Pikaisesti!! Mielipiteitä kaipailen!
Meillä uusperhe, minun 5v lapsi asuu meillä, siis minun ja mieheni kotona.
Miehelläni on 4v lapsi, joka asuu äidillään, 400 km päässä meistä.
Minä raskaana rv 14.
Ollaan asuttu yhdessä 2 vuotta.
Nyt mies on puhunut ex:nsä kanssa että mies menisi HEILLE jouluksi!!!
Ex on puhunut, kuinka tärkeää olisi isän viettää lapsensa kanssa tämä joulu, onhan tämä viimeinen joulu ennen kuin meidän yhteinen vauva syntyy..
Mies ihan tosissaan on ajatellut sinne lähtevänsä, olisi siellä jouluaaton ja -päivän!!
Minä olen käärmeissäni (lievästi sanottuna..)!
Eikö ME olla miehen perhe?? Eikö minun lapsellani ole väliä?? Hän pitää meitä perheenä, miestäni isäpuolenaan.Miten selitän hänelle että iskä meneekin toiseen perheeseen jouluksi??
Olenko kohtuuton kun vaadin että mieheni on meidän kanssa?
Mielestäni me ollaan nyt se perhe, joka tulee etusijalla.
Kommentit (31)
ehota miehelles että tulee exänsä ja lapsensa kanssa teille jouluks..kaikkien yhteinen joulu
Et todellakaan ole kohtuuton. Miksei miehesi lapsi voi tulla teille jouluksi? Minä suuttuisin tuosta niin paljon että enpä tiedä mitä tekisin....
kun jo nyt pidät omaa lastasi parempana ja tärkeämpänä kuin miehesi lasta. Enemmänhän sille miehen lapselle merkkaa läsnäolo kuin sulle, aikuiselle. En minäkään viettänyt mieheni kanssa yhteistä jouluaattoa ennenkuin meil oli yhteisiä lapsia.
Miksi miehesi lapsi ei voi tulla teille? Ootko varma ettei miehen exää vanha suola janota?!
Jos sinulle kävisi niin minäkin ehdottaisin ainakin yhteistä joulupäivällistä tmv
Vierailija:
ehota miehelles että tulee exänsä ja lapsensa kanssa teille jouluks..kaikkien yhteinen joulu
miehen ex on tosi katkera mulle, ei suostu koskaan sanaakaan mulle puhumaan. (en ole syynä heidän eroon, han ei vaan kestä sitä että miehelläni on uusi suhde).
Jos hän tulisi meille, se tietäisi ihan hirveetä riitelyä ja solvaamista. Siis hänen puoleltaan.
joulua viettämään. Ymmärrän, haluaa olla mieluummin lapsen kanssa kuin yksin.
Olettehan tekin perhe, muittei teillä ole vielä yhteistä lasta. varsinkin miehen lapsi asuu niinkin kaukana kuin 400km, tuskin mies siellä joka päivä edes ramppaa. Mielestäni sinä olet nyt itsekäs, koska ajattelet itseäni ja sitä möykkyä mahassa, jota ei voi vielä edes lapseksi sanoa! Oma epävarmuutesi näkyy myös, koska et haluaisi " päästää" miestä exälle. Eikö olisi oikeaa että miehen lapsikin saisin välillä, edes jouluna nähdä isäänsä ja viettää yhteistä juhlaa, se on tärkeää lapselle, sinulle ei niinkään.
Tuolla miehesi logiikalla hänen pitäisi leikkiä perhettä exänsä kanssa kyllä joka toinen viikonloppu eikä pelkästään jouluna.
Sekä arki että juhla tulee olemaan toisenlaista kuin jos olisitte ensimmäisessä liitossanne vain yhteisten lapsienne kanssa.
Älä siis mussuta.
Miehesi on ilmeisesti sitten aika hyvissä väleissä exänsä kanssa. Nainen voi olla hyväkin tyyppi eikä todellakaan ole mitään pahaa, jos tutustuisitte. Kai olisi kaikkien kannalta ok, jos mies on kaikkien kanssa jouluna. Kokeilkaa. Jos tälle naiselle ei sovi niin sitten voit hyvinkin kieltää miestä menemästä. Toinen vaihtoehto on, että miehen ex ja lapsi tulevat teille jouluksi.
Vierailija:
kun jo nyt pidät omaa lastasi parempana ja tärkeämpänä kuin miehesi lasta. Enemmänhän sille miehen lapselle merkkaa läsnäolo kuin sulle, aikuiselle. En minäkään viettänyt mieheni kanssa yhteistä jouluaattoa ennenkuin meil oli yhteisiä lapsia.
Kyse ei ole siitä, että pitäisin omaa lastani parempana kuin mieheni lasta. Toki oma lapseni on minulle tietysti rakkaampi, mutta se nyt ei liity tähän!
Kyse on siitä että MINÄ olen nyt mieheni vaimo. Hän on MINUN mieheni, joten hänen kuuluisi viettää joulu MINUN kanssani. Ei ex:n!!!
-ap
Vierailija:
Kyse on siitä että MINÄ olen nyt mieheni vaimo. Hän on MINUN mieheni, joten hänen kuuluisi viettää joulu MINUN kanssani. Ei ex:n!!!-ap
ajattelusi taso kuvastuu selkeästi viesteistäsi. Onnea suhteeseen, onko isän kaipuu?
Hoitavat vain tarpeelliset ja pakolliset asiat (=lapseen liittyvät).
Tai siis ex haikailee miehen perään, ei haluaisi millään päästää irti. Ex haukkuu minua päivittäin puhelimessa miehelleni. Mieheni ei siis haluaisi olla muussa tekemisissä exän kanssa kuin lapseen liittyvissä asioissa. Mieheni haluaa olla hyvä isä lapselleen ja nyt ex on saanut vakuutettua, että lapselle olisi parasta että HE olisivat joulun yhdessä.
ap
Se kertoo siitä, että hän aikoo olla isä biologiselle lapselleen. Hän haluaa varmaan antaa lapselleen tunteen, että lapsi on hänelle tärkeä ja hän on lapsen isä. Ajattele miltä tästä lapsesta tuntuu. Miten ihanaa, että isä haluaa olla HÄNEN luonaan jouluna! Lapsi tuntee itsensä tärkeäksi ja se tekee hyvää hänen omanarvontunteelleen. Teidän kanssa isä on lähes aina muulloin, eikö niin?
Voisit ajatella niinkin, että tämä on hyvä merkki sinulle, kun kerran saatte biologisen lapsen keskenänne. Mies vaikeasta tilanteesta huolimatta osoittaa olevansa aikuinen ja rohkeasti asettaa lapsen tarpeet etusijalle. Näin hän varmasti tulee menettelemään teidän yhteisenkin lapsenne kohdalla. Hän on isä lapselleen, oli muu maailma ympärillä mitä mieltä tahansa.
Toki miehen lapsi täytyy ottaa myös huomioon, miehesi on hänen ainoa isänsä.
Nähdäkseni ainoat vaihtoehdot on, että menette koko perheen voimin miehesi lapsen luokse tai miehesi lapsi tulee yksin tai äitinsä kanssa teille. (Älä ajattele naista ex:nä vaan miehesi lapsen äitinä, pikku juttu, mutta vaikuttaa ehkä suhtautumiseesi alitajuisesti.)
Laita miehesi selvittämään nämä vaihtoehdot lapsensa äidille ja sanomaan, että lapsen takia (toki molempien, mutta jos ko. nainen on vaikea, kannattaa puhua vain hänen lapsestaan...) on tärkeintä, että jouluna ei riidellä eikä myrkytetä tunnelmaa, ollaan sitten heillä tai teillä.
Ajattelepa omalle kohdallesi, miehesi häipyisi esim. entisen tyttöystävänsä luo joulua viettämään.. etkö sinäkin huutaisi että " MINÄ haluan olla joulun mieheni kanssa" ?
Se on sinun miehesi nyt. Te olette perhe.
Mutta miehellä on myös lapsi. Lapsella on myös äiti. Lapsen näkökulmasta perhe on isä ja äiti.
Ymmärrän teitä kaikkia. Olisin minäkin kääremissäni...