Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isovanhemmat, jotka eivät hoida lastenlapsiaan??

Vierailija
15.11.2005 |

Mitä sanovat syyksi vai eikö välinne ole kunnossa?Mun mielestä on kulunutta sanoa et " ovat omansa jo hoitaneet" ..kyllä on vähän outoa jos eivät voi edes muutamaa tuntia tarpeen vaatiessa hoitaa:(Ei kyllä tekis mieli käydä kylässäkään..saisivat sitten kunnolla sitä OMAA AIKAA!

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kahden lapsen isoäiti, hoidan lastenlapsiani 3- 4 x / viikossa. Toinen isoäiti ei hoida, mutta ottaa yökylään muutamia kertoja kuukaudessa. En aina jaksa hoitaa pienokaisia , varsinkin jos olen väsynyt. Annoin ymmärtää miten toinenkin mummo voisi hoitaa pienokaisia enemmän. Sain kuulla miten hän ottaa yökylään niin usein. Sain kuulla miten toinen mummo on järjestänyt molemmat kastajaiset. Minut ohitettiin jälleen kerran .

Ihan hirveän paljon hoitoa molemmilla! Koska nämä lapset ovat vanhempiensa kanssa?

Vierailija
22/43 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa epätoivoista! Piti nostaa 21 vuotta vanha keskustelu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ollut vanhempia tai isovanhempia ja ei oikein  muitakaan ketä olisin pyytänyt auttamaan lapsieni kanssa, joten päätin jo silloin, jos pääsen mummoksi joskus, multa voi aina kysyä tarvittaessa hoitoapua. Ja näin on tapahtunut, olen sanonut ettei tarvitse olla edes mitään menokaan vanhemmilla, vaan saisivat hiukan sitä "omaa aikaa" keskenään, niin tuokaa vain mummolle lapset. Rohkenen kyllä sanoa jos ei käy. Paljosta jää kyllä paitsi isovanhempi. jos ei tutustu omiin lapsenlapsiinsa.

Vierailija
24/43 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat oli molemmat vielä työelämässä, kun mun lapset oli pieniä. Aika satunnaisesti mun äiti kävi lapsia hoitamassa, max 5 kertaa vuodessa, pari tuntia kerrallaan - olin siitäkin vähästä kiitollinen. 

Vierailija
25/43 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, lapsenlapset ovat meillä tällä erää kolme viikkoa! Tosin vanhemmat ovat täällä myös, mutta saavat reilusti omaa aikaa. Nytkin olen pienimmän kanssa kahdestaan huomiseen asti, kun lähtivät isomman kanssa vuorille hiihtämään. 
Jouluna olivat pari viikkoa. Ja tässä välissä on tietysti ollut vkl-yökyläilyä, iltahoitoa jne. 
Joten kyllä, kyllä hoidetaan! Ja mielellään. 

Lapset ovat kotikoulussa? 

Vierailija
26/43 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan aloittaja nyt jaksaa kun lapset ovat jo   21 - 30 -vuotiaita? Voi olla jo itsekin isovanhempi. Käykö töissä,  asuuko lapset kotona vielä?

Vierailija
27/43 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, lapsenlapset ovat meillä tällä erää kolme viikkoa! Tosin vanhemmat ovat täällä myös, mutta saavat reilusti omaa aikaa. Nytkin olen pienimmän kanssa kahdestaan huomiseen asti, kun lähtivät isomman kanssa vuorille hiihtämään. 
Jouluna olivat pari viikkoa. Ja tässä välissä on tietysti ollut vkl-yökyläilyä, iltahoitoa jne. 
Joten kyllä, kyllä hoidetaan! Ja mielellään. 

Lapset ovat kotikoulussa? 

Eivät ole vielä koulussa, siksipä nyt on hyvä aika pidemmille lomille.

Vierailija
28/43 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapureina 60-vuotias äiti ja 61-vuotias isä.

Ainoa lapsi on 19-vuotias.

Ainoan lapsen isovanhemmat ovat asuneet eri kaupungissa ja jo kuolleet.

Hankkikaa vaan lapsia nelikymppisenä eri kaupungissa.

Vierailija
29/43 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kahden lapsen isoäiti, hoidan lastenlapsiani 3- 4 x / viikossa. Toinen isoäiti ei hoida, mutta ottaa yökylään muutamia kertoja kuukaudessa. En aina jaksa hoitaa pienokaisia , varsinkin jos olen väsynyt. Annoin ymmärtää miten toinenkin mummo voisi hoitaa pienokaisia enemmän. Sain kuulla miten hän ottaa yökylään niin usein. Sain kuulla miten toinen mummo on järjestänyt molemmat kastajaiset. Minut ohitettiin jälleen kerran .

Mitä vttua! Miksi pershedelmänne ovat ylipäätään lisäöntyneet, jos lapset käytännössä asuvat isovanhemmilla? Ovatko he jotenkin vammaisia?

Miksi sinun vanhempasi ovat lisääntyneet?

Jaa-a, paha sanoa. Ehkä siksi, että mitä ihmisetkin olisivat sanoneet, jos ei lapsia olisi tullut. Ei voi enää vanhemmilta kysyä, kun ovat kuolleet. 

Vierailija
30/43 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vttua! Miksi pershedelmänne ovat ylipäätään lisäöntyneet, jos lapset käytännössä asuvat isovanhemmilla? Ovatko he jotenkin vammaisia?

Miksi sinun vanhempasi ovat lisääntyneet?

Jaa-a, paha sanoa. Ehkä siksi, että mitä ihmisetkin olisivat sanoneet, jos ei lapsia olisi tullut. Ei voi enää vanhemmilta kysyä, kun ovat kuolleet. 

Olen sota-ajan jälkeisen sukupolven vesa, ja vakuuttunut, että vanhempani lisääntyivät ihan juuri tuosta syystä. Mitään valmiuksia heillä ei vanhemmiksi ollut, rakkaudesta puhumattakaan, kunhan esiintyivät ja larppasivat muiden mukana ns-elämää.

Vierailija
31/43 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan. Tehdään yhdessä kaikenlaista kivaa. Joka viikko lapsi on yökylässä luonani. Näin on ollut aina. Toinen lapsenlapsi asuu 200 km päässä. Käyn hänen luonaan pari kertaa kuukaudessa, kesäisin hän on meillä viikon lomalla.  Toivottavasti saan elää pitkään ja terveenä ja nähdä lastenlapseni aikuistumisen. Autan siihen saakka kun pystyn. 💓

Vierailija
32/43 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapureina 60-vuotias äiti ja 61-vuotias isä.

Ainoa lapsi on 19-vuotias.

Ainoan lapsen isovanhemmat ovat asuneet eri kaupungissa ja jo kuolleet.

Hankkikaa vaan lapsia nelikymppisenä eri kaupungissa.

Eipä ole häävit tukiverkot tällä lapsella, jos itse meinaa joskus lisääntyä. Parasta pitää välit ystäviin hyvinä ja hankkia kumppani, jolla on isompi perhe

Vierailija
33/43 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa epätoivoista! Piti nostaa 21 vuotta vanha keskustelu!

Näitä tulee välillä tuonne Satunnainen keskustelu-osioon. Olen pari kertaa itsekin sellaiseen vastannut ja huomannut vasta jälkeenpäin herättäneeni vuosia sitten kuolleen ketjun henkiin. Harvemmin kuitenkaan näin vanhoja on tullut vastaan

Vierailija
34/43 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapset olivat pieniä, isovanhemmat olivat yli kasikymppisiä. Hyvä kun itsestään vielä kykenivät huolehtimaan. Siinähän sitä laitetaanko pyörätuolissa istuva lähes ysikymppinen lapsenvahdiksi.

Ja vaikka olisi nuorempikin, vanhempien velvollisuus huolehtia lapsistaan. 

Vierailija
35/43 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin iltatähti, enkä ihan nuori aikuinen itsekään, kun sain lapsia, joten vanhempani oli jo yli 70, kun esikoinen syntyi. Eivät ole hoitaneet, eivätkä hoida, elleivät ole elossa ja tolpillaan vielä silloin, kun lapset on vähintään 10 v. Silloin voidaan katsoa tilanne uudestaan. En kyllä pidätä hengitystä, ovat aika raihnaisia molemmat.

Miehen vanhemmat on kymmenen vuotta nuorempia, ja he ovat hoitaneet ehkä muutaman kerran. En minä ihan pieniä senkään ikäiselle kehtaa antaa usein, enkä pitkäksi aikaa

Vierailija
36/43 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jumaliste mitä puupäitä ne vanhemmat on. 

Tsemppiä! 

Vierailija
37/43 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan käsittämätöntä, että joka viikonloppu ovat lapset hoidossa, missä ne vanhemmat oikein riekkuu. Minulla on kaksi lasta ja isovanhemmat asuivat vain kilometrin päässä, mutta äiti ei tykännyt minun lapsista, joten ei myöskään hoitanut. Omat lapsenlapset ovat kyllä hoitoa saaneet, tosi ei viikonloppuisin, koska olin viikolla ollut melkein joka päivä hoitamassa heitä. Koulun alettua tulivat iltapäiväksi  ja olivat aika usein klo 20 saakka tai vähän ylikin, kun vanhemmat olivat vuorotöissä. Yksi lapsi on jäänyt vähemmälle hoidolle, koska asuu kauempana, tosin kävin viikonlopulla häntä hoitamassa, mutta matkat maksaa ja niihin kului aikaa, joten kaiken ei aina voi osallistua. Pitäisi ymmärtää, että kaikki eivät vain jaksa, monet isovanhemmat ovat töissä ja kyllä heille kuuluu vapaa viikonloppu. Monilla on myös omat vanhemmat, jotka tarvitsevat apua, joten ei joka paikan voi revetä.

Vierailija
38/43 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä voit rajata omat hoitamisesi ihan kuten haluat. Voit hoitaa kerran kuussa, kerran viikossa, useammin JOS haluat, tai vaikka et ollenkaan. Ensisijainen hoitovastuu on lasten vanhemmilla. 

Vierailija
39/43 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini on narsisti. Hän ei tee mitään jos ei hyödy siitä jollakin tavalla. Välit ovat katkenneet lähestulkoon täysin. Ei ole minusta liikaa vaadittu työikäiseltä mummolta, että olisi vaikka pari vuorokautta vuodessa kouluikäisten lasten kanssa. Kaiken huipuksi äitini vieläpä työskentelee iltapäiväkerhossa ja koulunkäynnin ohjaajana. Mikä vitsi. 

Vierailija
40/43 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani hoitivat silloin tällöin, noin muutaman päivän vuodessa. Miehen äiti ei tuntiakaan, vaikka mies oli kyllä  lapsuuden kesät mummonsa hoivissa jopa viikkoja putkeen. Nyt ei enää tarvetta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän