Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään ravintola-alan iihmisiä/äitejä?

Vierailija
11.12.2005 |

Oisko tääällä ketään ravintola-alalla työskenteleviä vanhempia? Miten olette järjestäneet hoidot yms. vuorotyön/iltapainotteisen työn yhteydessä? Vai jaksaako ko. työtä enää perheellisenä? Oletteko vaihtaneet kenties alaa lasten myötä?

Mietin tässä itse miten toimisin kun olisi paluu työelämään edessä ja baarimestarin työ tuntuu käsittämättömän raskaalta yhdistettäväksi pienen lapsen rytmeihin. Vuoropäiväkotiin en haluaisi lastani viedä. Isä tietysti osallistuu hoitamiseen mutta silti.... Kohtalotovereita??

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mun lapsi oli vuoden, kävin viikonloppuisin ja miehen kesäloman aikana extrailemassa, vakkariduuni mulla oli laivalla. Sinne palasin, kun lapsi oli 2v. Lapsi oli vuororyhmiksessä, koska mieskin reissaa paljon. Olin töissä 10kk, sit jäin uudestaan äitiyslomalle ja sillä tiellä olen. Töihin pitäis mennä huhtikuussa, mut en voi enää kuvitellakaan moista. jään maihin ja perustan oman yrityksen, lapset menevät pieneen yksityiseen päiväkotiin.

Vierailija
2/5 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hovimestarimies myös alan vaihdossa epäinhimillisten työaikojensa vuoksi. Eihän lapsia näkisi juuri ollenkaan, jos on iltavuoroissa ja lapset päivällä hoidossa.

Paska ala perheelliselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä myöskin eräs ravintola-alan ihminen jolla 5v ja 1v lapset.... ja sanonpa vaan että ei oikein onnistu tämä työnteko täyspainoisesti kun mieskin tekee aika epäsäännöllisiä vuoroja ja on myös melkein joka viikonloppu töissä! hoitopaikkoja meillä ei edes vielä ole lapsille koska minulla ei ole vakituista työtä vaan sain sovittua niin että käyn tekemässä vuoroja silloin kun miehellä vapaata... mutta hoitomahdollisuudetkin tälläisessä tilanteessa olisivat aika huonot kun miehellä on myös yövuoroja ja minulla tietysti olisi myöskin alkuyöhön kestäviä vuoroja... viikonlopuksi saisimme melko usein lapset appivanhemmille mutta en todellakaan haluaisi heitä jatkuvasti sinne raahata ja kuskata, eikä se pitemmän päälle onnistuisi kuitenkaan!

meidän työpaikassa melkein kaikilla joilla on pienempiä lapsia on isovanhempi käytännössä jatkuvasti " saatavilla" hoitajaksi ja se olisikin ihan ehdotonta mikäli haluaisi tämän jutun onnistuvan! *huoh*

Vierailija
4/5 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lapsi 1,4 vuotta ja oon vähän aikaa sitten palannut työelämään. Meidän onni on että miehellä on 8-16 duuni, joten ei tartteta vuorohoitoa (paitsi sen työmatkojen aikana). Jos pystyt vaihtaa sellaiseen hommaan että pääsee ihmisten aikoihin (ennen 23.00) niin silloin mun mielestä ravintolassa voi hyvinkin olla töissä). Kokeilin töissä oloa yöhön (02.00) asti ja voin sanoa ettei paljon naurattanut herätä 6.30 aamulla.. Mutta nyt olen vaihtanut ravintolaan joka sulkeutuu viimeistään 23 ja sopii mulle. Ehtii sitten toisinaan viikolla olla lapsen kanssa ja päivisin. Meidän lapsi kun menee illalla jo 19.30 nukkumaan

A

Vierailija
5/5 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarimestarin hommat onkin hiukan hankalampia työaikojen takia. Voisitko /haluaisitko vaihtaa tarjoilijaksi tms

A (taas)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän