Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NAN:nin säilyvyys?

11.12.2005 |

Eli miten kauan avattu Nan-purkki säilyy jääkaapissa vai onko ylijäämä aina heitettävä pois?

Kommentit (5)

1/5 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilyykö sekin vuorokauden? Jos teen esim. valmiiksi isomman annoksen jääkaappiin, niin kauan se säilyy?

Vierailija
2/5 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vuorokauden satsia kerralla jääkaappiin(kaan). Itse olen tehnyt maitojauheesta niin, että olen keittänyt vettä esim. litran ja laittanut sen kannelliseen kannuun ja jääkaappiin. Sitten olen lämmittänyt kerta-annoksen verran vettä mikrossa ja lisännyt jauheen siihen.Nykyään kyllä sen vähän mitä tyttö tarvitsee teen mikrossa lämmitettyyn kraanaveteen enkä keittele vettä kun tuolla tytöllä alkaa olla ikää enemmän. Ennenhän ohjeessa oli että voi tehdä vuorokauden annoksen valmiiksi jääkaappiin, mutta sitten tutkimuksissa havaittiin että bakteerit lisääntyivät huimasti maidossa mitä kauemmin sitä säilyttää ja ohje muuttui. No mutta kukin tekee niin kuin omatunto sallii.

Joulun odotusta kaikille<:-)

Kaisu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun purkissahan sanotaan että noin vuorokausi säilyy avattuna jääkaapissa. Mä olen iltaisin välillä antanut lisäksi hieman korviketta (n.100ml) eli puolet purkista, mutten ikinä seuraavana iltana ole uskaltanut käyttää purkin toista puoliskoa! Mistä hemmetistä sitä voi tietää onko vielä hyvää kun ohjekkin on n. vuorokausi?

Vierailija
4/5 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltiin päivä reissussa yön yli ja kotona ollut avattu NAN-purkki,josta oli puolet jäljellä oli mennyt paksuksi, haiskahti pahalle ja oli sellaista " vaahtoa" - en uskaltanu antaa.

Tyttö syö n. 4-5 tunnin välein ja sillon vielä on ollut aivan hyvännäköistä maitoa.

NAN-jauheesta yleensä olen tehny vaan kerta-annoksen. Mitenhän kävis jos laittas termospulloon kaksi annosta.. yöllä selviäis toiselle puolelle taloa kipittämiseltä, kun ei tarttis lämmittää. Ei varmaan säilyis kovin hyvänä.. :o/

Menipä aiheen vierestä hieman,mutta menkööt tämän kerran.. :o)

Vierailija
5/5 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin olen tehnyt nan-jauheesta isomman satsin ja hyvin on säilynyt jääkaapissa ainakin näöllisesti noin puoli vuorokautta maximissaan. tiedä sitten mitä bakteereja sisältää...