todennäköisesti ja toivottavasti! hän rakastaa molempia lapsiaan tasavertaisesti. Ei koskaan pitäisi unohtaa uusperhettä perustettaessa että " vanha" perhe on tärkeä osa menneisyyttä, nykyisyyttä ja tulevaisuutta. En tarkoita että ex-puolisoiden pitää jatkuvasti tavata tmv, mutta lapsia on varmasti tarve tavata.
sillä ei ilmeisesti itsellään oleketään jonka kanssa joulun viettäisi.
Näinhän se todellisuudessa menee. Lapsi taitaa olla tässä sivuseikka.
Vähän viiniä miehelle, hyvää ruokaa ja yksi asia johtaa toiseen... hmmm
Jos olette olleet yhdessä kaksi vuotta, niin olitte pariskunta jo viime joulunakin. Miten te sen vietitte? Oliko ex-vaimo yhtä fanaattisesti väkisin kokoamassa yhteiseen joulunviettoon hajonnutta entistä perhettään?
Vai onko tämä nyt tämän joulun mahtava idea - saanut alkunsa kenties hetki sen jälkeen, kun ex on saanut tietää odottamastanne vauvasta?
Lähes kaikki ex-vaimot varmasti tietävät sen pakokauhun tunteen, mikä iskee, kun saa kuulla, että ne omat lapset eivät enää koskaan tule olemaan ex-miehen ainoita silmäteriä vaan mies saa uuteen perheeseensä oman pienen lapsen, jonka kanssa elää jokaisena päivänä, jota saa helliä, hoitaa ja rakastaa arkena ja pyhänä. Vaikka mustasukkaisuuden ja sivuun sysätyksi joutumisen tunne voi olla aivan käsittämättömän raastava, pitää ex-vaimon vain osata olla aikuinen ja hyväksyä se, että se oma perhe-elämä ex-miehen kanssa on eron myötä lopullisesti ohi, ja kummallakin ex-puolisolla on oikeus uuteen perhe-elämään, johon kumpikaan ei voi millään lailla puuttua.
Tietysti on valitettavan paljon niitä, jotka eivät pysty katkaisemaan henkistä riippuvuuttaan entiseen puolisoon eivätkä millään suostu uskomaan, ettei heillä ole minkäänlaista sananvaltaa ex-kumppanin elämään. Rasittavaahan sellainen on ja säälittävääkin.
Jos miehesi nyt lähtee yksinään ilman perhettään jouluksi exänsä perheen luo - kuulostaa jo ajatuksenakin kovin huvittavalta - niin ensi vuonna edessä on varmasti samanlainen joulu sillä exän keksimällä verukkeella, että teidän vauvannehan on niin pieni vielä, ettei se ymmärrä, onko isä kotona vai ei. Seuraavan joulun voikin sitten alkaa jo selittää sillä, että kun isä kuitenkin on kuopuksensa kanssa joka päivä, niin kyllä on julma isä, jos ei nyt paria päivää joulusta voi viettää vanhemman lapsensa kanssa. Jne., jne.
Nythän on kyse sinun miehestäsi, sinun perheesi isästä, joten asia mitä suurimmassa määrin kuuluu ihan yhtä paljon sinulle kuin miehellesikin. Älä siis jättäydy pois neuvotteluista, jotka koskevat perheenne joulua - ihan kuin olisit muka joku sivullinen. Neuvotelkaa miehen kanssa sopiva ratkaisu ja esittäkää se ex-vaimolle, kuten hänkin on esittänyt jo teille oman ideansa. Neuvotelkaa jokin sopiva ratkaisu, joka ei suuremmin pilaa kenenkään jouluiloa. Miksipä ei vaikka miehen isompi lapsi voisi tulla teille esimerkiksi aatonaattona yöksi ja veisitte hänet sitten aattoiltapäivänä takaisin kotiinsa, jos ei hän saa koko aattoa olla teidän luonanne.
Ei lapselle voi antaa sellaista, mitä ei enää ole olemassakaan, eli siis kotia, jossa hänen äitinsä ja isänsä ovat hänen kanssaan yhdessä perhe. Lapsella on perhe äitinsä kanssa ja hänellä on perhe isänsä perheen kanssa, mutta sitä perhettä ei enää ole, johon kuuluvat äiti ja isä yhdessä. Olisi väärin ja lasta hämmentävää teeskennellä moista. Mutta lapsi voi toki saada viettää joulua isänsä ja tämän perheen kanssa, mutta teidän tapauksessanne se tuntuu olevan täysin lapsen äidin vallassa, käykö näin. Jos lapsi muutenkin käy teillä tapaamassa isäänsä, niin onhan kovin kummallista, ettei hän joulun aikaan saisikaan niin tehdä.
ja lisäilen vielä omia ajatuksiani:
miehesi ex-vaimo yrittää sairaalloisesti kontrolloida teidän elämää. Kukaan tervejärkinen ihminen ei ehdottaisi tuollaista.
Ymmärtäisin tuon ehdotuksen jos olisitte vasta tavanneet, mutta te olette perhe ja teille on tulossa yhteinen lapsi.
Miehen ex-vaimon on turha yrittää palata menneeseen ja leikkiä kotia. En jaksa uskoa, että tuosta olisi mitään " hyötyä" miehen lapsellekaan, sekoittaisi vain lapsen päätä.
Tottakai sinä ja miehesi vietätte joulun yhdessä - niin perheet tekevät. Onhan tämä myös teille merkityksellinen joulu: sinä olet raskaana ja yhteinen vauva on omalla tavallaan joulussa mukana.
Eikö miehelläsi ole voimassa olevaa tapaamisspimusta? Normaalikäytäntöhän on, että lapsi on joka toinen joulu äidillään, joka toinen joulu isällään. Jos miehesi ex todella ajattelisi lapsen parasta niin hän antaisi lapsen teille jouluksi. Se olisi lapse etu. Mutta miehesi ex on itsekäs ja lapsellinen eikä kykene ajattelemaan lapsen etua =(
Tosiasia on, että erovanhempi joutuu välillä viettämään jouluja ilman lapsia, se on ikävää, mutta se on tosiasia.
Ja miehesi on täysi tossukka ja idiootti jos tuollaista edes harkitsee!
Puhu sille miehelle järkeä jos ei itse tajua.
terveisin yh-äiti joka viettää joka toisen joulun ilman lapsia.
En näe järkeä tuossa kodinleikkimisessä.
Mutta toisaalta en tiedä eroperheistä sen ihmeemmin.
Itse pyytäisin varmaan lapsen luokseni joulunviettoon,
tai kävisin exän luona korkeintaan kylässä päiväsaikaan
ja matkustaisin sitten takaisin kotiin. Totuus on, ettei
sillä lapsella ole enää ehjää perhettä, ja ei ole järkeä
leikkiä edes päivän verran, että näin on. Sekoittaa vaan pientä päätä ja saa ehkä pahemman olon lapselle. Etenkin
jos miehellä ja exällä on oikeasti huonot välit.
Ettei vaan exä olisi munan perässä ja suunnittelisi
että saisi napattua miehen takaisin? Vaikea sanoa,
kun ei tunne ihmisiä ja eron syitä.
Muuan mies
tuollainen exän ehdottama " kotileikki" sekoittaa lapsen päätä vain enemmän.
Ja miehesi lapsi on vasta 4-vuotias! Sen ikäinen menee vain sekaisin tuosta.
Ja ylipäänsä miehesi exän ajatus " viimeisestä perhejoulusta" on vähintäänkin kummallinen, eihän heillä ole ollut yhteistä perhettä enää kahteen vuoteen! Toivottavasti miehesi ex ei viestitä lapselleen, että elämä muuttuu radikaalisti kun isille tulee uusi vauva. Se on iso asia pienelle lapselle ja vanhempien pitäisi tukea lasta tässä, ei korostaa tilanteen erilaisuutta.
Mikä ihmeen exänsä vetämä jojo miehesi oikein on?
Luulenpa että sinulla on totulteltava siihen että miehelläsi on lapsi ja jota hän rakastaa. Ja minusta tuo on ihan hyvä merkki miehestäsi.
onko oikein sekoittaa pienen lapsen päätä? Exähän tuntuu vaan haluavansa miehensä sinne kotileikkiä leikkimään. Ettei vaan olis viimeinen yritys saada mies takaisin heidän luo?