MISTÄ RUOKA-AINEISTA OLETTE HUOMANNEET VAUVAN MASUN REAGOIVAN?
Eli mitä äidin kannattaisi parhaan kykynsä mukaan välttää, jotta vaavilla olisi mahdollisimman hyvä olla? suklaasta en edes suostu kokonaan luopumaan, samoin kahvia olen silloin tällöin juonut. Mitä muita ruokia osaisitte listata?
janeha ja vaavi 12 päivää
Kommentit (4)
suklaa,laku, sitrushedelmät, maitotuotteet, ruisleipä, voimakkaat mausteet, hiilihapolliset juomat...
nyt onneksi masuvaivat hiukan hellittäneet :)
t.hope-a ja typy 3kk
meillä huutoa aiheutti se yksi kuppi kahvia päivällä. Aamulla juon pienen kupin, mutta en voi päivällä juoda yhtään, koska pienikin määrä aiheuttaa kamalan huudon. Tee ja colajuomat vaikuttaa samalla tavalla. Olen jättänyt väliin myös seuraavat: kala, ruisleipä, pavut, herneet, soija, suklaa, sitrushedelmät, pähkinät, manteli sekä juurekset ja omena. MAustetut ruuat ja leivonnaiset, esim. piparkakut aiheuttivat meillä ilmavaivoja.
Olen asennoitunut tähän niin, että pärjään mainiosti ilman noita, vaikka vähän mieli joskus tekeekin. Imetysaika on kuitenkin pieni pätkä minun elämässä...
VAuva on nyt 3½kk vanha.
söin iltapalasalaatissa tuhdisti fetajuustoa ja söin sitten koneella istuessani vielä melkein 300g purkillisen tuplapaloja. Olin kyllä aiemmin päivällä syönyt jo pussillisen karkkia ja piparijäädykettä.Ja tämä oli eka yö, kun vauva heräsi varmaan sata kertaa, itki välillä, paukutteli ja koko naama meni ihan punaiseksi syheröksi. Tänään olen ollut makean dietillä...mitä nyt äsken nyppäsin palleron piparitaikinaa....katsotaan miten menee ensi yö.
Limuja olen kyllä juonut litrakaupalla, se on mun paheeni, niitä menee 2-3 litraa päivittäin. Juu, tiedän, että olisi hyvä päästä eroon, mutta se on tosi vaikeaa ja kuuluu niihin ainoisiin paheisiini, siis makean syönnin lisäksi.
..koska itseäni asia myös kiinnostaa. Meidän neidillä (5 vko) on ilmennyt myös ilmavaivoja ja olenkin miettinyt mitä voisin jättää syömättä asian helpottamiseksi. Suklaan jätin kyllä ihan suosiolla pois kun siitä selvästikin pienen vatsa kipristeli. Ilmankin voin elää jos ei tarvitse kuunnella sydäntä raastavaa itkua. Kahviakin juon vain yhden kupin päivässä.