G: tulkaa kaikki vastaamaan
Kysymys kuuluu: Kuinka monta lasta haluat, ja montako sinulla jo on. Onko puolisosi samaa mieltä asiasta?
Meillä on kaksi poikaa, ja minä haluaisin vielä yhden. Mies haluaisi ehkä jättää tähän, mutta kyllä minä hänet saan suostuteltua vielä yhden tekemään... :D
Kommentit (55)
Haluaisin jättää yhteen lapseen, koska raskaus ei ollut erityisen helppo ja päättyi raskausmyrkytykseen. En tiedä jaksaisinko kokea toista kertaa. Muuten haluaisin ehkä vielä toisen lapsen, koska olisi mukavaa että lapsella olisi sisarus. Mutta toistaiseksi keskitymme selviytymään tästä ainokaisesta.
Ennen lapsia en osannut " haluta" juuri kolmea, mutta aina edellisen kasvettua ja vauvakuumeen noustua olen tahtonut vielä yhden ;) Nytkin tuntuu et mitäs jos vielä yksi... no miehelle varmaankin riittää jo!! Katsotaan. Nuoria täs vielä ollaan.
yksi ihanaakin ihanampi poika meillä jo on(6kk). miehen kanssa ollaan jo alustavasti puhuttu että keväällä alkaisi kakkosen yritys mut kaikki on musta kiinni. riskiraskauksista on kuitenkin kyse..mieskin kyllä haluaisi nuo kolme lasta mutta katotaan nyt menenkö puihin kun kevät koittaa vai uskallanko ottaa riskin.
manti ja poika 6/05 sekä enkelitytöt 10/03
Voisin ottaa vielä neljännenkin, mutta järki sanoo vastaan, sekä mies ;-)
Tykkään lapsista vallan paljon, mutta saan onneksi työksenikin hoidella pieniä, joten meidän pesue on nyt varmaan kasassa.
Viisi lasta: 11,9,7,5 v ja 4 kk. Luulin neljän jälkeen, että paketti on koossa, mutta jostain kumpusi vielä halu viidenteen, " iltatähteen" .
Viimeistä halusin ehkä enemmän minä kuin mies. Nyt on perhe " valmis" .
ja miehelläni 16v poika. Haaveissa olisi vielä yksi, mutta haluaisin olla ensin töissä vuoden tai pari. Miehellä kuitenkin ikää 46v joten kai pitäisi pistää töpinäksi. Hänellä ei olisi mitään sitä vastaan :).
Kii:
Täältä myös osanotot, ja suuren suuri halaus!
Kiitti kovasti sullekin. Me vaan päiävä kerrallaan koitetaan Mikaelin kanssa elää.
ja olen samoilla linjoilla kuin joku tuossa edellä, että ensin pitää saada nukkua edes muutama kokonainen yö ennen kuin toista ruvetaan yrittämään... Mulla on kyllä ikää jo 37 joten useita vuosia ei ikäeroksi voisi tulla. Olen kyllä jo siihenkin asennoitunut että voi jäädä ainokaiseksikin. Toivottavasti ei. Miehellä on jo kovempi vauvakuume kuin mulla, väsyneellä äidillä. En siis kestäisi toista raskautta heti perään, varsinkaan kun tämä esikko ei ole ollut helppo tapaus.
t. Mauku
Ja taitaa olla lapsiluku tässä, mies haluaisi vielä kolmannen.
Raskaudet ja synnytykset menneet hyvin, mutta mun mielestä tässä on ihan tarpeeksi hommaa. En halua olla vuosia väsynyt ja elää pelkkää " puistoelämää" . Esikoisen jälkeen olin pari vuotta töissä ja nyt kotiin oli taas tosi kiva jäädä, mutta palaan töihin varmasti viimeistään kun kuopus 2v.
ja koska lapsia ei niin vaan TEHDÄ (kokemus opettanu) halutaan miehen kanssa ottaa kaikki meille ANNETUT lapset vastaan..joten lapsiluku on siis avoinna. Se voi jäädä tähän, tai se voi kivuta yli 10. Toivottavasti silti vielä saatas siskoja ja veljiä, lapset tarvii niitä!
Osanotto sinulle Riikka!!
melkein 5v. tyttö ja 5,5kk poika. Mies on sitä mieltä että meidän lapset on tässä, mutta....
toisinaan mulle kyllä riittää näissäkin hommaa mutta haikeana huomaan ajattelevani että en saisi enää muka koskaan kokea sitä oman lapsen syntymisen ihmettä ja sitä onnen tunnetta ja kaikkea. Asiaa ei helpota yhtään se että kuopuksen raskausaika ja koko tämä vauva aika on ollut tosi helppoja verrattuna esikoisen aikaan.
ehkä saan mieheni suostuteltua vielä vaikka siihen iltatähteen....aikaahan meillä siihen olisi kun ollaan nämä suloiset söpöliinit näin nuorena saatu!
voih, tässä vauvahaaveissani en muista että mitä tässä nyt tarkalleen edes kysyttiin mutta tälläistä kerrottavaa nyt keksisin. :)
shania82 ja vauvat
2 kk vanha poika ja hän on tällähetkellä ainoa. Ei taatusti jää tähän, ainakin 2 tai kolme lasta haluan.
Mies ei ole kommentoinut asiaa, mut luulen et hänkin useamman haluaa. Katotaan kunhan esikon saa vaikka kävelyikään...
annu
tai tahdoimme molemmat suurperheen, ainakin 5 lasta. Katsotaan suoko tulevaisuus niin monta. Täytän ensi vuonna 30v. Meillä ensimmäinen taimi kasvamassa (poika 5kk) ja mulla oli vaikea raskaus ja raskas synnytys, niistä toipuminen oli hidasta ja vauvan kanssa kotona oli alussa tosi uuvuttavaa. Mutta nyt olen taas voimissani ja kakkosta laitetaan kohta alulle. Jos kakkosen kantaminen ja synnyttäminen on yhtä vaikeaa kuin ekan, niin sitten jätämme kyllä siihen! :D
No, yksi maailman ihanin naurumiäs löytyy kotoa, ikää 11kk.
Turha kai sitä on kieltääkään, että toista kaipaan kovasti tälle esikolle kaveriksi. Lapsia ei kuitenkaan minun näkövinkkelistäni katsoen TEHDÄ vaan niitä saadaan... Siksipä luontoäidin päätäntävallassa on josko toisen kullanmurun saamme joskus. Ja mies onneksi samoilla linjoilla.
Toivossa on hyvä elää.
Jepuli + santtu
välillä tuntuu, että mies haluaa enemmän kuin minä.
tyttö 2,4v ja poika 4kk. Haluaisin ehkä vielä yhden, mutta on kauhea pelko.
Mies haluais vaikka kuinka monta.....
Jos kuitenkin käväsen välillä vaikka töissä ja sitten...... joskus.
5½v, 3½v ja 9kk. Nämä saavat nyt kasvaa pari vuotta ja katsotaan sitten vieläkö jaksaa. Haaveissa on vielä yksi tai kaksi lasta, mutta nyt kolmen pienen kanssa on aika hektistä arkea...
Mies on luvannut, että jos minä jaksan, niin ei hän laita vastaan :)
Meillä on 2 lasta. 12-vuotias tyttö ja 10.5 kk poika ja tähän tuntuu jäävän.En halua ainakaan tällä hetkellä lapsia enempää. Mies on samaa mieltä. Hyvä näin!
Meillä on pojat 4v ja 7kk, minä halua vielä yhden, mies taas vaikka kuinka monta.
neljä tyttöä, joista pikkutyttönä jo haaveilin " pikkunaisia" lukeneena. Heitäkin oli neljä. Omaa siskoa mulla ei ole, veli kylläkin, josta ei ole sillä tavalla iloa ollut, kuin siskosta kuvittelin olevan. Eiköhän tämä ole nyt tässä, ainakin nyt tuntuu siltä. 12 vuotta on tullut elettyä lasten ehdolla=)